Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2025

Εισαγωγική Επιμόρφωση εκπαιδευτικών, μελών ΕΕΠ και ΕΒΠ: Πανελλαδικό πρόγραμμα για την ενίσχυση της επαγγελματικής επάρκειας και της ομαλής ένταξης στη σχολική πραγματικότητα

 

Σε πανελλαδική κλίμακα υλοποιείται η Εισαγωγική Επιμόρφωση εκπαιδευτικών, μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), η οποία καλύπτει περισσότερους από 24.000 συμμετέχοντες σε όλη τη χώρα, παρέχοντας για πρώτη φορά τη δυνατότητα επιμόρφωσης και σε στελέχη της εκπαίδευσης που έως σήμερα δεν είχαν αντίστοιχη ευκαιρία.

Στόχος και φιλοσοφία της δράσης

Βασικός στόχος της Εισαγωγικής Επιμόρφωσης είναι η συστηματική υποστήριξη των νέων στελεχών της εκπαίδευσης, ώστε να αποκτήσουν τα απαραίτητα επιστημονικά, παιδαγωγικά και επαγγελματικά εφόδια για:

  • την αποτελεσματική ανταπόκριση στις σύγχρονες εκπαιδευτικές προκλήσεις,
  • την ποιοτική άσκηση των καθηκόντων τους,
  • και την ομαλή και λειτουργική ένταξή τους στη σχολική και εκπαιδευτική πραγματικότητα.

Η δράση εντάσσεται στο συνολικότερο στρατηγικό πλαίσιο αναβάθμισης του ανθρώπινου δυναμικού της εκπαίδευσης και ενίσχυσης της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου.

Δομή και τρόπος υλοποίησης

Η επιμόρφωση έχει συνολική διάρκεια 96 ωρών και υλοποιείται με μεικτό μοντέλο εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, το οποίο συνδυάζει:

  • σύγχρονες συνεδρίες (με άμεση αλληλεπίδραση επιμορφωτών και επιμορφούμενων),
  • και ασύγχρονη μάθηση, μέσω κατάλληλων ψηφιακών περιβαλλόντων.

Το μοντέλο αυτό διασφαλίζει:

  • ευελιξία ως προς τον χρόνο παρακολούθησης,
  • καθολική πρόσβαση για τους συμμετέχοντες σε όλες τις περιοχές της χώρας,
  • και ίσες ευκαιρίες συμμετοχής ανεξαρτήτως γεωγραφικών ή υπηρεσιακών περιορισμών.

Θεματικές ενότητες της επιμόρφωσης

Το πρόγραμμα επιμόρφωσης αναπτύσσεται σε στοχευμένες θεματικές ενότητες, οι οποίες καλύπτουν κρίσιμους τομείς της σύγχρονης εκπαιδευτικής πράξης:

  • Παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια, με έμφαση στη σύγχρονη διδακτική μεθοδολογία και τη διαχείριση της μαθησιακής διαδικασίας.
  • Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση, ως εργαλείων μάθησης, συνεργασίας και καινοτομίας.
  • Οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης, με στόχο την κατανόηση του θεσμικού και λειτουργικού πλαισίου των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών δομών.
  • Εκπαιδευτική αξιολόγηση, τόσο ως διαδικασία βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου όσο και ως εργαλείο επαγγελματικής ανάπτυξης.

Οργάνωση συμμετεχόντων και επιστημονική υποστήριξη

Οι επιμορφούμενοι και οι επιμορφούμενες εντάσσονται σε οργανωμένα τμήματα, τα οποία συγκροτούνται με βάση:

  • την κατηγορία προσωπικού,
  • τη βαθμίδα εκπαίδευσης,
  • και τον κλάδο ή την ειδικότητα.

Η υλοποίηση της επιμόρφωσης υποστηρίζεται από πιστοποιημένους επιμορφωτές και επιμορφώτριες, μέλη του Μητρώου Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), διασφαλίζοντας την επιστημονική εγκυρότητα και την παιδαγωγική ποιότητα του προγράμματος.

Στρατηγική επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης

Με την υλοποίηση της συγκεκριμένης Πράξης, το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής επιβεβαιώνουν τη σταθερή προσήλωσή τους στη συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη των στελεχών της εκπαίδευσης.

Η Εισαγωγική Επιμόρφωση αποτελεί μια ολοκληρωμένη, υψηλής ποιότητας, προσβάσιμη και καινοτόμα εκπαιδευτική παρέμβαση, η οποία ενισχύει την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού συστήματος και συμβάλλει ουσιαστικά στη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης σε όλα τα επίπεδα.

Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΔΩ 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου