Τα σκήπτρα της παγκόσμιας Ναυτιλίας συνεχίζουν να «κρατούν» οι Ελληνες εφοπλιστές, με το στόλο που βρίσκεται υπό τη διαχείρισή τους να αντιστοιχεί στο 20% του παγκόσμιου, σε αριθμό πλοίων και το 15% σε επίπεδο χωρητικότητας.
Ωστόσο, η μείωση του όγκου μεταφερόμενου φορτίου, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, με την παράλληλη «υπερπροσφορά» χωρητικότητας ασκεί έντονες πιέσεις στον κλάδο, οδηγώντας σε ιστορική «βουτιά» τους ναύλους ξηρού φορτίου.
Σύμφωνα μάλιστα με την περιοδική έκθεση της Alpha Bank, οι πιέσεις αυτές αποτυπώνονται και στις καθαρές εισροές από τις θαλάσσιες μεταφορές, που το 2011 διαμορφώθηκαν στα 7.593.000.000 ευρώ που αντιστοιχούν στο 3,5% του ΑΕΠ. Παρά βέβαια την αυξανόμενη ένταση της κρίσης στην Ελλάδα πέρυσι, οι εισροές και η αντανάκλασή τους στο ΑΕΠ, που είναι μειωμένες σε σύγκριση με το 2010, είναι αυξημένες συγκριτικά με το 2009, οπότε η ύφεση ήταν πιο βαθιά, κυρίως στις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με την περιοδική έκθεση της Alpha Bank η χωρητικότητα των εμπορικών πλοίων άνω των 100 κοχ (κόροι ολικής χωρητικότητας), υπό ελληνική σημαία αυξήθηκε σε 43.397,6χιλ. τον Δεκέμβριο του 2011από 43.364,3χιλ. τον προηγούμενο μήνα.
Ωστόσο, ο αριθμός των πλοίων με ελληνική σημαία μειώθηκε σημαντικά σε 2.014 πλοία τον Δεκέμβριο του 2011, από 2.096 πλοία τον Δεκέμβριο του 2010.
Η μείωση του αριθμού των πλοίων οφείλεται κυρίως στην απόσυρση παλαιότερων σκαφών και στην ενσωμάτωση νεότερων και μεγαλύτερων, κάτι που αποτελεί και γενικότερη «τάση» στη ναυπηγική βιομηχανία.
Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι το 2011 όπως και το 2010, το 30% των πλοίων με ελληνική σημαία ήταν ηλικίας κάτω των 10 ετών ενώ σύμφωνα στην έκθεση μνημονεύεται και έκθεση της Allied Ship-broking, κατά την οποία οι Ελληνες
εφοπλιστές ανεδείχθησαν πρωταγωνιστές στις αγοραπωλησίες πλοίων το 2011.
http://www.adesmeytos
Σύμφωνα μάλιστα με την περιοδική έκθεση της Alpha Bank, οι πιέσεις αυτές αποτυπώνονται και στις καθαρές εισροές από τις θαλάσσιες μεταφορές, που το 2011 διαμορφώθηκαν στα 7.593.000.000 ευρώ που αντιστοιχούν στο 3,5% του ΑΕΠ. Παρά βέβαια την αυξανόμενη ένταση της κρίσης στην Ελλάδα πέρυσι, οι εισροές και η αντανάκλασή τους στο ΑΕΠ, που είναι μειωμένες σε σύγκριση με το 2010, είναι αυξημένες συγκριτικά με το 2009, οπότε η ύφεση ήταν πιο βαθιά, κυρίως στις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με την περιοδική έκθεση της Alpha Bank η χωρητικότητα των εμπορικών πλοίων άνω των 100 κοχ (κόροι ολικής χωρητικότητας), υπό ελληνική σημαία αυξήθηκε σε 43.397,6χιλ. τον Δεκέμβριο του 2011από 43.364,3χιλ. τον προηγούμενο μήνα.
Ωστόσο, ο αριθμός των πλοίων με ελληνική σημαία μειώθηκε σημαντικά σε 2.014 πλοία τον Δεκέμβριο του 2011, από 2.096 πλοία τον Δεκέμβριο του 2010.
Η μείωση του αριθμού των πλοίων οφείλεται κυρίως στην απόσυρση παλαιότερων σκαφών και στην ενσωμάτωση νεότερων και μεγαλύτερων, κάτι που αποτελεί και γενικότερη «τάση» στη ναυπηγική βιομηχανία.
Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι το 2011 όπως και το 2010, το 30% των πλοίων με ελληνική σημαία ήταν ηλικίας κάτω των 10 ετών ενώ σύμφωνα στην έκθεση μνημονεύεται και έκθεση της Allied Ship-broking, κατά την οποία οι Ελληνες
εφοπλιστές ανεδείχθησαν πρωταγωνιστές στις αγοραπωλησίες πλοίων το 2011.
http://www.adesmeytos
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου