Επανεκκίνηση της δια ζώσης εκπαίδευσης: Μια πρώτη αποτίμηση
Στις 12 Απριλίου πραγματοποιήθηκε το άνοιγμα των ΓΕ.Λ.- ΕΠΑ.Λ., ενώ τη Δευτέρα 10 Μαΐου θα υπάρξει επανεκκίνηση των δια ζώσης μαθημάτων στα Νηπιαγωγεία- Δημοτικά- Γυμνάσια. Η επάνοδος των μικρότερων μαθητών θα γίνει με τους ίδιους όρους, όπως ακριβώς συνέβη με τους μαθητές του Λυκείου, δηλαδή με τη διενέργεια «αυτοδιαγνωστικών τεστ», δύο ημέρες την εβδομάδα. Το σχολικό έτος θα παραταθεί στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση έως τις 11 Ιουνίου, ενώ για την Πρωτοβάθμια έως τις 25 Ιουνίου. Οι Πανελλαδικές εξετάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 14/6 στα ΓΕ.Λ και από τις 15/6 στα ΕΠΑ.Λ.
Η Ο.Λ.Μ.Ε. είχε θέσει συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις για την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων, ενώ είχε προτείνει την μη διεξαγωγή των ενδοσχολικών εξετάσεων, θέτοντας παράλληλα μετ’ επιτάσεως το αίτημα της μη εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής για την πρόσβαση στα ΑΕΙ. Σχετικές μελέτες εκτιμούν πως τουλάχιστον 25.000-30.000 μαθητές/τριες θα απορριφθούν με βάση ένα συγκεκριμένο μαθηματικό μοντέλο, ενώ παράλληλα θα υπάρχουν χιλιάδες κενές θέσεις , ιδιαίτερα στα περιφερειακά τμήματα.
Η Ο.Λ.Μ.Ε. από την πρώτη Μαρτίου είχε θέσει στην κ. Κεραμέως την πρότασή της για την μη διεξαγωγή των απολυτηρίων- προαγωγικών εξετάσεων. Η επί μακρόν απουσία των μαθητών από τα σχολεία, τα προβλήματα της «εξ αποστάσεως εκπαίδευσης», η μη ουσιαστική συχνά εμπέδωση της ύλης και η εμπειρία της προηγούμενης χρονιάς οδήγησαν εκπαιδευτικά- παιδαγωγικά στην αναγκαία αποδοχή της θέσης μας. Τελικά έγινε αποδεκτή και οι άκαιρες εξετάσεις αντικαταστάθηκαν με δύο εβδομάδες μαθημάτων. Δυστυχώς η Υπουργός υπεραμύνθηκε της εφαρμογής του μέτρου της ελάχιστης βάσης , παραγνωρίζοντας τις συνθήκες που επικράτησαν τη φετινή χρονιά. Είναι βέβαιο πως οι εξελίξεις θα μας δικαιώσουν άλλη μια φορά, όμως η απογοήτευση χιλιάδων παιδιών που ουσιαστικά δεν θα έχουν το δικαίωμα να υποβάλουν μηχανογραφικό θα είναι η τραγική κατάληξη αυτών των επιλογών.
Όσον αφορά τους όρους της ασφαλούς επαναλειτουργίας των σχολικών μονάδων η Ο.Λ.Μ.Ε. συνεχίζει να ζητά την κατάτμηση των υπερμεγεθών τμημάτων. Ο διάλογος με το ΥΠΑΙΘ που όφειλε να εκκινήσει από το Μάιο του 2020, ας πραγματοποιηθεί τουλάχιστον το Μάιο του 2021. Η Ομοσπονδία θα συνεχίσει να διεκδικεί και να υπερασπίζεται το Δημόσιο Σχολείο, παράλληλα επιθυμεί να υπάρξει ένας ειλικρινής, ουσιαστικός και αποτελεσματικός διάλογος με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ. Ο κλάδος είναι ενωμένος και ισχυρός , έτοιμος να δώσει την επόμενη μάχη, εάν χρειαστεί. Πρώτιστα όμως προέχει το καλό της Παιδείας και της Δημόσιας Εκπαίδευσης και γι’ αυτό αγωνιζόμαστε.
Θ. Τσούχλος, Πρόεδρος Ο.Λ.Μ.Ε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου