
Εθνικός διάλογος χωρίς αποκλεισμούς
Για τις αρχές του 2026 μετατίθεται ο εθνικός διάλογος για τις επικείμενες αλλαγές στο χώρο της Εκπαίδευσης. Αυτές αφορούν όχι μόνο το Λύκειο, αλλά και το Γυμνάσιο καθώς και το Δημοτικό. Σε συνάντησή της το Νοέμβριο με τον πρωθυπουργό η υπουργός Παιδείας παρουσίασε ένα συνοπτικό σχέδιο παρεμβάσεων στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο, μια ολοκληρωμένη πρόταση για το Λύκειο, καθώς και ριζικές αλλαγές στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής [ΙΕΠ]. Παράλληλα η υπουργός τόνισε ότι το Εθνικό Απολυτήριο δεν είναι δυνατόν να εφαρμοστεί χωρίς να έχουν προηγουμένως παραδοθεί τα νέα βιβλία σε όλες τις τάξεις του Λυκείου.
Αυτό που διαφαίνεται είναι πως θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην αξιολόγηση μαθητριών και μαθητών στις βαθμίδες της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, ενώ στο Λύκειο προβάλλονται τρία εναλλακτικά σενάρια που σε σημαντικό βαθμό έχουν συζητηθεί παλαιότερα .Η ριζική αναμόρφωση του ΙΕΠ θεωρείται απαραίτητο στοιχείο στις αλλαγές που προετοιμάζονται για το μέλλον. Στο όλο πλαίσιο προστίθενται η ανάλυση ευρωπαϊκώνκαι διεθνών προτύπων που συγκρίνουν την ελληνική πραγματικότητα στο Λύκειο με την αντίστοιχη σε παγκόσμιο επίπεδο .Η κ.Ζαχαράκη θέτει ως προϋπόθεση την ύπαρξη μιας νέας παιδαγωγικής και κοινωνικής συμφωνίας με ανοικτές διαδικασίες, τεκμηρίωση, δημόσια λογοδοσία , δεσμεύσεις, ποιότητα και δικαιοσύνη που θα αντέχουν στο χρόνο και δεν θα διαφοροποιούνται σε κάθε κυβερνητική αλλαγή .Το εθνικό απολυτήριο με βάση την πρόταση του ΥΠΑΙΘΑ οφείλει να είναι σύγχρονο, αξιόπιστο ,με κανόνες διαφάνειας και ισοτιμίας .Στο διάλογο καλούνται να συμμετάσχουν τα πολιτικά κόμματα και οι εκπαιδευτικοί της τάξης.
Είναι απαραίτητο να υπάρξουν αλλαγές και μάλιστα δραστικές στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση που θα έχουν ως στόχο τη βελτίωση των συνθηκών διδασκαλίας, αλλά και την ουσιαστική ενίσχυση του δημόσιου σχολείου της γειτονιάς. Για να υπάρξει μια νέα καλύτερη πραγματικότητα το υπουργείο οφείλει να προχωρήσει σε σημαντικό αριθμό μόνιμων διορισμών, ώστε να μην υπάρχουν πλέον πολλά κενά καθώς και η ανάγκη διορισμού χιλιάδων αναπληρωτών. Ιδιαίτερη λοιπόν μέριμνα για το ακανθώδες αυτό πρόβλημα που μας δημιούργησαν οι μηδενικοί διορισμοί κατά τη διάρκεια της μνημονιακής δεκαετίας .Οι τάξεις δεν πρέπει να προσεγγίζουν τον αριθμό των 29 μαθητών, η δε υλικοτεχνική υποδομή οφείλει να ενισχυθεί αποκλειστικά από το κράτος. Τα βιβλία είναι αναγκαίο να εκσυγχρονιστούν, ενώ το σχεδιαζόμενο νέο Λύκειο δεν θα πρέπει να είναι μία βαθμίδα συνεχών εξετάσεων και στις τρεις τάξεις .Αλλά και τα φαινόμενα της ενδοσχολικής βίας βρίσκονται σε έξαρση και η καθημερινή παρουσία στις σχολικές μονάδες ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών κρίνεται απόλυτα απαραίτητη. Σε ένα σύγχρονο σχολείο πρέπει να υπάρχουν σχολικοί νοσηλευτές, επιστάτες-φύλακες και γραμματείς.
Ο εθνικός διάλογος είναι προ των πυλών και σε αυτόν είναι φυσικό να συμμετάσχουν τα κόμματα, οι εκπαιδευτικοί της τάξης, η κοινωνία. Παράλληλα όμως πρέπει να κληθούν και οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες. Η ΟΛΜΕ έχει την σφαιρική γνώση του συνόλου των εκπαιδευτικών προβλημάτων, τα κατάλληλα στελέχη, αλλά και τις προτάσεις της που διαμορφώθηκαν ιδιαίτερα στα δύο τελευταία Συνέδρια της. Όσον αφορά την ευρωπαϊκή αλλά και παγκόσμια πραγματικότητα έχει συνεχή ενημέρωση, καθώς συμμετέχει ενεργά στις τάξεις των ευρωπαίων εκπαιδευτικών [ETUCE] και στα Συνέδρια που πραγματοποιούνται. Καλούμε την υπουργό Παιδείας να συναντηθεί άμεσα με την ΟΛΜΕ και να συζητήσει μαζί της για τα προβλήματα που απασχολούν την εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και να μας καλέσει να συμμετάσχουμε ισότιμα στον προαναγγελθέντα εθνικό διάλογο. Ανοικτές λοιπόν διαδικασίες χωρίς τον παραμικρό αποκλεισμό για μια Δημόσια Δωρεάν Παιδεία που θα αποτελεί ισχυρό πυλώνα του Κοινωνικού Κράτους.
Θ.ΤΣΟΥΧΛΟΣ
Πρόεδρος ΟΛΜΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου