ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
(Π.Ε.Α.Δ.)
Θέμα: «σενάρια μόνιμων διορισμών»
Η Π.Ε.Α.Δ. ως θεσμικός εκφραστής των αναπληρωτών της
δευτεροβάθμιας εκπ/σης εκφράζει τον εντονότατο προβληματισμό της αναφορικά με
περίεργα «σενάρια» σχετικά με το ενδεχόμενο μόνιμων διορισμών.
Συγκεκριμένα, «κύκλοι» του Υπουργείου Παιδείας διακινούν τις
τελευταίες ώρες «σενάριο» που βασίζεται στα εξής:
-
μόνιμοι διορισμοί που θα αφορούν μόνο την ειδική
αγωγή λόγω της “ευαισθησίας” της κατηγορίας αυτής των εκπαιδευτικών.
-
αναφορικά με τον «γόρδιο δεσμό» των θετικών για
ομάδες αναπληρωτών αποφάσεων διοικητικών δικαστηρίων, το ίδιο σενάριο προβλέπει
ελάχιστους τέτοιους διορισμούς και για τη μεγάλη μάζα στη συνέχεια θα ασκηθούν
ένδικα μέσα για να ανακοπεί η διαδικασία.
-
γενικά, προσανατολίζεται με “όπλο” και το νέο
λύκειο να απαιτούνται σταδιακά τα αμέσως επόμενα χρόνια δραστικά όλο και
λιγότεροι αναπληρωτές.
Επειδή έχουμε βαρεθεί τις διαρροές, μέσω των οποίων το
Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να ανιχνεύσει αντιδράσεις κι επειδή, όπως έχει
αποδειχθεί στην πράξη, καπνός χωρίς φωτιά ποτέ δε βγήκε, ζητούμε από τα αρμόδια
στελέχη του Υπουργείου Παιδείας να τοποθετηθούν ως προς την απαράδεκτη
φημολογία ότι επίκεινται άμεσοι μόνιμοι διορισμοί αναπληρωτών ΜΟΝΟ της Ειδικής
Αγωγής.
Αποτελεί προσβλητική διακριτική μεταχείριση, αν ισχύει η
σχετική φημολογία, σε βάρος πολύπειρων και κοσμογυρισμένων Αναπληρωτών της
Γενικής Παιδείας, οι οποίοι δεν προσέτρεξαν στα σεμινάρια των μερικών δεκάδων
ωρών, με το αζημίωτο, για να γίνουν “ειδικοί της Ειδικής”.
Θα έπρεπε το Υπουργείο Παιδείας να μεριμνήσει εγκαίρως, ώστε
όλοι όσοι επιθυμούν να ενταχθούν στην εκπαιδευτική κοινότητα να παρακολουθούν
σχετικά πιστοποιημένα σεμινάρια από κρατικούς αποκλειστικά φορείς και να μην
γίνονται διακρίσεις, που δημιουργούν υποψίες εξυπηρέτησης ημετέρων και
βολέματος Αναπληρωτών με ελάχιστη προϋπηρεσία.
Η Γενική Παιδεία έχει τις ίδιες, ίσως και περισσότερες
ανάγκες, από την Ειδική και η συνεχής υποτίμησή της από το Υπουργείο Παιδείας
πρέπει κάποτε να σταματήσει. Τα ίδια δικαιώματα που έχουν οι μαθητές της
Ειδικής Αγωγής, έχουν και οι μαθητές της Γενικής, οι οποίοι ανερυθρίαστα έχουν
εγκαταλειφθεί βορά στα φροντιστήρια. Η Γενική Παιδεία αποτελεί τον πυλώνα της
εκπαίδευσης και σε αυτή φοιτά ο ανθός της νέας γενιάς, από την οποία
προσδοκούμε ένα καλύτερο μέλλον για τον τόπο μας.
Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να σταματήσει το άθλιο
παιχνίδι των διπλών πινάκων, που αδικούν κατάφωρα συναδέλφους με δεκάδες μηνών
-μερικοί και ετών- στην πλάτη τους και αλλοιώνουν την πραγματικότητα. Παρά τις
επανειλημμένες καταγγελίες μας, η πρακτική συνεχίζεται, προκαλώντας εύλογα
ερωτήματα για τις προθέσεις του και τα συμφέροντα που ικανοποιεί.
Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να πάψει να νομοθετεί
ευνοιοκρατικά ή μέσω των δικαστικών αποφάσεων και των προσφυγών δικηγορικών
γραφείων, με αστεία νομικά επιχειρήματα για υποθέσεις που ξεπερνούν, πλέον, τη
δεκαετία(!), εκμεταλλευόμενα την αγωνία των συναδέλφων για μόνιμη εργασία
και να ξεκαθαρίσει τους κανόνες και τις προϋποθέσεις προσλήψεων και αποδοχής
στην εκπαιδευτική κοινότητα των αποφοίτων παιδαγωγικών σχολών -κι όχι του κάθε
πικραμένου.
Σε αντίθετη περίπτωση, είμαστε υποχρεωμένοι να σταθούμε
απέναντι στο Υπουργείο, επιφυλασσόμενοι όλων των νομίμων δικαιωμάτων μας, τα
οποία δεν θα επιτρέψουμε από κανένα να θιγούν.
Ας πάψει το Υπουργείο Παιδείας να ασχολείται με την
εξυπηρέτηση των εκάστοτε ημετέρων, τους πειραματισμούς για μείωση σχολικών
μονάδων και εκπαιδευτικών, τη συγχώνευση τμημάτων και το στοίβαγμα μαθητών σε
πολυπληθή τμήματα κι ας ασχοληθεί με αυτό για το οποίο υπάρχει: την παροχή
Παιδείας αδιακρίτως σε όλα τα ελληνόπουλα …
Η Π.Ε.Α.Δ. δεν διαχωρίζει τους αναπληρωτές σε «τυχερούς» και
«άτυχους»! Η ανάγκη να δρομολογηθούν επιτέλους δίκαιες διαδικασίες
αποκατάστασης των εργασιακών μας σχέσεων δεν αποτελεί άλλοθι για κανέναν!
Η Π.Ε.Α.Δ. θα εξακολουθήσει να υπερασπίζεται τις αρχές της
ισονομίας και της δικαιοσύνης, επιφυλασσόμενη παντός νομίμου δικαιώματος εκ
μέρους των συναδέλφων αναπληρωτών.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ
ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου