Στο ζήτημα της αξιολόγησης
των εκπαιδευτικών, αναφέρθηκε ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος στο
Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, παρουσία αξιωματούχων της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά
και πολλών επισκεπτών από την Ελλάδα , ενώ έκανε εκτενή αναφορά στα
προβλήματα μέσα απ΄ τα οποία αγωνίζεται το εκπαιδευτικό προσωπικό της χώρας.
Ο κ. υπουργός επισήμανε τις χαμηλές αποδοχές των ελλήνων εκπαιδευτικών και υπογράμμισε: «Αγωνιζόμαστε για ένα συμβόλαιο εμπιστοσύνης με τους εκπαιδευτικούς».
Για το σύστημα των διορισμών και τοποθετήσεων των εκπαιδευτικών ο κ. Αρβανιτόπουλος είπε πως αυτό αλλάζει, έτσι ώστε να επαρκούν οι 150.000 εκπαιδευτικοί για τις ανάγκες των σχολείων χωρίς να υπάρχουν κενά ή υπερκαλύψεις γνωστικών αντικειμένων.
Ο κ. υπουργός ανακοίνωσε πως το υπουργείο Παιδείας μελετά σημαντικές αλλαγές και στη γενική αλλά και την τεχνολογική εκπαίδευση της χώρας.
Από τους Ευρωπαίους αρμόδιους αξιωματούχους τονίστηκε ότι το διττό σύστημα τεχνολογικής εκπαίδευσης έχει επιτύχει στις χώρες όπου αναπτύχθηκε σωστά και προγραμματισμένα και, κυρίως, στη Γερμανία. Σύμφωνα με αυτό, ένα μεγάλο μέρος της εκπαίδευσης γίνεται μέσα σε επιχειρήσεις, παρεμφερείς με το αντικείμενο σπουδών, ως ένα είδος πρακτικής εξάσκησης που, κατά πάσα πιθανότητα, θα είναι αμειβόμενη. Το κρίσιμο αυτό θέμα αναμένεται να συζητηθεί στις 10 Δεκεμβρίου,στην σύνοδο των υπουργών Παιδείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που θα γίνει στο Βερολίνο.
Η τεχνολογική εξειδίκευση είναι το μεγαλύτερο διακύβευμα σήμερα για πολλές χώρες , όπως η Ελλάδα που υστερούν στην ανάπτυξη αυτού του τομέα. «Ίσως είναι το κλειδί για την έξοδο από πολλά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε σήμερα» επισήμαναν πολλοί Ευρωπαίοι αξιωματούχοι. Όπως τόνισε ο ευρωβουλευτής Γιώργος Παπανικολάου, «στην Ευρώπη υπάρχουν 5,5 εκατομμύρια άνεργοι, ηλικίας έως 30 ετών. Το αντίστοιχο ποσοστό στην Ελλάδα είναι 56%, στην Ισπανία 54%, στην Ιταλία 38%, ενώ στη Γερμανία, Αυστρία και Ολλανδία το ποσοστό κυμαίνεται περίπου στο 8%. Την ίδια στιγμή, το ανορθολογικό είναι ότι υπάρχουν2 εκατομμύρια κενές θέσεις, που αντιστοιχούν στο 40% των ανέργων. Πρόκειται για αντίφαση». Είναι χαρακτηριστικό πάντως, ότι και η Γερμανία, η Αυστρία αλλά και η Ολλανδία έχουν διττό σύστημα στην επαγγελματική εκπαίδευση, τα αποτελέσματα του οποίου είναι απτά, τόνισε η πρόεδρος της Επιτροπής Πολιτισμού και Παιδείας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Γερμανίδα Ντόρις Πάκ. Η ίδια συμπλήρωσε ότι οι αποφάσεις πρέπει να υιοθετηθούν γρήγορα ώστε, το 2014, το νέο σύστημα να εφαρμοσθεί.
Ο κ. υπουργός επισήμανε τις χαμηλές αποδοχές των ελλήνων εκπαιδευτικών και υπογράμμισε: «Αγωνιζόμαστε για ένα συμβόλαιο εμπιστοσύνης με τους εκπαιδευτικούς».
Για το σύστημα των διορισμών και τοποθετήσεων των εκπαιδευτικών ο κ. Αρβανιτόπουλος είπε πως αυτό αλλάζει, έτσι ώστε να επαρκούν οι 150.000 εκπαιδευτικοί για τις ανάγκες των σχολείων χωρίς να υπάρχουν κενά ή υπερκαλύψεις γνωστικών αντικειμένων.
Ο κ. υπουργός ανακοίνωσε πως το υπουργείο Παιδείας μελετά σημαντικές αλλαγές και στη γενική αλλά και την τεχνολογική εκπαίδευση της χώρας.
Από τους Ευρωπαίους αρμόδιους αξιωματούχους τονίστηκε ότι το διττό σύστημα τεχνολογικής εκπαίδευσης έχει επιτύχει στις χώρες όπου αναπτύχθηκε σωστά και προγραμματισμένα και, κυρίως, στη Γερμανία. Σύμφωνα με αυτό, ένα μεγάλο μέρος της εκπαίδευσης γίνεται μέσα σε επιχειρήσεις, παρεμφερείς με το αντικείμενο σπουδών, ως ένα είδος πρακτικής εξάσκησης που, κατά πάσα πιθανότητα, θα είναι αμειβόμενη. Το κρίσιμο αυτό θέμα αναμένεται να συζητηθεί στις 10 Δεκεμβρίου,στην σύνοδο των υπουργών Παιδείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που θα γίνει στο Βερολίνο.
Η τεχνολογική εξειδίκευση είναι το μεγαλύτερο διακύβευμα σήμερα για πολλές χώρες , όπως η Ελλάδα που υστερούν στην ανάπτυξη αυτού του τομέα. «Ίσως είναι το κλειδί για την έξοδο από πολλά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε σήμερα» επισήμαναν πολλοί Ευρωπαίοι αξιωματούχοι. Όπως τόνισε ο ευρωβουλευτής Γιώργος Παπανικολάου, «στην Ευρώπη υπάρχουν 5,5 εκατομμύρια άνεργοι, ηλικίας έως 30 ετών. Το αντίστοιχο ποσοστό στην Ελλάδα είναι 56%, στην Ισπανία 54%, στην Ιταλία 38%, ενώ στη Γερμανία, Αυστρία και Ολλανδία το ποσοστό κυμαίνεται περίπου στο 8%. Την ίδια στιγμή, το ανορθολογικό είναι ότι υπάρχουν2 εκατομμύρια κενές θέσεις, που αντιστοιχούν στο 40% των ανέργων. Πρόκειται για αντίφαση». Είναι χαρακτηριστικό πάντως, ότι και η Γερμανία, η Αυστρία αλλά και η Ολλανδία έχουν διττό σύστημα στην επαγγελματική εκπαίδευση, τα αποτελέσματα του οποίου είναι απτά, τόνισε η πρόεδρος της Επιτροπής Πολιτισμού και Παιδείας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Γερμανίδα Ντόρις Πάκ. Η ίδια συμπλήρωσε ότι οι αποφάσεις πρέπει να υιοθετηθούν γρήγορα ώστε, το 2014, το νέο σύστημα να εφαρμοσθεί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου