Ενα νέο, οικολογικό μέσο μεταφοράς, που δεν χρειάζεται βενζίνη και τέλη κυκλοφορίας αλλά μόνο ενέργεια από τις ακτίνες του ήλιου, σχεδιάζουν εδώ και λίγο καιρό οι ερευνητές του Κέντρου Τεχνολογικής Ερευνας του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας. Το πρώτο ελληνικό ηλεκτρικό ποδήλατο, που θα κινείται με την βοήθεια του ήλιου, θα είναι έτοιμο έως το επόμενο καλοκαίρι και, εκτός από τους λάτρεις της ποδηλασίας, αναμένεται να συγκινήσει χιλιάδες ανθρώπους από κάθε γωνιά της χώρας, που βλέπουν την τιμή της βενζίνης και τα τσουχτερά τέλη κυκλοφορίας να μετατρέπουν το αυτοκίνητο σε είδος πολυτελείας και αναζητούν εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης.
Η κατασκευή του ποδηλάτου ξεκίνησε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος «Ευφυής Ενέργεια», που έχει ως αντικείμενο την προώθηση «έξυπνων» ενεργειακών λύσεων. «Είναι οικονομικό, φιλικό στο περιβάλλον και απολύτως ασφαλές. Διαθέτει έναν ηλεκτρικό κινητήρα, που βοηθάει τον αναβάτη στις δύσκολες διαδρομές, μια μπαταρία λιθίου, φωτοβολταϊκά πάνελ και ένα
σκέπαστρο με φωτοβολταϊκές κυψέλες» λέει ο καθηγητής και επιστημονικός υπεύθυνος του έργου Βασίλης Κικής.
«Λόγω της αγάπης μου για την ποδηλασία και της ενασχόλησής μου με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες, σκέφτηκα να φτιάξουμε ένα ποδήλατο που θα λειτουργεί με τη βοήθεια ενός μικρού ενεργειακού κέντρου. Ενα φωτοβολταϊκό πάνελ μπροστά, δύο στην πίσω ρόδα, ένας ηλεκτρικός κινητήρας 2.500 Watt και μια απλή, επαναφορτιζόμενη μπαταρία 37 Volt. Στην ενεργοποίηση του κινητήρα βοηθάει και το σκέπαστρο, που διαθέτει εύκαμπτες φωτοβολταϊκές κυψέλες και προστατεύει τον αναβάτη από τον ήλιο και τη βροχή» αναφέρει ο κ. Κικής.
Κάθε φόρτιση της μπαταρίας θα ισοδυναμεί με μια διαδρομή 50-100 χιλιομέτρων, ανάλογα με τον σωματότυπο του αναβάτη. «Η φόρτιση θα διαρκεί μόλις τρεις ώρες και θα μπορεί να γίνει ακόμα και στο σπίτι του ποδηλάτη. Μια απλή μπαταρία αντέχει για 500-1.000 επαναφορτίσεις και κοστίζει μόλις ένα λεπτό του ευρώ ανά χιλιόμετρο. Μέχρι να αχρηστευτεί, θα έχουν ήδη εξοικονομηθεί τα χρήματα για την αγορά της επόμενης. Η κατανάλωση ρεύματος, κατά τη διάρκεια της φόρτισης, δεν θα ξεπερνά τα 0,08 ευρώ».
Ο κ. Κικής βρίσκεται σε επαφή με ερευνητές από τη Γερμανία, την Ισπανία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ενώ για το «ηλιακό» ποδήλατο έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον γερμανικές εταιρίες. «εχουμε κάνει κάποιες επαφές για να το βγάλουμε στην αγορά, σε τιμή που, ανάλογα με τον τύπο του ποδηλάτου, θα κυμαίνεται μεταξύ 1.200 και 1.800 ευρώ. Εκτός από τις εταιρίες, μεγάλο ενδιαφέρον δείχνει και ο απλός κόσμος που το μαθαίνει, επειδή πρόκειται για μια επένδυση χωρίς ρίσκο. Επιπλέον, η απόσβεση είναι άμεση, δεν χρειάζονται καύσιμα, ασφάλιστρα και τέλη κυκλοφορίας. Δεν είναι τυχαίο ότι μόνο στη Γερμανία κυκλοφορούν σήμερα 500.000 ηλεκτρικά ποδήλατα».
Γεράσιμος Κόντος
Η κατασκευή του ποδηλάτου ξεκίνησε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος «Ευφυής Ενέργεια», που έχει ως αντικείμενο την προώθηση «έξυπνων» ενεργειακών λύσεων. «Είναι οικονομικό, φιλικό στο περιβάλλον και απολύτως ασφαλές. Διαθέτει έναν ηλεκτρικό κινητήρα, που βοηθάει τον αναβάτη στις δύσκολες διαδρομές, μια μπαταρία λιθίου, φωτοβολταϊκά πάνελ και ένα
σκέπαστρο με φωτοβολταϊκές κυψέλες» λέει ο καθηγητής και επιστημονικός υπεύθυνος του έργου Βασίλης Κικής.
«Λόγω της αγάπης μου για την ποδηλασία και της ενασχόλησής μου με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες, σκέφτηκα να φτιάξουμε ένα ποδήλατο που θα λειτουργεί με τη βοήθεια ενός μικρού ενεργειακού κέντρου. Ενα φωτοβολταϊκό πάνελ μπροστά, δύο στην πίσω ρόδα, ένας ηλεκτρικός κινητήρας 2.500 Watt και μια απλή, επαναφορτιζόμενη μπαταρία 37 Volt. Στην ενεργοποίηση του κινητήρα βοηθάει και το σκέπαστρο, που διαθέτει εύκαμπτες φωτοβολταϊκές κυψέλες και προστατεύει τον αναβάτη από τον ήλιο και τη βροχή» αναφέρει ο κ. Κικής.
Κάθε φόρτιση της μπαταρίας θα ισοδυναμεί με μια διαδρομή 50-100 χιλιομέτρων, ανάλογα με τον σωματότυπο του αναβάτη. «Η φόρτιση θα διαρκεί μόλις τρεις ώρες και θα μπορεί να γίνει ακόμα και στο σπίτι του ποδηλάτη. Μια απλή μπαταρία αντέχει για 500-1.000 επαναφορτίσεις και κοστίζει μόλις ένα λεπτό του ευρώ ανά χιλιόμετρο. Μέχρι να αχρηστευτεί, θα έχουν ήδη εξοικονομηθεί τα χρήματα για την αγορά της επόμενης. Η κατανάλωση ρεύματος, κατά τη διάρκεια της φόρτισης, δεν θα ξεπερνά τα 0,08 ευρώ».
Ο κ. Κικής βρίσκεται σε επαφή με ερευνητές από τη Γερμανία, την Ισπανία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ενώ για το «ηλιακό» ποδήλατο έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον γερμανικές εταιρίες. «εχουμε κάνει κάποιες επαφές για να το βγάλουμε στην αγορά, σε τιμή που, ανάλογα με τον τύπο του ποδηλάτου, θα κυμαίνεται μεταξύ 1.200 και 1.800 ευρώ. Εκτός από τις εταιρίες, μεγάλο ενδιαφέρον δείχνει και ο απλός κόσμος που το μαθαίνει, επειδή πρόκειται για μια επένδυση χωρίς ρίσκο. Επιπλέον, η απόσβεση είναι άμεση, δεν χρειάζονται καύσιμα, ασφάλιστρα και τέλη κυκλοφορίας. Δεν είναι τυχαίο ότι μόνο στη Γερμανία κυκλοφορούν σήμερα 500.000 ηλεκτρικά ποδήλατα».
Γεράσιμος Κόντος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου