Μακρύ και δύσκολο δρόμο γεμάτο αγκάθια καλείται να διαβεί το επόμενο
διάστημα ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου. Ενώ είχε την αίσθηση πως
αμέριμνος θα μπορούσε πια να προχωρήσει σε αναμόρφωση του συστήματος των
εξετάσεων, εν τέλει καλείται να ολοκληρώσει πρώτα τις ημιτελείς μεταρρυθμίσεις
του.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως ο υπουργός Παιδείας θεώρησε ότι
ολοκλήρωσε το έργο του με τις αλλαγές στα ωράρια τα εκπαιδευτικών. Οι ώρες
αυξήθηκαν σε 30 εβδομαδιαίως και όλα μια χαρά. Όχι όμως ακριβώς. Και αυτό γιατί
τώρα οι θεσμοί του ζητούν και σχετική εγκύκλιο. Πιο συγκεκριμένα, στην έκθεση
της Κομισιόν το θέμα κρίνεται ότι εκκρεμεί και ζητείται περαιτέρω διευκρίνιση
μέσω εγκυκλίου στη γραμμή της συμφωνίας , όπως αναφέρει.
Αυτό είναι μόνο η αρχή του δύσκολου δρόμου του, καθώς θα ακολουθήσουν οι
νόμοι για την αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης και της συγχώνευσης Μέχρι τον προσεχή Μάρτη ο υπουργός Παιδείας,
Κώστας Γαβρόγλου, πρέπει να ολοκληρώσει όλες τις ημιτελείς μεταρρυθμίσεις του,
έχοντας απέναντι του τους δανειστές που πιέζουν για νομοθέτηση αλλά και την
εκπαιδευτική κοινότητα ! που αντιδρά έντονα στις κυοφορούμενες αλλαγές Δίμηνο
φωτιά στην Παιδεία των σχολικών μονάδων! Και αυτά μέχρι τον προσεχή Μάρτη, μιας
και όλα αυτά περιλαμβάνονται στην 4η αξιολόγηση.
Απέναντι του ο υπουργός βρίσκει και τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, οι
οποίες έχουν δηλώσει ανοιχτά ότι δεν θα εφαρμόσουν τον νόμο, σημειώνοντας ότι
μόλις ολοκληρωθούν οι εργασίες τους θα αποχωρούν από το σχολείο, είτε έχουν
συμπληρώσει το ωράριο τους είτε όχι. Η απαιτούμενη από τους θεσμούς εγκύκλιος
θα πρέπει να ξεκαθαρίσει αν το υπουργείο όντως θα εφαρμόσει αύξηση στο ωράριο ή
απλά θα αφήσει να διαιωνίζεται η μη εφαρμογή ενός νόμου.
Οι προτάσεις για τις εισαγωγικές
Και σαν να μην έφταναν τα παραπάνω, μέσα στις επόμενες εβδομάδες ο υπουργός
Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, θα ανακοινώσει τις προτάσεις του σχετικά με τις
αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ της χώρας που θα
ισχύσει από το 2020, κάτι που αναμένεται να προκαλέσει έντονες αντιδράσεις. Παράλληλα,
αναμένεται να δώσει και στοιχεία σχετικά με τον αριθμό των εισακτέων φέτος,
αλλά και τις διαδικασίες που θα ακολουθηθούν.
Μόνο η εκπαιδευτική στήριξη των προσφύγων τρέχει
Το μόνο που έχει προς ώρας να επιδείξει ο Κ. Γαβρόγλου είναι το πρόγραμμα
Μαθημάτων Γλώσσας και Πολιτισμού για Πρόσφυγες και Μετανάστες.
Το πρόγραμμα στοχεύει στη στήριξη των προσφυγικών πληθυσμών ηλικίας 15 ετών
και άνω, μέσω εκπαιδευτικού προγράμματος, προκειμένου να διασφαλιστεί η
καλύτερη προσαρμογή τους τόσο στην ελληνική πραγματικότητα ό σο και στο
ευρύτερο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι. Ωφελούμενοι για το έτος 2018 θα είναι συνολικά
5.000 πρόσφυγες και μετανάστες, εκ των οποίων οι 2.000 είναι ηλικίας 15 - 18
ετών και οι 3.000 είναι ηλικίας 18 και άνω.
Το πρόγραμμα θα χρηματοδοτηθεί μέσω του Ταμείου Ασύλου, Μετανάστευσης και 'Ένταξης,
και είναι σχεδιασμένο με γνώμονα τις μαθησιακές ανάγκες διαφορετικών ομάδων,
ενώ παράλληλα προάγει τόσο τη γνώση της ελληνικής γλώσσας, αλλά και του
ευρωπαϊκού πολιτισμού για τους έφηβους και ενήλικες πρόσφυγες.
Πιο συγκεκριμένα δίνεται η δυνατότητα προετοιμασίας και προσανατολισμού των
παιδιών 15 - 18 ετών, μέσω ταχύρυθμων μαθημάτων γλώσσας και κατά συνέπεια
εξασφαλίζεται μια πιο ομαλή ένταξη στην τυπική εκπαίδευση. Σε όλους τους
εκπαιδευόμενους διασφαλίζεται η συμμετοχή σε εξετάσεις για την απόκτηση
αναγνωρισμένου διπλώματος γλώσσας (ΑΙ, Α2, Β1) με σκοπό την πιστοποίηση των
γνώσεων και την απόκτηση ανάλογων προσόντων.
Επιπλέον, μέσω υποστηρικτικών δράσεων, εξασφαλίζεται η μεταφορά από τις
Δομές Φιλοξενίας στους χώρους των μαθημάτων, αλλά και η δυνατότητα σε γυναίκες
με μικρά παιδιά να παρακολουθήσουν μαθήματα κοντά στον χώρο διαμονής τους.
Του Θεοδόση Παπανδρέου
ΑΠΟΨΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου