Τρίτη 15 Μαρτίου 2011

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΔΑΚΕ ΔΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ-ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ


 Συνάδελφοι,
            Η παράταξη της Δ.Α.Κ.Ε  Δ.Ε εξέφρασε την αντίθεση της, στις επιχειρούμενες συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολικών μονάδων, από την πρώτη στιγμή που το Υπουργείο Παιδείας δημοσιοποίησε τις προθέσεις του. Η αντίθεση μας αυτή δεν οφείλεται ούτε σε αντιπολιτευτική διάθεση προς το Υπουργείο Παιδείας, ούτε σε μια στείρα συντεχνιακή αντίληψη, όπως μας κατηγόρησε το Υπουργείο Παιδείας, αλλά και τα γνωστά τηλεοπτικά «παπαγαλάκια» του. Είναι βαθύτατη πεποίθηση μας, ότι με την επιχειρούμενη πολιτική υποβαθμίζεται η δημόσια εκπαίδευση, πριμοδοτούνται εμμέσως τα ιδιωτικά σχολεία και καταργείται στην πράξη η συνταγματική επιταγή για ίσα δικαιώματα στην εκπαίδευση για όλους.
           
            Το Υπουργείο Παιδείας ισχυρίζεται ότι οι προωθούμενες αλλαγές γίνονται με παιδαγωγικά κριτήρια. Η πραγματικότητα όμως είναι διαφορετική. Με την κατάργηση σχολικών μονάδων, τη δημιουργία πολυάνθρωπων σχολείων(400 μαθητών, με 30 μαθητές στην τάξη), και την προωθούμενη αύξηση του διδακτικού ωραρίου των καθηγητών, καθώς και με την υποχρεωτική τους μετακίνηση εκτός ΑΠΥΣΔΕ επιχειρείται μια μεγάλη μείωση του οικονομικού κόστους στο χώρο της εκπαίδευσης. Η πολιτική αυτή επιβάλλεται από το Δ.Ν.Τ. και την τρόικα και υιοθετείται από την κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας. Είναι πολιτική που έχει καθαρά οικονομική στόχευση και καμία σχέση δεν έχει με την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
           
            Όσοι ασχολούνται με την εκπαίδευση γνωρίζουν ότι με τις επιχειρούμενες αλλαγές:
·         Δημιουργούνται πολυάνθρωπα σχολικά κέντρα(400 μαθητών), όπου θα ανθεί η σχολική  παραβατικότητα και η νεανική εγκληματικότητα.
·         Εκατοντάδες  μαθητές της επαρχίας θα μετακινούνται καθημερινά μέχρι και μία ώρα, χρησιμοποιώντας  επικίνδυνους επαρχιακούς  δρόμους (ιδιαίτερα τη χειμερινή περίοδο), προκειμένου να φτάσουν στο νέο τους σχολείο
·         Αντίστοιχα, στις πόλεις εκατοντάδες μαθητές (ιδιαίτερα του Γυμνασίου) θα μετακινούνται σε ένα επικίνδυνο αστικό περιβάλλον και θα υποχρεώνονται να διασχίσουν καθημερινά μεγάλες οδικές αρτηρίες, θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή τους.
·          Πολλά χωριά θα μαραζώσουν, αφού πολλοί γονείς θα προτιμήσουν να μετοικήσουν στην έδρα του νέου σχολείου των παιδιών τους, προκειμένου να μην ταλαιπωρούνται καθημερινά τα παιδιά τους.
·         Θα αυξηθεί η μαθητική διαρροή, αφού κάποιοι γονείς θα προτιμήσουν να σταματήσουν τα παιδιά τους από το σχολείο
·         Θα εγκαταλειφτεί μια αξιόλογη κτηριακή υποδομή, αφού τα περισσότερα υπό συγχώνευση σχολεία βρίσκονται σε χωριά και δεν μπορούν να αξιοποιηθούν διαφορετικά. Θα πρέπει να επισημάνουμε ότι τα σχολικά κτήρια πολλών χωριών είναι νεώτερα και πιο σύγχρονα από τα σχολεία των πλησιέστερων πόλεων, για τον απλούστατο λόγο ότι κατασκευάστηκαν σχετικά πρόσφατα. Και όμως αυτά τα σχολεία στην ουσία καταργούνται και οι μαθητές τους υποχρεώνονται να φοιτήσουν σε απομακρυσμένα για αυτούς σχολεία, παλαιότερα και  με προβληματικές εγκαταστάσεις.

Είναι προφανές ότι κάτω από αυτές τις συνθήκες θα έχουμε υποβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Είναι καινοφανής η θεωρία της Υπουργού Παιδείας κ. Διαμαντοπούλου, η οποία ισχυρίζεται ότι χρειαζόμαστε τα πολυάνθρωπα σχολικά κέντρα, για να παρασχεθεί υψηλής ποιότητας εκπαίδευση στους μαθητές. Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες για την επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων είναι το ψυχικό  «δέσιμο» των διδασκόντων και των διδασκομένων,  αλλά και των διδασκομένων μεταξύ τους. Αυτό δεν επιτυγχάνεται με τα «πολυδύναμα» σχολικά κέντρα της κυρίας Υπουργού. Είναι λοιπόν σαφές ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αδιαφορεί για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτικές ανάγκες υποτάσσονται στην οικονομική σκοπιμότητα.
Από την πρώτη στιγμή που ανακοινώθηκε η κυβερνητική βούληση για τις καταργήσεις-συγχωνεύσεις οι συνδικαλιστές της Δ.Α.Κ.Ε  στάθηκαν στην πρώτη γραμμή του αγώνα, για να μην περάσει η αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης. Ενημέρωσαν τους κηδεμόνες των μαθητών για τις ολέθριες επιπτώσεις που θα επιφέρουν στο χώρο της εκπαίδευσης οι επιχειρούμενες αλλαγές και κάλεσαν τις τοπικές κοινωνίες να αντισταθούν.
Η Ε.Ε της Δ.Α.Κ.Ε  Δ.Ε  χαιρετίζει τους εκατοντάδες συναδέλφους, που κινητοποιήθηκαν και ευαισθητοποίησαν τις τοπικές κοινωνίες στο φλέγον αυτό θέμα. Με την συντονισμένη αυτή προσπάθεια συντρίφθηκε η κυβερνητική προπαγάνδα σε αυτό το ζήτημα και αφυπνίστηκαν οι τοπικές  κοινωνίες
Επίσης η Ε.Ε της Δ.Α.Κ.Ε Δ.Ε χαιρετίζει τους χιλιάδες γονείς που δεν αποπροσανατολίστηκαν από την κυβερνητική προπαγάνδα και αντιστάθηκαν  στις μεθοδεύσεις του Υπουργείου Παιδείας. Σε αρκετές περιοχές της χώρας ο αγώνας τους ήταν συγκλονιστικός. Ένα είναι βέβαιο. Ανεξάρτητα από τις τελικές αποφάσεις της κυρίας Υπουργού, ο αγώνας κατά των συγχωνεύσεων θα συνεχιστεί και το επόμενο διάστημα. Απαιτούμε μια σύγχρονη εκπαίδευση,  που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις και όχι μια εκπαίδευση  κομμένη στα μέτρα της κυβέρνησης και του Δ.Ν.Τ.
Και επειδή η κυρία Υπουργός αρέσκεται να αναφέρει τα παιδαγωγικά κριτήρια, για να δικαιολογεί τις αποφάσεις της, τίθενται τα κάτωθι ερωτήματα
·         Με ποια παιδαγωγικά κριτήρια έχει ορισθεί ο ανώτερος αριθμός μαθητών ανά τμήμα στους 25 για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και στους 30 για τη δευτεροβάθμια, όταν είναι πασιφανές ότι ο βαθμός δυσκολίας των μαθημάτων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση  είναι πολύ μεγαλύτερος
·         Είναι παιδαγωγικά ορθό οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου, οι οποίοι προετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, να φοιτούν σε πολυπληθή τμήματα;
·         Γιατί το Υπουργείο Παιδείας δεν προχωρεί «με παιδαγωγικά κριτήρια» σε μείωση του ανώτερου ορίου μαθητών ανά τμήμα;

            Η σιωπή του Υπουργείου Παιδείας σε αυτά τα ερωτήματα, που θέτει η εκπαιδευτική κοινότητα, μαρτυρά  τις πραγματικές προθέσεις του.
             Εξ αιτίας της σθεναρής αντίστασης του κλάδου οι συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολείων που ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας ήταν πολύ λιγότερες από τις προτεινόμενες από τους Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και από αυτές που αρχικά σχεδίαζε το Υπουργείο Παιδείας. Η παράταξη μας έπαιζε πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτή την προσπάθεια. Η μη συγχώνευση εκατοντάδων σχολείων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση αποτελεί μισή νίκη για τον κόσμο της εκπαίδευσης. Όμως ας μην πανηγυρίζουν οι γονείς, που κατάφεραν  να διασώσουν το σχολείο των παιδιών τους. Η προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας  για περαιτέρω  συρρίκνωση των σχολικών μονάδων θα συνεχιστεί  και του χρόνου.     
Όσον αφορά τα σχολεία που συγχωνευτήκαν-καταργήθηκαν,  σε μας απομένει η δυνατότητα να αγωνιστούμε το επόμενο διάστημα για να μην υλοποιηθούν αυτές οι μεθοδεύσεις.          
Για την Ε. Ε της Δ.Α.Κ.Ε
                     Ο                                                 Ο
            ΠΡΟΕΔΡΟΣ                     ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΚΑΡΛΑΥΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ          ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ  ΝΙΚΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου