Ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, έκανε ο βουλευτής Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, Νίκος Παναγιωτόπουλος, σχετικά με τα κριτήρια συγχώνευσης του Δημοτικού Σχολείου Μυρτοφύτου με εκείνο του Ελαιοχωρίου και τα σοβαρά προβλήματα που αυτή η απόφαση δημιουργεί στην τοπική κοινότητα και οικονομία:
Η απόφαση της κυβέρνησης για την κατάργηση, συγχώνευση και υποβάθμιση 1.933 σχολικών μονάδων στον εκπαιδευτικό χάρτη της χώρας που γίνεται ατεκμηρίωτα, χωρίς στοιχεία και χωρίς να έχει προηγηθεί οποιοσδήποτε διάλογος και διαβούλευση με την εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα, με την τοπική αυτοδιοίκηση, τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων προβληματίζει όλους μας ως προς τους στόχους και τα κίνητρα πίσω από αυτή την πράξη. Μια προσεχτική ματιά στα υπό συγχώνευση σχολεία αποκαλύπτει την προχειρότητα και την κοντόφθαλμη λογιστική λογική που διέπει το υποτιθέμενο «σχέδιο» της κυβέρνησης για ένα «νέο ποιοτικό σχολείο». Εκτός από τα προβλήματα που δημιουργεί στις τοπικές κοινωνίες, χωρίς να προκύπτουν από τις αποφάσεις αυτές ουσιαστικά οφέλη, δημιουργούνται επιπλέον αντικίνητρα για να μείνει ο πολίτης στην Περιφέρεια ενισχύοντας ακόμη περισσότερο την ήδη προβληματική αστυφιλία.
Επιπλέον, αυτός ο εξόχως προβληματικός «σχεδιασμός» συγχωνεύσεων σχολείων προκύπτει στη συγκεκριμένη συγκυρία της σφοδρής οικονομικής κρίσης όπου πολλά νέα ζευγάρια-γονείς σχεδιάζουν την μετακίνησή τους από τα αστικά κέντρα σε χωριά της περιφέρειας έτσι ώστε να απολαμβάνουν τα πλεονεκτήματα του χαμηλότερου κόστους διαβίωσης αλλά και της ασφάλειας που προσφέρει η ζωή στο χωριό σ’ αυτούς και στα παιδιά τους. Είναι προφανές ότι αυτή η τάση , που εξυπηρετεί την περιφερειακή αποκέντρωση, και που ενισχύεται από τη δυσμενή οικονομική συγκυρία ανατρέπεται από την επικείμενη κατάργηση σχολείων της περιφέρειας.
Όσον αφορά στο συγκεκριμένο Σχολείο, σε περίπτωση συγχώνευσης, το κακό οδικό δίκτυο σε συνδυασμό με τις κακές καιρικές συνθήκες της περιοχής απειλεί την ασφάλεια των μαθητών, πόσω μάλλον εφόσον θα χρειάζονται επιπλέον μετακινήσεις και για κάθε εξωσχολική απογευματινή δραστηριότητα. Το σχολείο του Μυρτόφυτου είναι το μοναδικό κέντρο πολιτιστικής και κοινωνικής δράσης του χωριού και η ενδεχόμενη κατάργησή του αφαιρεί από το χωριό ένα ισχυρό κίνητρο εγκατάστασης νέων οικογενειών σε μια εποχή που η ενδυνάμωση της περιφέρειας είναι το ζητούμενο. Τέλος, η έλλειψη επαρκούς συγκοινωνίας μεταξύ των χωριών δημιουργεί προβλήματα στους ντόπιους και αλλοδαπούς γονείς σε περίπτωση που θα χρειαστεί η παρουσία τους στο σχολείο- εφόσον μιλάμε για παιδιά 6-12 ετών- αφού δεν έχουν όλοι τη δυνατότητα να διαθέτουν ιδιωτικό αυτοκίνητο
Κατόπιν τούτων ερωτάται η κ. Υπουργός;
Με ποια ακριβώς κριτήρια αποφασίσθηκε η κατάργηση του εν λόγω Σχολείου;
Θεωρεί ότι αυτό το Σχολείο είναι υποδεέστερο του Μέσου Όρου των Σχολικών Μονάδων στη χώρα;
Η απόφαση της κυβέρνησης για την κατάργηση, συγχώνευση και υποβάθμιση 1.933 σχολικών μονάδων στον εκπαιδευτικό χάρτη της χώρας που γίνεται ατεκμηρίωτα, χωρίς στοιχεία και χωρίς να έχει προηγηθεί οποιοσδήποτε διάλογος και διαβούλευση με την εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα, με την τοπική αυτοδιοίκηση, τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων προβληματίζει όλους μας ως προς τους στόχους και τα κίνητρα πίσω από αυτή την πράξη. Μια προσεχτική ματιά στα υπό συγχώνευση σχολεία αποκαλύπτει την προχειρότητα και την κοντόφθαλμη λογιστική λογική που διέπει το υποτιθέμενο «σχέδιο» της κυβέρνησης για ένα «νέο ποιοτικό σχολείο». Εκτός από τα προβλήματα που δημιουργεί στις τοπικές κοινωνίες, χωρίς να προκύπτουν από τις αποφάσεις αυτές ουσιαστικά οφέλη, δημιουργούνται επιπλέον αντικίνητρα για να μείνει ο πολίτης στην Περιφέρεια ενισχύοντας ακόμη περισσότερο την ήδη προβληματική αστυφιλία.
Επιπλέον, αυτός ο εξόχως προβληματικός «σχεδιασμός» συγχωνεύσεων σχολείων προκύπτει στη συγκεκριμένη συγκυρία της σφοδρής οικονομικής κρίσης όπου πολλά νέα ζευγάρια-γονείς σχεδιάζουν την μετακίνησή τους από τα αστικά κέντρα σε χωριά της περιφέρειας έτσι ώστε να απολαμβάνουν τα πλεονεκτήματα του χαμηλότερου κόστους διαβίωσης αλλά και της ασφάλειας που προσφέρει η ζωή στο χωριό σ’ αυτούς και στα παιδιά τους. Είναι προφανές ότι αυτή η τάση , που εξυπηρετεί την περιφερειακή αποκέντρωση, και που ενισχύεται από τη δυσμενή οικονομική συγκυρία ανατρέπεται από την επικείμενη κατάργηση σχολείων της περιφέρειας.
Όσον αφορά στο συγκεκριμένο Σχολείο, σε περίπτωση συγχώνευσης, το κακό οδικό δίκτυο σε συνδυασμό με τις κακές καιρικές συνθήκες της περιοχής απειλεί την ασφάλεια των μαθητών, πόσω μάλλον εφόσον θα χρειάζονται επιπλέον μετακινήσεις και για κάθε εξωσχολική απογευματινή δραστηριότητα. Το σχολείο του Μυρτόφυτου είναι το μοναδικό κέντρο πολιτιστικής και κοινωνικής δράσης του χωριού και η ενδεχόμενη κατάργησή του αφαιρεί από το χωριό ένα ισχυρό κίνητρο εγκατάστασης νέων οικογενειών σε μια εποχή που η ενδυνάμωση της περιφέρειας είναι το ζητούμενο. Τέλος, η έλλειψη επαρκούς συγκοινωνίας μεταξύ των χωριών δημιουργεί προβλήματα στους ντόπιους και αλλοδαπούς γονείς σε περίπτωση που θα χρειαστεί η παρουσία τους στο σχολείο- εφόσον μιλάμε για παιδιά 6-12 ετών- αφού δεν έχουν όλοι τη δυνατότητα να διαθέτουν ιδιωτικό αυτοκίνητο
Κατόπιν τούτων ερωτάται η κ. Υπουργός;
Με ποια ακριβώς κριτήρια αποφασίσθηκε η κατάργηση του εν λόγω Σχολείου;
Θεωρεί ότι αυτό το Σχολείο είναι υποδεέστερο του Μέσου Όρου των Σχολικών Μονάδων στη χώρα;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου