Η έναρξη της Σχολικής Χρονιάς βρίσκει την Κυβέρνηση να έχει χάσει τον έλεγχο και παραπαίει. Καθημερινά αποδεικνύεται στην πράξη ότι οι Υπουργοί δεν συνεννοούνται μεταξύ τους. Αυτό προκύπτει από το οδυνηρό γεγονός ότι τέσσερα συναρμόδια υπουργεία Παιδείας, Ανάπτυξης, Οικονομικών και Εσωτερικών ένα χρόνο τώρα δεν μπορούν να συνεργαστούν και να καταλήξουν στην αγορά χαρτιού, στην εκτύπωση και διανομή των βιβλίων στα σχολεία. Σε σχετική ερώτηση μας στη Βουλή στις 24 Φεβρουαρίου με διαβεβαίωναν ότι δεν υπάρχει πρόβλημα με τα βιβλία και σε επόμενη ερώτηση μας στις 8 Ιουλίου ο ένας Υπουργός έριχνε την ευθύνη στον άλλον.
Αποτέλεσμα το ξεχαρβάλωμα της Παιδείας. Φτάσαμε στο έσχατο σημείο να έχουμε εκπαιδευτικούς και μαθητές χωρίς βιβλία και να μην υπάρχει ούτε μία παραίτηση για αυτήν την κατάντια;Το Νέο Σχολείο κατάντησε το «Ψηφιακό» Σχολείο της φωτοτυπίας.
«Το Νέο Σχολείο θα είναι Ολοήμερο… θα είναι Καινοτόμο… θα είναι Αειφόρο… θα είναι Ενταξιακό… Το Νέο Σχολείο ασφαλώς και θα είναι Ψηφιακό…Το Νέο Σχολείο θα έχει διαδραστικούς πίνακες… θα έχει υπολογιστές για όλους τους μαθητές… Το Νέο Σχολείο ασφαλώς και θα έχει το απαιτούμενο ψηφιακό - εκπαιδευτικό υλικό…» είχε πει κατά τις εξαγγελίες του για την Παιδεία ο Πρωθυπουργός και Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ το προηγούμενο σχολικό έτος. Ένα έτος Γολγοθάς για όλα τα σχολεία. Η υποχρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών στέρησε από τις σχολικές μονάδες τα αυτονόητα. Το δικαίωμα της θέρμανσης, της σωστής υγιεινής και γενικότερα της πολιτισμένης λειτουργίας του χώρου που φιλοξενεί το μέλλον της Ελλάδας, τα παιδιά μας. Το 2011 οι μαθητές δε διεκδικούσαν το Νέο Σχολείο. Διεκδικούσαν ένα περιβάλλον αντάξιο της ιστορίας μας και του πολιτισμού μας.
Με αυτές τις προσδοκίες αποφάσισαν και τις συγχωνεύσεις σχολείων και τη μείωση εκπαιδευτικού προσωπικού αλλά και στο όνομα του «Καλλικράτη» την κατάργηση των σχολικών επιτροπών ιδρύοντας μία για την Πρωτοβάθμια και μία για τη Δευτεροβάθμια σε κάθε δήμο. Το κυρίαρχο ζήτημα που τους απασχόλησε ήταν η εξοικονόμηση πόρων στο όνομα του μνημονίου και της δύσκολης οικονομικής κατάστασης που επικρατεί στη χώρα μας. Τα ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν από την Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ πολλά.
Αναπάντητα Ερωτηματικά για:
Α. Βιβλία
Προβληματισμό και έντονη ανησυχία για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση προκαλούν τα όσα συμβαίνουν αυτές τις ημέρες σχετικά με την προετοιμασία για το άνοιγμα των σχολείων. Η δημόσια συγγνώμη της Υπουργού Παιδείας δείχνει ότι αποδέχεται την σωρεία λαθών τόσο των δικών της όσο και συνολικά της κυβέρνησης η οποία όμως δεν μπορεί να θεραπεύσει την τεράστια ζημιά που έχει προκληθεί στην εκπαίδευση. Οι δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας προς τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης κατά την συνάντησή τους 27 Αυγούστου σχετικά με τα σχολικά βιβλία, όπου αποδέχτηκε ότι δεν έχει ξεκινήσει ακόμη η εκτύπωση των βιβλίων και πως δεν υπάρχει άλλη λύση εκτός από το να μοιραστούν στους μαθητές φωτοτυπίες και cd δείχνει ότι η κατάσταση είναι μη διαχειρήσιμη. Μάλιστα ήδη έχουν σταλεί οδηγίες στα σχολεία πως θα κάνουν φωτοτυπίες από ποιο site και τι υλικό. Να σημειωθεί ότι η ίδια η υπουργός, πριν από δύο μήνες, μας διαβεβαίωνε μέσω κοινοβουλευτικών ερωτήσεων-απαντήσεων και Δελτίων Τύπου μας ότι το Σεπτέμβριο τα βιβλία θα είναι στα σχολεία, κανονικά. Την προηγούμενη Παρασκευή 25 Αυγούστου σε συνέντευξη τύπου που έδωσε για την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ανακοίνωσε ότι τα βιβλία θα φθάσουν σε τεύχη. Σήμερα καταλήξουμε στις φωτοτυπίες και στα cd.
Φθάσαμε 30 Αυγούστου, για να θυμηθεί και να ασχοληθεί το Υπουργείο Παιδείας με τα σχολικά βιβλία, αφού βέβαια πρώτα φρόντισε να κλείσει τον Οργανισμό Σχολικών Βιβλίων (ΟΕΒΔ) τον Δεκέμβριο του 2010 και να αναθέσει τα βιβλία σε ιδιωτικές εταιρείες και στον νεοϊδρυθέντα Οργανισμό «Διόφαντο». Αν δεν είναι πολιτική απόφαση της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας να μην πάρουν οι μαθητές φέτος βιβλία, τότε πρέπει να αποδοθούν αμέσως ευθύνες στους αρμόδιους που οδήγησαν τα σχολεία σε αυτή την κατάσταση, να μιλάμε δηλαδή σήμερα για μαθήματα με φωτοτυπίες και cd».
Θα πρέπει καθημερινά να αναπαράγονται περίπου 5000 -7000 φωτοτυπίες σε κάθε σχολική μονάδα, εκτιμούν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί ενώ επισημαίνουν πως «οι εκπαιδευτικοί που θα περιμένουν στην ουρά θα προσεύχονται να μη χαλάσει ή να μην τελειώσει το μελάνι πριν έρθει η δική τους σειρά γιατί αν συμβεί αυτό που να βρεθούν τα χρήματα για επισκευή ή για αγορά αναλώσιμων». Να σημειωθεί ότι υπάρχουν σχολικές μονάδες που δεν έχουν φωτοτυπικά μηχανήματα. Ενώ όπου υπάρχουν φωτοτυπικά μηχανήματα το κόστος των εξόδων θα αναλάβουν οι Σχολικές Επιτροπές που και αυτές όμως δεν έχουν συσταθεί ακόμα. Η φετινή σχολική χρονιά σε λίγο ξεκινά. Οι μαθητές και οι γονείς αν πίστεψαν στο ελάχιστο τις καλές προθέσεις του ΠΑΣΟΚ και της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας σήμερα βρίσκονται σε απόγνωση. «Δε θα έχουμε βιβλία», μας είπαν. «Συγγνώμη λάθος» η μόνη δικαιολογία. Δεν έχουμε ανάγκη να κατανοήσουμε τη δυσάρεστη θέση τους. Έχουμε ανάγκη από απαντήσεις. Η ελληνική οικογένεια που οδηγείται σε οικονομική εξαθλίωση ρωτά: Από πού θα εξοικονομηθεί το κονδύλι για τις φωτοτυπίες και τα cd σε μια εποχή που ο εργαζόμενος βλέπει το εισόδημά του να συρρικνώνεται επικίνδυνα, από τα μέτρα που επιβάλει η Κυβέρνηση κάτω από τις απάνθρωπες πιέσεις των επιταγών του Δ.Ν.Τ.;
- Πώς θα αντέξουν τα φωτοτυπικά των σχολείων τις ανάγκες των μαθητών τους;
- Ποιοι εκπαιδευτικοί θα αναπαράγουν τις φωτοτυπίες και ποια ώρα ακριβώς;
- Πώς θα λύσουν το πρόβλημα οι σχολικές μονάδες που δεν έχουν φωτοτυπικό;
- Πώς θα αποκτήσουν οι οικογένειες υπολογιστές για να διαβάζουν τα παιδιά τους;
- Πόσους υπολογιστές θα χρειαστεί μία πολυμελή οικογένεια για να ανταπεξέλθει;
- Στο κάθε σπίτι που τυχαίνει να έχει υπολογιστή τα παιδιά θα διαβάζουν με τη σειρά, εκ περιτροπής;
Στα παραπάνω ερωτήματα θα πρέπει να μας απαντήσουν άμεσα δείχνοντας και τους αίτιους αυτής της πρωτόγονης και πρωτόγνωρης κατάστασης.
Θα πρέπει τώρα να μας εξηγήσουν πώς και γιατί οδήγησαν την Παιδεία μας στην πλήρη κατάρρευση. «Είχαν καλές προθέσεις», θα μας πουν. Αρκεί όμως αυτό;
Β. Κενά στα σχολεία
Η σχολική χρονιά ξεκινά με χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ. Μάλιστα αναφέρονται αριθμοί όπως 14.000 κενά στα σχολεία από εκπαιδευτικούς. Να σημειωθεί ότι φέτος έγιναν μόνο 600 προσλήψεις εκπαιδευτικών και από αυτές έχουν ανακοινωθεί μόνο γύρω στις 550. Από την άλλη δεν υπάρχουν χρήματα για προσλήψεις αλλά υπάρχουν χρήματα για 16.000 αναπληρωτές και 5.000 ωρομισθίους.
Γ. Αποσπάσεις
Οι αποσπάσεις καθυστέρησαν αδικαιολόγητα. Σε ό,τι αφορά στο χρόνο ανακοίνωσης και την διαδικασία των αποσπάσεων από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ και από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ, το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να απαντήσει γιατί ανακοινώθηκαν τόσο καθυστερημένα οι αποσπάσεις μόλις τις 31 Αυγούστου. Δύο εικοσιτετράωρα πριν την επίσημη έναρξη της σχολικής χρονιάς και βρίσκονταν σε ομηρία χιλιάδες εκπαιδευτικοί, δάσκαλοι και καθηγητές, καθώς με αδικαιολόγητη καθυστέρηση, για πρώτη φορά τις τελευταίες δεκαετίες, καθώς δεν γνώριζαν σε ποιο σχολείο θα παρουσιασθούν, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να προγραμματίσουν την οικογενειακή και προσωπική τους ζωή. Επίσης, οφείλουν να εξηγήσουν τον ισχυρισμό τους, ότι ξέχασαν αρχικά να συμπεριλάβουν τον Νομό Πιερίας στις αποσπάσεις, αλλάζοντας διαρκώς τους πίνακες των αποσπασμένων και παράλληλα, ζητώντας εσπευσμένα να παρουσιαστούν στα σχολεία τους μέχρι τις 2 Σεπτεμβρίου, μόλις την Παρασκευή. Επίσης δεν μας έχουν απαντήσει ακόμη γιατί στις αποσπάσεις δεν έλαβαν υπόψη τους την συνυπηρέτηση των συζύγων στις Ένοπλες Δυνάμεις και στα Σώματα Ασφαλείας. Η εναλλαγή των πινάκων προκάλεσε δεκάδες ενστάσεις με αποτέλεσμα το υπουργείο να αποδεχθεί τα λάθη του και μάλιστα με νέα εγκύκλιο του Γενικού Γραμματέα μέσα στο Σαββατοκύριακο να ανακοινώσουν αναιτιολόγητα ότι θα κάνουν επιπλέον πρόσθετες αποσπάσεις χωρίς να ξέρει κανείς που, πότε και γιατί. Και ξαφνικά ξεκίνησαν την 2η φάση όπως την «βάπτισαν» μόνοι τους των αποσπάσεων.
Δ. Επιλογή Διευθυντών και Σχολικών Συμβούλων
Διαδικασία αμφιλεγόμενη, με πολλές προσφυγές στα Διοικητικά Δικαστήρια η διαδικασία Επιλογής Διευθυντών των Σχολείων και Σχολικών Συμβούλων που συνεχίζεται. Μια διαδικασία που δεν ακολουθήθηκε ο Νόμος που η ίδια κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ψήφισε ο Ν. 3848/2010, αλλά εφαρμόσε λανθασμένα μια σειρά εγκυκλίων 21 τον αριθμό, οι οποίες εγκύκλιοι η μια αναιρούσε, η ερμήνευε, ή πρόσθετε ή αφαιρούσε από την προηγούμενη εγκύκλιο και μάλιστα εκδίδοντο ή εναλλάσσονταν κάθε φορά από διαφορετικά πρόσωπα της πολιτικής ηγεσίας ή υπηρεσιακών παραγόντων. Από την υπουργό, την υφυπουργό, τον γενικό γραμματέα και τον Γενικό Διευθυντή.
Ε. Νέα Προγράμματα
Επιβάλλουν νέα προγράμματα για την Α΄ Λυκείου, χωρίς να υπάρχει η κατάλληλη ενημέρωση των εκπαιδευτικών. Το πρόβλημα γίνεται ακόμη μεγαλύτερο αν συνδυασθεί με το γεγονός ότι δεν θα υπάρχουν βιβλία για τα μαθήματα που θα ακολουθήσουν νέο πρόγραμμα. Ιδιαίτερο πρόβλημα αποτελεί το project που εισάγεται από φέτος στην Α΄ Λυκείου, χωρίς οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί να έχουν ενημερωθεί για την εφαρμογή του, όταν μάλιστα ο βαθμός στο μάθημα αυτό θα υπολογίζεται για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο.
Στ. Επιμόρφωση
Ασυντόνιστες ενέργειες στην κατεύθυνση της επιμόρφωσης.
Συγκεκριμένα, πρόκειται να γίνουν σχεδόν ταυτόχρονα (μέσα στο Σεπτέμβριο) η εισαγωγική επιμόρφωση νεοδιόριστων,( προετοιμασία μόλις μιας εβδομάδος, με υπεύθυνο τον ΟΕΠΕΚ), Μείζον Πρόγραμμα επιμόρφωσης ( με υπεύθυνο το πρώην Παιδαγωγικό Ινστιτούτο), Επιμόρφωση για τα project (ΟΕΠΕΚ), επιμόρφωση για το νέο σχολείο ((Παιδαγωγικό Ινστιτούτο).Σε αντίθεση τα έτη 2008 και 2009 (το 2009 υπήρχαν μικρά προβλήματα λόγω εκλογών και γρίπης αλλά και πάλι η κατάσταση ήταν πολύ καλή), τα σχολεία ήσαν έτοιμα από κάθε άποψη. Οι αποσπάσεις είχαν γίνει από τον Ιούνιο, οι διορισμοί είχαν ανακοινωθεί έγκαιρα και η επιμόρφωση είχε προγραμματισθεί έγκαιρα και άρχισε στις 25 Αυγούστου. Τα βιβλία είχαν διανεμηθεί στα σχολεία ( όλο το καλοκαίρι παρακολουθούσαμε την πορεία διανομής σε εβδομαδιαία βάση και το υπουργείο είχε κάθε βδομάδα ποσοστό παράδοσης των βιβλίων). Μάλιστα στα περισσότερα
σχολεία, τα βιβλία μοιράσθηκαν στους μαθητές την ημέρα του αγιασμού, οπότε δόθηκε και το πρόγραμμα. Φέτος είναι άγνωστο πότε θα γίνουν όλα αυτά.
Συγκεκριμένα, πρόκειται να γίνουν σχεδόν ταυτόχρονα (μέσα στο Σεπτέμβριο) η εισαγωγική επιμόρφωση νεοδιόριστων,( προετοιμασία μόλις μιας εβδομάδος, με υπεύθυνο τον ΟΕΠΕΚ), Μείζον Πρόγραμμα επιμόρφωσης ( με υπεύθυνο το πρώην Παιδαγωγικό Ινστιτούτο), Επιμόρφωση για τα project (ΟΕΠΕΚ), επιμόρφωση για το νέο σχολείο ((Παιδαγωγικό Ινστιτούτο).Σε αντίθεση τα έτη 2008 και 2009 (το 2009 υπήρχαν μικρά προβλήματα λόγω εκλογών και γρίπης αλλά και πάλι η κατάσταση ήταν πολύ καλή), τα σχολεία ήσαν έτοιμα από κάθε άποψη. Οι αποσπάσεις είχαν γίνει από τον Ιούνιο, οι διορισμοί είχαν ανακοινωθεί έγκαιρα και η επιμόρφωση είχε προγραμματισθεί έγκαιρα και άρχισε στις 25 Αυγούστου. Τα βιβλία είχαν διανεμηθεί στα σχολεία ( όλο το καλοκαίρι παρακολουθούσαμε την πορεία διανομής σε εβδομαδιαία βάση και το υπουργείο είχε κάθε βδομάδα ποσοστό παράδοσης των βιβλίων). Μάλιστα στα περισσότερα
σχολεία, τα βιβλία μοιράσθηκαν στους μαθητές την ημέρα του αγιασμού, οπότε δόθηκε και το πρόγραμμα. Φέτος είναι άγνωστο πότε θα γίνουν όλα αυτά.
Ζ. Διοργάνωση, Διεξαγωγή και Ανακοίνωση Αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών εξετάσεων
Ερωτηματικά και προβληματισμό προκλήθηκε σχετικά με την αξιοπιστία των διαδικασιών που ακολουθήθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας για τις πανελλαδικές εξετάσεις καθώς παλινωδίες και λάθη συνεχώς αναδεικνύονται. Ενώ έχει ολοκληρωθεί η ανακοίνωση των βάσεων και των επιτυχόντων των Πανελλαδικών εξετάσεων, το Υπουργείο αποφάσισε να συμπεριλάβει εκτός λίστας πανελλαδικών μαθητές οι οποίοι συμπλήρωσαν μηχανογραφικό, αλλά δεν το οριστικοποίησαν με την απαιτούμενη ηλεκτρονική διαδικασία. Δηλαδή, ουσιαστικά, δεν συμπλήρωσαν μηχανογραφικό.
Το ζήτημα αυτό ήταν γνωστό στο Υπουργείο εδώ και ενάμιση μήνα και αφορά περισσότερα από χίλια εκατό μη οριστικοποιημένα μηχανογραφικά, αλλά ουσιαστικά σαράντα μαθητές, που σύμφωνα με το Υπουργείο έχουν πιθανότητες να εισαχθούν στα ΑΕΙ και ΤΕΙ με βάση την βαθμολογία τους. Ο ορισμός νέας προθεσμίας κατάθεσης μηχανογραφικών για αυτούς, μέχρι τις 7 Σεπτεμβρίου προκαλεί καχυποψία, καθώς δεν έχει διασφαλιστεί η πιθανότητα αυτοί οι μαθητές να αλλάξουν στο νέο μηχανογραφικό που θα υποβάλουν τις προτιμήσεις τους, γνωρίζοντας πλέον τις βάσεις και επιπλέον ανοίγει επικίνδυνο παράθυρο για εκ των υστέρων παρεμβάσεων στα αποτελέσματα των πανελλαδικών χωρίς ασφαλιστικές δικλείδες. Δεκάδες είναι τα τηλεφωνήματα που έρχονται στο τομέα Παιδείας της Ν.Δ επί του Θέματος.
Όλα τα παραπάνω είναι αποτέλεσμα της έλλειψης ορθού προγραμματισμού και ανικανότητας, με απρόβλεπτες συνέπειες, οι οποίες γίνονται πλέον αδυναμίες πολύ επικίνδυνες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου