Το υπουργείο «Παιδείας» εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση, η οποία χρήζει σχολιασμού, αφού είναι άλλο πράγμα να σου δημιουργεί κάποιος πρόβλημα και άλλο να σε θεωρεί επιπρόσθετα και αφελή. Παραθέτουμε την ανακοίνωση και σε αγκύλες με italics τα σχόλια.
Ανακοίνωση Τύπου 01/09/2011
Διευκρινίσεις σχετικά με τις αποσπάσεις Εκπαιδευτικών
[Η ανάγκη δημοσίευσης της διευκρινιστικής ανακοίνωσης είναι ένα μέτρο της αγανάκτησης των συναδέλφων για τις αποσπάσεις]
Οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες κατά το σχολικό έτος 2011-2012, πραγματοποιήθηκαν για πρώτη φορά με διαδικασίες που εγγυώνται όρους αντικειμενικότητας[εν μέρει ορθό, αν και ο ακριβέστερος όρος είναι «ευέλικτη» αντικειμενικότητα, μια που τα κριτήρια μοριοδότησης δεν ορίστηκαν δια νόμου, αλλά στην εγκύκλιο, ώστε να υπάρχει η σχετική ευελιξία σε επόμενη φορά] και διαφάνειας. Αντικειμενικότητα απέναντι στις πραγματικές ανάγκες των σχολείων, όπως αποτυπώνονται στα λειτουργικά κενά [αυτό αμφισβητείται βάσει της πρακτικής παλαιοτέρων ετών, αφού δεν θα είναι σωστό να τοποθετηθούν αναπληρωτές σε ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ προς το οποίο δεν ικανοποιήθηκε αίτηση απόσπασης, όπως επανειλημμένως έχει συμβεί. Ο αντίλογος βέβαια είναι ότι δημιουργούνται μαγικά κενά μετά τη διαδικασία των αποσπάσεων (λέτε γι’ αυτό να καθυστέρησαν τόσο;)], στις κοινωνικές ανάγκες των εκπαιδευτικών[εδώ γελάστε, κλάψτε ή οργιστείτε ανάλογα με τον χαρακτήρα σας. Όποιος αναρωτιέται γιατί, μπορεί να ανατρέξει στις άφθονες νέες διατάξεις τύπου τιμωρίας, όπως, για παράδειγμα, η γνωστή τριετία των νεοδιορίστων], και στην προσμέτρηση σαφών και έγκυρων κριτηρίων και διαφάνεια στον τρόπο επεξεργασίας των δεδομένων[Άραγε αυτοί που επεξεργάζονται τα δεδομένα πώς ελέγχονται;].
Η επιλογή αυτή έγινε αφενός μεν για να υπάρξειεξορθολογισμός[είναι γνωστό ότι την ευθύνη της έλλειψης εξορθολογισμού φέρουν οι … εκπαιδευτικοί και όχι ο προγραμματισμός του υπουργείου] της κατανομής του εκπαιδευτικού δυναμικού σύμφωνα με τα κενά των σχολείων και αφετέρου προκειμένου να εξασφαλιστεί η αντικειμενικότητα και η διαφάνεια και να δοθεί τέλος σε πρακτικές που βασίζονταν σε πελατειακές σχέσεις[για τις οποίες βέβαια την ευθύνη φέρουν επίσης πλήρως οι … εκπαιδευτικοί και όχι οι εκάστοτε κυβερνώντες] και οδηγούσαν σε ανορθολογισμό.
Τα Κεντρικά Υπηρεσιακά Συμβούλια (ΚΥΣΠΕ/ΚΥΣΔΕ) πραγματοποίησαν τις αποσπάσεις, ακολουθώντας τις προβλέψεις της σχετικής εγκυκλίου, και σύμφωνα με την παρακάτω διαδικασία:
Βήμα 1ο: Κατά προτεραιότητα αποσπάστηκαν σε περιοχές που είχαν κενά οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες (πολύτεκνοι, σύζυγοι στρατιωτικών κλπ., μέλη Ο.Τ.Α. ή σύζυγοι δικαστικών). [Φυσικό, αφού οι υπόλοιπες οικογένειες είναι … δευτέρας κατηγορίας και δεν είναι κοινωνικά ορθό να τυγχάνουν ίσης μεταχείρισης. Το ότι εδώ σας έρχεται στον νου το «διαίρει και βασίλευε» πρέπει να αποδοθεί στην … κακοπροαίρετη διάθεσή σας. Άλλωστε, με εξαίρεση τους πολύτεκνους, επιβάλλεται οι παραπάνω οικογένειες να αισθάνονται «δικά μας παιδιά»]
Βήμα 2ο: Στη συνέχεια αποσπάστηκαν σε περιοχές με κενά οι εκπαιδευτικοί που έχουν οργανική θέση σε περιοχές στις οποίες υπήρχαν πλεονάσματα.[Δηλαδή η υπηρεσία ευνοεί τους πλεονάζοντες (άραγε η ύπαρξη πλεοναζόντων οφείλεται πάντα σε λάθος;) δίνοντάς τους προτεραιότητα εις βάρος των μη πλεοναζόντων]
Βήμα 3ο: Τέλος αποσπάστηκαν σε περιοχές με κενά οι λοιποί εκπαιδευτικοί που δεν αποσπάστηκαν σύμφωνα με τις διαδικασίες των προηγούμενων περιπτώσεων βάσει της μοριοδότησής τους συγκρινόμενοι μεταξύ τους. Και σε αυτή τη φάση προτάχθηκαν εκ νέου αποσπάσεις εκπαιδευτικών που ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες σε κενά που διαμορφώθηκαν μετά τα δύο πρώτα βήματα.
Οι αιτήσεις εκπαιδευτικών που είναι υπεράριθμοι στην περιοχή της οργανικής τους θέσης και ζητούσαν απόσπαση σε περιοχή (ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ) που έχει πλεονάσματα στην ειδικότητά τους δεν έχουν ικανοποιηθεί, επειδή αφενός δεν εξυπηρετούνται οι ανάγκες του εκπαιδευτικού συστήματος [Ας δούμε μια από τις άφθονες περιπτώσεις «ορθολογικής» κατανομής προσωπικού, που εξυπηρετεί το εκπαιδευτικό σύστημα: πέρσι διορίστηκαν πέντε φυσικοί σε σχετικά μικρό νησί του Αιγαίου και κανένας σε Πελοπόννησο, Στερεά πλην Ευρυτανίας, Θεσσαλία, Ήπειρο και Κρήτη!] και αφετέρου η ικανοποίησή τους θα επέτεινε τον ανορθολογισμό στην κατανομή του εκπαιδευτικού προσωπικού. [Η μόνη διαφορά θα ήταν ότι δεν θα υπήρχαν διαλυμένες οικογένειες, αφού, όπου και να πλεονάζεις, η υπηρεσία αντιμετωπίζει τις ίδιες δυσκολίες. Συμπέρασμα: Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΗΡΕΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΙΝΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΜΗ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ! Το προηγούμενο συμπέρασμα είναι προφανές στην περίπτωση που ο εκπαιδευτικός στόχος είναι η μαζική παραγωγή όχι επιστημόνων (παρένθεση: διαβάστε τις οδηγίες για τη διδασκαλία φυσικής Α’ Λυκείου, οι οποίες μάλιστα δεν έτυχαν μέχρι στιγμής σχολιασμού από όσους όφειλαν να τις σχολιάσουν) με κριτική σκέψη, αλλά απλά καταρτισμένων, φθηνών και μη σκεπτόμενων εργαζομένων («Ο χορτάτος δεν τρώει ό,τι φαΐ του σερβίρεις» - Μάνος Χατζηδάκις). Πράγματι, δεν είναι συνετή η απ’ ευθείας βολή εναντίον του μαθητή, γιατί η κοινωνία θα αντιδράσει – άραγε, μήπως είναι ένα τεστ η καθυστέρηση των βιβλίων; – οπότε η υπηρέτηση του «πρώτα ο μαθητής» εξασφαλίζεται με την σωματική και ψυχική εξουθένωση του πιο κοντινού του εκπαιδευτικά προσώπου, του εκπαιδευτικού.]Στατιστικά η εικόνα των αποσπάσεων που έγιναν στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση αποτυπώνεται στον πίνακα που ακολουθεί:
Σύνολο Αιτήσεων Σύνολο Αποσπάσεων Ποσοστό
Πρωτοβάθμια 6648 4182 62,91%
Δευτεροβάθμια 7122 2928 41,11%
[Το υπόλοιπο 50% περίπου μη ικανοποιημένων αιτήσεων έχει μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να απαλλαγεί από τα … οικογενειακά βάσανα!]Η σχετική εγκύκλιος είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα του Υπουργείου: www.minedu.gov.gr
Σπύρος Σαγιάς, φυσικός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου