Τις επιπτώσεις της μνημονιακής πολιτικής στην κοινωνία καταγράφει η έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη. Σε αυτήν καταγράφεται η αγωνία των πολιτών, που διαπιστώνουν πως ό,τι είχαν ως δεδομένο ανατρέπεται εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Γι’ αυτό και οι πολίτες αμφιβάλλουν για το κατά πόσον το κράτος και η διοίκηση μπορούν να τους στηρίξουν.
Αυτά επισημαίνει η Συνήγορος του Πολίτη Καλλιόπη Σπανού, η οποία παρέδωσε τη σχετική ετήσια έκθεσή της στον πρόεδρο της Βουλής Φίλιππο Πετσάλνικο. Η έκθεση παρουσιάζει το έργο του Συνηγόρου του Πολίτη μέσα στο 2011 και καταλήγει σε ολοκληρωμένα συμπεράσματα και συγκεκριμένες προτάσεις.
Κατά την παρουσίαση της έκθεσης, η κυρία Καλλιόπη Σπανού τόνισε: «Η ίδια η διοίκηση έχει υποστεί σοβαρά πλήγματα και τα στελέχη της τελούν σε διαρκή αβεβαιότητα την ώρα που καλούνται
να ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις της κοινωνίας. Στις παρούσες ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες η ανάγκη για επανακαθορισμό των σχέσεων κράτους-πολίτη καθίσταται επιτακτική».Παράλληλα όμως αναφέρει: «Η πρωτοφανής κρίση και οι δραματικές συνέπειές της δεν πρέπει να λειτουργήσουν ως άλλοθι για οπισθοδρόμηση στο πεδίο του κράτους δικαίου και της δημοκρατίας. Χρειάζεται επειγόντως να βρεθεί το νέο σημείο ισορροπίας ώστε η διοίκηση να εκπληρώνει αποτελεσματικά τον ρόλο της προς όφελος της κοινωνίας και των πολιτών της» τόνισε η Καλλιόπη Σπανού κατά την παρουσίαση της ετήσιας έκθεσης.
Δεν είναι τυχαίο ότι για πρώτη φορά τα φαινόμενα κακοδιοίκησης, τα οποία οι πολίτες καταγγέλλουν, αφορούν εργασιακά ζητήματα αλλά και ασφαλιστικά ταμεία. Αυτό επιβεβαιώνει ότι η βίαιη προσαρμογή στην οποία οδηγείται η ελληνική οικονομία και κοινωνία έχει δραματικές επιπτώσεις στην καθημερινή ζωή των πολιτών και τη σχέση τους με τη διοίκηση.
Κατά τη διάρκεια του 2011 ο Συνήγορος δέχτηκε 10.706 νέες αναφορές. Μεταξύ αυτών, εκατοντάδες αναφορές προέρχονται από ομάδες πολιτών - είναι δηλαδή «συλλογικές αναφορές».
Η γεωγραφική κατανομή των υποθέσεων δείχνει ότι ο μεγαλύτερος αριθμός αυτών (16 ανά 10.000 κατοίκους) προέρχεται από κατοίκους της Περιφέρειας Αττικής. Αξιοσημείωτο όμως είναι ότι ιδιαίτερα υψηλός αριθμός (ανά 10.000 κατοίκους) προέρχεται από κατοίκους της νησιωτικής χώρας.
Το 2011 ο Συνήγορος, πέραν του χειρισμού αναφορών, εξυπηρέτησε περισσότερους από 8.500 πολίτες που επισκέφτηκαν το γραφείο υποδοχής κοινού στην Αθήνα αναζητώντας βοήθεια, ενώ από το τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησε πάνω από 33.000 άτομα που χρειάστηκαν συμβουλές.
Περίπου το ένα τέταρτο των προβλημάτων κακοδιοίκησης το 2011 εντοπίστηκε στα ασφαλιστικά ταμεία και σε νομικά πρόσωπα τα οποία εποπτεύει το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης. Λίγο περισσότερο από το ένα όγδοο των προβλημάτων αφορούσε την Αυτοδιοίκηση, δηλαδή τους δήμους και τις περιφέρειες με τις νέες αρμοδιότητές τους, όπως προβλέπονται από το Πρόγραμμα Καλλικράτης. Οι κεντρικές υπηρεσίες του υπουργείου Εσωτερικών και του υπουργείου Οικονομικών ακολουθούν με ποσοστά άνω του 10%. Οι φορείς στους οποίους εμφανίστηκαν προβλήματα κακοδιοίκησης περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την αποκεντρωμένη διοίκηση (διευθύνσεις αλλοδαπών και μετανάστευσης) με 8,6%, το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη με 5,4% και το υπουργείο Παιδείας με 3,8%.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου