Τετάρτη 31 Ιανουαρίου 2018

Β΄ ΕΛΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ - Κάλεσμα για ανάκληση των πρόσφατων νομοθετημάτων, 23-1-2018




Β΄ Ε.Λ.Μ.Ε.-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Πρ. Κορομηλά 51

ΤΚ54622                     Θεσσαλονίκη, 23-1-2018

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Τηλ & Fax: 0030-2313087277                 Προς: Σχ. Β΄ ΕΛΜΕ, ΜΜΕ

e-mail:b.elme.thess@gmail.com                                                                                                                                                


Συναδέλφισσες-φοι,
το Πολυνομοσχέδιο που έχει ψηφιστεί πρόσφατα περιλαμβάνει μέτρα και ρυθμίσεις που εξειδικεύουν το 3ο Μνημόνιο  στην Εκπαίδευση. Ο στόχος είναι η δημιουργία του «Νέου Σχολείου», στο οποίο, όπως έχουμε ήδη   τονίσει πολλές φορές, κυρίαρχη θέση θα έχει η αξιολόγηση και από το οποίο θα λείπει ο μορφωτικός χαρακτήρας.
 Διδακτικό και εργασιακό ωράριο:

    Η αναδιατύπωση του σχετικού άρθρου του ν. 1566 για το ωράριο των εκπαιδευτικών δεν είναι μια απλή επικαιροποίηση, όπως ισχυρίζεται το Υπουργείο.
      Στη νέα διάταξη νομοθετούνται νέα καθήκοντα στα πλαίσια του εργασιακού ωραρίου που σχετίζονται άμεσα με την αξιολόγηση – αποτίμηση και την υλοποίηση σχεδιασμού για τις νέες δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου. Συγκεκριμένα ο εκπαιδευτικός υποχρεούται να παίρνει μέρος σε συνεδριάσεις για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, την αξιολόγηση του ίδιου και των συναδέλφων του και την επικοινωνία με τις νέες δομές. Επίσης προβλέπεται  υλοποίηση εκτός ωραρίου «εξατομικευμένων προγραμμάτων υποστήριξης συγκεκριμένων μαθητικών ομάδων ή μεμονωμένων μαθητών». Αυτό σημαίνει ότι δρομολογούνται εξελίξεις για κρίσιμες παιδαγωγικές διαδικασίες όπως είναι η ενισχυτική διδασκαλία.
     Παγιώνεται μια πραγματικότητα όπου το σχολείο δεν χρειάζεται διοικητικό προσωπικό και ο εκπαιδευτικός τα κάνει όλα.
     Η  νέα κατάσταση που διαμορφώνεται δεν αφορά μόνο το πόσο θα μένουμε οι εκπαιδευτικοί στο σχολείο αλλά κυρίως τη δομή και το περιεχόμενο του σχολείου. ( Εξάλλου και τώρα ισχύει το 30ωρο για συγκεκριμένο έργο που έχει ανατεθεί στον εκπαιδευτικό από το σύλλογο διδασκόντων). Σίγουρα όμως θα μεγαλώσουν οι πιέσεις της Διοίκησης προς τους συναδέλφους που θα οδηγήσουν σε εντατικοποίηση σε βάρος του παιδαγωγικού έργου. Και φυσικά μόνο ως ανέκδοτο μπορεί να εκλάβει κάποιος την προετοιμασία του μαθήματος για την επόμενη ημέρα ή η διόρθωση γραπτών ή η προετοιμασία του εποπτικού υλικού και των εργαστηρίων σε ένα σχολείο που συχνά διαθέτει άθλιες υποδομές και λόγω της υποχρηματοδότησης δεν έχει ούτε φωτοτυπικό χαρτί ή χαρτί υγείας για τις τουαλέτες.
      Με τις ρυθμίσεις αυτές γίνονται πράξη οι απαιτήσεις του ΟΟΣΑ για διεύρυνση του ρόλου του εκπαιδευτικού ο οποίος θα αναγκάζεται να ψάχνει για χορηγούς καθώς βασικό κριτήριο για καλή αξιολόγηση θα είναι η εξεύρεση πόρων για τη λειτουργία του σχολείου ώστε να απελευθερωθεί το κράτος από την υποχρέωση της χρηματοδότησης. Αυτό συνδυάζεται με την συρρίκνωση επιστημονικών αντικειμένων και την εξάπλωση αφηρημένων «μαθημάτων», όπως project, δημιουργικές εργασίες κλπ, τα οποία οδηγούν σε διαφοροποίηση σχολείων και μαθητών και απαιτούν μαθητές και καθηγητές  που περιφέρονται εντός και εκτός του σχολείου.
Συγχωνεύσεις:
Νομοθετήθηκε επίσης πλαίσιο για τις συγχωνεύσεις το οποίο καθορίζει  κριτήρια που θα οδηγήσουν σε νέο γύρο μαζικών συγχωνεύσεων και κλείσιμο σχολείων και τμημάτων και όχι μόνο στην επαρχία αλλά και στα αστικά κέντρα. Άμεσα θα επιχειρήσουν να προχωρήσουν σε συγχώνευση σχολείων που συστεγάζονται.




Συναδέλφισσες-φοι,
η περίοδος που διανύουμε είναι κρίσιμη! Επιβάλλεται η συσπείρωση στο σωματείο μας, στην ΕΛΜΕ, για να αντιμετωπίσουμε την νέα κατάσταση ,  που θα μας φέρνει ενδεχομένως αντιμέτωπους με αυθαιρεσίες και πιέσεις από την πλευρά της Διοίκησης. Η επίθεση στα εργασιακά μας καθήκοντα και στα μορφωτικά δικαιώματα των νέων θα  συνεχιστεί.
Γι' αυτό διεκδικούμε και απαιτούμε:
·        Κάτω τα χέρια από το ωράριο και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών
·        Αναβάθμιση του παιδαγωγικού έργου με προσλήψεις μόνιμου διδακτικού και διοικητικού προσωπικού και δημιουργία σύγχρονων επαρκών υποδομών.
·        Όχι σε συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολείων και τμημάτων. Εδώ και τώρα να γίνει πράξη το αίτημα 15 μαθητές στην τάξη (για την πρωτοβάθμια) και 20 για τη δευτεροβάθμια.
·        Αύξηση δαπανών για την Παιδεία από τον κρατικό Προυπολογισμό.
·        ΤΩΡΑ λεφτά για τη μόρφωση των παιδιών μαθητών μας.


  Για το ΔΣ της Β΄ Ε. Λ. Μ. Ε.-Θ

 Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                      Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


         ΤΟΔΑΣ  ΓΕΩΡΓΙΟΣ                  ΝΤΙΝΤΗ  ΛΕΜΟΝΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου