
Ιδιαίτερα περιορισμένη καταγράφεται, μέχρι στιγμής, η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως επιμόρφωση που υλοποιεί το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), στο πλαίσιο του έργου SUB.8. Σύμφωνα με τα έως τώρα διαθέσιμα στοιχεία, έχουν υποβληθεί 13.150 αιτήσεις, αριθμός που αντιστοιχεί μόλις στο 11% της συνολικής δυναμικότητας των 150.000 θέσεων που προβλέπονται για τα 37 επιμορφωτικά προγράμματα.
Υπενθυμίζεται ότι η επιμόρφωση ξεκίνησε τη Δευτέρα 24 Νοεμβρίου και θα πρέπει να ολοκληρωθεί, το αργότερο, έως τον Φεβρουάριο του 2026, καθώς το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, του οποίου η περίοδος υλοποίησης ολοκληρώνεται.
Πλαίσιο και Δομή της Επιμόρφωσης
Τα επιμορφωτικά προγράμματα απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και όλων των ειδικοτήτων και υλοποιούνται από σώμα 1.500 πιστοποιημένων και καταρτισμένων επιμορφωτών, οι οποίοι είναι ενταγμένοι στο Μητρώο Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών του ΙΕΠ.
Η συνολική διάρκεια κάθε προγράμματος ανέρχεται σε 48 ώρες, οι οποίες κατανέμονται ως εξής:
- 24 ώρες ασύγχρονης επιμόρφωσης, μέσω της πλατφόρμας Moodle
του ΙΕΠ
(https://elearning.iep.edu.gr
- )
- 24 ώρες σύγχρονης εξ αποστάσεως επιμόρφωσης, μέσω της πλατφόρμας Microsoft Teams
Στις παραπάνω ώρες περιλαμβάνονται:
- 1 ώρα έναρξης
- 1 ώρα λήξης
Η επιμόρφωση υλοποιείται εντός χρονικού διαστήματος τεσσάρων (4) εβδομάδων και, ανά εβδομάδα, περιλαμβάνει:
- δύο (2) τρίωρες συνεδρίες ασύγχρονης επιμόρφωσης και
- δύο (2) τρίωρες συνεδρίες σύγχρονης εξ αποστάσεως επιμόρφωσης.
Όροι Συμμετοχής
Η επιμόρφωση:
- πραγματοποιείται εκτός του υποχρεωτικού ωραρίου εργασίας των εκπαιδευτικών,
- δεν συνεπάγεται απαλλαγή από τα υπηρεσιακά τους καθήκοντα και
- έχει προαιρετικό χαρακτήρα, χωρίς υποχρεωτική συμμετοχή.
Στόχοι και Παιδαγωγικό Πλαίσιο
Οι επιμορφωτικές δράσεις του ΙΕΠ αποσκοπούν στην ουσιαστική υποστήριξη των εκπαιδευτικών, προκειμένου να:
- εφαρμόσουν αποτελεσματικά τα Νέα Προγράμματα Σπουδών,
- αξιοποιήσουν σύγχρονες και μαθητοκεντρικές διδακτικές προσεγγίσεις,
- εντάξουν στη διδακτική πράξη νέες τεχνολογίες και καινοτόμα εργαλεία, με έμφαση:
- στα διαδραστικά συστήματα μάθησης,
- στην τεχνητή νοημοσύνη,
- στη ρομποτική και
- σε σύγχρονες ψηφιακές εφαρμογές.
Όλα τα προγράμματα έχουν σχεδιαστεί με βάση το παιδαγωγικό μοντέλο Τεχνολογικής Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου (TPACK), διασφαλίζοντας τη λειτουργική και παιδαγωγικά τεκμηριωμένη σύνδεση:
- της γνώσης του αντικειμένου,
- της διδακτικής μεθοδολογίας και
- της εκπαιδευτικής αξιοποίησης της τεχνολογίας.
Συνέχιση Υποβολής Αιτήσεων – Έναρξη Προγραμμάτων
Η διαδικασία υποβολής αιτήσεων συνεχίζεται και την τρέχουσα εβδομάδα. Οι εκπαιδευτικοί που θα επιλεγούν να συμμετάσχουν στα προγράμματα θα ξεκινήσουν την επιμόρφωση μεταξύ 12 και 16 Ιανουαρίου 2026, αμέσως μετά τη λήξη των διακοπών των Χριστουγέννων.
Η χαμηλή μέχρι σήμερα ανταπόκριση εγείρει προβληματισμούς ως προς την αποτελεσματικότητα του σχεδιασμού, τις συνθήκες υλοποίησης και τη δυνατότητα επίτευξης των στόχων ενός ιδιαίτερα φιλόδοξου προγράμματος επιμόρφωσης, το οποίο αποτελεί κρίσιμο πυλώνα της εκπαιδευτικής πολιτικής και συνδέεται άμεσα με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση περιορισμένου χρονικού ορίζοντα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου