Το Υπουργείο Παιδείας ανακοινώνει την έναρξη της δημόσιας διαβούλευσης για το νέο σύστημα αξιολόγησης των μαθητών του Λυκείου, με επίκεντρο την καθιέρωση πανελλαδικά οργανωμένων εξετάσεων από την Α’ Λυκείου. Στόχος της μεταρρύθμισης είναι η αναβάθμιση του Εθνικού Απολυτηρίου και η σταδιακή αποσύνδεσή του από τις εισαγωγικές εξετάσεις για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Βασικά Σημεία της Πρότασης
Τρεις ετήσιες πανελλαδικές εξετάσεις σε βασικά μαθήματα σε κάθε τάξη του Λυκείου (Α’, Β’, Γ’), που θα λαμβάνονται υπόψη για την απόκτηση του απολυτηρίου.
Οι εξετάσεις αυτές δεν θα έχουν εξεταστικό χαρακτήρα πανελλαδικής επιλογής, αλλά διαγνωστικό και απολυτήριο χαρακτήρα, με στόχο την ενίσχυση της αξιοπιστίας του Λυκείου.
Η εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα βασίζεται πλέον σε συνδυασμό:
- του βαθμού του Εθνικού Απολυτηρίου
- των επιδόσεων σε επιπλέον εξετάσεις εστιασμένες στο αντικείμενο σπουδών (Προκαταρκτικές ή Θεματικές Εξετάσεις Εισαγωγής)
Αναλυτικά ανά τάξη
Α’ Λυκείου:
- Μαθήματα: Νεοελληνική Γλώσσα & Λογοτεχνία, Μαθηματικά, και Φυσικές Επιστήμες ή Ιστορία.
- Σκοπός: Διάγνωση γνώσεων και εξοικείωση με εξεταστικές διαδικασίες.
Β’ Λυκείου:
- Εμβάθυνση σε κατευθύνσεις/πεδία – πιθανή διαφοροποίηση μαθημάτων ανά ομάδα προσανατολισμού.
Γ’ Λυκείου:
· Οι γραπτές εξετάσεις θα έχουν καθοριστικό ρόλο στον τελικό βαθμό απολυτηρίου.
· Ενδέχεται να συνοδεύονται από ειδικές θεματικές δοκιμασίες για τα ΑΕΙ.
Στόχοι του νέου συστήματος
✔ Επαναφορά του μορφωτικού ρόλου του Λυκείου
✔ Μείωση της
παραπαιδείας και της αποστήθισης
✔ Διαβαθμισμένη
αξιολόγηση ανά τάξη
✔ Δημιουργία
“φακέλου επίδοσης” (portfolio) για κάθε μαθητή με διαχρονική αποτίμηση της
πορείας του
Χρονοδιάγραμμα Εφαρμογής
· Το νέο σύστημα αναμένεται να πιλοτικώς εφαρμοστεί από το σχολικό έτος 2026-2027 στους μαθητές της Α’ Λυκείου, με προοπτική καθολικής εφαρμογής από το 2027-2028.
· Θα προηγηθεί αναμόρφωση αναλυτικών προγραμμάτων και επικαιροποίηση των μεθόδων αξιολόγησης, καθώς και εκπαίδευση των εκπαιδευτικών.
Δηλώσεις Υπουργού Παιδείας:
«Επιθυμούμε ένα Λύκειο που να διδάσκει ουσιαστικά, να αξιολογεί αξιόπιστα και να καλλιεργεί δεξιότητες. Το νέο Εθνικό Απολυτήριο θα αποτυπώνει την πραγματική εικόνα του μαθητή και όχι μόνο τις επιδόσεις του σε μία μόνο εξέταση.»


Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου