Δευτέρα 29 Ιανουαρίου 2018

Τι ισχύει με το “ταβάνι” σε προϋπηρεσία σε διαγωνισμούς του δημοσίου



Σε διαγωνισμούς προσλήψεων που πραγματοποιούνται κατά διαστήματα από διάφορους φορείς του δημοσίου υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ τίθενται ανώτατα όρια στην προϋπηρεσία.
Όπως αναφέρεται σε δελτίο τύπου του Συλλόγου Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ) για ταβάνι στην προϋπηρεσία τους έγινε λόγος σε συνάντηση που είχαν στο Υπουργείο:
Σύστημα διορισμών και προσλήψεων:

Αναμένεται να ανακοινωθεί εντός του 2018. Εξετάζονται διάφορα σενάρια για το σύστημα το οποίο θα αφορά τον τρόπο για μόνιμο διορισμό και για πρόσληψη αναπληρωτών με ενιαίο τρόπο τόσο για τη Γενική Εκπαίδευση όσο και για την ΕΑΕ. Προσανατολίζονται στη δημιουργία ενός συστήματος με την εποπτεία του ΑΣΕΠ που θα αξιοποιεί ακαδημαϊκά προσόντα του εκπαιδευτικού, προϋπηρεσία και κοινωνικά κριτήρια με τρόπο που δε θα κριθεί αντισυνταγματικός και χωρίς να υπάρχει σημαντική διαφορά στη μοριοδότηση του ενός κριτηρίου έναντι του άλλου. Αναφορικά με την προϋπηρεσία θα υπάρχει ανώτατο όριο για τη μοριοδότησής της («ταβάνι»).
Ας δούμε όμως διάφορους διαγωνισμούς για προσλήψεις μονίμων και συμβασιούχων:
Σε προσλήψεις ορισμένου χρόνου μοριοδοτείται η εμπειρία με 7 μόρια για κάθε μήνα και ανώτατο όριο τους 60 μήνες:
Στους διαγωνισμούς αυτούς μοριοδοτούνται επίσης ο βαθμός πτυχίου, ανεργία και κοινωνικά κριτήρια όπως:
2. ή 3. ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΣ Η΄ ΤΕΚΝΟ ΠΟΛΥΤΕΚΝΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
4. ή 5. ΤΡΙΤΕΚΝΟΣ Η΄ ΤΕΚΝΟ ΤΡΙΤΕΚΝΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
7. ή 8. ΓΟΝΕΑΣ Η΄ ΤΕΚΝΟ ΜΟΝΟΓΟΝΕΪΚΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
11. ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ ΜΕ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 50%
12. ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΓΟΝΕΑ, ΤΕΚΝΟΥ, Α∆ΕΛΦΟΥ Ή ΣΥΖΥΓΟΥ
Σε διαγωνισμούς για μόνιμες θέσεις με σειρά προτεραιότητας, όπως ο διαγωνισμός για τα δικαστήρια το ανώτατο όριο είναι οι 84 μήνες. Και σε αυτούς τους διαγωνισμούς υπάρχει μοριοδότηση ακαδημαϊκών κριτηρίων ενώ υπάρχει ποσόστωση για κατηγορίες υποψηφίων με βάση τα κοινωνικά κριτήρια:
Να σημειώσουμε ότι στο παρελθόν το “ταβάνι” στην προϋπηρεσία ήταν οι 60 μήνες και αργότερα τροποποιήθηκε με διάταξη νόμου του 2015 στους 84 μήνες που ισχύει μέχρι σήμερα για μόνιμες προσλήψεις.   
Ακόμα και ο νόμος 3848 του 2010 για το διορισμό εκπαιδευτικών έβαζε ανώτατο όριο στην προϋπηρεσία.
Πραγματική εκπαιδευτική προϋπηρεσία:
Η προϋπηρεσία από 0 έως και 8 μήνες: 0,10 μονάδες για κάθε μήνα
Η προϋπηρεσία από 8 έως και 16 μήνες: 0,15 μονάδες για κάθε μήνα
Η προϋπηρεσία από 16 έως και 24 μήνες: 0,20 μονάδες για κάθε μήνα
Η προϋπηρεσία από 24 έως και 32 μήνες: 0,30 μονάδες για κάθε μήνα
Η προϋπηρεσία από 32 έως και 40 μήνες: 0,35 μονάδες για κάθε μήνα
Η προϋπηρεσία από 40 έως και 60 μήνες: 0,40 μονάδες για κάθε μήνα Το ανώτατο συνολικό όριο μονάδων από προϋπηρεσία είναι 16,80 μονάδες 
Τι θα ισχύσει το 2018-19 Μένει να δούμε κατά πόσο το Υπουργείο Παιδείας θα προχωρήσει σε ανακοίνωση νέου συστήματος προσλήψεων-διορισμών μονίμων και αναπληρωτών. 
Πάντως σύμφωνα με το νόμο 4465/2017 για το επόμενο σχολικό έτος θα ισχύσει ότι ισχύει μέχρι σήμερα για τους αναπληρωτές με τον έλεγχο νομιμότητας να είναι αρμοδιότητα του ΑΣΕΠ:
1.    Η παρ. 1 του άρθρου τρίτου του ν. 4395/2016 (Α΄ 110) εφαρμόζεται και για τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και αναπληρωτών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) για τα σχολικά έτη 2017-2018 και 2018- 2019
Η αιτιολογική έκθεση ανέφερε:
Με την παράγραφο 1 θεσπίζεται μία προσωρινή ρύθμιση που αφορά τη διαδικασία πρόσληψης προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και αναπληρωτών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), για τα σχολικά έτη 2017–2018 και 2018-2019, η οποία είναι σύμφωνη με τη σχετική νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας (απόφαση Ολομέλειας 527/2015 και απόφαση Γ΄ Τμήματος 4303/2015 με επταμ. σύνθεση).
Η προτεινόμενη ρύθμιση καθίσταται αναγκαία ενόψει: α) Των ισχυόντων και για τα σχολικά έτη 2017–2018 και 2018-2019 περιορισμών διορισμών/προσλήψεων προσωπικού στο δημόσιο τομέα, οι οποίοι υπαγορεύονται και κατά την περίοδο αυτή από εξαιρετικά σοβαρούς και επιτακτικούς δημοσιονομικούς λόγους. β) Του απολύτως επιτακτικού δημοσίου συμφέροντος να στελεχωθούν και να λειτουργήσουν ομαλά και απρόσκοπτα οι σχολικές μονάδες, με την έναρξη του σχολικού έτους και χωρίς καμία καθυστέρηση. Τονίζεται ότι για τη στελέχωση των σχολικών μονάδων και την έγκαιρη κάλυψη των λειτουργικών αναγκών της δημόσιας εκπαίδευσης, τα διαθέσιμα χρονικά περιθώρια είναι εξαιρετικά στενά, διότι οι διαδικασίες πρέπει να ολοκληρώνονται, κατά το δυνατόν, πριν την έναρξη των μαθημάτων. γ) Της αναγκαίας προσαρμογής/διασύνδεσης των πληροφοριακών συστημάτων, ώστε να καλυφθούν πλήρως οι ιδιαιτερότητες της ειδικής διαδικασίας ηλεκτρονικής υποβολής των αιτήσεων και των τυχόν ενστάσεων των υποψήφιων για πρόσληψη. Η αναγκαιότητα θέσπισης της προτεινόμενης προσωρινής ρύθμισης ενισχύεται και από το γεγονός ότι οι ισχύοντες δημοσιονομικοί περιορισμοί καθιστούν αδύνατο κατά το ανωτέρω χρονικό διάστημα το διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, βάσει των πάγιων ισχυουσών διατάξεων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου