Δευτέρα 19 Απριλίου 2021

Συνέντευξη: Νίκη Κεραμέως Υπουργός Παιδείας και θρησκευμάτων

 

«Στόχος είναι να επιμηκυνθεί κατά το δυνατόν ο χρόνος διά ζώσης διδασκαλίας, καθώς και η διάδραση μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών»

«Υπάρχει το ενδεχόμενο να παραταθεί το σχολικό έτος εντός του Ιουνίου»

Ανοιχτό είναι το ενδεχόμενο να παραταθεί το σχολικό έτος εντός του Ιουνίου, αφού στόχος είναι να επιμηκυνθεί ο χρόνος διά ζώσης διδασκαλίας καθώς και η διάδραση μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών, όπως υποστηρίζει στη Realnews η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως. Παράλληλα, όμως ξεκαθαρίζει πως μαθήματα δεν θα γίνουν την περίοδο του Πάσχα, αφού μαθητές και εκπαιδευτικοί έχουν καταβάλει μεγάλη προσπάθεια όλο αυτό το διάστημα της εξ αποστάσεως διδασκαλίας και έχουν ανάγκη από αποφόρτιση. Η Ν. Κεραμέως αναφέρεται στο πότε μπορεί να γίνει η επιστροφή των μαθητών των γυμνασίων και των δημοτικών στα θρανία, στον εμβολιασμό των εκπαιδευτικών και στα voucher για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού, ενώ απαντά και στην κριτική του ΣΥΡΙΖΑ για το νέο σύστημα πανελλαδικών εξετάσεων.

Μετά τα λύκεια, η επιστροφή των μαθητών σε γυμνάσια και δημοτικά θα γίνει με τα self tests;

Προχωρούμε βήμα-βήμα, αναμένοντας τις εισηγήσεις των ειδικών για το άνοιγμα και των άλλων βαθμιδών της εκπαίδευσης (νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια) και τους όρους με τουςοποίουςαυτέςθα ανοίξουν, έχοντας βεβαίως ωςπροτεραιότητά μαςτη διά ζώσης επαναλειτουργία όλων των εκπαιδευτικών δομών, με όρους ασφάλειας και προστασίας της δημόσιας και ατομικής υγείας. To self test αποτελεί ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο σε αυτή την κατεύθυνση, για την πρόληψη από τη διασπορά τηςπανδημίαςμέσω της έγκαιρης ανίχνευσης ασυμπτωματικών κρουσμάτων κορωνοϊού. Η πρακτική των self tests κερδίζει διαρκώς έδαφος σε πολλές χώρες όπως η Γερμανία, η Ολλανδία, η Τσεχία, η Αυστρία, το Ηνωμένο Βασίλειο. Ειδικότερα, στην Αυστρία, μετά τη χρήση των self tests, υπήρξαν λιγότεροι ασυμπτωματικοί φορείς COVID-1 9 από ό,τι τον Σεπτέμβριο, πριν από το δεύτερο κύμα και πριν από τη διάδοση του νέου στελέχους.

Για να δικαιολογηθούν οι απουσίες μαθητών και εκπαιδευτικών, θα πρέπει να γίνει επανέλεγχος μετά τα self tests;

Η διαδικασία της επανάληψης από επαγγελματία υγείας είναι, πράγματι, αναγκαία όταν υπάρχει θετικό αποτέλεσμα στο self test ή συμπτώματα, προκειμένου να επιβεβαιωθεί το self test και για τη συνακόλουθη δικαιολόγηση των απουσιών. To self test αποτελεί μια μορφή προσυμπτωματικού ελέγχου, που αποσκοπεί στην έγκαιρη διάγνωση και πρόληψη. Προσπαθούμε δηλαδή να εντοπίσουμε τη νόσο σε πρώιμα στάδια, πριν εμφανιστούν συμπτώματα. Οι μαθητές οι εκπαιδευτικοί και το προσωπικό που εντοπίζονται θετικοί στο self test και μετά επιβεβαιώνονται ως κρούσματα κυκλοφορούσαν δίχως να ξέρουν ότι είναι φορείς του ιού και θα πήγαιναν και στο σχολείο, συναναστρεφόμενοι μαθητές και εκπαιδευτικούς. Αυτή είναι η προστιθέμενη αξία αυτού του είδους των τεστ. Πρόκειται για εν δυνάμει χιλιάδες μεταδόσεις που αποτρέψαμε, μέσα στο σχολείο, αλλά και μέσα σε κάθε σπίτι.

Θα πάρει παράταση το σχολικό έτος;

Υπάρχει το ενδεχόμενο να παραταθεί το σχολικό έτος εντός του Ιουνίου. Στόχος είναι να επιμηκυνθεί κατά το δυνατόν ο χρόνος διά ζώσης διδασκαλίας καθώς και η διάδραση μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών. Σημειώνεται ότι δεν θα γίνουν μαθήματα κατά τη διάρκεια των διακοπών του Πάσχα, διότι όλοι -μαθητές και εκπαιδευτικοί- έχουν καταβάλει εξαιρετικά μεγάλες προσπάθειες όλο αυτό το διάστημα της εξ αποστάσεως διδασκαλίας και έχουν ανάγκη από αποφόρτιση. Οπως έχει ήδη διαφανεί από πολλές αποφάσεις μας δεν θα διστάσουμε να προσαρμόσουμε οποιαδήποτε πτυχή τηςεκπαιδευτικής διαδικασίας χρειαστεί προς όφελος των μαθητών και των εκπαιδευτικών μας.

Οι καθηγητές και οι δάσκαλοι πότε θα εμβολιαστούν;

Το πρώτο βήμα έγινε ήδη από τον Φεβρουάριο, με την ένταξη κατά προτεραιότητα των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και εκπαίδευσηςστο πρόγραμμα εμβολιασμών. Το δεύτερο βήμα, τον Μάρτιο, επικεντρώθηκε στην ένταξη κατά προτεραιότητα των εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης στο σύστημα αξιοποίησης αδιάθετων εμβολίων. Και τώρα, από 21 Απριλίου, πραγματοποιούμε το τρίτο και καθοριστικό βήμα, την ένταξη όλων των εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης στην τρέχουσα εμβολιαστική περίοδο. Προστατεύουμε τους εκπαιδευτικούς μας και θωρακίζουμε ολόκληρη την εκπαιδευτική μας κοινότητα.

■ Ο ΣΥΡΙΖΑ σάς ασκεί κριτική για το νέο, εκδικητικό, όπως το χαρακτηρίζει, σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων, που αφήνει εκτός πανεπιστημίων 25.000 μαθητές. Τι απαντάτε;

Είναι λυπηρό ότι ο ΣΥΡΙΖΑ εξακολουθεί να επιθυμεί να εισάγονται φοιτητές στα πανεπιστήμιά μας με βαθμό 1 και 2 στα 20 για καθαρά μικροπολιτικούς λόγους. Μια τέτοια πρακτική είχε ως αποτέλεσμα την παραπλάνηση των ίδιων των φοιτητών, καθώς τους ωθούσε σε ένα δρόμο δίχως προοπτική επιτυχούς φοίτησης την κοροϊδία και των συμφοιτητών τους με πολύ υψηλότερες επιδόσεις αλλά και των φορολογουμένων που πλήρωναν για φοιτητές που δεν πληρούσαν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές πηροϋποθέσεις αντί να δίνονταν περισσότερα χρήματα γι' αυτούς που πραγματικά τις πληρούσαν. Η αξιωματική αντιπολίτευση αποκρύπτει, δε, τεχνηέντως ότι, ταυτόχρονα με την ελάχιστη βάση εισαγωγής δίνεται για πρώτη φορά η δυνατότητα υποβολής παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου για τη φοίτηση σε δημόσιο ΙΕΚ. Συνεπώς ένας υποψήφιος μπορεί να υποβάλει παράλληλα α) μηχανογραφικό για είσοδο σε ΑΕΙ, βάσει της επίδοσής του στις πανελλαδικές εξετάσεις και β) μηχανογραφικό για εγγραφή σε δημόσιο ΙΕΚ, βάσει του απολυτηρίου του και επιπλέον κριτηρίων, σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας των ΙΕΚ. Στόχος μας είναι οι νέοι μας να έχουν επιλογές να έχουν εναλλακτικές και να ακολουθούν εκπαιδευτικές διαδρομές που υπηρετούν τις κλίσεις τις δεξιότητες και τις προτιμήσεις τους.

■ Προχωρά το πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα» μετά voucher των 200 ευρώ; Πότε θα τα παραλάβουν οι μαθητές;

Το πρόγραμμα αυτό έρχεται να «χτίσει» πάνω στο κεκτημένο της τηλεκπαίδευσης επενδύοντας 112 εκατ. ευρώ για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού για μαθητές σπουδαστές και φοιτητές 4-24 ετών μέσω συστήματος voucher, με στόχο τον περαιτέρω ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων της εκπαιδευτικής κοινότητας και την ενδυνάμωση των ευάλωτων συμπολιτών μας. Μέχρι σήμερα, έχουν εγκριθεί αιτήσεις για voucher σε 335.81 4 νέους. Με την έκδοση των κουπονιών, που έχει ήδη ξεκινήσει από τις αρχές της εβδομάδας οι δικαιούχοι και οι οικογένειές τους μπορούν να προμηθευτούν άμεσα από τους προμηθευτές τις συσκευές που επιθυμούν.

 Τι νέο να περιμένουμε από το επόμενο σχολικό έτος;

Αλλάζει κάτι στα σχολεία; Μετά την επιτυχή πιλοτική εφαρμογή των εργαστηρίων δεξιοτήτων φέτος σε 21 8 νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια, το προσεχές σχολικό έτος προγραμματίζεται η επέκταση στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των σχολείων της χώρας. Θεματικές σταθμισμένες ανά ηλικία και εκπαιδευτική βαθμίδα όπως STEM & Εκπαιδευτική Ρομποτική, αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα, κλιματική αλλαγή, επιχειρηματικότητα, φυσικές καταστροφές και πολιτική προστασία, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση θα διδάσκονται από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο σε όλα τα νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια τηςχώρας. Επεκτείνεται, επιπλέον, η εισαγωγή δημιουργικών δραστηριοτήτων στα αγγλικά σε όλα τα νηπιαγωγεία, που δοκιμάστηκε επίσης επιτυχώς φέτος προχωρούν, μεταξύ άλλων, η ολοκλήρωση των νέων προγραμμάτων σπουδών και οι επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Οι παρεμβάσεις μας αποσκοπούν σε ένα σχολείο πιο ουσιαστικό και ποιοτικό, πιο δημιουργικό και ανοιχτό, που θα ανταηοκρίνεται στην ανάγκη για πιο σφαιρική μόρφωση και ακόμη πιο χρήσιμα εφόδια για τα παιδιά μας.  

 

REALNEWS

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου