Τους έντονους προβληματισμούς της για τα υψηλά ποσοστά μαθητών που λαμβάνουν το προβλεπόμενο «Αριστείο Προόδου» σε Γυμνάσιο και Λύκειο, καθώς και για φαινόμενα υπερβαθμολόγησης που εντοπίζονται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, διατύπωσε η Υπουργός Παιδείας κ. Σοφία Ζαχαράκη, μιλώντας στη Βουλή.
Η Υπουργός τόνισε ότι:
«Δημιουργούνται σοβαροί προβληματισμοί για την αξιοπιστία του συστήματος αξιολόγησης στο Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο. Τα ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά μαθητών που λαμβάνουν Αριστείο Προόδου ενισχύουν αυτήν την ανησυχία».
Ανάθεση μελέτης στην ΑΔΙΠΠΔΕ
Η κα. Ζαχαράκη
ανακοίνωσε ότι, κατόπιν σχετικής εισήγησης του Προέδρου της, το ζήτημα έχει ήδη
ανατεθεί στην Ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης
της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ).
Το Συμβούλιο της Αρχής θα μελετήσει το θέμα και θα προτείνει ολοκληρωμένες
λύσεις σχετικά με τα κριτήρια προαγωγής
και αποφοίτησης των μαθητών Λυκείου, ώστε το απολυτήριο να αντανακλά
ουσιαστικό και αξιόπιστο μορφωτικό επίπεδο.
Βραβεία και Διακρίσεις στους Μαθητές
Παράλληλα, για ένατη συνεχή χρονιά, το Υπουργείο Παιδείας θα προχωρήσει στην απονομή Αριστείων, Βραβείων Προόδου, Επαίνων Προσωπικής Βελτίωσης και Ειδικών Επαίνων στους μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου, κατά την Εορτή της Σημαίας στις 28 Οκτωβρίου.
Κατά το σχολικό έτος 2023-24, σε σύνολο περίπου 680.000 μαθητών, διακρίθηκαν:
· 179.225 μαθητές με Αριστείο Προόδου.
· 49.805 μαθητές με Βραβείο Προόδου (υψηλότερη επίδοση τμήματος & διαγωγή «εξαιρετική»).
· 11.570 μαθητές με Έπαινο Προσωπικής Βελτίωσης.
· 13.535 μαθητές με Ειδικό Έπαινο για κοινωνική προσφορά και πράξεις αλληλεγγύης.
Εξέλιξη των Αριστούχων την τελευταία δεκαετία
· Από το σχολικό έτος 2015-2016, παρατηρείται σταθερή αύξηση του αριθμού των αριστούχων, λόγω της μείωσης των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων.
· Κατά τα σχολικά έτη 2019-20 και 2020-21, όπου ανεστάλησαν οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις λόγω πανδημίας, ο αριθμός των αριστούχων εκτοξεύθηκε (227.100 και 240.150 αντίστοιχα).
· Με την επαναφορά των εξετάσεων το 2021-22, σημειώθηκε κατακόρυφη πτώση κατά 67.450 αριστούχους, γεγονός που ανέδειξε τη σημασία της αξιολόγησης ως μηχανισμού διασφάλισης ποιότητας.
Η Υπουργός κατέληξε:
«Βασική μας επιδίωξη είναι να ενισχύσουμε την παιδαγωγική και μορφωτική λειτουργία του σχολείου και να εξασφαλίσουμε ότι το Απολυτήριο Λυκείου θα αποτελεί πραγματική εγγύηση γνώσεων και δεξιοτήτων».


Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου