
Κατά τη συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ στις 4 Αυγούστου 2025, κυρίαρχο θέμα αποτέλεσε η διαδικασία μεταθέσεων εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα νεοϊδρυθέντα Τμήματα Ένταξης (Τ.Ε.), όπως προβλέπεται από το άρθρο 77 του Ν. 5218/2025. Η συζήτηση επικεντρώθηκε τόσο στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων όσο και στις συνέπειες για την υπηρεσιακή κατάσταση των εκπαιδευτικών.
Βασικά στατιστικά δεδομένα
· Συνολικές αιτήσεις: 167
· Εγκεκριμένες μεταθέσεις: 139 (83,23%)
· Οργανικά κενά που διατέθηκαν: 1.887, κατανεμημένα ως εξής:
o ΠΕ02 (Φιλόλογοι): 831
o ΠΕ03 (Μαθηματικοί): 864
o ΠΕ04.01 (Φυσικοί): 92
o ΠΕ04.02 (Χημικοί): 47
o ΠΕ04.04 (Βιολόγοι): 33
o ΠΕ04.05 (Γεωλόγοι): 20
Κατανομή μεταθέσεων ανά περιοχή και ειδικότητα
|
Περιοχή |
ΠΕ02 |
ΠΕ03 |
ΠΕ04.01 |
ΠΕ04.02 |
ΠΕ04.04 |
ΠΕ04.05 |
Σύνολο |
|
Α΄ Αθήνας |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
1 |
2 |
|
Α΄ Ανατ. Αττικής |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
|
Α΄ Εύβοιας |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
|
Α΄ Θεσσαλονίκης |
19 |
1 |
1 |
1 |
0 |
0 |
22 |
|
Α΄ Λέσβου |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
|
Α΄ Μαγνησίας |
5 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
5 |
|
Α΄ Πειραιά |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
1 |
2 |
|
Α΄ Χίου |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
|
Αιτωλοακαρνανίας |
0 |
3 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3 |
|
Αχαΐας |
0 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
2 |
|
Β΄ Αθήνας |
6 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
8 |
|
Β΄ Ανατ. Αττικής |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
|
Β΄ Εύβοιας |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
|
Β΄ Θεσσαλονίκης |
8 |
0 |
7 |
0 |
0 |
0 |
15 |
|
Β΄ Μαγνησίας |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
|
Γ΄ Αθήνας |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
|
Γρεβενών |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
|
Δ΄ Αθήνας |
0 |
0 |
4 |
3 |
0 |
0 |
7 |
|
Δράμας |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
|
Ημαθίας |
3 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3 |
|
Ηρακλείου |
0 |
0 |
2 |
1 |
0 |
0 |
3 |
|
Ιωαννίνων |
7 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
7 |
|
Καρδίτσας |
2 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3 |
|
Κιλκίς |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
|
Κοζάνης |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
|
Κορινθίας |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
1 |
|
Λάρισας |
17 |
6 |
1 |
0 |
0 |
0 |
24 |
|
Ξάνθης |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
|
Πιερίας |
5 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
5 |
|
Ροδόπης |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
|
Τρικάλων |
6 |
5 |
0 |
0 |
0 |
0 |
11 |
|
Χαλκιδικής |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Η ανάλυση των παραπάνω δεδομένων αποκαλύπτει έντονη συγκέντρωση μεταθέσεων σε περιοχές όπως η Λάρισα (24), η Α΄ Θεσσαλονίκης (22) και τα Τρίκαλα (11), γεγονός που αντανακλά τις αυξημένες ανάγκες στελέχωσης στα συγκεκριμένα γεωγραφικά διαμερίσματα.
Η ίδρυση νέων Τμημάτων Ένταξης αποτελεί θετική εξέλιξη για την Ειδική Αγωγή. Ωστόσο, η έλλειψη συντονισμού και προετοιμασίας επισκιάζει αυτή τη μεταρρύθμιση. Είναι αναγκαίο από την επόμενη σχολική χρονιά η διαδικασία να οργανωθεί εκ των προτέρων και να διασφαλιστεί η πλήρης διαφάνεια και δικαιοσύνη

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου