Τρίτη 29 Μαρτίου 2011

Η πρόταση για το σχολικό πρόγραμμα σε Δημοτικό και Γυμνάσιο

Μεγάλες αλλαγές σε γυμνάσιο και δημοτικό περιλαμβάνει η τελική πρόταση του παιδαγωγικού ινστιτούτου, με στόχο το ωράριο να μετατραπεί σε ολοήμερο ωράριο.
Για το Δημοτικό, προτείνεται η σχολική μέρα να ξεκινά από τις 8:00 π.μ. και να λήγει στις 3:00 μ.μ. με περίπου μία ώρα για γεύμα και διάλειμμα και μικρότερα διαλείμματα ενδιάμεσα των μαθημάτων. Για τις Ε’ και Στ’ τάξεις προτείνεται να λήγει η σχολική μέρα στις 3:30.

Στο γυμνάσιο η πρόταση είναι η σχολική μέρα να ξεκινά από τις 8:00 π.μ. και να λήγει στις 4:00 μ.μ. με μισή ώρα για γεύμα, καθώς και διαλείμματα ενδιάμεσα των μαθημάτων.
Οι πρόσθετες διδακτικές ώρες θα περιλαμβάνουν τη ζώνη για ξένες γλώσσες (που βασίζεται σε επιλογές και επίπεδα), καθώς και τουλάχιστον 5 πρόσθετες ώρες τη βδομάδα που εντάσσονται στο πεδίο σχολική και κοινωνική ζωή  και αφορούν προσωπική μελέτη και ενίσχυση, εργασίες/ projects που προτείνονται στο πλαίσιο των μαθησιακών-διδακτικών αντικειμένων και θέματα όπως το περιβάλλον, τον πολιτισμό και τις νέες τεχνολογίες, καθώς και αθλητικές δραστηριότητες
Μάλιστα το παιδαγωγικό ινστιτούτο προτείνει και την.........
ενοποίηση διδακτικών ωρών σε μακρύτερες διδακτικές περιόδους όπου αυτό ενδείκνυται παιδαγωγικά.
Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι όπου αυτό είναι εφικτό, δύναται να συνδυάζονται δύο διδακτικές ώρες σε ένα συνεχόμενο δίωρο, ώστε να γίνεται η εργασία του μαθητή μέσα στην τάξη.                      
Το παιδαγωγικό ινστιτούτο ζητά  μετά τη λήξη της σχολικής μέρας το σχολείο να μην κλείνει, αλλά να μπορούν να υλοποιούνται από τους τοπικούς φορείς (δήμοι, κοινότητες) εξωσχολικές δραστηριότητες στις εγκαταστάσεις επιλεγμένων σχολείων της περιοχής που διαθέτουν τις κατάλληλες υποδομές.
Πάντως οι ιθύνοντες του παιδαγωγικού ινστιτούτου, επισημαίνουν ότι με τις υπάρχουσες κτιριακές υποδομές οι συγκεκριμένες προτάσεις είναι δύσκολο να εφαρμοστούν:
"Οι παραπάνω προτάσεις αποσκοπούν σε ένα πιο αποτελεσματικό και πιο αποδοτικό εκπαιδευτικό σύστημα, ώστε να προσφέρει στους μαθητές καλύτερη ποιότητα μάθησης και μια καλύτερη σχολική εμπειρία. Είναι γεγονός όμως ότι οι προτάσεις αυτές σηματοδοτούν ρήξη με τις πρακτικές του παρελθόντος, καθώς και ότι θα πρέπει να επιλυθούν μια σειρά πρακτικών προβλημάτων σε σχέση με τα τωρινά δεδομένα του εκπαιδευτικού συστήματος, π.χ. όσον αφορά σχολεία που λειτουργούν πρωί-απόγευμα (αποτελούσαν το σχολικό έτος 2005-06 το 02,8% των γυμνασίων, τα ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία, την οργάνωση του γυμνασίου σε τρίμηνα, κ.ο.κ. Είναι επίσης προφανές ότι η επέκταση του ωραρίου σε ολοήμερο συνδέεται με πρόσθετο οικονομικό κόστος, ενώ άλλες προτάσεις που αφορούν την αναδιοργάνωση του χρόνου συνδέονται με μείωση του κόστους της εκπαίδευσης".

ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΩΡΩΝ (ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΔΩΝ) ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΚΑΤΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ-ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΠΕΔΙΑ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ - ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ
Α΄/βάθμια
Β΄/βάθμια
Α΄/βάθμια
Β΄/βάθμια
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΩΡΕΣ / ΠΕΡΙΟΔΟΙ :
ΣΗΜΕΡΙΝΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
ΣΗΜΕΡΙΝΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ
1) ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ & ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
48 ώρες
28 ώρες
48 ώρες
28 ώρες
Γλώσσα
Αρχαία Γλώσσα-Γραμματεία
Νεοελληνική Γλώσσα- Γραμματεία
48 ώρες
--
--
--

   9 ώρες
6 ώρες
7 ώρες
6 ώρες
2) ΞΕΝΕΣ ΓΛΏΣΣΕΣ
16 ώρες
13 ώρες
24 ώρες
18 ώρες
Αγγλικά
2η ξένη γλώσσα
12 ώρες
4 ώρες
7 ώρες
6 ώρες
3) ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
24 ώρες
12 ώρες
26 ώρες
13 ώρες
24 ώρες
12 ώρες
4) ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
17 ώρες
16 ώρες
18 ώρες
18 ώρες
Φυσικά
Γεωγραφία ( &Περιβάλλον)
Μελέτη Περιβάλλοντος(1/2)
Φυσική
Χημεία
Βιολογία
Τεχνολογία
6 ώρες
4 ώρες
~7 ώρες (από 14)
--
--
--
--
--
--
4 ώρες
--
4 ώρες
2 ώρες
4 ώρες
2 ώρες
5) ΣΠΟΥΔΕΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
25 ώρες
15 ώρες
28 ώρες
18 ώρες
Ιστορία
Μελέτη Περιβάλλοντος (1/2)
Κοινωνική κ Πολιτική Αγωγή
Θρησκευτικά
Οικιακή Οικονομία
8 ώρες
~7 ώρες (από 14)
2 ώρες
8 ώρες
--
7 ώρες
--
2 ώρες
6 ώρες
3 ώρες
6) ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ
28 ώρες
9 ώρες
53 ώρες
30 ώρες
Φυσική Αγωγή
Σχολικός Επαγγελ/τικός Προσ/μός
Ευέλικτη Ζώνη
s Μαθητικές και Κοινωνικές Δραστηριότητες: Εργασίες/Projects, Όμιλοι, κ.α.
12 ώρες
--
16 ώρες
--
8 ώρες
1 ώρα
--
--
7) ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ &
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΕΧΝΗΣ
16 ώρες
6 ώρες
20 ώρες
8 ώρες
Αισθητική Αγωγή
Μουσική
Καλλιτεχνικά
16 ώρες
--
--
--
3 ώρες
3 ώρες
ΣΥΝΟΛΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΩΡΩΝ
174
105
214
135
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου