Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου 2011

Κεντρική Μακεδονία: Σε αδιέξοδο η μεταφορά των μαθητών

«Μπάχαλο» αναμένεται να επικρατήσει μετά τις γιορτές με τη μεταφορά χιλιάδων μαθητών προς τα σχολεία τους, καθώς οι διαγωνισμοί πολλών δήμων κηρύχθηκαν άγονοι. Τα μαθητικά δρομολόγια βρίσκονται πλέον «στον αέρα» μετά τη λήξη των συμβάσεων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας με τους λεωφορειούχους στο τέλος του χρόνου, ενώ το υπουργείο Εσωτερικών προσανατολίζεται σε βελτιωτικές κινήσεις.
Η αρμοδιότητα για τη μεταφορά των μαθητών περνά από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στους «καλλικράτειους» δήμους, οι οποίοι, στη..... συντριπτική τους πλειοψηφία, αποδείχτηκαν ανέτοιμοι να την αναλάβουν στις αρχές της σχολικής χρονιάς. Ετσι, τον περασμένο Αύγουστο το υπουργείο Εσωτερικών παρέτεινε τις υφιστάμενες συμβάσεις της περιφέρειας με τους λεωφορειούχους μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου (είχαν λήξει στις 30 Ιουνίου), ώστε να προλάβουν οι δήμοι να διεξαγάγουν τους διαγωνισμούς. Σε πολλούς δήμους, όμως, οι διαγωνισμοί κηρύχθηκαν άγονοι και τα δρομολόγια κινδυνεύουν να μην εκτελεστούν μετά τις γιορτές. Ηδη, σε ορισμένες περιοχές οι γονείς έχουν ενημερωθεί από τις αρμόδιες αρχές για το ενδεχόμενο να μη βρίσκονται τα λεωφορεία στους δρόμους από τις 9 Γενάρη.

Το ζήτημα απασχόλησε και την πρόσφατη συνεδρίαση της Περιφερειακής Ενωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας, η οποία απηύθυνε έκκληση στην κυβέρνηση να δώσει τουλάχιστον δίμηνη παράταση στην εφαρμογή του νέου προγράμματος μεταφοράς μαθητών. Οπως εκτιμήθηκε, οι διαδικασίες που προβλέπουν οι νέες υπουργικές αποφάσεις επέφεραν μεγάλες και δικαιολογημένες καθυστερήσεις, με αποτέλεσμα στις περισσότερες των περιπτώσεων να μην έχουν τελεσφορήσει οι διαγωνισμοί και να μην υπάρχουν ανάδοχοι για τα δρομολόγια.
Συνάντηση στην Αθήνα
Σε συνάντηση που είχε χτες με εκπροσώπους των Περιφερειακών Ενώσεων Δήμων της χώρας ο υφυπουργός Εσωτερικών, Πάρις Κουκουλόπουλος, δεν έκανε αποδεκτό, σύμφωνα με πληοφορίες, το αίτημα για δίμηνη παράταση. «Ζητήσαμε να αλλάξει, τουλάχιστον, το μαθηματικό τύπο για να μπορέσουμε να διαπραγματευτούμε σε άλλη βάση με τους μεταφορείς. Σε όλη την Ελλάδα το μισό μεταφορικό έργο έχει αναδόχους, ενώ το υπόλοιπο βρίσκεται ''στον αέρα". Στο νομό Θεσσαλονίκης η κατάσταση είναι απελπιστική», αναφέρει στον «Α» ο αντιπρόεδρος της ΠΕΔΚΜ και δήμαρχος Θέρμης, Θεόδωρος Παπαδόπουλος, τονίζοντας πως «όπου δεν υπάρχει ΚΤΕΛ τα πράγματα είναι δύσκολα».
Το υπουργείο Εσωτερικών προσανατολίζεται σε βελτιωτικές κινήσεις προκειμένου να αρθούν οι αντιρρήσεις των μεταφορέων και τα προβλήματα που έχουν ανακύψει με τους διαγωνισμούς. Ο κ. Κουκουλόπουλος ανακοίνωσε ότι το αργότερο εντός του επόμενου διμήνου θα καταβληθεί στους μεταφορείς το σύνολο των οφειλών για το 2011. Για τα επιμέρους προβλήματα θα εξεταστούν βελτιωτικές προτάσεις προς τους μεταφορείς, ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη μεταφορά των μαθητών καθώς και η ομαλή χρηματοδότηση του προγράμματος, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.
Η ταλαιπωρία καραδοκεί...
Στις περιπτώσεις στις οποίες οι δήμοι δεν καταλήξουν σε συμφωνία με τους μεταφορείς ενδέχεται να αξιοποιήσουν την έσχατη λύση της επιδότησης των γονέων. «Εμείς, και τυπικά, δεν έχουμε καμία αρμοδιότητα. Μέχρι τώρα κάναμε ό,τι έπρεπε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Τώρα, κάθε δήμος, εκ των ενόντων, θα πρέπει να βρει λύσεις, είτε με τους διαγωνισμούς, είτε με δικά του οχήματα είτε με τη χορήγηση επιδόματος στους γονείς», επισημαίνει ο αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης Κεντρικής Μακεδονίας, Ευθύμης Φωτόπουλος. Σύμφωνα με στοιχεία που συνέλεξε ο ίδιος, στο δήμο Αμπελοκήπων-Μενεμένης δεν έχουν τελεσφορήσει οι διαγωνισμοί για επτά από τις 11 διαδρομές, στο δήμο Βόβλης μετά τους δύο άγονους διαγωνισμούς ακολουθεί μερική διαπραγμάτευση, στο δήμο Δέλτα ο διαγωνισμός είναι άγονος, στο δήμο Θερμαϊκού ο φάκελος βρίσκεται στο ελεγκτικό συνέδριο μετά τη διαπραγμάτευση, στο δήμο Παύλου-Μελά θα προχωρήσουν στη χορήγηση επιδομάτων, στο δήμο Πυλαίας-Χορτιάτη θα σταλούν οι φάκελοι στο ελεγκτικό συνέδριο μετά τη διαπραγμάτευση και στο δήμο Ωραιοκάστρου ο δεύτερος διαγωνισμός θα διεξαχθεί στις 22 Φεβρουαρίου.
Για τους λεωφορειούχους ο μαθηματικός τύπος, που προβλέπεται στο νέο θεσμικό πλαίσιο, αποτελεί «κόκκινο πανί», αφού, όπως λένε, καθιστά ασύμφορη την εκτέλεση των δρομολογίων. «Ούτε ο παλαιός μαθηματικός τύπος συνέφερε τους λεωφορειούχους, ούτε, όμως, και ο καινούργιος. Οι συνάδελφοι, που συμμετέχουν στους διαγωνισμούς, δίνουν τιμές πάνω από το μαθηματικό τύπο ή δεν πηγαίνουν καθόλου», επισημαίνουν εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Τουρισμού Βόρειας Ελλάδας.
Εάν τιναχθούν στον αέρα τα μαθητικά δρομολόγια από την 1η Γενάρη θα προστεθεί ένα ακόμη φορτίο στη δύσκολη καθημερινότητα χιλιάδων οικογενειών. Το σκηνικό ταλαιπωρίας θα επαναληφθεί για τους εργαζόμενους γονείς, που θα φθάνουν με καθυστέρηση στην εργασία τους και θα «επιστρατευτούν» συγγενείς και φίλοι για να παραλάβουν τα παιδιά από τα σχολεία.agelioforos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου