Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου 2023

«Εν κοιμίσει» ο διαγωνισμός εκπαιδευτικών ΑΣΕΠ αλλά για πόσο;

 

Σιγή ιχθύος επικρατεί στις κυβερνητικές δηλώσεις περί του γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ των εκπαιδευτικών, στον οποίο έχουν αναφερθεί, αρκετές φορές από το 2022 μέχρι σήμερα, υπουργοί και στελέχη της κυβέρνησης Μητσοτάκη.

Η υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Δόμνα Μιχαηλίδου επιβεβαίωσε, σε συνάντηση που είχε με τον Πανελλήνιο Σύλλογο Αναπληρωτών Νηπιαγωγών (ΠΑΣΑΝ), ότι ο γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ των εκπαιδευτικών βρίσκεται «εν κοιμίσει», δεν ξεκαθάρισε όμως για πόσο καιρό. Ανέφερε, δε, ότι οι προσλήψεις και οι διορισμοί θα συνεχιστούν κανονικά, σύμφωνα με το υπάρχον σύστημα των πινάκων κατάταξης του ΑΣΕΠ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πίνακες κατάταξης του ΑΣΕΠ έχουν τριετή διάρκεια. Στην Ειδική Αγωγή οι οριστικοί πίνακες εκδόθηκαν το καλοκαίρι που μας πέρασε και οι πρώτες προσλήψεις αναπληρωτών έγιναν φέτος. Απομένουν δηλαδή δύο ακόμα χρόνια μέχρις ότου «λήξουν» οι πίνακες της Ειδικής Αγωγής.

Στην Γενική Παιδεία, οι οριστικοί πίνακες κατάταξης δεν έχουν εκδοθεί ακόμα. Οι φετινές προσλήψεις αναπληρωτών γίνονται από τους προσωρινούς πίνακες, κάτι που σημαίνει ότι τα τρία έτη, για τα οποία θα έχουν ισχύ, θα ξεκινήσουν να μετρούν από την επόμενη σχολική χρονιά. 

Αυτό λοιπόν που πρέπει να απαντηθεί είναι το πως θα γίνονται οι προσλήψεις των αναπληρωτών και οι διορισμοί των εκπαιδευτικών, αφότου «λήξουν» οι πίνακες κατάταξης του ΑΣΕΠ.

Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι η ίδια η κα. Μιχαηλίδου, σε παλαιότερη της συνέντευξη, έκανε λόγο για υβριδικό σύστημα διορισμών, που θα περιλαμβάνει και γραπτό διαγωνισμό και πίνακες κατάταξης. 

Η ανακοίνωση ΠΑΣΑΝ

Ακολουθεί η ανακοίνωση του ΠΑΣΑΝ:

«Σήμερα Τρίτη, 5/12/23, πραγματοποιήθηκε η πρώτη διά ζώσης Συνάντηση του Συλλόγου ΠΑΣΑΝ, με το ΥΠΑΙΘΑ. Στην Συνάντηση στην οποία συμμετείχε η Πρόεδρος του ΠΑΣΑΝ, κυρία Κουκούλη Βασιλική, και το μέλος του ΔΣ, κυρία Κράχτη Ελισσάβετ, συζητήθηκαν φλέγοντα και καίρια ζητήματα του κλάδου με την υφυπουργό Παιδείας, κυρία Μιχαηλίδου, τον Γενικό Γραμματέα του ΥΠΑΙΘΑ, κύριο Κατσαρό και τον Διευθυντή, κύριο Γιαλούρη. 

Ακολουθούν οι θέσεις του Συλλόγου που μεταφέρθηκαν στην Συζήτηση και οι απαντήσεις που δόθηκαν. 

1) Σύσταση Οργανικών που έχουν προκύψει από την Δίχρονη: 

Το Υπουργείο αποδέχεται τα οργανικά κενά που εκκρεμούν και έχουν προκύψει από την Υποχρεωτική Δίχρονη Εκπαίδευση. Έχει ξεκινήσει ήδη η χαρτογράφηση των κενών αυτών και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς. 

2) Διορισμοί 2024: 

Οι διορισμοί του νέου έτους θα πραγματοποιηθούν κανονικά με το υπάρχον σύστημα και αναλογία 1 προς 1 επί των συνταξιοδοτήσεων. Επιπλέον, γίνεται προσπάθεια αύξησης του αριθμού αυτού με προσθήκη στους διορισμούς και κάποιων νέων οργανικών που θα προκύψουν από την χαρτογράφηση, χωρίς να μας δοθεί ακριβής αριθμός. 

3) Γραπτός ΑΣΕΠ / Άνοιγμα Πινάκων κάθε χρόνο: 

Ο Γραπτός ΑΣΕΠ βρίσκεται «εν κοιμίσει» όπως χαρακτηριστικά μας αναφέρθηκε από την κυρία Μιχαηλίδου. Οι προσλήψεις και οι διορισμοί μας συνεχίζονται κανονικά από το υπάρχον. 

4) Άδειες Ανατροφής: 

Δύσκολο έως αδύνατον να πραγματοποιηθεί η 9μηνη άδεια ανατροφής για αναπληρωτές καθώς δεν είναι εφικτό λόγω της Σύμβασης του ΕΣΠΑ. 

5) Συνέχιση Παράλληλης Στήριξης στο Ολοήμερο: 

Έγινε αποδεκτό από το Υπουργείο πως υφίσταται ένας «συγκεντρωτισμός» του πρωινού Τμήματος ο οποίος δεν συμβαίνει στο Ολοήμερο. Ακολούθησε μία εκτενέστερη συζήτηση αναφορικά με τον θεσμό της ΠΣ και τις αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών αυτής. Συζητήθηκαν λύσεις-προτάσεις σχετικά με την φύση της Συνδιδασκαλίας εντός της εκπαιδευτικής πραγματικότητας, ενώ το Υπουργείο αποδέχτηκε πως χιλιάδες εκπαιδευτικοί Ολοημέρου παραμένουν μόνοι- κάτι για το οποίο αναζητούν λύσεις και πόρους ώστε να στηριχθεί. 

6) Συνθήκες Εργασίας/ Διαλείμματα/ Μείωση Ωραρίου: 

Στο συγκεκριμένο θέμα το ΥΠΑΙΘΑ έδειξε κατανόηση και πλήρη γνώση για τις συνθήκες εργασίας των Νηπιαγωγών καθώς και τα ζητήματα τα οποία καλούνται καθημερινά να επιλύσουν μόνοι. Ως εκ τούτου, συνηγόρησαν στο επιφορτισμένο εκπαιδευτικό και διοικητικό ρόλο του Νηπιαγωγού σήμερα και δεσμεύτηκαν για άμεση λύση αναφορικά με την δυνατότητα έστω και ολιγόλεπτων διαλειμμάτων. Χαρακτηριστικά αναφέρθηκε από το Υπουργείο πως ως κλάδος εργαζόμαστε στις πλέον απαιτητικές συνθήκες και αναζητούν άμεση λύση ώστε να βρισκόμαστε εκτός αίθουσας έστω και για λίγα λεπτά. Αναφερήκαμε στο γεγονός πως είμαστε ο μόνος κλάδος που βρίσκεται εντός αίθουσας την ώρα ειδικότητας και προτείναμε να έχουμε τον χρόνο εκείνο για διάλειμμα. Το Υπουργείο φάνηκε να συμφωνεί και δεσμεύτηκε για εξέταση της συγκεκριμένης πρότασης. Από πλευρας ΥΠΑΙΘΑ τονίστηκε η επιτακτική ανάγκη να στελεχωθούν με δεύτερο εκπαιδευτικό τα Μονοθέσια Νηπιαγωγεία της Χώρας τα οποία βρίσκονται την στιγμή αυτήν σε προτεραιότητα ώστε να αποφευχθούν ατυχήματα τα οποία συνέβησαν στο προηγούμενο διάστημα και για τα οποία έχουμε ήδη αποστείλει σχετική επιστολή. 

7) Ίδρυση Νέων Τμημάτων Ένταξης: 

Αναμένεται η ίδρυση Νέων Τμημάτων Ένταξης στα Νηπιαγωγεία της Χώρας 

Ο ΠΑΣΑΝ θα ήθελε καταρχάς να ευχαριστήσει θερμά το Υπουργείο για την τιμή και την πρόσκληση και να εκφράσει την πλήρη ικανοποίησή του από την συνάντηση που πραγματοποιήθηκε. Μέσα από έναν εποικοδομητικό διάλογο το Υπουργείο φάνηκε επιτέλους διατεθειμένο να ακούσει και να αφουγκραστεί τους προβληματισμούς του κλάδου μας, τις αντικειμενικές δυσκολίες μας και τα προβλήματα τα οποία καθημερινά καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε. 

Αναμένουμε την τήρηση των δεσμεύσεων που δόθηκαν και έναν δίαυλο συνεχούς επικοινωνίας ώστε να οδηγηθούμε στην πλήρη ικανοποίηση του συνόλου των αιτημάτων μας και την απρόσκοπτη συνέχιση του εκπαιδευτικού μας έργου. Επιπρόσθετα, ως ΠΑΣΑΝ θεωρούμε κομβική για την εξέλιξη του κλάδου την ημέρα αυτήν, μία ημέρα κατά την οποία η φωνή μας ακούστηκε εντός του Υπουργείου Παιδείας, ύστερα από χρόνια απουσίας μας. Ο Σύλλογος δυναμώνει και εξελίσσεται και με την στήριξη όλων των συναδέλφων βρίσκεται εδώ ώστε να διεκδικήσει και να κατακτήσει όσα πραγματικά δικαιούται, όσα θα βελτιώσουν τις συνθήκες εργασίας μας και όσα θα βοηθήσουν να συνεχίσουμε με το ίδιο σθένος, την ίδια αγάπη και το ίδιο πάθος το λειτούργημα το οποίο καθημερινά καλούμαστε να ασκήσουμε».  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου