Περί τα 4 δισ. ευρώ θα λείψουν φέτος από τη χριστουγεννιάτικη αγορά, με τους επιχειρηματίες να παίζουν τα ρέστα τους με την ελπίδα ότι θα ξυπνήσουν το πνεύμα των Χριστουγέννων που έχει πέσει σε λήθαργο εδώ και δύο χρόνια. Οι βιτρίνες των καταστημάτων θυμίζουν περισσότερο περίοδο εκπτώσεων και επισκιάζουν τον εορταστικό διάκοσμο που φέτος είναι ακόμη πιο λιτός.
«Το τέλος ακινήτων, η έκτακτη εισφορά και μια σειρά από άλλα χαράτσια ήρθαν να προστεθούν στο... αντίδωρο των Χριστουγέννων, που δίνεται από πέρσι, με συνέπεια όλα αυτά τα χρήματα ουσιαστικά να αφαιρούνται, άμεσα ή έμμεσα, από τη χριστουγεννιάτικη αγορά» επισημαίνει ο πρόεδρος του
Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Κώστας Χαντζαρίδης. Εν τω μεταξύ, πολλά είναι τα καταστήματα που περιμένουν την περίοδο των εορτών για να ξεπουλήσουν το εμπόρευμα και να κατεβάσουν ρολά. «Εως το τέλος του 2012 αναμένουμε ανάλογο αριθμό λουκέτων με αυτόν που είχαμε αθροιστικά την τελευταία τριετία, περίπου 60.000» σημειώνει ο κ. Χαντζαρίδης.
Το αισιόδοξο σενάριο κάνει λόγο για πτώση του τζίρου κατά 22% σε σχέση με πέρσι (οπότε και είχε καταγραφεί μείωση 20%), ενώ οι πρώτες ενδείξεις στην αγορά δείχνουν πτώση του κύκλου εργασιών 30%. Μάλιστα, όπως επισημαίνει ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) Βασίλης Κορκίδης, η εμπορική κίνηση σε ορισμένους κλάδους δεν αποκλείεται να υποχωρήσει ακόμη και 50%. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΕΣΕΕ, ο τζίρος αναμένεται να διαμορφωθεί στα 9,15 δισ. ευρώ, από 13,2 δισ. πέρσι και 16,4 δισ. το 2009. Οι δαπάνες για την περίοδο των εορτών κατ’ άτομο εκτιμούνται σε περίπου 288 ευρώ, έναντι 410 ευρώ το περσινό έτος και 550 ευρώ το 2009.
Παρ’ όλα αυτά οι καταστηματάρχες, που δεν θέλουν να καταθέσουν τα όπλα, κάνουν τα πάντα για να βελτιώσουν την ψυχολογία της αγοράς και να πάρουν μια ανάσα εν όψει της μεγάλης γιορτής της Χριστιανοσύνης και του... καταναλωτισμού. Η πιο μακρόσυρτη περίοδος εκπτώσεων στη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών βρίσκεται στο ζενίθ της, ενώ το εορταστικό ωράριο των καταστημάτων τίθεται σε ισχύ από αυτή την εβδομάδα. Οι προσφορές στα καταστήματα ξεκινούν από 20% και κλιμακώνονται έως και 50%. Οι έμποροι ρίχνουν στη μάχη τα βαριά πυροβολικά, καθώς, πέρα από τον πόλεμο για τη μεγαλύτερη προσφορά, ξεκίνησε και αυτός για το μεγαλύτερο δώρο. Οι καταναλωτές ανταμείβονται για την προτίμησή τους με δωρεάν επισκέψεις σε χειμερινά τουριστικά θέρετρα και σπα, αλλά και εκπτωτικά κουπόνια για επισκέψεις σε εστιατόρια.
Παράλληλα, πολλές επιχειρήσεις δίνουν δώρο με την αγορά ενός προϊόντος ακόμη ένα ή αντίστοιχο ποσό για επόμενη αγορά ή μικρότερο ποσό, που ουσιαστικά αντιστοιχεί σε έκπτωση της τάξης του 20%-50%.
Νεκταρία Σταμούλη
«Το τέλος ακινήτων, η έκτακτη εισφορά και μια σειρά από άλλα χαράτσια ήρθαν να προστεθούν στο... αντίδωρο των Χριστουγέννων, που δίνεται από πέρσι, με συνέπεια όλα αυτά τα χρήματα ουσιαστικά να αφαιρούνται, άμεσα ή έμμεσα, από τη χριστουγεννιάτικη αγορά» επισημαίνει ο πρόεδρος του
Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Κώστας Χαντζαρίδης. Εν τω μεταξύ, πολλά είναι τα καταστήματα που περιμένουν την περίοδο των εορτών για να ξεπουλήσουν το εμπόρευμα και να κατεβάσουν ρολά. «Εως το τέλος του 2012 αναμένουμε ανάλογο αριθμό λουκέτων με αυτόν που είχαμε αθροιστικά την τελευταία τριετία, περίπου 60.000» σημειώνει ο κ. Χαντζαρίδης.
Το αισιόδοξο σενάριο κάνει λόγο για πτώση του τζίρου κατά 22% σε σχέση με πέρσι (οπότε και είχε καταγραφεί μείωση 20%), ενώ οι πρώτες ενδείξεις στην αγορά δείχνουν πτώση του κύκλου εργασιών 30%. Μάλιστα, όπως επισημαίνει ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) Βασίλης Κορκίδης, η εμπορική κίνηση σε ορισμένους κλάδους δεν αποκλείεται να υποχωρήσει ακόμη και 50%. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΕΣΕΕ, ο τζίρος αναμένεται να διαμορφωθεί στα 9,15 δισ. ευρώ, από 13,2 δισ. πέρσι και 16,4 δισ. το 2009. Οι δαπάνες για την περίοδο των εορτών κατ’ άτομο εκτιμούνται σε περίπου 288 ευρώ, έναντι 410 ευρώ το περσινό έτος και 550 ευρώ το 2009.
Παρ’ όλα αυτά οι καταστηματάρχες, που δεν θέλουν να καταθέσουν τα όπλα, κάνουν τα πάντα για να βελτιώσουν την ψυχολογία της αγοράς και να πάρουν μια ανάσα εν όψει της μεγάλης γιορτής της Χριστιανοσύνης και του... καταναλωτισμού. Η πιο μακρόσυρτη περίοδος εκπτώσεων στη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών βρίσκεται στο ζενίθ της, ενώ το εορταστικό ωράριο των καταστημάτων τίθεται σε ισχύ από αυτή την εβδομάδα. Οι προσφορές στα καταστήματα ξεκινούν από 20% και κλιμακώνονται έως και 50%. Οι έμποροι ρίχνουν στη μάχη τα βαριά πυροβολικά, καθώς, πέρα από τον πόλεμο για τη μεγαλύτερη προσφορά, ξεκίνησε και αυτός για το μεγαλύτερο δώρο. Οι καταναλωτές ανταμείβονται για την προτίμησή τους με δωρεάν επισκέψεις σε χειμερινά τουριστικά θέρετρα και σπα, αλλά και εκπτωτικά κουπόνια για επισκέψεις σε εστιατόρια.
Παράλληλα, πολλές επιχειρήσεις δίνουν δώρο με την αγορά ενός προϊόντος ακόμη ένα ή αντίστοιχο ποσό για επόμενη αγορά ή μικρότερο ποσό, που ουσιαστικά αντιστοιχεί σε έκπτωση της τάξης του 20%-50%.
Νεκταρία Σταμούλη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου