Σάββατο 30 Αυγούστου 2025

Στο επίκεντρο η αξιολόγηση: Διαδοχικές συναντήσεις του Γενικού Γραμματέα με Επόπτες και Συμβούλους Εκπαίδευσης

 

Δύο διαδοχικές συσκέψεις πραγματοποιήθηκαν την Τετάρτη στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, υπό τον Γενικό Γραμματέα κ. Γιάννη Παπαδομαρκάκη, με αντικείμενο την πορεία εφαρμογής της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.

Το πρωί, ο Γενικός Γραμματέας συναντήθηκε με τους Περιφερειακούς Επόπτες Εκπαίδευσης, ενώ το μεσημέρι ακολούθησε σύσκεψη με εκπροσώπους των Συμβούλων Εκπαίδευσης.

Στόχοι της αξιολόγησης

Κατά τις συζητήσεις, τονίστηκε ότι η αξιολόγηση δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα αλλά επιδιώκει:

  • τη συνεχή βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου,

  • την ενίσχυση των επαγγελματικών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών,

  • την αναβάθμιση της ποιότητας διδασκαλίας στις σχολικές μονάδες,

  • τη δημιουργία κουλτούρας συνεργασίας, ανατροφοδότησης και διαρκούς επιμόρφωσης.

Χρονοδιάγραμμα ενεργειών

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Υπουργείου:

  • Μέσα στον Σεπτέμβριο θα ολοκληρωθεί η πρώτη φάση της διαδικασίας με την καταγραφή προόδου και δυσκολιών από τις σχολικές μονάδες.

  • Έως τον Δεκέμβριο θα πραγματοποιηθούν οι πρώτες στοχευμένες επιμορφώσεις για τους εκπαιδευτικούς, με βάση τις ανάγκες που θα καταγραφούν.

  • Στο πρώτο εξάμηνο του 2026 θα αξιολογηθεί η συνολική πορεία εφαρμογής του συστήματος, ώστε να γίνουν βελτιωτικές παρεμβάσεις.

Νομοθετικές πρωτοβουλίες

Ο Γενικός Γραμματέας ανέφερε ότι εξετάζεται η κατάθεση συμπληρωματικών ρυθμίσεων μέσα στο φθινόπωρο, προκειμένου να απλοποιηθεί η διαδικασία και να διασφαλιστεί η διαφάνεια και η αντικειμενικότητα στην αξιολόγηση. Στο τραπέζι βρίσκεται και η δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας για την ηλεκτρονική καταγραφή και παρακολούθηση των αξιολογικών διαδικασιών.

Διαχείριση αντιδράσεων

Συζητήθηκε, τέλος, το ζήτημα των αντιδράσεων από πλευράς εκπαιδευτικών οργανώσεων, που έχουν εξαγγείλει κινητοποιήσεις για το φθινόπωρο. Ο κ. Παπαδομαρκάκης υπογράμμισε ότι το Υπουργείο παραμένει ανοιχτό στον διάλογο, ωστόσο «η αξιολόγηση αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα μιας σύγχρονης εκπαιδευτικής πολιτικής, που στοχεύει στην αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου