Κυριακή 24 Αυγούστου 2025

ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ: «Κάθε παιδί, σε κάθε γωνιά της χώρας, αξίζει ένα σχολείο σύγχρονο, ανοιχτό και ζωντανό»

 

Η υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Σοφία Ζαχαράκη ανοίγει τα χαρτιά της στην «Political» και λέει ότι το σχολείο δεν είναι μόνο μάθημα αλλά και χώρος ζωής και για αυτό 10.000 σχολεία εξοπλίζονται με απινιδωτές. Μας λέει επίσης ότι τα βιβλία βρίσκονται ήδη στα θρανία και πως οι σχολικές υποδομές αναβαθμίζονται, ενώ φέτος διορίζονται περίπου 10.000 εκπαιδευτικοί.

Επίσης, η υπουργός Παιδείας επισημαίνει πως στη ΔΕΘ ο πρωθυπουργός θα παρουσιάσει τη συνέχιση μιας πορείας που έχει στόχο μια Ελλάδα πιο ισχυρή, πιο δίκαιη και πιο αισιόδοξη.

Σε ποια φάση βρισκόμαστε όσον αφορά την προετοιμασία για την έναρξη της σχολικής χρονιάς; Θα είναι όλα έτοιμα στην ώρα τους;

Η νέα σχολική χρονιά δεν ξεκινά ποτέ ξαφνικά. Ο σχεδιασμός και η προετοιμασία της ξεκίνησαν αμέσως μόλις έκλεισε η προηγούμενη. Τα βιβλία βρίσκονται ήδη στα θρανία, οι σχολικές υποδομές αναβαθμίζονται από τις αρχές του καλοκαιριού, ενώ σε

λίγες μέρες ολοκληρώνονται και οι διορισμοί 10.000 μόνιμων εκπαιδευτικών. Παράλληλα, οι προσλήψεις των αναπληρωτών προχωρούν με ταχύτητα, ώστε, με το πρώτο κουδούνι, να μη λείψει κανείς από τη θέση του. Το φετινό πρώτο κουδούνι θα χτυπήσει και σε ένα νέο κεφάλαιο της δημόσιας εκπαίδευσης: στα πρώτα 12 Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, έξι γυμνάσια και έξι λύκεια, σε επιλεγμένες περιοχές της χώρας. Σχολεία-πιλότοι, με σύγχρονες μεθόδους και πρακτικές που μπορούν να γίνουν φάρος για όλο το εκπαιδευτικό μας σύστημα.

Δεν μένουμε όμως μόνο στα μεγάλα βήματα. Εξίσου σημαντικές είναι και οι μικρότερες παρεμβάσεις που αγγίζουν την καθημερινότητα μαθητών και οικογενειών, όπως το Ψηφιακό Φροντιστήριο που προσφέρεται δωρεάν (live και μαγνητοσκοπημένο) σε κάθε ελληνική οικογένεια, αγκαλιάστηκε θερμά από τους μαθητές ενώ βοήθησε σημαντικά και τους υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Αυτό το διάστημα βιντεοσκοπείται ο νέος κύκλος διαδικτυακών μαθημάτων. Οι διαδραστικοί πίνακες, οι οποίοι βρίσκονται ήδη στις τάξεις. Έπονται μέσα στη χρονιά οι σχολικοί λαχανόκηποι που θα δημιουργηθούν σε 1.800 σχολεία ενισχύοντας την περιβαλλοντική ευαισθησία, η ανανέωση του εξοπλισμού των εργαστηρίων φυσικών επιστημών σε 1.500 γυμνάσια, προϋπολογισμού 20 εκατ. ευρώ, και η αντικατάσταση, αναβάθμιση και εμπλουτισμός των μουσικών οργάνων στα 52 Μουσικά Σχολεία, για πρώτη φορά μετά από 15 χρόνια.

Όμως, το σχολείο δεν είναι μόνο μάθημα. Είναι και χώρος ζωής. Για αυτό εξοπλίζουμε 10.000 σχολεία με απινιδωτές, για να μπορούμε να σώσουμε ζωές, να καλλιεργήσουμε υπευθυνότητα και να χτίσουμε κοινότητες φροντίδας και αλληλεγ-

γύης. Δίνουμε στα παιδιά μας γνώσεις για την πρόληψη και τις πρώτες βοήθειες, αλλά και την ευκαιρία να αναπτύξουν ενσυναίσθηση, κοινωνική ευαισθησία και δεξιότητες που τα κάνουν ενεργούς πολίτες.

Η προετοιμασία κάθε σχολικής χρονιάς είναι απαιτητική και πολυεπίπεδη. Όμως είμαστε εδώ, βήμα βήμα, για να καλύψουμε κάθε ανάγκη και να στηρίξουμε κάθε σχολείο. Γιατί κάθε παιδί, σε κάθε γωνιά της χώρας, αξίζει ένα σχολείο σύγχρονο, ανοιχτό και ζωντανό

Πώς προχωρά το πρόγραμμα λειτουργικών αναβαθμίσεων μέσω του προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου»;      
Πόσο έχουν βελτιωθεί οι σχολικές υποδομές; Το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» δεν είναι απλώς μια ακόμη κυβερνητική πρωτοβουλία, με σαφή οδηγία του πρωθυπουργού, προκειμένου να προσφέρουμε αξιοπρεπή και ασφαλή σχολεία. 

Είναι και προσωπικά για μένα μια σημαντική στόχευση. Τους τελευταίους μήνες είχα την ευκαιρία να επισκεφθώ πολλσχολεία και να δω από κοντά πόσο αλλάζει η καθημερινότητα των παιδιών και των εκπαιδευτικών όταν οι χώροι όπου ζουν και μαθαίνουν αναβαθμίζονται πραγματικά. Σήμερα, οι εργασίες συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς σε 431 σχολικές μονάδες, από τον Έβρο μέχρι την Κρήτη. Έχουμε τη διαβεβαίωση ότι μέχρι τις 11 Σεπτεμβρίου, όταν θα χτυπήσει το πρώτο κουδούνι, το μεγαλύτερο μέρος των εργασιών αυτών θα έχει ολοκληρωθεί. Γνωρίζω, βέβαια, ότι σε κάποιες περιπτώσεις θα χρειαστεί να συνεχιστούν οι παρεμβάσεις και μέσα στη σχολική χρονιά. Δεσμεύομαι όμως ότι αυτό θα γίνεται με τρόπο που δεν θα διαταράσσει την καθημερινότητα των μαθητών και των δασκάλων τους. 
Γιατί το χρέος μας είναι ξεκάθαρο: να δώσουμε στα παιδιά μας τα καλύτερα εφόδια για το μέλλον τους. Και αυτό ξεκινά από το ίδιο το σχολείο που τα υποδέχεται κάθε μέρα.
Έχει αναγγελθεί μεγάλος αριθμός προσλήψεων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς. Πόσοι είναι οι διοριζόμενοι και ποια κενά θα καλύψουν;    
Οι περίπου 10.000 νέοι μόνιμοι εκπαιδευτικοί που διορίζονται φέτος είναι η «αιχμή του δόρατος» σε μια μεγάλη, απαιτητική προσπάθεια που καταβάλλουμε όλους αυτούς τους μήνες, ώστε να εξασφαλίσουμε ένα σχολείο πιο ποιοτικό, πιο δίκαιο, πιο δυνατό, προς όφελος κάθε παιδιού. Με αυτή την κίνηση καλύπτουμε ουσιαστικά κενά σε όλη την εκπαίδευση - στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια, στα Μουσικά Σχολεία, αλλά κυρίως στην Ειδική Αγωγή, όπου περισσότεροι από 4.000 νέοι εκπαιδευτικοί θα στηρίξουν μαθητές και οικογένειες σε όλη τη χώρα. Είναι μια τομή που δίνει ανάσα στο δημόσιο σχολείο και δημιουργεί συνθήκες πραγματικής ισότητας. Και δεν σταματάμε εδώ. Από το 2020 μέχρι σήμερα έχουν γίνει συνολικά 48.653 μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών. Πρόκειται για μια επιλογή στρατηγική και συνειδητή: να ενισχύσουμε σταθερά το δημόσιο σχολείο με επαρκές και μόνιμο προσωπικό. Γιατί για εμάς η ενίσχυση της εκπαίδευσης δεν εί- ναι απλώς μια πολιτική. Είναι μια διαρκής, κορυφαία προτεραιότητα. Είναι η πιο ουσιαστική επένδυση στο μέλλον της χώρας μας.
Από ποια τάξη και από πότε θα διδάσκεται το μάθημα της οικονομίας στη
δευτεροβάθμια εκπαίδευση;          
Ζούμε σε έναν κόσμο που αλλάζει συνεχώς και που μας φέρνει μπροστά σε νέες, πολύπλοκες οικονομικές προκλήσεις. Για αυτό και αποφασίσαμε να εισαγάγουμε τη διδασκαλία της οικονομίας από τη Γ’ Γυμνασίου. Θέλουμε τα παιδιά μας, από νωρίς, να εξοικειωθούν με βασικές έννοιες που θα τους φανούν χρήσιμες σε όλη τους τη ζωή: τη διαχείριση εισοδήματος, τη λειτουργία των αγορών, την έννοια της επιχειρηματικότητας, αλλά και πιο καθημερινά ζητήματα, όπως η αξία της αποταμίευσης.
Δεν μιλάμε απλώς για ένα νέο μάθημα, αλλά για ένα ακόμη σημαντικό εργαλείο μάθησης. Ένα εργαλείο που συνδέεται με τη μεγάλη μας προσπάθεια να καλλιεργήσουμε δεξιότητες στους μαθητές, να εκσυγχρονίσουμε τα σχολικά προγράμματα και να φέρουμε το σχολείο πιο κοντά στις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας και της αγοράς εργασίας. Γιατί η γνώση της οικονομίας δεν είναι μόνο θεωρία, είναι δύναμη για το αύριο.
Τι σηματοδοτεί η ΔΕΘ για την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας;        
Η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης είναι για την κυβέρνησή μας μια κορυφαία στιγμή λογοδοσίας και σχεδιασμού. Όπως έχει αποδείξει όλα αυτά τα χρόνια ο Κυριάκος Μητσοτάκης -και φέτος είναι η έβδομη χρονιά που ανεβαίνει στη Θεσσαλονίκη ως πρωθυπουργός- η ΔΕΘ είναι το ορόσημο όπου η πολιτική ευθύνη συναντά τη συνέπεια. Από το 2019 και μετά, η ΔΕΘ έγινε - όπως είχε πει τότε ο πρωθυπουργός - το σύνορο ανάμεσα στη δημαγωγία και την ευθύνη. Με αυτό το μέτρο, της ευθύνης και της συνέπειας λόγων και πράξεων, θα απευθυνθούμε και πάλι στους πολίτες.
Η ελληνική κοινωνία γνωρίζει καλά ότι χωρίς ισχυρή και διατηρήσιμη ανάπτυξη δεν μπορούν να αποδώσουν οι πολιτικές για κοινωνική συνοχή, για μείωση ανισοτήτων, για αύξηση εισοδήματος, για ουσιαστική σύγκλιση με την Ευρώπη. Για αυτό και τα μέτρα που επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης και θα ανακοινωθούν από τον πρωθυπουργό, θα έχουν αναπτυξιακό χαρακτήρα και θα στηρίζουν με μόνιμο τρόπο όσο το δυνατόν περισσότερους πολίτες.
Με συγκεκριμένες πολιτικές, που θα δώσουν έμφαση στην ανάπτυξη, στην παιδεία, στην καινοτομία, στην υγεία και στην κοινωνική στήριξη, ο πρωθυπουργός θα παρουσιάσει τη συνέχιση μιας πορείας που έχει στόχο μια Ελλάδα πιο ισχυρή, πιο δίκαιη, πιο αισιόδοξη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου