Τρίτη 22 Νοεμβρίου 2011

Πανελλήνιος Σύλλογος πτυχιούχων Μηχανικών Οχημάτων: Προτάσεις για το Τεχνολογικό Λύκειο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ  ΣΥΛΛΟΓΟΣ  ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ  ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ
HELLENIC SOCIETY OF AUTOMOTIVE ENGINEERS 
www.hsae.gr
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Πτυχιούχων Μηχανικών Οχημάτων, έχοντας υπόψη του τις διαβεβαιώσεις από το Υπουργείο Παιδείας δια βίου μάθησης και Θρησκευμάτων  ότι:
- Θα μετατραπούν όλα σε Τεχνολογικά Λύκεια χωρίς κατάργηση Τομέων – Ειδικοτήτων αλλά η βιωσιμότητά τους
- Θα υπάρχει δυνατότητα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση με Πανελλήνιες εξετάσεις και με μαθήματα ειδικότητας.
- Δεν θα καταργηθούν τα ΣΕΚ, (Δ/ντες, Υποδ/ντες, Τομεάρχες, Υπεύθ. Εργαστηρίων.)
- Δεν θα υπάρξουν Εργασιακές  Εφεδρείες για εκπαιδευτικούς στην ΤΕΕ.
στην προσπάθεια όλων των φορέων, για ένα καλύτερο Τεχνολογικό Λύκειο που θα πρέπει να «γράψει ιστορία» στην σύγχρονη Ελληνική Τεχνική Εκπαίδευση, και με γνώμονα πάντα τον μαθητή, καταθέτει τις παρακάτω προτάσεις.   
Προτάσεις :
1. Αναβάθμιση του τομέα Οχημάτων και της ειδικότητας «Μηχανικών και Ηλεκτρικών Συστημάτων Αυτοκινήτου» των ΕΠΑ.Λ και της ειδικότητας «Τεχνίτη Αμαξωμάτων» των ΕΠΑΣ, με βελτίωση του  τομέα Οχημάτων  και τη δημιουργία ενιαίας ειδικότητας στο Τε.Λ. π.χ. «Τεχνίτης συστημάτων αυτοκινήτου και αμαξώματος», και αυτό γιατί :

α. Η «ενοποίηση» τεχνολογικά, όλων των συστημάτων του αυτοκινήτου μέσα από «δίκτυο υπολογιστών» και η αλληλεπίδραση μεταξύ τους, καθιστούν σχεδόν αδύνατη ή ημιτελή την διάγνωση, έλεγχο, συντήρηση, επισκευή, πλέον ανά σύστημα. Η αποσπασματική αντιμετώπιση των συστημάτων  ή ο διαχωρισμός κατ αρχήν σε επιμέρους «ειδικότητες» ή το πιο επικίνδυνο η συγχώνευση του τομέα Οχημάτων με άσχετους τομείς σε περιεχόμενο σπουδών, θα αυξήσουν τα ήδη συσσωρευμένα προβλήματα και κυρίως θα αυξήσουν τους κινδύνους ασφαλούς και καλής λειτουργίας όλων των συστημάτων του αυτοκίνητου με την παροχή χαμηλού επιπέδου υπηρεσιών. 

β. Μπορεί κάποια συστήματα να «στηρίζονται» στην ίδια αρχή λειτουργίας ή να περιγράφονται με τις ίδιες ονομασίες, στην πράξη όμως και κυρίως στις βασικές γνώσεις αλλά και στην απόκτηση βασικών ικανοτήτων και δεξιοτήτων, που θα πρέπει πραγματικά να αποκτά ένας μαθητής, που επιθυμεί να ασχοληθεί με συγκεκριμένο επάγγελμα και το κράτος να δεσμεύεται να του «παρέχει» και πτυχίο, τελικά, δεν θα υπάρχει καμία «επαγγελματική και τεχνολογική» σχέση.

Π.χ. Το «Ηλεκτρικό σύστημα» αυτοκινήτου με το «Ηλεκτρικό σύστημα» σπιτιού ή τα συστήματα «Θέρμανσης - Ψύξης - Κλιματισμού» σπιτιών με τα αντίστοιχα συστήματα «Θέρμανσης-Ψύξης Κλιματισμού» αυτοκινήτου ή εγκαταστάσεων «Φυσικού αερίου ή υγραερίου», κ.λ.π

Με τη «λογική αυτή» σε λίγο η ειδικότητα της «Κομμωτικής» και των «Αμαξωμάτων» θα έχουν κοινά αναλυτικά προγράμματα και μαθήματα, γιατί η «περιποίηση προσώπου» και το μακιγιάζ θα είναι το «ίδιο» με την «περιποίηση Αμαξώματος» και την «καλλιτεχνική βαφή» 
γ. Έχει ωριμάσει πλέον και στα ήδη υπάρχοντα «επαγγέλματα» ή «ειδικότητες» του αυτοκινήτου αλλά και μεταξύ των κοινωνικών εταίρων, η ιδέα για «ενιαία ειδικότητα». Εξ άλλου, υπάρχουν και αποφάσεις και προτάσεις, αλλά φάνηκε και από το πρώτο βήμα «ενοποίησης» των δυο κυριοτέρων παραδοσιακών ειδικοτήτων του «Μηχανικού» και του «Ηλεκτρολόγου» Αυτοκινήτου, με τις «επιτυχημένες» κοινές ειδικότητες πρώτα στα ΕΠΛ με ενιαία ειδικότητα (Μηχανικού - Ηλεκτρολόγου - Φανοποιού) στο τέταρτο έτος (έτος ειδίκευσης), στη συνέχεια στα ΤΕΕ Β΄ Κύκλου με την πρωτοπόρα για τότε ειδικότητα «Ηλεκτρομηχανικών Συστημάτων και Αυτοματισμών Αυτοκινήτου» και στη συνέχεια στα ΕΠΑ.Λ με την κοινή ειδικότητα  «Μηχανικών και Ηλεκτρικών Συστημάτων αυτοκινήτου».   
δ. Η πλήρης αντιστοιχία της ενιαίας ειδικότητας και η διασύνδεσή της καθώς και η δυνατότητα εξέλιξης και συνέχισης στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση με το μοναδικό στην Ελλάδα ΤΕΙ, να λειτουργεί στην Θεσσαλονίκη από το 1991, (συνέχεια του ΚΑΤΕΕ Κοζάνης) με την ειδικότητα «Μηχανικού Οχημάτων»    
2. Νέα αναλυτικά προγράμματα με σύγχρονα μαθήματα και ύλη που να καλύπτουν σε περιεχόμενο σπουδών, όλα τα Επαγγελματικά  Περιγράμματα Αυτοκινήτου, που ήδη έχουν πιστοποιηθεί.
3. «Συγγραφή» νέων «Βιβλίων» και σε ηλεκτρονική - ψηφιακή μορφή, αλλά αξιοποίηση και των δυνατοτήτων της «Πληροφορικής» με τη παροχή κινήτρων για «Ψηφιακά μαθήματα», με στήριξη του «Ψηφιακού σχολείου» με καινοτόμα «εκπαιδευτικά υλικά» και δράσεις. Για να πετύχουν τα παραπάνω θα πρέπει :
α. Να γίνει ουσιαστική επιμόρφωση όλων των συναδέλφων τόσο στο γνωστικό αντικείμενο της κάθε ειδικότητας, λόγω ραγδαίας εξέλιξης συνεχώς νέων τεχνολογιών, όσο και στη παράλληλη επιμόρφωση σε νέες καλές πρακτικές, καινοτόμες εκπαιδευτικές εφαρμογές με χρήση όλων των δυνατοτήτων που προσφέρει η Πληροφορική.
β. Να ευαισθητοποιηθεί η οικογένεια, η κοινωνία με στοχευμένες παρεμβάσεις (επαγγελματικά δικαιώματα, διαφήμιση, συζητήσεις στην τηλεόραση και κοινωνικά δίκτυα ),  ότι το Τεχνολογικό Λύκειο , δεν είναι ένα σχολείο «κατώτερο» ή για «αδύνατους» μαθητές, αλλά ένα σχολείο για όσους θέλουν να εργαστούν σε επαγγέλματα υψηλών προδιαγραφών και απαιτήσεων, ώστε να προσφέρουν στην Ελληνική κοινωνία, υπηρεσίες υψηλής ποιότητας με σύγχρονες μεθόδους και να βιώνουν συνεχώς την επαγγελματική, κοινωνική αλλά και προσωπική επιτυχία.   
4.  Να υπάρχει πρόβλεψη πρακτικής άσκησης και η σύνδεσή της με την αγορά εργασίας με επαγγελματικά δικαιώματα, ώστε να μην χρειάζεται προϋπηρεσία για την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος.
5. Να αλλάξουν οι αναθέσεις των μαθημάτων, με γνώμονα την παροχή καλύτερης εκπαίδευσης στους μαθητές και όχι με γνώμονα την κάλυψη ωραρίου των καθηγητών.   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου