Σάββατο 23 Απριλίου 2011

Αλχημείες στον βωμό πελατειακών σχέσεων

 
Διπλό θεσμικό ατόπημα με φόντο τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών
Μη νομιμότητα με τη σφραγίδα της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου
Οι δύο εγκύκλιοι ατοπήματα που εκδόθηκαν από το υπουργείο Παιδείας σε διάστημα δέκα ημερών.Η πρώτη μιλα για διευκρινίσει σχετικά με τη μοριοδότηση αποσπασμένων εκπαιδευτικών και η δεύτερη όπου ζητείται από τις κατά τoπous Διευθΰνσεις να ενημερώσουν αυθημερόν (!) για τα κενά και πλεονάσματα εκπαιδευτικού προσωπικού για το σχολικό έτος
 Πολλαπλώς έκθετη αφήνει την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ένα διπλό θεσμικό ατόπημα που εκδηλώθηκε μέσα από τους κόλπους της (!) στο διάστημα ενός δεκαημέρου. 0 κατήφορος που ξεκίνησε πρόσφατα αυτή τη φορά έχει ως φόντο τις επικείμενες, μετά το Πάσχα, μεταθέσεις χιλιάδων εκπαιδευτικών, και στο διάβα του παρασύρει υπουργούς, ρυθμίσεις, διοίκηση και εκπαιδευτική κοινότητα μία παράμετρος έχει να κάνει και με το επίμαχο θέμα των συγχωνεύσεων , φαινόμενα που δίνουν την εντύπωση πλήρους διάλυσης και απαξίωσης των θεσμών. Του Φλνη Καλαντζη Ειδικότερα, αρχίζουμε από το πρώτο χρονικά ατόπημα που αναδύει έντονα την οσμή της εξυπηρέτησης πελατειακών σχέσεων, άθλημα ομολογουμένως όχι πρωτοφανέρωτο και στα εκπαιδευτικά πράγματα, στον βωμό του οποίου αθλήματος ξηλώνονται εντέχνως ρυθμίσεις και υπουργικές αποφάσεις. Στις 4 Απριλίου, λοιπόν, εκδόθηκε μια διευκρινιστική εγκύκλιος (40260 Δ2) που υπογράφει ο γενικός γραμματέας του υπουργείου, κ. Βασ. Κουλαϊδής. Η εγκύκλιος, υπό τον τίτλο Διευκρινίσεις σχετικά με τη μοριοδότηση αποσπασμένων εκπαιδευτικών , έρχεται σε συνέχεια δύο άλλων εγκυκλίων που είχαν εκδοθεί στο τέλος του 2010 και αφορούν στις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Όπως αναφέρει η εγκύκλιος, οι εκπαιδευτικοί που έχουν αποσπαστεί στην Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής Εκπαιδευτικών Δράσεων (ΕΥΕΕΔ) και στη Διαχειριστική του ΕΣΠΑ Αρχή, εκτός των μονάδων της πλησιέστερης σχολικής μονάδας, θα έχουν 2 ακόμη βάσει της παραγράφου 2 του άρθρου 31 του Ν. 3848 2010. ΕΙ Το φωτογραφικό 2 Στην επόμενη παράγραφο, όμως, το 2 επεκτείνεται, καθώς θα το λάβουν ...και όσοι εκπαιδευτικοί υπηρετούν σε Διευθύνσεις και Γραφεία Α θμιας και Β θμιας Εκπαίδευσης των περιοχών αρμοδιότητας των ΠΥΣΠΕ ΠΎΣΔΕ στο οποίο ανήκουν οργανικά και στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης . Η εγκύκλιος δεν περιλαμβάνει καμία αναφορά στις υπουργικές αποφάσεις για τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών στα Γραφεία, στις Διευθύνσεις, στις περιφερειακές Διευθύνσεις. Και δεν τις αναφέρει πιθανώς επειδή υπάρχει μια σειρά από αποσπάσεις που έχουν εκδοθεί σε εσωτερικό επίπεδο με διοικπ τικές πράξεις των ιδίων των γρα φείων, διευθύνσεων και περιφερειακών διευθύνσεων. Ως εκ τούτου, η εγκύκλιος μη παραπέμποντας στις υπουργικές αποφάσεις πάσχει, ενώ, παράλληλα, δίνει την εντύπωση ότι αποκτά ισχύ νομολογίας . Επί της ουσίας, τώρα, είναι τοις πάσι γνωστό ότι οι αποσπάσεις σε θέσεις όπως οι προαναφερόμενες καλύπτονται σε μεγάλο βαθμό από όσους έχουν μπάρμπα στην Κορώνη. Που σημαίνει ότι στις επικείμενες μεταθέσεις αποκτούν σοβαρό πλεονέκτημα έναντι των συναδέλφων τους, όταν είναι γνωστό ότι τα μόρια των μεταθέσεων παίζονται στον πόντο και αυτοί ξεκινούν με 2, άρα θα βρεθούν στην κορυφή των πινάκων. Το δεύτερο θεσμικό ατόπημα συνέβη δέκα ημέρες μετά, στις 14 Απριλίου, πριν από μία ακριβώς εβδομάδα. Εδώ, με εγκύκλιο ((45686 Δ2) που φέρει και πάλι την υπογραφή του γενικού γραμματέα του υπουργείου, οι Διευθύνσεις κλήθηκαν να καταχωρήσουν μέσα σε μία ημέρα στοιχεία σε σχέση με τα κενά και πλεονάσματα εκπαιδευτικού προσωπικού για το σχολικό έτος 2011 2012 . Στοιχεία ανά περιοχή μετάθεσης ώστε να ολοκληρωθεί η σχετική διαδικασία των μεταθέσεων. Για το θέμα αυτό εκδηλώθηκε άμεσα αντίδραση από τους αιρετούς του κλάδου και όχι μόνο, οι ο ποίοι είπαν το αυτονόητο, ότι δεν ήταν δυνατόν μέσα σε μία ημέρα να ολοκληρωθεί το έργο τους, καθώς η προθεσμία καταχώρησης των στοιχείων έληγε στις 15 Απριλίου, την περασμένη Παρασκευή. Η ουσία, ωστόσο, του θέματος και η δεύτερη μη νομιμότητα από πλευράς υπουργείου δεν βρίσκεται εκεί, πέρα από τις δικαιολογημένες αντιδράσεις (οι οποίες υπό μία έννοια θα μπορούσε να ήταν άνευ περιεχομένου, εάν δεν λάμβαναν καθόλου υπόψη την εγκύκλιο, όπως θα δούμε στη συνέχεια!). Ε3 Μεταβολές Το σημείο κλειδί βρίσκεται στην τρίτη παράγραφο της εγκυκλίου, η οποία αναφέρει: ... Θα πρέπει να ληφθούν υπόψη (σ.σ. πριν καταχωρηθούν τα στοιχεία με τα κενά και τα πλεονάσματα δηλαδή) οι μεταβολές των σχολικών μονάδων (συγχωνεύσεις, καταργήσεις, ιδρύσεις), όπως υφίστανται στα επισυναπτόμενα σχέδια υπουργικών αποφάσεων . Που σημαίνει ότι η εγκύκλιος του γ.γ. υποχρέωνε διευθύνσεις, αιρετούς και κάθε αρμόδιο όργανο να καταχωρήσουν στοιχεία με βάση... σχέδια υπουργικών αποφάσεων, και όχι επίσημες υπουργικές αποφάσεις, οι οποίες, ως γνωστόν, ξεκινούν και με τα γνωστά έχοντας υπόψη κ.λπ. Προσοχή τώρα, την επόμενη η μέρα, δηλαδή στη λήξη της προθεσμίας κατά την εγκύκλιο, το υπουργείο εκδίδει ανακοίνωση υπό τον τίτλο Σχετικά με αναρτήσεις στο Διαδίκτυο που αφορούν συνενώσεις, καταργήσεις, ιδρύσεις σχολικών μονάδων στην οποία αναφέρει: Το τελικό σχέδιο για τις συνενώσεις, καταργήσεις, ιδρύσεις, σχολικών μονάδων θα ανακοινωθεί επίσημα και αποκλειστικό (σ.σ. με μαύρα γράμματα το αποκλειστικά) από το Υπουργείο Παιδείας, Διά βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, όταν υπογραφεί η σχετική υπουργική απόφαση . Το ίδιο το υπουργείο, λοιπόν, η πολιτική ηγεσία, αναιρεί και ακυρώνει στην πράξη και επί της ουσίας την εγκύκλιο του γ.γ., ένα μέλος επίσης της πολιτικής ηγεσίας. Που σημαίνει ότι οι Διευθύνσεις και κάθε αρμόδιο όργανο έχουν το δικαίωμα να γράψουν στα παλαιότερα των υποδημάτων τους την εγκύκλιο και τα σχέδια. ΕΙ Υπογραφές Τι περιλαμβάνουν τα σχέδια που απεστάλησαν Τρεις υπουργικές αποφάσεις, για τις συγχωνεύσεις, τις καταργήσεις και τις ιδρύσεις σχολικών μονάδων αντίστοιχα. Οι δύο εξ αυτών έχουν την υπογραφή της υφυπουργού κ. Χριστοφιλο πούλου, ενώ στην τρίτη, αυτή με τις ιδρύσεις περιλαμβάνει και την υπογραφή του υφυπουργού Οικονομικών, κ. Σαχινίδη. Σημειωτέον, ότι με μια πρόχειρη ματιά οι συγχωνεύσεις είναι οι ίδιες με αυτές που είχαν πρόσφατα ανακοινωθεί. Τα ζητούμενα, ωστόσο, είναι άλλα: α) Γνώριζε η κ. Χριστοφι λοπούλου για την αποστολή της εγκυκλίου και των σχεδίων υπουργικών αποφάσεων Εάν τη γνώριζε, γιατί την επόμενη ημέρα εκδόθηκε η ανακοίνωση διάψευσης Διάψευσης τίνος Των σχεδίων υπουργικών αποφάσεων που απεστάλησαν από τον ίδιο τον γενικό γραμματέα του υπουργείου, της εγκυκλίου Και ποιον θα ακολουθήσουν οι διευθύνσεις και τα αρμόδια όργανα, την επίσημη ανακοίνωση του υπουργείου ή την επίσης επίσημη εγκύκλιο του υπουργείου και τα σχέδια β) Στην τρίτη απόφαση, όπως προαναφέρθηκε, περιλαμβάνεται και η υπογραφή του κ. Σαχινίδη, η οποία δικαιολογείται επειδή η ίδρυση μιας σχολικής μονάδας προϋποθέτει την έγκριση σχετικής δαπάνης από το υπουργείο Οικονομικών. Γνώριζε ο κ. Σαχινίδης για την απόφαση, έχει υπογράψει τις δαπάνες που αφορούν στη ίδρυση 11 γενικών λυκείων, 5 λυκειακών τάξεων και 7 γυμνασίων, όπως αναφέρει το σχέδιο της απόφασης που περιλαμβάνει την υπογραφή του Εάν δεν γνώριζε, δικαιούται να μιλήσει κανείς για μαϊμού ιδρύσεις, αφού δεν έχει τίποτε επίσημο στα χέρια του! Τα πολλαπλά ερωτήματα που ανακύπτουν είναι ή θα έπρεπε να είναι αυτονόητα. ΕΙ Σκηνικό διάλυσης Την περίοδο της προηγούμενης διακυβέρνησης, ο ΚτΕ είχε αναφερθεί επανειλημμένως σε παρανομίες με αιχμή τους διορισμούς των εκπαιδευτικών. Τώρα ήλθε η σειρά των μεταθέσεων. Πίσω και πέρα από αυτά όμως, εγείρονται πολύ πιο σοβαρά θέματα καταπάτησης νόμων, θεσμών και διαδικασιών. Τα ατοπήματα που λαμβάνουν χώρα την τελευταία περίοδο στο κτίριο του Αμαρουσίου, μια περίοδο δηλαδή που από τα διαφημιστικά σλόγκαν περνάμε στη θεσμική εκπαιδευτική πολιτική και στην εκπαιδευτική πράξη, παραπέμπουν σε σκηνικό διάλυσης, καθώς φαίνεται να μη διαφυλάσσεται ούτε το μίνιμουμ μιας στοιχειώδους συνοχής στους κόλπους της πολιτικής ηγεσίας. Η κυρία Διαμαντοπούλου μοιάζει απούσα...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου