Πέμπτη 21 Αυγούστου 2025

Νέες ρυθμίσεις για τον καθορισμό στελεχών αξιολόγησης εκπαιδευτικών σε περιπτώσεις έλλειψης ειδικοτήτων

 

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει νέα ρύθμιση που αφορά τον καθορισμό στελεχών αξιολόγησης εκπαιδευτικών σε περιπτώσεις όπου δεν υπάρχουν διαθέσιμα στελέχη από συγκεκριμένες ειδικότητες. Η ρύθμιση αυτή στοχεύει στη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της διαδικασίας αξιολόγησης και στην αποφυγή καθυστερήσεων.

Το πρόβλημα που αντιμετωπίζεται

Σε ορισμένες ειδικότητες παρατηρείται έλλειψη διαθέσιμων στελεχών που να μπορούν να αναλάβουν το ρόλο του αξιολογητή. Το φαινόμενο αυτό οδηγούσε μέχρι σήμερα σε κενά και δυσκολίες στην υλοποίηση της διαδικασίας, με συνέπεια να καθυστερεί η ολοκλήρωση του προγράμματος αξιολόγησης.

Οι βασικές αλλαγές

Με τις νέες ρυθμίσεις:

·        Σε περίπτωση που δεν υφίστανται στελέχη αξιολόγησης από την ίδια ειδικότητα, θα ορίζονται στελέχη από συγγενείς ή συναφείς κλάδους.

·        Εφόσον δεν επαρκούν ούτε αυτοί, προβλέπεται η ανάθεση καθηκόντων αξιολόγησης σε στελέχη διοίκησης εκπαίδευσης ή μέλη από το μητρώο πιστοποιημένων στελεχών με σχετική κατάρτιση.

·        Προτεραιότητα θα δίνεται σε στελέχη με εμπειρία στον συγκεκριμένο τομέα διδασκαλίας, ακόμη και αν δεν ανήκουν τυπικά στον ίδιο κλάδο.

Διασφάλιση αξιοκρατίας και αντικειμενικότητας

Το Υπουργείο υπογραμμίζει ότι οι αλλαγές αυτές δεν μειώνουν το επίπεδο της αξιοκρατίας. Αντίθετα, αποσκοπούν στη διασφάλιση ότι κάθε εκπαιδευτικός θα αξιολογείται με δίκαια και τεκμηριωμένα κριτήρια, ακόμη και όταν υπάρχουν ελλείψεις σε εξειδικευμένο προσωπικό.

Επόμενα βήματα

Η εφαρμογή της νέας ρύθμισης θα ξεκινήσει από το σχολικό έτος 2025-2026. Παράλληλα, θα πραγματοποιηθεί ειδική επιμόρφωση των στελεχών που θα αναλάβουν αξιολόγηση σε ειδικότητες διαφορετικές από τις δικές τους, ώστε να διασφαλιστεί η επιστημονική και παιδαγωγική εγκυρότητα της διαδικασίας.


Με τη νέα ρύθμιση, το Υπουργείο Παιδείας ανταποκρίνεται σε ένα πάγιο αίτημα των εκπαιδευτικών και των διοικητικών στελεχών, εξασφαλίζοντας ότι η αξιολόγηση θα γίνεται χωρίς καθυστερήσεις, με διαφάνεια και αξιοπιστία, ακόμα και στις περιπτώσεις έλλειψης στελεχών σε συγκεκριμένες ειδικότητες.

Ενδεικτικός Πίνακας Ορισμού Στελεχών Αξιολόγησης

Ειδικότητα Εκπαιδευτικού

Αξιολογητής σε 1η Προτεραιότητα (ίδια ειδικότητα)

Αξιολογητής σε 2η Προτεραιότητα (συγγενής κλάδος)

Αξιολογητής σε 3η Προτεραιότητα (διοικητικό στέλεχος ή μέλος μητρώου)

ΠΕ02 Φιλόλογοι

Στέλεχος ΠΕ02

Στέλεχος ΠΕ01 (Θεολόγοι) ή ΠΕ05-ΠΕ06-ΠΕ07 (Ξένες Γλώσσες) με σχετική εμπειρία

Στέλεχος Διοίκησης Εκπαίδευσης

ΠΕ03 Μαθηματικοί

Στέλεχος ΠΕ03

Στέλεχος ΠΕ19-ΠΕ20 (Πληροφορικής) ή ΠΕ04.01 (Φυσικοί)

Στέλεχος Διοίκησης Εκπαίδευσης

ΠΕ04.01 Φυσικοί

Στέλεχος ΠΕ04.01

Στέλεχος ΠΕ04.02 Χημικοί ή ΠΕ04.04 Βιολόγοι

Στέλεχος Διοίκησης Εκπαίδευσης

ΠΕ04.02 Χημικοί

Στέλεχος ΠΕ04.02

Στέλεχος ΠΕ04.01 Φυσικοί ή ΠΕ04.04 Βιολόγοι

Στέλεχος Διοίκησης Εκπαίδευσης

ΠΕ70 Δάσκαλοι

Στέλεχος ΠΕ70

Στέλεχος ΠΕ60 Νηπιαγωγοί με εμπειρία σε δημοτικό

Στέλεχος Διοίκησης Εκπαίδευσης

ΠΕ60 Νηπιαγωγοί

Στέλεχος ΠΕ60

Στέλεχος ΠΕ70 Δάσκαλοι

Στέλεχος Διοίκησης Εκπαίδευσης

ΠΕ08 Καλλιτεχνικών

Στέλεχος ΠΕ08

Στέλεχος ΠΕ91.01 Θεατρικών Σπουδών ή ΠΕ91.02 Δραματικής Τέχνης

Στέλεχος Διοίκησης Εκπαίδευσης

ΠΕ91.01 Θεατρικών Σπουδών

Στέλεχος ΠΕ91.01

Στέλεχος ΠΕ91.02 Δραματικής Τέχνης ή ΠΕ08 Καλλιτεχνικών

Στέλεχος Διοίκησης Εκπαίδευσης

ΠΕ91.02 Δραματικής Τέχνης

Στέλεχος ΠΕ91.02

Στέλεχος ΠΕ91.01 Θεατρικών Σπουδών ή ΠΕ08 Καλλιτεχνικών

Στέλεχος Διοίκησης Εκπαίδευσης

ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής

Στέλεχος ΠΕ11

Στέλεχος ΠΕ70 με ειδίκευση στη Φυσική Αγωγή ή άλλο στέλεχος με εμπειρία σε προγράμματα αθλητισμού

Στέλεχος Διοίκησης Εκπαίδευσης

Ο πίνακας είναι ενδεικτικός και δείχνει το πνεύμα της ρύθμισης: πρώτα επιλέγεται στέλεχος από την ίδια ειδικότητα, μετά από συγγενείς κλάδους, και σε έλλειψη αυτών ορίζεται στέλεχος διοίκησης ή πιστοποιημένο μέλος του μητρώου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου