Τρίτη 5 Αυγούστου 2025

Μεταθέσεις στα νέα Τμήματα Ένταξης: Στοιχεία, ανάλυση και εικόνα ανά περιοχή

 

Κατά τη συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ στις 4 Αυγούστου 2025, κυρίαρχο θέμα αποτέλεσε η διαδικασία μεταθέσεων εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα νεοϊδρυθέντα Τμήματα Ένταξης (Τ.Ε.), όπως προβλέπεται από το άρθρο 77 του Ν. 5218/2025. Η συζήτηση επικεντρώθηκε τόσο στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων όσο και στις συνέπειες για την υπηρεσιακή κατάσταση των εκπαιδευτικών.

Βασικά στατιστικά δεδομένα

·        Συνολικές αιτήσεις: 167

·        Εγκεκριμένες μεταθέσεις: 139 (83,23%)

·        Οργανικά κενά που διατέθηκαν: 1.887, κατανεμημένα ως εξής:

o   ΠΕ02 (Φιλόλογοι): 831

o   ΠΕ03 (Μαθηματικοί): 864

o   ΠΕ04.01 (Φυσικοί): 92

o   ΠΕ04.02 (Χημικοί): 47

o   ΠΕ04.04 (Βιολόγοι): 33

o   ΠΕ04.05 (Γεωλόγοι): 20

Κατανομή μεταθέσεων ανά περιοχή και ειδικότητα

Περιοχή

ΠΕ02

ΠΕ03

ΠΕ04.01

ΠΕ04.02

ΠΕ04.04

ΠΕ04.05

Σύνολο

Α΄ Αθήνας

0

0

0

1

0

1

2

Α΄ Ανατ. Αττικής

1

0

0

0

0

0

1

Α΄ Εύβοιας

0

0

1

0

0

0

1

Α΄ Θεσσαλονίκης

19

1

1

1

0

0

22

Α΄ Λέσβου

0

0

1

0

0

0

1

Α΄ Μαγνησίας

5

0

0

0

0

0

5

Α΄ Πειραιά

0

0

1

0

0

1

2

Α΄ Χίου

0

1

0

0

0

0

1

Αιτωλοακαρνανίας

0

3

0

0

0

0

3

Αχαΐας

0

1

1

0

0

0

2

Β΄ Αθήνας

6

1

1

0

0

0

8

Β΄ Ανατ. Αττικής

2

0

0

0

0

0

2

Β΄ Εύβοιας

0

1

0

0

0

0

1

Β΄ Θεσσαλονίκης

8

0

7

0

0

0

15

Β΄ Μαγνησίας

1

0

0

0

0

0

1

Γ΄ Αθήνας

0

0

1

0

0

0

1

Γρεβενών

0

1

0

0

0

0

1

Δ΄ Αθήνας

0

0

4

3

0

0

7

Δράμας

1

0

0

0

0

0

1

Ημαθίας

3

0

0

0

0

0

3

Ηρακλείου

0

0

2

1

0

0

3

Ιωαννίνων

7

0

0

0

0

0

7

Καρδίτσας

2

1

0

0

0

0

3

Κιλκίς

1

0

0

0

0

0

1

Κοζάνης

0

1

0

0

0

0

1

Κορινθίας

0

0

0

1

0

0

1

Λάρισας

17

6

1

0

0

0

24

Ξάνθης

1

0

0

0

0

0

1

Πιερίας

5

0

0

0

0

0

5

Ροδόπης

0

1

0

0

0

0

1

Τρικάλων

6

5

0

0

0

0

11

Χαλκιδικής

0

0

1

0

0

0

1

 


Η ανάλυση των παραπάνω δεδομένων αποκαλύπτει έντονη συγκέντρωση μεταθέσεων σε περιοχές όπως η Λάρισα (24), η Α΄ Θεσσαλονίκης (22) και τα Τρίκαλα (11), γεγονός που αντανακλά τις αυξημένες ανάγκες στελέχωσης στα συγκεκριμένα γεωγραφικά διαμερίσματα.

Η ίδρυση νέων Τμημάτων Ένταξης αποτελεί θετική εξέλιξη για την Ειδική Αγωγή. Ωστόσο, η έλλειψη συντονισμού και προετοιμασίας επισκιάζει αυτή τη μεταρρύθμιση. Είναι αναγκαίο από την επόμενη σχολική χρονιά η διαδικασία να οργανωθεί εκ των προτέρων και να διασφαλιστεί η πλήρης διαφάνεια και δικαιοσύνη 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου