Το άγχος, η πίεση και το στρες είναι συνώνυμα των... μαθητών και μάλιστα από το Δημοτικό. Αυτό καταδεικνύει Πανελλήνια Έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2010 από ομάδα επιστημόνων του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Ψυχικής Υγιεινής (ΕΠΙΨΥ). Μάλιστα, στην ίδια έρευνα επισημαίνεται ότι πολλά παιδιά εξαιτίας αυτού του στρες εκδηλώνουν και ψυχοσωματικά συμπτώματα.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έρευνα, ένας στους τέσσερις 11χρονους, ένας στους δύο 13χρονους και οι μισοί 15χρονοι αισθάνονται αρκετά ή πολύ πιεσμένοι από το σχολείο. Αυτό οφείλεται και στο γεγονός ότι οι έφηβοι κάνουν απογευματινά μαθήματα (ιδιαίτερα ή στο φροντιστήριο) κατά μέσο όρο 9 ώρες την εβδομάδα.
Ενώ οι περισσότερες ώρες των απογευματινών μαθημάτων στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο είναι για την εκμάθηση ξένων γλωσσών και όχι τόσο για τα μαθήματα του σχολείου, στο Λύκειο η κατάσταση αντιστρέφεται και οι μαθητές κάνουν περισσότερες ώρες φροντιστήρια για το σχολείο, προετοιμαζόμενοι για τις πανελλήνιες εξετάσεις, και λιγότερες ώρες ξένες γλώσσες.
Δύο στους 3 εφήβους απαντούν ότι τους αρέσει το σχολείο, με το ποσοστό να είναι υψηλότερο στα κορίτσια και στις μικρότερες ηλικίες σε σχέση με τα αγόρια και τις μεγαλύτερες. Ωστόσο, λιγότεροι από τους μισούς μαθητές πιστεύουν ότι το σχολείο τους είναι ένα ωραίο μέρος για να βρίσκεται κανείς, ενώ ένας στους πέντε μαθητές αισθάνεται ανασφάλεια σε αυτό.
Τρεις στους πέντε μαθητές νιώθουν ικανοποιημένοι από τη σχέση τους με τους συμμαθητές τους, αλλά το ποσοστό αυτό μειώνεται σημαντικά από το 2002 και μετά. Μόλις οι μισοί μαθητές νιώθουν ικανοποιημένοι από τις σχέσεις τους με τους καθηγητές τους, ενώ μόνο ένας στους τρεις 15χρονους αναφέρει κάτι τέτοιο. Εννιά στα 10 κορίτσια και 7 στα 10 αγόρια αναφέρουν ότι αμέσως μετά το σχολείο θα ήθελαν να σπουδάσουν. Από τους υπόλοιπους εφήβους, οι περισσότεροι, κυρίως αγόρια, απαντούν πως θα ήθελαν να εργαστούν ή να παντρευτούν και να κάνουν οικογένεια.
Περισσότεροι από τους μισούς 15χρονους αναφέρουν ότι τον τελευταίο μήνα απουσίασαν αδικαιολόγητα από το σχολείο για τουλάχιστον μία ημέρα. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι ο βαθμός ικανοποίησης από το σχολείο συνδέεται θετικά με το ενδιαφέρον των γονιών για τα σχολικά ζητήματα και αρνητικά με το κάπνισμα, την κατανάλωση οινοπνευματωδών ποτών και τη χρήση κάνναβης.
Τα ευρήματα της έρευνας του 2010, συγκριτικά με εκείνα των προηγούμενων ετών, δείχνουν ότι οι έφηβοι στην Ελλάδα αντλούν μικρότερη ικανοποίηση από το σχολείο σε σχέση με το παρελθόν. Δεν τους αρέσει ιδιαίτερα το κλίμα στην τάξη, ούτε είναι πολύ ικανοποιημένοι από τη σχέση με τους συμμαθητές και τους καθηγητές τους. Ειδικότερα, μεγάλο ποσοστό των εφήβων αναφέρουν ότι οι συμμαθητές τους δεν είναι ευγενικοί ή πρόθυμοι να βοηθήσουν ο ένας τον άλλο και πως δεν είναι ικανοποιημένοι από τη σχέση τους με τους καθηγητές τους.
Σύμφωνα με την έρευνα των Α. Κοκκέβη, Α. Φωτίου, Μ. Σταύρου και Ε. Καναβού, τα στοιχεία που προαναφέρθηκαν υπογραμμίζουν την ανάγκη ανάπτυξης παρεμβάσεων, ιδιαίτερα στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο, οι οποίες θα εστιάζουν στη βελτίωση του κλίματος μέσα στην τάξη, ενισχύοντας την ποιότητα της επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών καθώς και των μαθητών με τους καθηγητές τους...
Πηγή: STAR TV www.star.gr
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έρευνα, ένας στους τέσσερις 11χρονους, ένας στους δύο 13χρονους και οι μισοί 15χρονοι αισθάνονται αρκετά ή πολύ πιεσμένοι από το σχολείο. Αυτό οφείλεται και στο γεγονός ότι οι έφηβοι κάνουν απογευματινά μαθήματα (ιδιαίτερα ή στο φροντιστήριο) κατά μέσο όρο 9 ώρες την εβδομάδα.
Ενώ οι περισσότερες ώρες των απογευματινών μαθημάτων στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο είναι για την εκμάθηση ξένων γλωσσών και όχι τόσο για τα μαθήματα του σχολείου, στο Λύκειο η κατάσταση αντιστρέφεται και οι μαθητές κάνουν περισσότερες ώρες φροντιστήρια για το σχολείο, προετοιμαζόμενοι για τις πανελλήνιες εξετάσεις, και λιγότερες ώρες ξένες γλώσσες.
Δύο στους 3 εφήβους απαντούν ότι τους αρέσει το σχολείο, με το ποσοστό να είναι υψηλότερο στα κορίτσια και στις μικρότερες ηλικίες σε σχέση με τα αγόρια και τις μεγαλύτερες. Ωστόσο, λιγότεροι από τους μισούς μαθητές πιστεύουν ότι το σχολείο τους είναι ένα ωραίο μέρος για να βρίσκεται κανείς, ενώ ένας στους πέντε μαθητές αισθάνεται ανασφάλεια σε αυτό.
Τρεις στους πέντε μαθητές νιώθουν ικανοποιημένοι από τη σχέση τους με τους συμμαθητές τους, αλλά το ποσοστό αυτό μειώνεται σημαντικά από το 2002 και μετά. Μόλις οι μισοί μαθητές νιώθουν ικανοποιημένοι από τις σχέσεις τους με τους καθηγητές τους, ενώ μόνο ένας στους τρεις 15χρονους αναφέρει κάτι τέτοιο. Εννιά στα 10 κορίτσια και 7 στα 10 αγόρια αναφέρουν ότι αμέσως μετά το σχολείο θα ήθελαν να σπουδάσουν. Από τους υπόλοιπους εφήβους, οι περισσότεροι, κυρίως αγόρια, απαντούν πως θα ήθελαν να εργαστούν ή να παντρευτούν και να κάνουν οικογένεια.
Περισσότεροι από τους μισούς 15χρονους αναφέρουν ότι τον τελευταίο μήνα απουσίασαν αδικαιολόγητα από το σχολείο για τουλάχιστον μία ημέρα. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι ο βαθμός ικανοποίησης από το σχολείο συνδέεται θετικά με το ενδιαφέρον των γονιών για τα σχολικά ζητήματα και αρνητικά με το κάπνισμα, την κατανάλωση οινοπνευματωδών ποτών και τη χρήση κάνναβης.
Τα ευρήματα της έρευνας του 2010, συγκριτικά με εκείνα των προηγούμενων ετών, δείχνουν ότι οι έφηβοι στην Ελλάδα αντλούν μικρότερη ικανοποίηση από το σχολείο σε σχέση με το παρελθόν. Δεν τους αρέσει ιδιαίτερα το κλίμα στην τάξη, ούτε είναι πολύ ικανοποιημένοι από τη σχέση με τους συμμαθητές και τους καθηγητές τους. Ειδικότερα, μεγάλο ποσοστό των εφήβων αναφέρουν ότι οι συμμαθητές τους δεν είναι ευγενικοί ή πρόθυμοι να βοηθήσουν ο ένας τον άλλο και πως δεν είναι ικανοποιημένοι από τη σχέση τους με τους καθηγητές τους.
Σύμφωνα με την έρευνα των Α. Κοκκέβη, Α. Φωτίου, Μ. Σταύρου και Ε. Καναβού, τα στοιχεία που προαναφέρθηκαν υπογραμμίζουν την ανάγκη ανάπτυξης παρεμβάσεων, ιδιαίτερα στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο, οι οποίες θα εστιάζουν στη βελτίωση του κλίματος μέσα στην τάξη, ενισχύοντας την ποιότητα της επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών καθώς και των μαθητών με τους καθηγητές τους...
Πηγή: STAR TV www.star.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου