Την τακτική του μαστιγίου και του καρότου επέλεξε ο υπουργός Μεταφορών, Γ. Ραγκούσης, ανακοινώνοντας επιτέλους το … όραμά του για την αγορά των ταξί.
Το μαστίγιο είναι τα μέτρα για τα οποία αντιδρούν οι ταξιτζήδες, δηλαδή ότι οι άδειες περνούν στο δημόσιο, μετά τη συνταξιοδότηση θα επιστρέφονται και απελευθερώνεται χωρίς
πληθυσμιακά κριτήρια, εκτός ίσως από κάποια νησιά και τουριστικές περιοχές. Ουσιαστικά οι ταξιτζήδες χάνουν την αξία της άδειάς τους και το χειρότερο είναι για περίπου 6.500 οι οποίοι πήραν άδεια τα τελευταία 3-7 χρόνια. Επίσης, αντιδράσεις υπάρχουν για τα 9θέσια ταξί που ουσιαστικά αφορούν τα ξενοδοχεία τα οποία αποκτούν άδειες ταξί τέτοιου τύπου καθώς και τις μοτοσικλέτες – ταξί.
Οι άδειες κυκλοφορίας ταξί θα χορηγούνται μόνο σε εταιρείες, ΕΠΕ ή Α.Ε. που θα συσταθούν για την παροχή υπηρεσιών μεταφοράς επιβατών . Θα έχουν διάρκεια τρία χρόνια και θα είναι αμεταβίβαστες, ενώ οι οδηγοί των ταξί θα περνούν από εξετάσεις για να πάρουν το δίπλωμα. Παράβολο μαμούθ που φτάνει έως και τις 40.000 ευρώ προβλέπει το σχέδιο νόμου γεγονός που καθιστά την ενασχόληση με τα ταξί, δραστηριότητα μόνο για τους έχοντες.
Το καρότο που ρίχνει η κυβέρνηση μπας και διασπάσει τους ταξιτζήδες είναι:
- Όσοι έχουν μισή άδεια θα την κάνουν ολόκληρη χωρίς να πληρώσουν λεφτά. Και δεν είναι λίγοι αυτοί…
- Δημιουργείται πρόγραμμα 50 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ για να δοθούν ποσά έως και 100.000 ευρώ για την αγορά νέων οχημάτων ή την ανανέωση των υπαρχόντων.
- Τίθεται σε διαβούλευση η απελευθέρωση σε περιοχές κυρίως τουριστικές. Εκεί ίσως μπουν κάποια πληθυσμιακά κριτήρια.
- Η κυβέρνηση κλείνει το μάτι και στην κοινωνία εκτιμώντας ότι θα υπάρξει μείωση κομίστρων 10%-20%. Έτσι, θα πει ο κόσμος, ότι η απελευθέρωση έχει αντίκτυπο στην τσέπη του.
- Στην ουσία, τα πάντα γίνονται για να εισπραχθούν χρήματα για το δημόσιο το οποίο γίνεται νταβατζής της υπόθεσης. Για κάθε νέα άδεια το παράβολο θα κυμαίνεται από 15 έως 40 χιλιάδες ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές Ιουνίου, όταν έγιναν οι πρώτες ανακοινώσεις, το παράβολο υπολογιζόταν σε 3.000 ευρώ. Γι’ αυτό και περισσότεροι από 10.000 πολίτες είχαν σπεύσει να καταθέσουν χαρτιά για να πάρουν άδεια.
- Κατά τα λοιπά η άδεια θα ανανεώνεται κάθε τρία χρόνια (άλλα λεφτά για την ανανέωση), θα είναι στην ιδιοκτησία του κράτους και μετά τη συνταξιοδότηση θα επιστρέφεται σε αυτό.
Πορείες γύρω από το χώρο της ΔΕΘ προγραμματίζουν οι ταξιτζήδες , ενώ η Ομοσπονδία απειλεί και με περαιτέρω κινητοποιήσεις,.
Ο Κώστας Γιαννακάκης, πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Νομού Θεσσαλονίκης, καλώντας όλους τους συναδέλφους του να συμμετέχουν στην πορεία, τόνισε ότι βασικά τους αιτήματα είναι η έκδοση αδειών, το ιδιοκτησιακό καθεστώς και η έδρα των ταξί.
Περισσότερα για το προσχέδιο νόμου εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου