Σε όσους βρίσκονται μέσα στα σχολεία της χώρας μας προκαλεί τουλάχιστον
χαμόγελα η νέα υπουργική απόφαση που ορίζει ένα Πλαίσιο Οργάνωσης Σχολικής Ζωής
και ρυθμίζει θέματα διαγωγής, επαίνους, απουσίες μαθητών, χρησιμοποιώντας όπως
αναφέρεται παιδαγωγικές ενέργειες και μέτρα παιδαγωγικά που έτσι όπως
περιγράφονται θα ζήλευαν σχολεία, άριστα οργανωμένα, ακόμη και στη... Φινλανδία.
Οι παιδαγωγικού χαρακτήρα ενέργειες αποφασίζονται μετά από συζήτηση και σε
συμφωνία με όποιον/α μαθητή/τρια αφορούν και μπορούν να περιγράφονται
εκτενέστερα στο Πλαίσιο Οργάνωσης Σχολικής Ζωής κάθε σχολείου. Στόχος είναι το
σχολείο, πριν προχωρήσει στη λήψη παιδαγωγικών μέτρων, να εξαντλεί όλες τις
δυνατότητες παιδαγωγικής παρέμβασης και αντιμετώπισης των προβλημάτων
συμπεριφοράς και συγκρούσεων που αναφύονται εντός της σχολικής κοινότητας,
στοχεύοντας οι μαθητές/τριες να συνειδητοποιήσουν τα λάθη τους και να αλλάξουν
στάση συμπεριφορά αναφέρει μεταξύ άλλων η απόφαση του υπουργείου Παιδείας.
Είναι ανέκδοτο
Ποια είναι η πραγματικότητα όπως τη μεταφέρει ο ίδιος ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ,
Ν. Παπαχρήστος Δεν υπάρχει αυτό, είναι ανέκδοτο, πρόκειται για ένα κείμενο
ευχολόγιο, που είναι εκτός τόπου και χρόνου και μιλά προφανώς για σχολεία άλλης
χώρας! Δεν υφίστανται καν υποστηρικτικές δομές για σοβαρά και όχι για απλά
καθημερινά προβλήματα. Τα σχολεία είναι σε πλήρη διάλυση, δεν υπάρχουν ψυχολόγοι
ή ειδικά εκπαιδευμένοι παιδαγωγοί για να αντιμετωπίσουν τα επιθετικά ή
παραβατικά παιδιά. Έχουμε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες π.χ. δυσλεξία,
διάσπαση προσοχής και πολλά άλλα, τα οποία παραπέμπουμε σε υποστηρικτικές δομές
για να γίνει η διάγνωση και χρειάζεται να περάσουν 2 έως 3 χρόνια για να
εξετασθούν λέει. Σε άλλο σημείο η ίδια υπουργική απόφαση συνεχίζει στο ίδιο
ρομαντικό κλίμα. Στη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών (10
Σεπτεμβρίου), στην οποία γίνεται ο καταμερισμός των εργασιών του σχολείου στους
εκπαιδευτικούς και ο προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου, ορίζεται για κάθε
τμήμα ένας καθηγητής/τρια ως υπεύθυνος/η του τμήματος αυτού. Ο ρόλος του/της υπεύθυνου/ης καθηγητή/τριας
είναι η παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών/τριών, η συστηματική υποστήριξή
τους και η δημιουργία θετικού κλίματος στη σχολική κοινότητα, ο έγκαιρος
εντοπισμός των μαθησιακών, οικογενειακών, οικονομικών και συναισθηματικών
δυσκολιών των μαθητών τριών, ώστε να μπορεί το σχολείο να τις αντιμετωπίσει
αποτελεσματικά .
Ο ρόλος των εκπαιδευτικών
Και εδώ η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Δεν υπάρχει τέτοια δυνατότητα
και πολύ δύσκολα ένας εκπαιδευτικός έτσι όπως λειτουργούν σήμερα τα περισσότερα
δημόσια σχολεία θα αναλάβει να κάνει όλα αυτά που... εύχεται η υπουργική
απόφαση , λέει εκπαιδευτικός σε σχολείο της Αθήνας με 20ετή εμπειρία, ο οποίος
περιγράφει τη δύσκολη καθημερινότητα που καλείται να αντιμετωπίσει. Η
επιθετικότητα των μαθητών έχει αυξηθεί πολύ τα τελευταία χρόνια, οι οικογένειες
αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα, τα παιδιά εισπράττουν βία στο σπίτι και εμείς
δεν έχουμε τη γνώση να τα διαχειριστούμε όλα αυτά. Πραγματικά χρειαζόμαστε
βοήθεια από ειδικούς για να βοηθήσουμε τους μαθητές. Είχαν πει ότι θα φέρουν
ψυχολόγους κοινωνιολόγους, μα εδώ δεν έχουμε καν αρκετούς εκπαιδευτικούς. Ένας
και μοναδικός ψυχολόγος υπάρχει για να καλύψει τα σχολεία της Δ' Διεύθυνσης από
το Μοσχάτο ως τη Βούλα και κάποια πιλοτικά προγράμματα που γίνονται δεν αρκούν
, υποστηρίζει.
Μητέρα ψάχνει ακόμη να βρει τον εκπαιδευτικό που υποτίθεται πως θα ήταν
υπεύθυνος για το bullying στο
σχολείο των παιδιών της. Δεν τηρείται ο κανονισμός και επιπλέον οι περισσότεροι
εκπαιδευτικοί έχουν το σύνδρομο αποποίησης ευθυνών. Οπότε αν κάτι κακό συμβεί
στο σχολείο, οι περισσότεροι δεν είδαν ή δεν άκουσαν , αναφέρει. Στο παράλληλο
σύμπαν πάντως του Κώστα Γαβρόγλου εκείνο που κρίθηκε απαραίτητο ήταν να
αλλάξουν με την υπουργική απόφαση οι γλωσσικά παρωχημένοι χαρακτηρισμοί
"κοσμιωτάτη", "κοσμία", "επίμεμπτος" και η
διαγωγή των μαθητών τριών να χαρακτηρίζεται εφεξής ως "εξαιρετική , καλή η
μεμπτή¨ ... . Δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο ασχολείται με αυτό το θέμα το
υπουργείο. Κανένα σχολείο δεν ασχολείται με τη διαγωγή εδώ και χρόνια, προφανώς
θέλουν να δείχνουν ότι κάτι κάνουν , λέει ο εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών της
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Δηλωση του πρόεδρου της ΟΛΜΕ, Ν. Παπαχρήστου: Στα… ψηλά γράμματα
η ηλεκτρονική εγγραφή στα Γενικά Λύκεια
Η πραγματική αλλαγή στην ίδια υπουργική απόφαση κρύβεται, όπως φαίνεται,
πίσω από την ηλεκτρονική εγγραφή στα Γενικά Λύκεια. Στο τέλος της Γ' Γυμνασίου
θα είναι υποχρεωμένοι οι μαθητές να επιλέξουν εάν θα πάνε σε ΕΠΑΛ ή ΓΕΛ και να
κάνουν ηλεκτρονική αίτηση. Στόχος δεν είναι η έγκυρη προετοιμασία αλλά το
"κλείδωμα" των τμημάτων. Με τις αιτήσεις Μαΐου αν κάποιοι μαθητές
θελήσουν να αλλάξουν τον Σεπτέμβριο και να πάνε από Επαγγελματικό σε Γενικό
Λύκειο ή αντίστροφα δεν θα μπορούν να πάνε στο σχολείο της περιοχής τους, αλλά
μόνον όπου έχει κενές θέσεις. Στόχος είναι να περιοριστεί ο αριθμός των
τμημάτων, να μη δημιουργούνται πουθενά άλλα με λιγότερους από 28 μαθητές ,
αναφέρει ο κ. Παπαχρήστος.
Της Αναστασίας
Τσιβγούλη
ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου