Παρασκευή 18 Ιουλίου 2025

Αλλαγές στο Ωράριο και τις Αναθέσεις Μαθημάτων για τους Εκπαιδευτικούς Δημοτικών Σχολείων από το Σχολικό Έτος 2025-2026

 

Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώνει τις βασικές ρυθμίσεις που θα ισχύσουν για το εκπαιδευτικό προσωπικό των Δημοτικών Σχολείων κατά το σχολικό έτος 2025-2026, σύμφωνα με την εγκύκλιο που υπέγραψε ο Γενικός Γραμματέας Ιωάννης Κατσαρός με θέμα:
«Ενέργειες προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου των Δημοτικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2025-2026 – Προγραμματισμός λειτουργίας Ολοήμερου Προγράμματος και Αναβαθμισμένου Προγράμματος Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου – Λήξη διδασκαλίας μαθημάτων σχολικού έτους 2024-2025».

Ωράριο Εκπαιδευτικών

Το εβδομαδιαίο υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας των εκπαιδευτικών στα Δημοτικά Σχολεία καθορίζεται σύμφωνα με την περ. β, παρ. 1 του άρθρου 49 του ν. 4547/2018 (Α’ 102).
Οι Διευθυντές/ντριες και οι Προϊστάμενοι/μένες των σχολικών μονάδων οφείλουν να μεριμνούν για την πλήρη κάλυψη του διδακτικού ωραρίου όλων των εκπαιδευτικών, συμπεριλαμβανομένων και των ιδίων.

Το συνολικό ημερήσιο ωράριο παραμονής στο σχολείο δεν μπορεί να υπερβαίνει τις έξι (6) ώρες ημερησίως ή τις τριάντα (30) ώρες εβδομαδιαίως, όπως προβλέπεται από το άρθρο 245 του ν. 4512/2018 (Α’ 5) και το άρθρο 101 του ν. 4823/2021 (Α’ 136).

Αναθέσεις Διδασκαλίας και Εξωδιδακτικών Εργασιών

Οι αναθέσεις διδασκαλίας και λοιπών εξωδιδακτικών καθηκόντων γίνονται από τους Διευθυντές ή Προϊσταμένους σύμφωνα με τα άρθρα 100 και 101 του ν. 4823/2021 (Α’ 136).

Αναθέσεις Μαθημάτων – Δεύτερη Ξένη Γλώσσα

Οι αναθέσεις μαθημάτων γίνονται σύμφωνα με τις παραγράφους 6 και 7 του κεφαλαίου Α’ του άρθρου 11 του π.δ. 79/2017 (Α’ 109).

Όσον αφορά τη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας στις Ε’ και ΣΤ’ τάξεις, καθώς και τις προβλεπόμενες ενέργειες για τη μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο, εφαρμόζονται οι οδηγίες της με αρ. πρωτ. Φ.52/48745/Δ1/6-5-2025 εγκυκλίου του ΥΠΑΙΘΑ.

Το Υπουργείο Παιδείας παραμένει σταθερό στη δέσμευσή του για αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης και την υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου