Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2012

Δ.Α.Κ.Ε. Β΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης::«ΠΡΩΙΝΗ ΒΑΡΔΙΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ Β΄ΕΛΜΕ-Θ - Νέα απάντηση στο ΥΠΔΒΜΘ»

Δ.Α.Κ.Ε.
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ   ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ   ΚΙΝΗΣΗ   ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ   Β΄  ΕΛΜΕ  Θεσσαλονίκης
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ  02   ( Συνδικαλιστική περίοδος  2011 - 12)    Θεσ/νίκη, 23 / 02 / 2012
ΘΕΜΑ: «ΠΡΩΙΝΗ ΒΑΡΔΙΑ  8ου και  9ου Γυμνασίων και Γενικών Λυκείων Θεσσαλονίκης (των τελευταίων ΣΧΟΛΕΙΩΝ  εναλλασσομένου ωραρίου-βάρδιας της  Β΄  ΕΛΜΕ-Θ  και  συνολικά της Δ/νσης Δευτ/θμιας Ανατολικής Θεσσαλονίκης)
Συνάδελφοι,
 Επιτέλους, οι υπεύθυνοι φορείς της εκπαίδευσης (Δ.Δ.Ε. Αν. Θεσσαλονίκης, Δήμος Θεσσαλονίκης, κλπ) έκαναν την πρόταση για την εξάλειψη της διπλής βάρδιας στα τελευταία σχολεία  ευθύνης της Β ΕΛΜΕ-Θ που παραμένουν σε αυτή την τριτοκοσμική κατάσταση το 2012.
       Επιτέλους, ιδιαίτερα τα παιδιά και οι γονείς τους  καθώς και όλοι οι εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί και το λοιπό διοικητικό προσωπικό, θα έχουν την χαρά να βρίσκονται εδώ και πάρα πολλά χρόνια, τα απογεύματα με την οικογένεια τους, προγραμματίζοντας την υπόλοιπη μέρα τους όπως και οι συνάνθρωποί τους.
       Από πέρυσι δηλώσαμε ότι δεν υπήρχε η πολιτική βούληση να δουν οι ιθύνοντες την
πραγματική κατάσταση ( μαθητικό δυναμικό των σχολείων της 5ης Δημοτικής ενότητας του Δήμου Θεσσαλονίκης εκτός της περιοχής Χαριλάου) όπου κατανέμονται πλέον μόνον 500 μαθητές το έτος Χ 3 έτη =1500 για τα Γυμνάσια και 400 Χ 3 έτη =1200 μαθητές για τα Γενικά Λύκεια,( με τελικές ανάγκες μόλις 60 αίθουσες για τα Γυμνάσια και 50 αίθουσες για τα Λύκεια με ανώτατο όριο τους 25 μαθητές/τμήμα).                                                                                                                                                                                                                                                                                                            .      Έτσι ταλαιπωρούνται καιτο σχολικό έτος 2011-2012,  ακόμη 627 παιδιά με τους γονείς τους που φοιτούν στα 4 σχολεία διπλής βάρδιας, επειδή οι αρμόδιοι δεν θέλησαν να μελετήσουν, τότε που έπρεπε τα πραγματικά στοιχεία, προτείνοντας την συγχώνευση τους, φοβούμενοι τότε το δήθεν πολιτικό κόστος.
Την ίδια ώρα όμως υιοθετούσαν μη λειτουργικές  προτάσεις συγχώνευσης( ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΑ ΚΛΕΑΝΘΟΥΣ),  όπου οι νέες σχολικές μονάδες είναι ακόμη και τώρα με λίγα τμήματα, στερούμενες υποδιεύθυνσης, γραμματείας και οργανικότητας σε πολλές ειδικότητες καθηγητών (βλέπε 1ο, 2ο και 4ο γυμνάσια Τούμπας).  Επίσης δεν έκαναν τις απαραίτητες παρεμβάσεις σε θέματα χρήσης των κτηρίων και χώρων(18 και 20 ΓΕΛ Θεσσαλονίκης),  σε συνδυασμό με τα δύο συστεγαζόμενα πειραματικά που ασφυκτιούν και χρειάζονται ακόμη δύο αίθουσες για την εύρυθμη λειτουργία τους, που ενώ περισσεύουν δεν τους παραχωρούνται).
       Στην σημερινή πρόταση, η Διεύθυνση προτείνει ως κτήριο για το Γυμνάσιο το 9ο ενώ για κτήριο του Γενικού λυκείου το 8ο, ο δε Δήμος Θεσσαλονίκης αντίθετα τα κτήρια.       Ως Παράταξη  και ως εκπαιδευτικοί  πιστεύουμε ότι την τελική θέση-απόφαση πρέπει να την έχει ο Δήμος,  αφού μελετήσει τα στοιχεία που πιστεύουμε ότι μέχρι τώρα δεν έχουν κατατεθεί και άρα  μελετηθεί επαρκώς για να μην πούμε ότι έχουν αμεληθεί παντελώς. Τα στοιχεία αυτά είναι τα εξής:
1.      Το σημερινό διδακτήριο των 9ων  Γ/σίου-Λυκείου, ευτυχώς-δυστυχώς είναι μεγαλύτερο από το διδακτήριο των 8ων Γ/σίου-Λυκείου,
2.      Το συγκεκριμένο διδακτήριο βρίσκεται ανάμεσα σε δύο κτήρια εκ των οποίων το ένα είναι το 28ο γυμνάσιο, το οποίο πρόκειται να στείλει τους μαθητές του στο νέο συγχωνευμένο Λύκειο,
3.      Αυτό συνεπάγεται περισσότερους μαθητές στο νέο Λύκειο από αυτούς που βλέπει η πρόταση συγχώνευσης, μαθητές της περιοχής κάτω από την Νέα Εγνατία-Λ. Κ. Καραμανλή οι οποίοι τα προηγούμενα χρόνια εν μέρει πήγαιναν στο 9ο ΓΕΛ και το 8ο ΓΕΛ λόγω βάρδιας,
4.      Η συνολική κατανομή σε αίθουσες στα σχολεία του πρώην 3ου γραφείου μετά και την σημερινή πρόταση είναι σαφέστατα ΛΑΘΟΣ-ΑΝΙΣΗ  διότι:
Α) τα γυμνάσια ( 1ο/9, 5ο/9, 9ο/12, 14ο/10, 19ο/9, 28ο/10  και 31ο/7),  έχουν 66 αίθουσες που μπορεί σε αυτές να προστεθούν άλλες 9 εφ όσον κριθεί αναγκαίο λόγω αύξησης μαθητικού δυναμικού στο μέλλον (5ο/7 και 9ο/2). Ήδη στην αρχή  με βάση και τα στοιχεία από την Α΄/θμια και σε βάθος 6ετίας  δεν φαίνεται θετική διαφορά-αύξηση, αλλά μάλλον μείωση στις κατανομές-γεννήσεις ( έχουμε ίδιους μαθητικούς πληθυσμούς τα έτη 2000/στ΄ και 2002/δ΄ Δημοτικού και ΜΕΙΩΣΗ  5-12% τα έτη 2001/ε΄,2003/γ΄,2004/β΄και 2005/α΄Δημοτικού).
Β) τα Λύκεια ( 1ο/9, 5ο/6, 8ο/11, 14ο/13 και 19ο/9), έχουν συνολικά 48 αίθουσες  στις οποίες δεν μπορούν να προστεθούν άλλες (πλην της συρρίκνωσης του 31ου Γυμνασίου υπέρ του 1ου Λυκείου) . Σήμερα, τα τμήματα ΚΟΡΜΟΥ (χωρίς τις κατευθύνσεις και τα μαθήματα επιλογής-PROJECT) ήδη είναι 52 εκ των οποίων στο 5ο ΓΕΛ επικρατεί το αδιαχώρητο και το ίδιο συμβαίνει λίγο λιγότερο στο Νέο 14ο ΓΕΛ, το ίδιο θα συμβεί με το νέο 8ο ΓΕΛ, ενώ οι δυνατότητες αύξησης εγγραφών  στο 19ο ΓΕΛ δεν ξεπερνούν λόγω μεγέθους των αιθουσών τους 7-10 μαθητές ανά έτος,
    5. Μήπως οι μαθητές του 28ου γυμνασίου χάνονται στην κατανομή μεταξύ και των σχολείων της Κάτω Τούμπας και της Χαριλάου;;;;
    6.  Στον άξονα του λεωφορειοδρόμου  της Δελφών θα υπάρχουν μόνο 2 γυμνάσια, το 28ο  και το νέο 8ο  που θα λειτουργούν ανταγωνιστικά μεταξύ τους, μιας και τα παιδιά που πήγαιναν στο 28ο ήταν και είναι παιδιά της ίδιας περιοχής, που απλώς οι γονείς τους, δήλωναν ίσως ακόμη και ψεύτικη διεύθυνση, αρκεί να επιλέγονταν τα παιδιά τους στο πρωινό σχολείο ( κατανομή μαθητών 28ου Γυμν: 69/Α, 92/Β και 67/Γ).
    7.  Με όλα τα ανωτέρω στοιχεία που καταθέτουμε και σήμερα ο ΔΗΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ θα πρέπει άμεσα να ετοιμάζεται για την μετεγκατάσταση των μαθητών του 1ου πειραματικού Γυμνασίου από το συγκρότημα της ΚΡΙΕΖΩΤΟΥ στο λυόμενο της ΜΑΡΙΑΣ ΚΑΛΛΑΣ  για να ελευθερωθούν οι αναγκαίες αίθουσες που χρειάζονται για την αποσυμφόρησή των Γενικών Λυκείων της  Περιοχής μας (14ο,  5ο ,19ο και νέο 8ο ), ΟΛΑ ΤΑ ΛΥΚΕΙΑ ΦΥΣΙΚΑ με την νέα πρόταση  ΤΟΠΟΘΕΤΟΥΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΔΥΤΙΚΟ ΑΞΟΝΑ του διαμερίσματος-----κατά μήκος του λεωφορειοδρόμου της οδού Βασ. ΟΛΓΑΣ,  ο οποίος και καταλήγει στο 1ο ΓΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ( άρα και τα πλεονάσματα;;;;).                                         
   8.  Για τον παραπάνω λόγο το 12ο Δημοτικό σχολείο (15/Α,18/Β,16/Γ,18/Δ,21/Ε και 15/ΣΤ =103 μαθητές) το οποίο καταλαμβάνει χώρο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, από το 2003-2004  (πρώην 12 ΓΕΛ-5ο Γυμνάσιο στην οδό Μαρία Κάλλας- Ποσειδώνιο) πρέπει να μετακινηθεί για να αποδοθεί ο χώρος στο 1ο πειραματικό γυμνάσιο.
 9.  Επιτέλους το 12ο Δημοτικό σχολείο του οποίου το μαθητικό δυναμικό προέρχεται από άλλη περιοχή πρέπει  η όχι άμεσα  να μετακινηθεί προς την περιοχή κατοικίας των μαθητών του ;;;;;;;;                                           (περιοχή Αγ. Τριάδος-ΕΡΤ-3),( 11ο , 9ο και 13ο  Δ. Σχ. Δήμου Θεσσαλονίκης), ακόμα και προς το 30ο Δ. Σχ. Θεσσαλονίκης στην Δ΄ Δημ. ενοτ. το οποίο έχει περιθώρια υποδοχής μαθητών (29/Α, 39/Β, 37/Γ, 41/Δ, 37/Ε και36/ΣΤ=219 μαθητές),  στην αρχή της Ιωαννίνων- 300 μέτρα από το παλιό κτήριο της εκκλησίας στην Β. ΟΛΓΑΣ, από όπου μετακινήθηκε τότε το σχολείο λόγω ανάγκης επισκευής του κτηρίου (τότε κατασκευάζονταν το 30ο Δ.Σχ.).                                                                                                                                                  Τι λόγοι υπάρχουν που δεν υλοποιείται ακόμη η επιστροφή των μαθητών στην περιοχή τους και ξοδεύονται κονδύλια για την μεταφορά τους ;


ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ  Η   3η ΣΧΕΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ  ΜΑΣ  ΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΣΤΙΣ 09-10-2011:

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ  18   ( Συνδικαλιστική περίοδος  2010 - 11)                                Θεσ/νίκη, 09 / 10 / 2011
ΘΕΜΑ: «ΠΡΩΙΝΗ ΒΑΡΔΙΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ  Β΄ΕΛΜΕ-Θ - Νέα απάντηση στο ΥΠΔΒΜΘ»
Συνάδελφοι,

 Η ΔΑΚΕ της Β΄ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης από το σχολικό έτος 2010-2011 κατέθεσε συγκεκριμένη πρόταση με την οποία τα σχολεία της Καλαμαριάς όπως και τα σχολεία του 5ου Διαμερίσματος του Δήμου Θεσσαλονίκης μπορούσαν από φέτος:
 1. στα πλαίσια των συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων, 
2. της αναδιοργάνωσης – αναδιάρθρωσης και της ορθολογικής κατανομής των μαθητών στα υπάρχοντα διδακτήρια, ώστε όλα τα σχολεία μας να λειτουργούν σε ΠΡΩΙΝΗ ΒΑΡΔΙΑ. 
 Αυτό μάλιστα χωρίς την ανέγερση κανενός νέου διδακτηρίου ή της προσθήκης νέων αιθουσών, στα πλαίσια της οικονομικής ανέχειας του κράτους και της οικονομικής στενότητας των οικογενειών την οποία βιώνουμε και θα βιώνουμε τα επόμενα χρόνια. Αυτό πάντοτε στα πλαίσια ενός σχολείου ίδιου
επιπέδου με το σημερινό και όχι φυσικά αναβαθμισμένου όπως το θέλουμε στο μέλλον (σύγχρονο, λειτουργικό με κατάλληλες και σύγχρονα εξοπλισμένες αίθουσες, χώρους εστίασης, εργαστήρια, κ.λ.π.).
Πιστεύουμε ότι αυτό μπορεί να επιτευχθεί ακόμη και σήμερα, σε ένα σχολείο χωρίς κανένα επίπεδο υποβάθμισης και σίγουρα αναβαθμισμένο από τώρα σε θέσεις διοίκησης (υποδιευθυντής-ές, γραμματεία, φύλακες, καθαρίστριες). Στα πλαίσια αυτά ο Δήμος Θεσσαλονίκης δεν έχει κάνει ΤΙΠΟΤΑ πλην της αρχικής συγχώνευσης των 14 – 21 Γυμνασίων και 14 – 21 Γενικών Λυκείων η οποία όμως κινδυνεύει να αποτύχει επειδή τα 8α και 9α συγκροτήματα του Δήμου παραμένουν ακόμη σε διπλή βάρδια. Οι σχολικές μονάδες που έπρεπε να λειτουργούν στο 5ο Δ.Δ. πλην της περιοχής Χαριλάου, έπρεπε ήδη να είναι πέντε Γυμνάσια και τέσσερα Λύκεια διότι το μαθητικό δυναμικό δεν ξεπερνά τους 1500 και 1250 μαθητές αντίστοιχα. Δηλαδή η πρότασή μας αφορούσε σχολικές μονάδες με ανώτατο αριθμό μαθητών τους 300 και την ανάπτυξή τους σε 12 τμήματα (25 μαθητές/τμήμα). Τα κτίρια που υπάρχουν είναι:

1.Έντισον (1ο ΓΕΛ – 31ο Γυμνάσιο)

2. Σπάρτης (1ο Γυμνάσιο)

3. Μεγ. Αλεξάνδρου ( 8ο Γυμνάσιο – Λύκειο)

4.Κριεζώτου (5ο ΓΕΛ – 2ο Πειρ. ΓΕΛ – 1ο Πειρ. Γυμνάσιο)

5 Λυσικράτους (9ο Γυμνάσιο – Λύκειο)

6.Αλεξανδρείας (19ο Γυμνάσιο – Λύκειο)

7Μαρίας Κάλλας (5ο Γυμνάσιο )

Στα παραπάνω διδακτήρια θα στεγάζεται ένας μόνο τύπος σχολείου Γυμνάσιο ή Λύκειο και

8.Γ. Σοφούλη ( 14ο Γυμνάσιο – Λύκειο)- Δύο σχολικές μονάδες (Γυμνάσιο και Λύκειο).

Επιτέλους, χαιρετίζουμε την λειτουργία των τελευταίων σχολικών μονάδων της Καλαμαριάς (συγκροτήματα 1ο Γυμν. – Λύκειο και 8ο Γυμν. – Λύκειο) σε πρωινή βάρδια από αύριο 10/10/2011 παρά την υποβάθμιση με την κατάληψη του αίθριου χώρου για ανέγερση δύο αιθουσών στο συγκρότημα της Αδριανουπόλεως.

Η τελική μας όμως πρόταση συμπεριλαμβάνει άμεση ανέγερση 8 αιθουσών στη συνέχεια των γραφείων του συγκροτήματος για την οριστική εξάλειψη και των μελλοντικών αναγκών σε αίθουσες καθώς και την άμεση λειτουργία των όμορων οικοπέδων ( πρώην ExpressServiceκαι Πευκώνα) για τη χρήση τους ως αύλειου χώρου, πέρα από τον τελικό στόχο που παραμένει η ανέγερση 24 αιθουσών (2 σχολείων ) στο οικόπεδο Καζάζη-Πειραιώς Lizing.

Το Δ.Σ. της ΔΑΚΕ Β΄ ΕΛΜΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου