ΔΑΚΕ ΔΕ Α΄ ΑΧΑΙΑΣ Πάτρα 20-9-2011
Συνάδελφοι,
Την περίοδο αυτή πραγματοποιούνται Γ.Σ στις ΕΛΜΕ προκειμένου να προγραμματισθούν οι αγωνιστικές αντιδράσεις του κλάδου.
Η κυβέρνηση, υλοποιώντας με εξαιρετική συνέπεια τις εντολές της Τρόικα, συνεχίζει την αντεργατική της πολιτική.
Η πολιτική των περικοπών των εισοδημάτων μας που αποφασίστηκε με το Μνημόνιο και το Μεσοπρόθεσμο απειλεί να οδηγήσει τον κλάδο των εκπαιδευτικών στην περιθωριοποίηση. Δεδομένου ότι οι εκπαιδευτικοί είναι οι χειρότερα αμειβόμενοι Δημόσιοι Υπάλληλοι, οι συνεχείς περικοπές θα μας οδηγήσουν κάτω από το όριο της φτώχιας.
Η κυβέρνηση φαίνεται να αδιαφορεί για τις συνέπειες της καταστροφικής εισοδηματικής πολιτικής. Ανίκανη να περιορίσει τις δαπάνες της Διοίκησης και να πατάξει τη φοροδιαφυγή, που ζει και βασιλεύει, στρέφεται στα συνήθη υποζύγια, στους μισθωτούς του Δημοσίου και υιοθετεί μία ληστρική πολιτική σε βάρος τους, αδιαφορώντας για τις συνέπειες. Η πολιτική της κυβέρνησης διαλύει την κοινωνική συνοχή, οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι και οι φτωχοί φτωχότεροι. Η μεσαία τάξη βαθμιαία εξαφανίζεται και εξαθλιώνεται.
Και στην εκπαίδευση ακολουθείται πιστά η πολιτική των περικοπών, που επιβάλλουν οι υπερεθνικοί δανειστές μας. Η σχολική χρονιά ξεκινά με14500 εκπαιδευτικούς λιγότερους σε σχέση με αυτούς που υπηρετούσαν πριν η χώρα μας πέσει στις δαγκάνες του Δ.Ν.Τ. Οι Σχολικές Επιτροπές συστηματικά υποχρηματοδοτούνται και είναι βέβαιο ότι πολλά σχολεία δε θα έχουν τη δυνατότητα ούτε να αγοράσουν το πετρέλαιο θέρμανσης. Το ζήτημα της μεταφοράς των μαθητών παραμένει άλυτο και κανείς δεν ξέρει πως θα μεταφερθούν από το Νοέμβρη και εξής. Η συστηματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, που είναι αίτημα του κλάδου μας, παραπέμπεται στις καλένδες και αντικαθίσταται από ταχύρρυθμα και αμφιβόλου ποιότητας σεμινάρια, που καθόλου βέβαιο δεν είναι ότι βοηθούν τον εκπαιδευτικό και προάγουν το έργο του.
Κορυφαία απόδειξη της κυβερνητικής ανικανότητας είναι η μη έγκαιρη εκτύπωση και παράδοση των σχολικών εγχειριδίων στους μαθητές. Η χώρα μας γυρνάει δεκαετίες πίσω και επάξια πλέον κατατάσσεται ανάμεσα στις χειρότερες τριτοκοσμικές χώρες. Η κατάσταση που βιώνουμε στα σχολεία είναι πρωτόγνωρη, είναι όμως ενδεικτική του τι πρόκειται να βιώσουμε από τώρα και στο εξής.
Στα πλαίσια της λογικής των περικοπών όλες οι συμπληρωματικές εκπαιδευτικές διαδικασίες ακυρώνονται ή καταργούνται. Οι Σχολικές Βιβλιοθήκες παύουν να λειτουργούν, τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης μειώνονται δραστικά, τα ΓΡΑΣΕΠ και τα ΓΡΑΣΥ καταργούνται. Είναι προφανές ότι στην εκπαίδευση της εποχής του Δ.Ν.Τ οι παραπάνω δραστηριότητες αποτελούν ασυγχώρητη πολυτέλεια.
Στην ίδια λογική κινήθηκε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και στο ζήτημα των αποσπάσεων. Εξαιτίας της πολιτικής των περικοπών αλλά και λόγω της ανεπάρκειας της, αντί να πετύχει αντικειμενοποίηση του συστήματος των αποσπάσεων, πέτυχε να δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από όσα έλυσε. Καταρχάς δεν επανεξέτασε τα Προεδρικά Διατάγματα που ορίζουν τις κατηγορίες συναδέλφων, που αποσπώνται λόγω σοβαρών ασθενειών. Εξ αιτίας αυτής της αδράνειας, πολλοί συνάδελφοι που πάσχουν από σοβαρές ασθένειες, δεν αποσπάστηκαν, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει ακόμη και η ζωή τους. Η κατάσταση επιδεινώθηκε λόγω του μικρού αριθμού αποσπάσεων που αποφασίστηκε από το Υπουργείο Παιδείας. Για πρώτη φορά οι συντριπτική πλειοψηφία των τρίτεκνων συναδέλφων δεν αποσπάστηκε στις περιοχές συμφερόντων τους, πιθανόν επειδή η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου έκρινε ότι οι τρίτεκνοι δεν χρήζουν ενίσχυσης. Όσο για τις άλλες κατηγορίες συναδέλφων, ούτε λόγος. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της κυβερνητικής αναλγησίας είναι η απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου να μην ικανοποιηθούν οι αιτήσεις απόσπασης των συναδέλφων, που ζήτησαν να αποσπαστούν σε παραμεθόριες ή δυσπρόσιτες περιοχές, λόγω συνυπηρέτησης. Για την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας είναι προφανώς προτιμότερο να εκτίσουν τη τριετή «ποινή» τους στα δυσπρόσιτα οι νεοδιόριστοι, από το να εξυπηρετηθούν αμοιβαία δύο οικογένειες. Οικογένειες χωρίζονται και οικογενειακοί προϋπολογισμοί τινάζονται στον αέρα, δεδομένων και των ληστρικών περικοπών, που υφίσταται ο κλάδος. Το αλαλούμ ολοκληρώθηκε με την πρόσληψη αναπληρωτών σε περιοχές, οπού δεν έχουν ικανοποιηθεί οι αιτήσεις αποσπάσεων.
Την ίδια στιγμή οι Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με την καθοδήγηση των Περιφερειακών Διευθυντών, συγκεντρώνουν τα ονόματα των υπεραρίθμων συναδέλφων στις ειδικότητες ΠΕ11 (Γυμναστές), ΠΕ19 και ΠΕ20 (ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΉΣ) και ΠΕ05 (Γαλλικών) και μεθοδεύουν τη διάθεσή τους στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, για να καλύψουν τα μεγάλα κενά που υπάρχουν σε αυτή τη βαθμίδα, μη περιμένοντας να δουν τις πραγματικές ανάγκες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ανοικτό παραμένει και το ενδεχόμενο μετακίνησης τους εντός ΑΠΥΣΔΕ, ή και σε άλλες Περιφέρειες.
Η διάλυση των εργασιακών σχέσεων μαζί με την οικονομική εξαθλίωση των εκπαιδευτικών προωθείται ακόμη περισσότερο με το νέο προσχέδιο νόμου που πρόσφατα είδε το φως της δημοσιότητας και αφορά στην οργάνωση των περιφερειακών υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας και στα νέα καθήκοντα Συλλόγου διδασκόντων – διευθυντών – υποδιευθυντών. Στο σημείο αυτό έχουμε έναν πρωτοφανή διοικητικό αυταρχισμό. Με την απειλή του πειθαρχικού οι εκπαιδευτικοί εξαναγκάζονται να εργαστούν και πέραν του οκταώρου. Στο άρθρο 18 (παρ.1-2) προβλέπονται δύο εξαιρετικά αυταρχικά μέτρα
«Οι συνεδριάσεις της συνέλευσης των διδασκόντων και οι ενημερωτικές συναντήσεις μεταξύ εκπαιδευτικών και ασκούντων τη γονική μέριμνα των μαθητών πραγματοποιούνται τις ώρες μεταξύ 17:30 μ.μ. έως και 20:30 μ.μ.. Στις σχολικές μονάδες με κύρια απογευματινή λειτουργία οι δραστηριότητες του πρώτου εδαφίου πραγματοποιούνται τις ώρες μεταξύ 09:30 π.μ. έως και 12:30 μ.μ.. Η παρουσία των εκπαιδευτικών στις ανωτέρω δραστηριότητες είναι υποχρεωτική. Η αδικαιολόγητη απουσία των εκπαιδευτικών και η διενέργεια των ανωτέρω δραστηριοτήτων εντός του διδακτικού ωραρίου της σχολικής μονάδας συνιστούν πειθαρχικά παραπτώματα.»
« Σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού η αναπλήρωση στα διδακτικά του καθήκοντα γίνεται με εντολή του διευθυντή από εκπαιδευτικό της ίδιας σχολικής μονάδας, κατά προτίμηση της ίδιας ή συναφούς ειδικότητας, που έχει κενό στο ημερήσιο διδακτικό ωράριο εργασίας του. Η άρνηση συμμόρφωσης στο ανωτέρω εκπαιδευτικό καθήκον συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα»
Συνάδελφοι,
Η πολιτική της μείωσης του μισθολογικού κόστους στο Δημόσιο αποτελεί στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης και των δανειστών μας και θα συνεχιστεί με μεγαλύτερη ένταση. Με την εφαρμογή του νέου μισθολογίου θα έρθουν και άλλες περικοπές. Ταυτόχρονα η πολιτική των έκτακτων εισφορών και η αύξηση των φορολογικών συντελεστών θα συμπιέζουν ακόμη περισσότερο το εισόδημά μας.
Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΕΞΟΔΗ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΤΡΑΠΕΙ. Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ.
Ή θα αγωνιστούμε για μια αξιοπρεπή ζωή ή θα βιώσουμε μια απίστευτη εξαθλίωση, που δεν την φανταζόμασταν ούτε στους χειρότερους εφιάλτες μας. Τέρμα οι δικαιολογίες και τα μισόλογα.
Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΛΕΙΨΕΩΝ ΤΟΥ.
Από την ΤΕ της ΔΑΚΕ ΔΕ Α΄ Αχαΐας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου