| 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010* |
ΣΥΝΟΛΟ ΣΕ ΕΚ. ΕΥΡΩ | 10.077 | 11.200 | 12.078 | 13.431 | 14.135 | 14.913 | 15.674 | 16.923 | 18.001 | 16.106 |
ΡΥΘΜΟΣ ΑΥΞΗΣΗΣ | | 11,1% | 7,8% | 11,2% | 5,2% | 5,5% | 5,1% | 8% | 6,4% | -10,5% |
% ΣΤΙΣ ΠΡΩΤΟΓΕΝΕΙΣ ΔΑΠΑΝΕΣ | 38,6% | 39,2% | 38,2% | 37,0% | 36,0% | 36,0% | 33,6% | 33,6% | 31,4% | 30,5% |
% ΣΤΑ ΚΑΘΑΡΑ ΕΣΟΔΑ Τ.Π. | 27,6% | 30,2% | 32,2% | 34,2% | 33,5% | 32,2% | 31,9% | 32,7% | 37,1% | 29,6% |
% ΜΙΣΘΩΝ ΣΤΟ Α.Ε.Π. | 6,9% | 7,2% | 7% | 7,2% | 7,2% | 7,1% | 6,9% | 7,1% | 7,6% | 7% |
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΗΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟΥ
*Εκτιμήσεις Π/Υ 2010 (ΓΛΚ Αύγουστος 2010)
Ο πίνακας που παρατίθεται στην αρχή περιέχεται στη μελέτη της Κυβέρνησης που έγινε το καλοκαίρι του 2010 εν όψει της κατάρτισης του νέου μισθολογίου έχει την υπογραφή του Γ.Λ.Κ. και είναι αναρτημένος στην ιστοσελίδα του ΥΠ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ.
Η προσεκτική παρατήρηση καταρρίπτει μύθους που συστηματικά καλλιέργησε η προπαγάνδα του ΠΑΣΟΚ, δυστυχώς χωρίς απάντηση, για εκατοντάδες χιλιάδες διορισμούς και κατά συνέπεια για εκτόξευση των μισθολογικών δαπανών που διόγκωσαν το χρέος.
Εδώ αξίζει να σημειωθεί το μέγεθος της υποκρισίας αφού οι μόνοι μαζικοί διορισμοί (εκτός των εκπαιδευτικών) που έγιναν ήταν η μονιμοποίηση των 33.000, από τις 250.000 συμβασιούχους, που κρατούσε εκλογικούς ομήρους για διάστημα μεγαλύτερο των 24 μηνών το ΠΑΣΟΚ και οι οποίοι ασφαλώς ήταν στη συντριπτική τους πλειοψηφία ψηφοφόροι του. Διαδικασία που έγινε μάλιστα με απόλυτη διαφάνεια μέσω του ΑΣΕΠ.
Ένας δεύτερος μύθος που καταρρίπτεται αφορά την «ευθύνη» της μισθοδοσίας των Δημοσίων Υπαλλήλων για τα ελλείμματα και κατά συνέπεια της λογικής, «επιβάλλεται η μείωση και των αποδοχών και του αριθμού τους». Όπως φαίνεται όμως από τον πίνακα ούτε σε απόλυτους αριθμούς ούτε σε ποσοστό επί του Α.Ε.Π. η μισθοδοσία του Δημοσίου είναι έξω από τα όρια, σε σύγκριση πάντα με το μέγεθος της χώρας και της οικονομίας, είναι μάλιστα όπως αποδεικνύεται και από άλλα πρόσφατα δημοσιοποιηθέντα στοιχεία κάτω από το μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ.
Η ανάλυση των παρακάτω παρατηρήσεων θα κάνει πιο εναργείς αλήθειες κρυμμένες από ένα Γκεμπελικό σύστημα προπαγάνδας που συστηματικά χειραγωγεί την κοινή γνώμη.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:
1. Η ΑΥΞΗΣΗ 2002-2004 ΗΤΑΝ 33,2%. ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 2005-2009 ΗΤΑΝ 34%.
ΑΝΑΛΥΣΗ: Σε τρία χρόνια το ΠΑΣΟΚ αύξησε το μισθολογικό κόστος (αυξήσεις + ωρίμανση + νέοι διορισμοί) κατά 33,2%, αντίστοιχα σε 5 χρόνια η Νέα Δημοκρατία το αύξησε 34% ( το 2004 αφορά τη διακυβέρνηση ΠΑΣΟΚ γιατί τόσο η εισοδηματική πολιτική όσο και οι άλλες αποφάσεις που επηρέαζαν το μισθολογικό κόστος της χρονιάς είχαν ληφθεί στην συντριπτική τους πλειοψηφία πριν από τις εκλογές).
2. Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΜΙΣΘΩΝ ΣΤΙΣ ΠΡΩΤΟΓΕΝΕΙΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΜΕΙΩΘΗΚΕ ΑΠΟ 37% ΤΟ 2004 (Ή 39,2% ΤΟ 2001) ΣΕ 31,4% ΤΟ 2009 ΧΩΡΙΣ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΜΙΣΘΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΔΟΜΑΤΩΝ.
ΑΝΑΛΥΣΗ: Οι δαπάνες μισθοδοσίας ως ποσοστό των πρωτογενών δαπανών παρουσίασαν σταθερά πτωτική πορεία όλη την περίοδο διακυβέρνησης της χώρας από τη Ν.Δ.. Αυτό πέρα από κάθε αμφισβήτηση αποδεικνύει δύο γεγονότα: αφ’ ενός ότι ακολουθήθηκε μια σχετικά λελογισμένη πολιτική μισθών σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια και αφ’ ετέρου ότι η καταιγιστική προπαγάνδα για εκατοντάδες χιλιάδες κομματικούς διορισμούς την ίδια περίοδο ήταν μία ακόμα απόδειξη της Γκεμπελίστικης τακτικής του ΠΑΣΟΚ.
3. ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΤΑΣΗ ΕΙΧΑΜΕ ΚΑΙ ΣΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΠΟΣΟΣΤΟΥ ΣΤΑ ΚΑΘΑΡΑ ΕΣΟΔΑ ΤΟΥ Τ.Π. ΜΕ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΤΟ 2009 ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ (ΔΕΚΕΜΒΡΙΑΝΑ, ΔΥΟ ΕΚΛΟΓΙΚΕΣ ΑΝΑΜΕΤΡΗΣΕΙΣ, ΑΛΛΑΓΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ).
ΑΝΑΛΥΣΗ: Η μείωση του ποσοστού της σχετικής δαπάνης στα Έσοδα είναι σημαντική γιατί διευρύνονται τα περιθώρια για άσκηση αναπτυξιακών πολιτικών ενώ η αύξηση των εσόδων είναι σαφές ότι οφείλεται σε αξιόλογη ανάπτυξη της οικονομίας. Η εξαίρεση του 2009 οφείλεται τόσο στη διεθνή οικονομική ύφεση που έπληξε και την Ελλάδα όσο και εγχώριους παράγοντες (εκτεταμένα επεισόδια και επιπτώσεις στις επιχειρήσεις λόγω του φόνου του μαθητή, δύο εκλογικές αναμετρήσεις Ιούνιο και Οκτώβριο, ανασχηματισμός Ιανουάριο και αλλαγή κυβέρνησης τον Οκτώβριο).
4. ΕΠΙΣΗΣ ΩΣ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΟΥ Α.Ε.Π. ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΟΙ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΣΤΑΘΕΡΕΣ.
ΑΝΑΛΥΣΗ: Τέλος ως ποσοστό του Α.Ε.Π. οι μισθολογικές δαπάνες παραμένουν σχετικά σταθερές και σε κατώτερα του αντίστοιχου μέσου όρου των χωρών του ΟΟΣΑ επίπεδα. Αυτό αποδεικνύει πέρα από όσα ήδη έχουν αναφερθεί και μια σταθερότητα στη συμμετοχή στην αύξηση του Α.Ε.Π. της μισθολογικής δαπάνης.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΑΝΤΩΝΑΚΟΣ
| 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010* |
ΣΥΝΟΛΟ ΣΕ ΕΚ. ΕΥΡΩ | 10.077 | 11.200 | 12.078 | 13.431 | 14.135 | 14.913 | 15.674 | 16.923 | 18.001 | 16.106 |
ΡΥΘΜΟΣ ΑΥΞΗΣΗΣ | | 11,1% | 7,8% | 11,2% | 5,2% | 5,5% | 5,1% | 8% | 6,4% | -10,5% |
% ΣΤΙΣ ΠΡΩΤΟΓΕΝΕΙΣ ΔΑΠΑΝΕΣ | 38,6% | 39,2% | 38,2% | 37,0% | 36,0% | 36,0% | 33,6% | 33,6% | 31,4% | 30,5% |
% ΣΤΑ ΚΑΘΑΡΑ ΕΣΟΔΑ Τ.Π. | 27,6% | 30,2% | 32,2% | 34,2% | 33,5% | 32,2% | 31,9% | 32,7% | 37,1% | 29,6% |
% ΜΙΣΘΩΝ ΣΤΟ Α.Ε.Π. | 6,9% | 7,2% | 7% | 7,2% | 7,2% | 7,1% | 6,9% | 7,1% | 7,6% | 7% |
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΗΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟΥ
*Εκτιμήσεις Π/Υ 2010 (ΓΛΚ Αύγουστος 2010)
Ο πίνακας που παρατίθεται στην αρχή περιέχεται στη μελέτη της Κυβέρνησης που έγινε το καλοκαίρι του 2010 εν όψει της κατάρτισης του νέου μισθολογίου έχει την υπογραφή του Γ.Λ.Κ. και είναι αναρτημένος στην ιστοσελίδα του ΥΠ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ.
Η προσεκτική παρατήρηση καταρρίπτει μύθους που συστηματικά καλλιέργησε η προπαγάνδα του ΠΑΣΟΚ, δυστυχώς χωρίς απάντηση, για εκατοντάδες χιλιάδες διορισμούς και κατά συνέπεια για εκτόξευση των μισθολογικών δαπανών που διόγκωσαν το χρέος.
Εδώ αξίζει να σημειωθεί το μέγεθος της υποκρισίας αφού οι μόνοι μαζικοί διορισμοί (εκτός των εκπαιδευτικών) που έγιναν ήταν η μονιμοποίηση των 33.000, από τις 250.000 συμβασιούχους, που κρατούσε εκλογικούς ομήρους για διάστημα μεγαλύτερο των 24 μηνών το ΠΑΣΟΚ και οι οποίοι ασφαλώς ήταν στη συντριπτική τους πλειοψηφία ψηφοφόροι του. Διαδικασία που έγινε μάλιστα με απόλυτη διαφάνεια μέσω του ΑΣΕΠ.
Ένας δεύτερος μύθος που καταρρίπτεται αφορά την «ευθύνη» της μισθοδοσίας των Δημοσίων Υπαλλήλων για τα ελλείμματα και κατά συνέπεια της λογικής, «επιβάλλεται η μείωση και των αποδοχών και του αριθμού τους». Όπως φαίνεται όμως από τον πίνακα ούτε σε απόλυτους αριθμούς ούτε σε ποσοστό επί του Α.Ε.Π. η μισθοδοσία του Δημοσίου είναι έξω από τα όρια, σε σύγκριση πάντα με το μέγεθος της χώρας και της οικονομίας, είναι μάλιστα όπως αποδεικνύεται και από άλλα πρόσφατα δημοσιοποιηθέντα στοιχεία κάτω από το μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ.
Η ανάλυση των παρακάτω παρατηρήσεων θα κάνει πιο εναργείς αλήθειες κρυμμένες από ένα Γκεμπελικό σύστημα προπαγάνδας που συστηματικά χειραγωγεί την κοινή γνώμη.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:
1. Η ΑΥΞΗΣΗ 2002-2004 ΗΤΑΝ 33,2%. ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 2005-2009 ΗΤΑΝ 34%.
ΑΝΑΛΥΣΗ: Σε τρία χρόνια το ΠΑΣΟΚ αύξησε το μισθολογικό κόστος (αυξήσεις + ωρίμανση + νέοι διορισμοί) κατά 33,2%, αντίστοιχα σε 5 χρόνια η Νέα Δημοκρατία το αύξησε 34% ( το 2004 αφορά τη διακυβέρνηση ΠΑΣΟΚ γιατί τόσο η εισοδηματική πολιτική όσο και οι άλλες αποφάσεις που επηρέαζαν το μισθολογικό κόστος της χρονιάς είχαν ληφθεί στην συντριπτική τους πλειοψηφία πριν από τις εκλογές).
2. Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΜΙΣΘΩΝ ΣΤΙΣ ΠΡΩΤΟΓΕΝΕΙΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΜΕΙΩΘΗΚΕ ΑΠΟ 37% ΤΟ 2004 (Ή 39,2% ΤΟ 2001) ΣΕ 31,4% ΤΟ 2009 ΧΩΡΙΣ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΜΙΣΘΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΔΟΜΑΤΩΝ.
ΑΝΑΛΥΣΗ: Οι δαπάνες μισθοδοσίας ως ποσοστό των πρωτογενών δαπανών παρουσίασαν σταθερά πτωτική πορεία όλη την περίοδο διακυβέρνησης της χώρας από τη Ν.Δ.. Αυτό πέρα από κάθε αμφισβήτηση αποδεικνύει δύο γεγονότα: αφ’ ενός ότι ακολουθήθηκε μια σχετικά λελογισμένη πολιτική μισθών σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια και αφ’ ετέρου ότι η καταιγιστική προπαγάνδα για εκατοντάδες χιλιάδες κομματικούς διορισμούς την ίδια περίοδο ήταν μία ακόμα απόδειξη της Γκεμπελίστικης τακτικής του ΠΑΣΟΚ.
3. ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΤΑΣΗ ΕΙΧΑΜΕ ΚΑΙ ΣΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΠΟΣΟΣΤΟΥ ΣΤΑ ΚΑΘΑΡΑ ΕΣΟΔΑ ΤΟΥ Τ.Π. ΜΕ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΤΟ 2009 ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ (ΔΕΚΕΜΒΡΙΑΝΑ, ΔΥΟ ΕΚΛΟΓΙΚΕΣ ΑΝΑΜΕΤΡΗΣΕΙΣ, ΑΛΛΑΓΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ).
ΑΝΑΛΥΣΗ: Η μείωση του ποσοστού της σχετικής δαπάνης στα Έσοδα είναι σημαντική γιατί διευρύνονται τα περιθώρια για άσκηση αναπτυξιακών πολιτικών ενώ η αύξηση των εσόδων είναι σαφές ότι οφείλεται σε αξιόλογη ανάπτυξη της οικονομίας. Η εξαίρεση του 2009 οφείλεται τόσο στη διεθνή οικονομική ύφεση που έπληξε και την Ελλάδα όσο και εγχώριους παράγοντες (εκτεταμένα επεισόδια και επιπτώσεις στις επιχειρήσεις λόγω του φόνου του μαθητή, δύο εκλογικές αναμετρήσεις Ιούνιο και Οκτώβριο, ανασχηματισμός Ιανουάριο και αλλαγή κυβέρνησης τον Οκτώβριο).
4. ΕΠΙΣΗΣ ΩΣ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΟΥ Α.Ε.Π. ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΟΙ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΣΤΑΘΕΡΕΣ.
ΑΝΑΛΥΣΗ: Τέλος ως ποσοστό του Α.Ε.Π. οι μισθολογικές δαπάνες παραμένουν σχετικά σταθερές και σε κατώτερα του αντίστοιχου μέσου όρου των χωρών του ΟΟΣΑ επίπεδα. Αυτό αποδεικνύει πέρα από όσα ήδη έχουν αναφερθεί και μια σταθερότητα στη συμμετοχή στην αύξηση του Α.Ε.Π. της μισθολογικής δαπάνης.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΑΝΤΩΝΑΚΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου