Η χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) από μαθητές για την εκπόνηση σχολικών εργασιών αποτελεί πλέον μια νέα πραγματικότητα στην εκπαιδευτική διαδικασία. Καθώς η νέα σχολική χρονιά ξεκινά, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί καλούνται να διαχειριστούν τόσο τις ευκαιρίες όσο και τις προκλήσεις που φέρνει αυτή η τεχνολογία.
Η καθηγήτρια Kara Alaimo, μιλώντας στο CNN, υπογράμμισε ότι η άκριτη χρήση chatbots για την παραγωγή εργασιών συνιστά ουσιαστικά «αντιγραφή», στερώντας από τους μαθητές την ευκαιρία να μάθουν. Την ίδια στιγμή, ο Robbie Tomey, ανώτερος διευθυντής στο Common Sense Media, τονίζει πως η ΑΙ μπορεί να λειτουργήσει ως πολύτιμο εργαλείο μάθησης, αρκεί να χρησιμοποιείται με μέτρο και σωστό καθοδήγηση.
Τα θετικά της ΑΙ στην εκπαίδευση
-
Επεξήγηση δύσκολων εννοιών.
-
Υποστήριξη στη δημιουργία ιδεών.
-
Παροχή βοήθειας σε μαθητές που αντιμετωπίζουν δυσκολίες.
Οι κίνδυνοι από την άκριτη χρήση
-
Απώλεια της ευκαιρίας για πραγματική μάθηση και ανάπτυξη δεξιοτήτων.
-
Ανακρίβειες και ψευδείς πληροφορίες («παραισθήσεις»).
-
Κίνδυνος εμπλοκής σε ακατάλληλες ή παραπλανητικές συνομιλίες.
Ο ρόλος των γονέων και των εκπαιδευτικών
Η σωστή αξιοποίηση της ΑΙ προϋποθέτει καθοδήγηση. Οι γονείς καλούνται να εξηγήσουν στα παιδιά ότι η εκπαίδευση δεν είναι μόνο το τελικό αποτέλεσμα, αλλά κυρίως η διαδικασία της μάθησης. Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί πρέπει να εντάξουν την Τεχνητή Νοημοσύνη στην εκπαιδευτική πράξη ως συμπληρωματικό εργαλείο και όχι ως υποκατάστατο της γνώσης.
Συμπέρασμα
Τα chatbots και η ΑΙ ήρθαν για να μείνουν. Η πρόκληση για την κοινωνία και το σχολείο είναι να μετατραπούν από μέσο εύκολης λύσης σε σύμμαχο της μάθησης και της κριτικής σκέψης.


Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου