Κυριακή 18 Απριλίου 2021

Παράταση του σχολικού ετους εως τις 11 Ιουνίου

 

Η απόφαση είναι οριστική: Παράταση της σχολικής χρονιάς ανακοινώνεται από την κυβέρνηση τις επόμενες ημέρες και μάλιστα ως τις 1 1 Ιουνίου, ώστε στις 14 ή 15 του μήνα, ένα Σαββατοκύριακο μόνο μετά τη λήξη των μαθημάτων, να ξεκινήσουν οι εφετινές πανελλαδικές εξετάσεις. Οι οποίες βέβαια ξεκινούν στη σκιά μιας δύσκολης χρονιάς, με ελλιπή εκπαιδευτική προετοιμασία και συνεχή «άνοιξε-κλείσε» στα σχολεία όλης της χώρας.

Σε αυτή την περίοδο θα εφαρμοστεί η νέα Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, που έχει ως σκοπό να αντιμετωπίσει δύο στρεβλώσεις του εξεταστικού συστήματος της χώρας: την εισαγωγή φοιτητών στα ΑΕΙ με πολύ χαμηλές βαθμολογίες και την απορρόφηση ή συγχώνευση τμημάτων της ανώτατης εκπαίδευσης που αποτελούσαν ως σήμερα σπουδές χαμηλού ενδιαφέροντος και χαμηλού βαθμολογικού «στάτους» των πρωτοετών εισακτέων τους.

Άνισες ευκαιρίες

Παρότι όμως η θέσπιση μιας μορφής βάσης για την επιλογή των εισακτέων των ΑΕΙ της χώρας είναι μια πολιτική επιλογή που αποτελούσε αναγκαιότητα, δεν υπάρχει σχεδόν κανείς στην εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας σήμερα που να μη σχολιάζει ότι η εφετινή είναι μάλλον η χειρότερη χρονιά για να εφαρμοστεί.

Και αυτό γιατί οι υποψήφιοι θα βαδίσουν τον Ιούνιο με ήδη βαριά βήματα προς τα εξεταστικά κέντρα της χώρας, πολλοί εξ αυτών χωρίς να είναι καλά προετοιμασμένοι και όσοι βέβαια δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα να καταφύγουν σε ιδιωτική εκπαιδευτική υποστήριξη σχεδόν καθόλου. Κατ’ επέκταση θα ηχήσουν μάλλον πένθιμα τα αποτελέσματα μιας εξεταστικής περιόδου που μπορεί να «θεραπεύει» μερικές από τις πληγές της, αλλά σε περίοδο άνισων εκπαιδευτικών ευκαιριών. Το ίδιο ισχύει για την εφαρμογή εφέτος της Τράπεζας Θεμάτων στην Α’ τάξη του Λυκείου, για την οποία οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας των καθηγητών δημόσιων σχολείων (ΟΛΜΕ) ζητούν να μετατεθεί η εφαρμογή της για την επόμενη χρονιά.

Οι προαγωγικές εξετάσεις

Τόσο στο Λύκειο, όμως, όσο και στο Γ υμνάσιο το μεγάλο ερώτημα για την εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας είναι αν θα γίνουν εφέτος προαγωγικές εξετάσεις, καθώς πέρυσι είχαν αναβληθεί και οι μαθητές και μαθήτριες είχαν αξιολογηθεί με βάση τους βαθμούς των τετραμήνων. Το υπουργείο Παιδείας κινείται στην κατεύθυνση της κανονικής διοργάνωσης των προαγωγικών εξετάσεων, καθώς, όπως σχολιάζουν πολλοί, εάν τις αναβάλει και εφέτος, η απόφαση αυτή θα ισοδυναμεί με παραδοχή τού ότι η τηλεκπαίδευση δεν λειτούργησε και τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα της χρονιάς θα είναι φτωχά... Έτσι, η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα συνδέεται με την αξιοπιστία του συστήματος της τηλεκπαίδευσης, στην οποία και η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει επενδύσει.

Στις 10 Μαΐου τα Γυμνάσια

 Έτσι, επί του παρόντος και όπως αναφέρουν οι πληροφορίες από το κτίριο του Αμαρουσίου, φαίνεται ότι το μόνο που έχει «κλειδώσει» είναι η παράταση του σχολικού έτους κατά δύο εβδομάδες.

Τα μαθήματα στα Γυμνάσια, πάντα με βάση τις προτάσεις των επιδημιολόγων και μόνο εφόσον δεν έχουν εκτοξευθεί τις επόμενες ημέρες τα κρούσματα του κορωνόίού, αναμένεται να επανέλθουν σε διά ζώσης παρουσία μετά τις διακοπές του Πάσχα, δηλαδή σας 10 Μαΐου.

Να θυμίσουμε ότι πέρυσι το σχολικό έτος παρατάθηκε επίσης κατά δύο εβδομάδες, από τις 31 Μαΐου που τελείωνε για τα Γυμνάσια και τα Λύκεια ως τις 12 Ιουνίου και οι πανελλαδικές εξετάσεις ξεκίνησαν και το 2020 στις 15 Ιουνίου. Το μοντέλο άρα υπάρχει και είναι εύκολο να εφαρμοστεί για δεύτερη χρονιά. Τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα ανά κατεύθυνση είναι τέσσερα, οπότε απαιτούνται οκτώ ημέρες εξεταστικής διαδικασίας που θα ολοκληρωθούν στις 26 του μήνα.

Κατά τα άλλα, κενά δύο ετών συμπληρώνονται αυτή τη χρονιά, με τους εφετινούς υποψηφίους για τα ΑΕΙ της χώρας, όπως και τους περυσινούς, να μπαίνουν στα πανεπιστήμια με μειωμένη εξεταστική ύλη κατά 30% και βασικά κεφάλαια κρίσιμων επιστημών να μην έχουν διδαχθεί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου