
Ένα χρόνο μετά την εξαγγελία της εισαγωγής μαθήματος Οικονομίας στην Α’ Λυκείου από το Υπουργείο Παιδείας, η εκπαιδευτική κοινότητα εκφράζει έντονο προβληματισμό για την κατεύθυνση που φαίνεται να λαμβάνει η εφαρμογή της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας.
Η πρόβλεψη για διδασκαλία βασικών οικονομικών εννοιών είχε αρχικά παρουσιαστεί ως καινοτομία με στόχο την ενίσχυση της οικονομικής παιδείας των νέων και την καταπολέμηση του οικονομικού αναλφαβητισμού. Ωστόσο, όπως διαφαίνεται από τις έως τώρα εξελίξεις, η προσθήκη του μαθήματος περιορίζεται σε μία ώρα την εβδομάδα – γεγονός που, σύμφωνα με ειδικούς, αποδυναμώνει την αποτελεσματικότητά του.
Αρχικός Σχεδιασμός
Η εξαγγελία του πρώην Υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη τον Ιούνιο του 2024
προέβλεπε ένα δίωρο μάθημα οικονομίας στην Α’ Λυκείου, με στόχο οι μαθητές να
αποκτούν χρήσιμες δεξιότητες για τις προκλήσεις της σύγχρονης οικονομικής ζωής.
Η διδασκαλία θα απευθυνόταν κυρίως στους μαθητές του προσανατολισμού Οικονομίας
– Πληροφορικής, οι οποίοι δεν έχουν μέχρι σήμερα επαρκή προετοιμασία από τα
προηγούμενα σχολικά έτη.
Τι τελικά
ισχύει
Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι:
· Το μάθημα Οικονομίας εισάγεται ως μονόωρο στο πρόγραμμα της Α’ Λυκείου.
· Η ώρα αυτή αφαιρείται από το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών, γεγονός που προκαλεί αντιδράσεις στον κλάδο των φιλολόγων.
· Δεν υπάρχει επίσημη ενημέρωση για το πώς θα συνυπάρξει ή θα αντικατασταθεί η Πολιτική Παιδεία, η οποία περιλαμβάνει ήδη οικονομικά στοιχεία.
Ανησυχίες και
προβληματισμοί
Η εκπαιδευτική κοινότητα τονίζει ότι η ουσιαστική καλλιέργεια οικονομικών
γνώσεων δεν μπορεί να επιτευχθεί με μία ώρα διδασκαλίας την εβδομάδα. Οι
εκπαιδευτικοί επισημαίνουν ότι μονόωρα μαθήματα συχνά καταλήγουν να
αντιμετωπίζονται ως «δευτερεύοντα», χωρίς επαρκές υλικό, συνέχεια ή σαφή
στόχευση.
Ερωτήματα που προκύπτουν:
· Μπορεί να γίνει ουσιαστική εισαγωγή σε έννοιες όπως ο πληθωρισμός, η φορολογία ή το κόστος ευκαιρίας μέσα σε 45 λεπτά εβδομαδιαίως;
· Πώς θα αξιολογείται η πρόοδος των μαθητών;
· Με ποιο πλαίσιο διασφαλίζεται η ποιότητα και η συνέχεια της διδασκαλίας;
Ζητείται
ολοκληρωμένο σχέδιο
Εκπαιδευτικοί και ειδικοί ζητούν ένα συνεκτικό, επιστημονικά τεκμηριωμένο και
παιδαγωγικά σχεδιασμένο πλαίσιο για τη διδασκαλία της Οικονομίας. Τονίζουν ότι
η ωρολογιακή κατανομή μαθημάτων πρέπει να ανταποκρίνεται στις πραγματικές
ανάγκες των μαθητών και όχι σε ισορροπίες μεταξύ κλάδων και αριθμών θέσεων.
Καταλήγοντας, η ένταξη της Οικονομίας στο Λύκειο είναι καλοδεχούμενη. Όμως, αν περιοριστεί σε μια αποσπασματική, πρόχειρη και ισορροπιστική προσθήκη, τότε το όραμα για σύγχρονη, χρηστική οικονομική εκπαίδευση θα μείνει ανεκπλήρωτο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου