
Η αναμόρφωση του Λυκείου στηρίζεται σε ένα ολοκληρωμένο, επιστημονικά τεκμηριωμένο και σταδιακά εφαρμοζόμενο σύστημα, το οποίο αποσκοπεί στην ενίσχυση της εκπαιδευτικής ποιότητας, της αξιοπιστίας του απολυτηρίου και της σύνδεσης του τίτλου σπουδών με τις σύγχρονες απαιτήσεις της κοινωνίας και της αγοράς εργασίας.
Το νέο πλαίσιο περιλαμβάνει τους εξής βασικούς πυλώνες:
-
Επικαιροποιημένα Προγράμματα Σπουδών, σχεδιασμένα βάσει νέων διδακτικών και επιστημονικών δεδομένων.
-
Εντατική επιμόρφωση εκπαιδευτικών, για την αποτελεσματική εφαρμογή των νέων προσεγγίσεων στη διδασκαλία και την αξιολόγηση.
-
Ενίσχυση της παιδαγωγικής λειτουργίας κάθε τάξης με στόχο την υποστήριξη της μαθησιακής πορείας κάθε μαθητή.
-
Καθιέρωση ενιαίου πλαισίου προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων για όλες τις τάξεις του Λυκείου (Α’, Β’, Γ’).
-
Αναβάθμιση της Τράπεζας Θεμάτων, με υλικό ποικίλων βαθμών δυσκολίας και επιστημονικής εγκυρότητας.
-
Διαβάθμιση στις εξετάσεις, τόσο προαγωγικές όσο και απολυτήριες, για τη διασφάλιση παιδαγωγικής και αξιολογικής αξιοπιστίας.
-
Ανάπτυξη και εφαρμογή εργαλείων αξιολόγησης και εποπτείας, τόσο σε εσωτερικό επίπεδο (ενδοσχολική αξιολόγηση), όσο και σε εξωτερικό (εποπτικοί μηχανισμοί).
-
Επέκταση της δυνατότητας πιστοποίησης ξένων γλωσσών εντός του σχολείου, με στόχο την ενίσχυση των προσόντων των αποφοίτων.
Παράλληλα, έχουν ήδη συγκροτηθεί δύο επιστημονικές επιτροπές, με τη συμμετοχή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και πανεπιστημιακών, οι οποίες επεξεργάζονται σενάρια για τον συνυπολογισμό των βαθμολογιών της Β’ και Γ’ Λυκείου στον τελικό βαθμό απολυτηρίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου