ME «ΜΠΟΥΣΟΥΛΑ» ΤΗΝ ΠΕΡΣΙΝΗ ΧΡΟΝΙΑ ΟΔΕΥΕΙ TO ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΠΡΟΣ ΜΑΤΑΙΩΣΗ προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις
Τον Μάιο θα παρθούν οι οριστικές αποφάσεις, αλλά με τα χρονικά περιθώρια να είναι εξαιρετικά στενά, όλα συνηγορούν πως το επικρατέστερο σενάριο είναι το να μην πραγματοποιηθούν οι ενδοσχολικές εξετάσεις.
Δύσκολες εξισώσεις πρέπει να επιλύσει το επόμενο διάστημα η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Πέρα από το μεγάλο ζήτημα της επιστροφής των μαθητών στα θρανία και στη δια ζώσης εκπαίδευση, θα πρέπει να εξετάσει και το μετά από αυτό στάδιο, ειδικά για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Δηλαδή, όταν οι μαθητές γυρίσουν στα σχολεία, θα πρέπει να αξιολογηθούν τα δεδομένα από τη μαθησιακή διδασκαλία της παρατεταμένης τηλεκπαίδευσης, κατά πόσο η ύλη που διδάχθηκε με την τηλεκπαίδευση έχει κατανοηθεί σε βάθος από τους μαθητές, και να μπει σε ένα προγραμματισμό η ποιοτική αναπλήρωση της ύλης. Το βασικό ερώτημα που τίθεται μετά από όλα αυτά, είναι αν, τελικά, είναι εφικτό να πραγματοποιηθούν οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στο Γυμνάσιο και το Λύκειο.
Επίσημα, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δείχνει ως χρόνο λήψης της απόφασης τον Μάιο, όταν θα έχουν πάνω στο τραπέζι όλα τα στοιχεία, το χρόνο που έχει καλύψει η δια ζώσης εκπαίδευση, κατά πόσο έχει καλυφθεί η ύλη που έπρεπε να διδαχθεί.
Από την 1η Μαρτίου, ωστόσο, σε συνάντησή της με την υπουργό Παιδείας, η ηγεσία της ΟΛΜΕ είχε θέσει όλα τα προβλήματα που προκύπτουν και ζήτησε να μην πραγματοποιηθούν οι προαγωγικές και οι απολυτήριες εξετάσεις. Αν και η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας κρατά κλειστά τα χαρτιά της υποστηρίζοντας ότι εξετάζει όλα τα σενάρια, το επικρατέστερο είναι, εν τέλει, να μην πραγματοποιηθούν οι ενδοσχολικές εξετάσεις.
Δεν «βγαίνουν» οι ημέρες
Αν κανείς παρακολουθήσει τη λογική ακολουθία των δεδομένων οι αριθμοί και οι ημερομηνίες δεν βγαίνουν.
Με την πανδημία να είναι σε έξαρση η κυβέρνηση προτάσσει το άνοιγμα από τις 12 Απριλίου μόνο των τριών τάξεων του Λυκείου, με την υποχρεωτική χρήση για μαθητές και εκπαιδευτικούς των self test. Και αυτό, γιατί το μεγάλο ζήτημα παραμένει η Γ Λυκείου, της οποίας οι μαθητές θα κληθούν να δώσουν Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Αργότερα θα εξεταστεί αν θα ακολουθήσουν οι μαθητές του Γυμνασίου. Καθώς από τις 12 Απριλίου μέχρι τις διακοπές του Πάσχα μένουν μόνο δύο εβδομάδες, όλα δείχνουν ότι τα δημοτικά σχολεία θα ανοίξουν μετά τις διακοπές του Πάσχα.
Ένα χρονικό σημείο-σταθμός που παίζει κομβικό ρόλο είναι ότι στα μέσα Ιουνίου, περίπου στις 1415 Ιουνίου, θα πραγματοποιηθούν οπωσδήποτε οι Πανελλαδικές Εξετάσεις. Είναι κάτι για το οποίο δεσμεύτηκε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως. Θα λάβουν χώρα, δηλαδή, την ίδια περίοδο που έγιναν και πέρσι. Αυτό σημαίνει ότι μέχρι την έναρξη των Πανελλαδικών θα πρέπει να έχουν διεξαχθεί οι απολυτήριες και οι προαγωγικές εξετάσεις. Κανονικά προς τα τέλη Μαΐου σταματούν τα μαθήματα και ακολουθούν οι ενδοσχολικές εξετάσεις.
Καθώς τα παιδιά μετά τις διακοπές του Πάσχα θα είναι στα θρανία τους στις 10 Μαΐου, αν υπάρξει η πιθανότητα να πραγματοποιηθούν οι ενδοσχολικές εξετάσεις, τότε θα έχουν μόνο δύο με τρεις εβδομάδες για να παρακολουθήσουν μαθήματα δια ζώσης, γιατί μετά θα πρέπει να ξεκινήσουν οι ενδοσχολικές εξετάσεις.
Η παράταση του διδακτικού έτους, όμως, είναι δεδομένη. Η υπουργός Παιδείας έχει μιλήσει για παράταση του σχολικού έτους εντός του Ιουνίου. Είναι κάτι το οποίο ζητά και η εκπαιδευτική κοινότητα, να παραταθούν τα μαθήματα και η δια ζώσης διδασκαλία, και μέσα στις δυο πρώτες εβδομάδες του Ιουνίου.
Καθώς είναι αμετάβλητο ότι οι Πανελλαδικές Εξετάσεις δεν αλλάζουν ημερομηνία διεξαγωγής, τότε δεν θα υπάρχει χρόνος για να πραγματοποιηθούν οι ενδοσχολικές εξετάσεις.
Η κυβέρνηση προτάσσει το άνοιγμα από τις 12 Απριλίου μόνο των τριών τάξεων του Λυκείου, με την υποχρεωτική χρήση για μαθητές και εκπαιδευτικούς των self test
ΤΟ ΠΕΡΣΙΝΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΚΑΙ ΤΟ «ΑΓΚΑΘΙ» ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
Το πιο εφικτό σενάριο είναι να μην πραγματοποιηθούν οι ενδοσχολικές εξετάσεις αν στο υπουργείο Παιδείας θέλουν να δώσουν βαρύτητα στη δια ζώσης εκπαίδευση. Στο υπουργείο Παιδείας έχουν και την περσινή εμπειρία, και όλα τα δεδομένα δείχνουν ότι το πιο πιθανό είναι να ακολουθήσουν τον περσινό «μπούσουλα».
Την προηγούμενη σχολική χρονιά που οι μαθητές συγκριτικά με φέτος, είχαν περισσότερο χρονικό διάστημα πραγματοποιήσει δια ζώσης διδασκαλία, τελικά επιλέχθηκε να παραταθεί το διάστημα της διδασκαλίας μαθημάτων και τις δύο πρώτες εβδομάδες του Ιουνίου, δεν διεξήχθησαν προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις, και ξεκίνησαν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις στις 15 Ιουνίου.
Επίσης, προκρίνεται η παράταση του διδακτικού έτους μέχρι τέλος Ιουνίου για τα δημοτικά σχολεία, όπως έγινε και την προηγούμενη χρονιά.
Ένας λόγος που το υπουργείο Παιδείας εξετάζει όλα τα ενδεχόμενα για να πραγματοποιηθούν οι ενδοσχολικές εξετάσεις είναι και η Τράπεζα Θεμάτων. Φέτος εγκαινιάζεται η Τράπεζα Θεμάτων για τις προαγωγικές εξετάσεις για τους μαθητές της Α’ Λυκείου, και είναι ένα στοίχημα που έχει θέσει η υπουργός Παιδείας. Ωστόσο, για την Τράπεζα Θεμάτων υπήρξαν έντονες αντιδράσεις από την εκπαιδευτική κοινότητα, που ζητούσε να μην γίνει εντοπίζοντας πολλές αδυναμίες, και είχε έρθει σε σύγκρουση με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.
Σε ερώτηση σε μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας για το αν θα μπορούσαν οι μαθητές να συνεχίσουν τα μαθήματά τους μέσα στον Ιούνιο και να δώσουν τις προαγωγικές τους εξετάσεις, τις ημέρες που δεν θα διεξάγονται οι Πανελλαδικές, η απάντηση ήταν ότι είναι ένα ακραίο και ανέφικτο σενάριο. Πρώτον, γιατί οπωσδήποτε θα πρέπει να γίνουν οι απολυτήριες εξετάσεις της Γ’ Λυκείου, για να συμμετέχουν οι μαθητές στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Όσον αφορά τους άλλους μαθητές, πάλι δεν είναι δυνατόν, γιατί τα περισσότερα σχολικά κτίρια χρησιμοποιούνται για τη διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων και θα υπήρχαν και υγειονομικά ζητήματα λόγω της πανδημίας.
ΒΡΑΔΥΝΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου