Με το βλέμμα στραμμένο κυρίως στις αλλαγές που προωθούνται από το Υπουργείο Παιδείας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ξεκίνησε την Πέμπτη το 9ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο της ΟΛΜΕ στο ξενοδοχείο Valis στην Αγριά. Στόχος είναι η περαιτέρω εμβάθυνση στα ζητήματα που απασχολούν την ελληνική εκπαίδευση, ενώ θα χαραχτούν με ακρίβεια και διορατικότητα οι αντι-θέσεις και αντι-προτάσεις του κλάδου στο Υπουργείο Παιδείας. Τα παραπάνω αναφέρθηκαν μεταξύ άλλων σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν χθες οι εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ, ΚΕΜΕΤΕ και ΕΛΜΕ Μαγνησίας.
Το συνέδριο θα διεξαχθεί σε δύο άξονες και συγκεκριμένα αφορούν στις παιδαγωγικές και κοινωνιολογικές διαστάσεις της εκπαίδευσης και τα εργασιακά ζητήματα, οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης και ο ρόλος του συνδικαλιστικού κινήματος. Μάλιστα όπως τόνισε ο πρόεδρος του ΚΕΜΕΤΕ Παύλος Χαραμής το συγκεκριμένο συνέδριο έχει ιδιαίτερη σημασία καθώς διεξάγεται σε μια πολύ ενδιαφέρουσα και κρίσιμη συγκυρία για την εκπαίδευση.
Κύριος στόχος του συνεδρίου είναι η περαιτέρω εμβάθυνση στα ζητήματα που απασχολούν ελληνική εκπαίδευση. «Θέλουμε μια εκπαίδευση στεγνή και τεχνοκρατική και θα υπηρετεί απλώς κάποιες τρέχουσες ανάγκες της οικονομίας ή μια πλήρη και ολοκληρωμένη ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών και μελλοντικών πολιτών; Αν ο στόχος μας είναι ο δεύτερος, προφανώς οι προτεραιότητες στην οργάνωση του περιεχομένου αλλά και στην δομή πρέπει να είναι ανάλογες και εδώ ακριβώς είναι που δεν μας βρίσκει σύμφωνους η γραμμή Υπουργείου ιδιαίτερα για το Λύκειο», ξεκαθάρισε ο κ. Χαραμής.
Ο ίδιος επισήμανε ότι το Υπουργείο με τις προωθούμενες αλλαγές μετατρέπει το Λύκειο σε προθάλαμο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και οδηγεί τα παιδιά σε μια πρώιμη εξειδίκευση και προεπαγγελματική επιλογή από την Β’ τάξη του Λυκείου, διακυβεύοντας στο βωμό αυτής της προοπτικής την ολοκληρωμένη γενική μόρφωση των παιδιών.
Επιμόρφωση εκπαιδευτικών Ενα δεύτερο ζήτημα που θα απασχολήσει τις εργασίες του συνεδρίου αφορά στην κατάλληλη προετοιμασία και στήριξη των εκπαιδευτικών. Ο κ. Χαραμής έκανε λόγο για κενά που επιτέλους πρέπει να καλυφθούν, καθώς παρά την καθιέρωση πιστοποιητικού παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας, δεν ελήφθη κανένα μέτρο για να υλοποιηθεί στην πράξη.
Όπως τονίστηκε μάλιστα στο τομέα της ενδοεπιχειρησιακής επιμόρφωσης, ενώ ο κλάδος επιμένει να υπάρχει μια συνολική επιμόρφωση μακράς διάρκειας για όλους η οποία θα παρέχεται περιοδικά και θα καλύπτει αρχικά κενά αλλά και απαιτήσεις που συσσωρεύονται με την εξέλιξη, το Υπουργείο απαντά με ολιγόωρο πρόγραμμα το οποίο ονόμασε πομπωδώς «Μείζον πρόγραμμα επιμόρφωσης» και το οποίο σε 200 ώρες (50 στην τάξη) επιχειρεί να καλύψει την παραπάνω απαίτηση.
Σημαντικά εργασιακά προβλήματα Στα εργασιακά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί, προβλήματα που έχουν άμεσο αντίκτυπο στην άσκηση του λειτουργήματος τους αναφέρθηκε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Δημήτρης Πεππές.
Ισοπέδωση των ασφαλιστικών δικαιωμάτων, ελλιπή - απούσα ιατρική κάλυψη, πρωτοφανή επίθεση στις εργασιακές σχέσεις είναι μερικά από τα σημαντικότερα εργασιακά προβλήματα των εκπαιδευτικών. «Η υποβάθμιση που έχει ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια είναι ραγδαία και θα έχει αρνητικές συνέπειες στο παραγόμενο εκπαιδευτικό έργο ανεξάρτητα από την βούληση μας να εξασφαλίσουμε το καλύτερο για τα παιδιά μας. Στους δύσκολους καιρούς που περνάμε η παιδεία έχει και πρέπει να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο προκειμένου να βγούμε από μια κρίση που δεν δημιουργήσαμε και μας επέβαλαν», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Πεππές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου