Δευτέρα 19 Απριλίου 2021

Το Υπουργείο Παιδείας εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία περιγράφει τους όρους διεξαγωγής των εξετάσεων και την διαχείριση της ύλης.

 

Η πανδημία του κορωνοϊού είχε βάλει φρένο στις εξετάσεις δια ζώσης, όμως, το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι, πλέον, θα επιτρέπεται η διεξαγωγή κάθε είδους εξετάσεων, όπως γλωσσομάθειας και πιστοποίησης δεξιοτήτων, με συγκεκριμένα μέτρα. Μεταξύ αυτών των μέτρων θα είναι και η διενέργεια τεστ για τον κορωνοϊό.

Μέχρι τώρα επιτρεπόταν η διεξαγωγή εξετάσεων μόνο για τελειόφοιτους μαθητές, φοιτητές, σπουδαστές ή αποφοίτους, οι οποίες απαιτούνταν από πανεπιστήμια του εξωτερικού. Με τη νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση δίνεται το “πράσινο φως” για τις εξετάσεις και προβλέπεται ότι επιτρέπεται η είσοδος στο εξεταστικό κέντρο μόνο με την επίδειξη χειρόγραφης βεβαίωσης αρνητικού τεστ για τον κορωνοϊό, υπογεγραμμένη από τον εξεταζόμενο ή, στην περίπτωση που, είναι ανήλικος από τον γονέα/ κηδεμόνα του.

Το αρνητικό τεστ μπορεί να είναι είτε αποτέλεσμα self test, το οποίο πραγματοποιείται έως και 24 ώρες πριν από την εξέταση, είτε άλλου τύπου διαγνωστικός έλεγχος (rapid test ή PCR test) που πραγματοποιείται έως και 72 ώρες πριν από την εξέταση. Αξίζει να σημειωθεί ότι η δαπάνη για το τεστ κορωνοϊού θα βαρύνει τον εξεταζόμενο.

Επίσης, υποχρεωτικό θα είναι το self test και για το προσωπικό που απασχολείται με φυσική παρουσία κατά τη διενέργεια των εξετάσεων.

Τέλος, η χρήση της μάσκας θα είναι υποχρεωτική για μαθητές και εκπαιδευτικούς σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους. Επίσης, προβλέπεται συχνός καθαρισμός των χεριών με χρήση νερού και σαπουνιού ή με αλκοολούχο αντισηπτικό διάλυμα, ο καθαρισμός αιθουσών, επιφανειών και εξοπλισμού έπειτα από κάθε χρήση και η εξασφάλιση επαρκούς φυσικού αερισμού των αιθουσών.

Πέρα από αυτό, το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έστειλε σε όλα τα σχολεία οδηγίες για τον προγραμματισμό της εκπαιδευτικής λειτουργίας και τη διαχείριση της ύλης.

Πιο συγκεκριμένα, μετά την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση εστάλησαν αναλυτικές οδηγίες και για τα κεντρικά σημεία της ύλης μαθημάτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, “τα οποία είναι απαραίτητα για την ορθολογική διαχείριση της ύλης των τάξεων αυτών κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά καθώς και την επόμενη”.

Σε όλα τα σχολεία εστάλησαν προτάσεις για την ψυχοκοινωνική προσαρμογή των μαθητών στις παρούσες συνθήκες κατά την επιστροφή στη διά ζώσης διδασκαλία, που εκπονήθηκαν από επιστημονική ομάδα του Εργαστηρίου Σχολικής Ψυχολογίας του Τμήματος Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ.

Τέλος, εστάλησαν οδηγίες για τη διαπίστωση του βαθμού αφομοίωσης της ύλης από την πλευρά των μαθητών, καθώς και προτάσεις και κατευθύνσεις για την εκπαιδευτική λειτουργία.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση:

1. Επιτρέπεται η διεξαγωγή κάθε είδους εξετάσεων, όπως γλωσσομάθειας, πιστοποίησης δεξιοτήτων κ.ά., τηρουμένων των μέτρων προστασίας και πρόληψης όπως η υποχρεωτική χρήση μάσκας από τους μαθητές και εκπαιδευτικούς στους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, ο συχνός καθαρισμός των χεριών με χρήση νερού και σαπουνιού ή με αλκοολούχο αντισηπτικό διάλυμα, ο καθαρισμός αιθουσών, επιφανειών και εξοπλισμού μετά από κάθε χρήση, η εξασφάλιση επαρκούς φυσικού αερισμού των αιθουσών.

Η νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 1558/17-4-2021) ορίζει ότι η είσοδος στο εξεταστικό κέντρο επιτρέπεται μόνο με την επίδειξη χειρόγραφης βεβαίωσης αρνητικού αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (selftest), που πραγματοποιείται έως και 24 ώρες πριν από την εξέταση ή άλλου τύπου διαγνωστικού ελέγχου (rapid test ή PCR test) που πραγματοποιείται έως και 72 ώρες πριν την εξέταση, η οποία υπογράφεται από τον εξεταζόμενο ή τον γονέα/κηδεμόνα του εάν πρόκειται για ανήλικο. Η δαπάνη για τον αυτοδιαγνωστικό ή τον διαγνωστικό έλεγχο βαρύνει τον εξεταζόμενο. Όμοια υποχρέωση υφίσταται για τους φορείς διοργάνωσης των εξετάσεων/εξεταστικά κέντρα όσον αφορά στο κάθε είδους προσωπικό που απασχολείται με φυσική παρουσία κατά τη διενέργεια των εξετάσεων.

Υπενθυμίζεται ότι μέχρι σήμερα επιτρεπόταν η διεξαγωγή εξετάσεων (συμπεριλαμβανομένων και εξετάσεων γλωσσομάθειας) μόνο για τελειόφοιτους μαθητές, φοιτητές, σπουδαστές ή αποφοίτους, οι οποίες απαιτούνταν από Πανεπιστήμια του εξωτερικού για την εισαγωγή υποψηφίων στο Β’ εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2020-2021 ή για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022.

2. Οδηγίες αναφορικά με τον προγραμματισμό της εκπαιδευτικής λειτουργίας και τη διαχείριση της ύλης διαρκούσης της πανδημίας (Covid-19) εστάλησαν από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής στα σχολεία όλης της χώρας.

Ειδικότερα, σε συνέχεια αναλυτικών οδηγιών που έχουν ήδη σταλεί για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, εστάλησαν αναλυτικές οδηγίες σχετικά με τα κεντρικά σημεία της ύλης μαθημάτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τα οποία είναι απαραίτητα για την ορθολογική διαχείριση της ύλης των τάξεων αυτών κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά καθώς και την επόμενη.

Περαιτέρω, οι σχολικές μονάδες όλης της χώρας έλαβαν προτάσεις για την ψυχοκοινωνική προσαρμογή των μαθητών/μαθητριών στις παρούσες συνθήκες κατά την επιστροφή στη διά ζώσης διδασκαλία, που εκπονήθηκαν από επιστημονική ομάδα του Εργαστηρίου Σχολικής Ψυχολογίας του Τμήματος Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ, οδηγίες για τη διαπίστωση του βαθμού αφομοίωσης της ύλης από την πλευρά των μαθητών/μαθητριών, καθώς και προτάσεις και κατευθύνσεις για την εκπαιδευτική λειτουργία.

Με σταθερό γνώμονα την επιδίωξη της δια ζώσης επαναλειτουργίας όλων των εκπαιδευτικών δομών με όρους προστασίας και ασφάλειας για τη δημόσια και ατομική υγεία, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και οι συνεργαζόμενοι φορείς καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε ολόκληρη η εκπαιδευτική κοινότητα να μεταβεί ομαλά στη νέα κανονικότητα, σε συνθήκες αλληλεγγύης, αμοιβαιότητας και υποστήριξης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου