ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ & ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ (ΣΚΓΓΦ ΠΠ)aplf@otenet.gr www.aplf.gr
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ (ΠΑΣΥΚΑΓΑ)apelf@hotmail.com www.pasykaga.gr
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΠΕΚΑΓΕΠΕ)info@deutsch.gr www.deutsch.gr
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΒΟΡΕΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΠΕΚΑΓΕΠΕ ΒΕ)thessaloniki@deutsch.gr www.deutsch.gr
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΒΟΡΕΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΠΕΚΑΓΕΠΕ ΒΕ)thessaloniki@deutsch.gr www.deutsch.gr
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΥΠΟΥΛΟ ΕΞΟΣΤΡΑΚΙΣΜΟ ΤΩΝ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΑΠΟ ΤΟ «ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ»
Αθήνα, 7 Σεπτεμβρίου 2011
Μάιος 2011
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ ΙΓ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΣΥΝΟΔΟΣ Β΄ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΡΛΒ΄
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
Έρχομαι τώρα στις γλώσσες. Πάλι το στοίχημα που πρέπει να κερδηθεί είναι στη Γ’ Γυμνασίου να έχουμε ολοκληρώσει τη γλωσσομάθεια σε δύο τουλάχιστον γλώσσες. Σε ό,τι αφορά τώρα τη δεύτερη ξένη γλώσσα, που είναι η γαλλική ή η γερμανική, δεν αλλάζει κάτι σε αυτές τις δύο γλώσσες. Μιλάμε για επιλογή της αγγλικής και μίας ακόμα ξένης γλώσσας από το παιδί.
Εκεί, όμως, που δίνουμε έμφαση, είναι ότι η αγγλική γλώσσα ξεκινά από την Α’ Δημοτικού και συνεχίζεται η γλωσσομάθεια με ποιότητα και με διαβάθμιση. Πρέπει να σας πω ότι στο πρόγραμμα επιμόρφωσης, που ξεκινάει πιλοτικά για οχτώ χιλιάδες περίπου εκπαιδευτικούς σε λίγο καιρό, έχουμε τη γερμανική, τη γαλλική και την αγγλική γλώσσα μέσα στο πιλοτικό πρόγραμμα.Μάιος 2011
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ ΙΓ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΣΥΝΟΔΟΣ Β΄ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΡΛΒ΄
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
Έρχομαι τώρα στις γλώσσες. Πάλι το στοίχημα που πρέπει να κερδηθεί είναι στη Γ’ Γυμνασίου να έχουμε ολοκληρώσει τη γλωσσομάθεια σε δύο τουλάχιστον γλώσσες. Σε ό,τι αφορά τώρα τη δεύτερη ξένη γλώσσα, που είναι η γαλλική ή η γερμανική, δεν αλλάζει κάτι σε αυτές τις δύο γλώσσες. Μιλάμε για επιλογή της αγγλικής και μίας ακόμα ξένης γλώσσας από το παιδί.
Αυτή είναι μία ενδεικτική απάντηση από πολλές παρόμοιες που έδινε η κ. Υφυπουργός στους ερωτώντες βουλευτές σχετικά με τον εξοστρακισμό της διδασκαλίας των ξένων γλωσσών από το Νέο Σχολείο.
Επανειλημμένα επίσης στις συναντήσεις της με τους Προέδρους των Επιστημονικών φορέων Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας, παρουσία και συναδέλφων της βουλευτών, διαβεβαίωναν τόσο η ίδια όσο και ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΔΒΜΘ κ. Κουλαϊδής, ότι στο Λύκειο θα διατηρηθεί η ελεύθερη επιλογή από τους μαθητές/μαθήτριες της Ξένης γλώσσας που επιθυμούν να διδαχθούν ανάμεσα από όλες τις διδασκόμενες στο Γυμνάσιο γλώσσες.
Παρά όμως τις επανειλημμένος διαβεβαιώσεις στις 28-7-2011 η κ. Χριστοφιλοπούλου υπογράφει την με αριθ. Πρωτ. 86160/Γ2 Υπουργική Απόφαση (την οποία γνωστοποίησε σε όλα τα Γενικά Λύκεια πριν λίγες ημέρες) με την οποία καταργεί την ελεύθερη επιλογή της ξένης γλώσσας στο Λύκειο, από τη σχολική χρονιά 2011-2012 στην Α’ τάξη του Λυκείου, επιβάλλοντας την αγγλική ως μόνη υποχρεωτική Ξένη γλώσσα στην Α΄ Λυκείου.
Επανειλημμένα επίσης στις συναντήσεις της με τους Προέδρους των Επιστημονικών φορέων Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας, παρουσία και συναδέλφων της βουλευτών, διαβεβαίωναν τόσο η ίδια όσο και ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΔΒΜΘ κ. Κουλαϊδής, ότι στο Λύκειο θα διατηρηθεί η ελεύθερη επιλογή από τους μαθητές/μαθήτριες της Ξένης γλώσσας που επιθυμούν να διδαχθούν ανάμεσα από όλες τις διδασκόμενες στο Γυμνάσιο γλώσσες.
Παρά όμως τις επανειλημμένος διαβεβαιώσεις στις 28-7-2011 η κ. Χριστοφιλοπούλου υπογράφει την με αριθ. Πρωτ. 86160/Γ2 Υπουργική Απόφαση (την οποία γνωστοποίησε σε όλα τα Γενικά Λύκεια πριν λίγες ημέρες) με την οποία καταργεί την ελεύθερη επιλογή της ξένης γλώσσας στο Λύκειο, από τη σχολική χρονιά 2011-2012 στην Α’ τάξη του Λυκείου, επιβάλλοντας την αγγλική ως μόνη υποχρεωτική Ξένη γλώσσα στην Α΄ Λυκείου.
Η απόφαση αυτή αποτελεί κατάφωρο εμπαιγμό του Υπουργείου Παιδείας των εκπαιδευτικών Γαλλικής και Γερμανικής, του Κοινοβουλίου και των βουλευτών καθώς και όλης της ελληνικής κοινωνίας, η οποία μέσα από Δημοτικά Συμβούλια, Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων, και άλλες συλλογικότητες τάχτηκε ανοιχτά εναντίον της κατάργησης της ελεύθερης επιλογής της ξένης γλώσσας και τη διατήρηση της διδασκαλίας της Γαλλικής και Γερμανικής γλώσσας στο ελληνικό σχολείο ώστε να εξασφαλίζεται η δυνατότητα στους μαθητές και τις μαθήτριες να αποκτούν επαρκή γνώση τουλάχιστον δύο ξένων γλωσσών μέσα από το σχολείο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Θεσσαλονίκης (16η Συνεδρίαση/4-7-2011) με την οποία ζητείται «να παρέχεται η δυνατότητα συνέχειας και εμβάθυνσης σε δύο (2) Ξένες γλώσσες στο Λύκειο»
Οι μεγαλόσχημες δηλώσεις και υποσχέσεις «πρώτα ο μαθητής», «μείωση της παραπαιδείας» «εξασφάλιση πιστοποίησης στις ξένες γλώσσες μέσα από το σχολείο» «ανταγωνιστικοί απόφοιτοι στη διεθνή αγορά εργασίας» και άλλες παρόμοιες έχουν οριστικά ανακληθεί; Αναρωτιόμαστε αν η Υπουργική αυτή Απόφαση είναι η απάντηση του Υπουργείου Παιδείας στα ερωτήματα που είχαμε καταθέσει εγγράφως και ποτέ δεν απαντήθηκαν.
Θεωρούμε ότι αυτή η απόφαση σε συνδυασμό με τις Υπουργικές Αποφάσεις για το χαρακτηρισμό των Δημοτικών σχολείων σε Γαλλόφωνα και Γερμανόφωνα και τον παράλογο και αποτρεπτικό αριθμό των 15 μαθητών για τη δημιουργία τμήματος στα Γυμνάσια είναι ένας έμμεσος τρόπος να οδηγηθούν στην εργασιακή εφεδρεία και κατά συνέπεια στην απόλυση οι 3000 και πλέον υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί Γαλλικής και Γερμανικής γλώσσας.
Θεωρούμε ότι αυτή η απόφαση σε συνδυασμό με τις Υπουργικές Αποφάσεις για το χαρακτηρισμό των Δημοτικών σχολείων σε Γαλλόφωνα και Γερμανόφωνα και τον παράλογο και αποτρεπτικό αριθμό των 15 μαθητών για τη δημιουργία τμήματος στα Γυμνάσια είναι ένας έμμεσος τρόπος να οδηγηθούν στην εργασιακή εφεδρεία και κατά συνέπεια στην απόλυση οι 3000 και πλέον υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί Γαλλικής και Γερμανικής γλώσσας.
Οι εκπαιδευτικοί Γαλλικής και Γερμανικής γλώσσας μέσα από τις Γενικές Συνελεύσεις που πραγματοποιήθηκαν αυτό το διάστημα δηλώνουμε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε τον αγώνα που άρχισε την άνοιξη σε συνεργασία με τους γονείς, τους μαθητές και τους τοπικούς φορείς και να προβούμε σε κάθε νόμιμη ενέργεια για να διασφαλίσουμε την ελεύθερη επιλογή από τους μαθητές και μαθήτριες της Ξένης γλώσσας που επιθυμούν να διδαχθούν όσο και το εργασιακό μας καθεστώς.
Για τα Διοικητικά ΣυμβούλιαΙωάννης Καρατσιομπάνης (Πρόεδρος ΠΕΚΑΓΕΠΕ)
Πάκης Σλίμπας (Πρόεδρος ΠΕΚΑΓΕΠΕ ΒΕ)
Δέσποινα Μαυροματάκη (Πρόεδρος ΣΚΓΓ ΠΕ)
Μαριάννα Λεονάρδου (Πρόεδρος ΣΚΓΓΦ ΠΠ)
Ευαγγελία Κουτσουδάκη (Πρόεδρος ΠΑΣΥΚΑΓΑ)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου