Πέμπτη 26 Ιουνίου 2014

Η Τράπεζα θεμάτων θα ολοκληρωθεί και για τη Β’ λυκείου μέχρι το Σεπτέμβριο

Ο Υφυπουργός Παιδείας Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος για αναπληρωτές και Τράπεζα Θεμάτων (σε σημερινή συνέντευξη Τύπου)
Δεύτερη περίοδος είναι από τις 11 Σεπτεμβρίου -και θα παρακαλέσω η 11η Σεπτεμβρίου να μην έχει καμία σχέση με την 11η Σεπτεμβρίου τη γνωστή- μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου του 2014.
Εδώ, αυτό που οφείλουμε να κάνουμε είναι –και αν θέλετε, όχι οφείλουμε είμαστε αναγκασμένοι να το κάνουμε- είναι να παρακολουθούμε και να ελέγχουμε συνεχώς αυτό που θα επιδιώκουμε μέχρι τότε. Που είναι τι; Είναι η ομαλή λειτουργία των σχολείων της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας.
Θα προκύψουν κενά, τα οποία αφορούν ανάγκη αναπληρώσεων κι όλα αυτά, τα οποία θα τα
παρακολουθούμε πολύ έντονα και αυτό αποτελεί μετά την απόλυτη προτεραιότητα που θέσαμε στην πρώτη φάση, την πρώτη μας προτεραιότητα στη δεύτερη περίοδο.
Ένα άλλο θέμα που έχει ανοίξει πάρα πολύ και απασχολεί την κοινωνία, απασχολεί τα Μέσα Ενημέρωσης είναι η Τράπεζα θεμάτων. Η Τράπεζα θεμάτων από το Σεπτέμβριο και μετά θα ολοκληρωθεί όπως ο νόμος επιτάσσει και για τη Β’ λυκείου θα είμαστε έτοιμοι.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πότε θα είμαστε;
Α. ΔΕΡΜΕΤΖΟΠΟΥΛΟΣ: Από Σεπτέμβριο θα είναι η Τράπεζα θεμάτων της Β’ Λυκείου πλήρης. Θα εξαλείψουμε βέβαια και αυτό είναι πολύ σημαντικό, οποιεσδήποτε δυσλειτουργίες προέκυψαν κατά την εφαρμογή του μέχρι σήμερα θεσμού της Τράπεζας των θεμάτων. Ξέρετε η Τράπεζα θεμάτων δεν είναι μια στατική διαδικασία, είναι μια δυναμική διαδικασία την οποία οφείλουμε και εδώ θα μιλήσω και αργότερα για την απεριόριστη και πραγματικά επωφελή για μας και την κοινωνία την εκπαιδευτική κοινότητα του ΙΕΠ όπως αυτό συμβάλλει σε αυτή την υπόθεση.

Συζήτηση για την Τράπεζα Θεμάτων
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εγώ θέλω να ρωτήσω για το θέμα των εξετάσεων, της τράπεζας θεμάτων που είπανε και πριν. Είχαμε φέτος την πρώτη εφαρμογή αυτού του θεσμού έχουν υπάρξει κάποιες διαφωνίες, κάποιοι προβληματισμοί γιατί έγινε κάπως πρόχειρα, εάν μπορούμε να το πούμε φέτος, η πρώτη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων, έχουν υπάρξει κάποια πρώτα βαθμολογικά στοιχεία από σχολεία τα οποία δείχνουν ότι τα παιδιά φέτος για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια έχουν αρχίσει να μένουν σε ένα μάθημα για να το ξαναδώσουν επαναληπτικά το Σεπτέμβριο.
                                Αυτό το ποσοστό σε κάποια σχολεία λέγεται ότι έχει φτάσει και το 40% στην άλγεβρα που είναι ένα δύσκολο μάθημα φέτος. Ήθελα να ρωτήσω εάν έχετε σκεφτεί κάποιες διορθωτικές παρεμβάσεις, κάποια ευεργετική διάταξη. Εάν υπάρχει κάποια σκέψη για το πώς θα αντιμετωπιστεί ο θεσμός φέτος.
Α. ΔΕΡΜΕΤΖΟΠΟΥΛΟΣ: Κατ΄ αρχάς δεν έχει φτάσει στα αυτιά μας το ποσοστό αυτό που λέτε των αστοχιών. Κάθε τι που αντιμετώπιζε το ΙΕΠ κατά κύριο λόγο και το Υπουργείο από αστοχίες και δυσλειτουργίες, αμέσως επιλαμβανόμασταν, γιατί όπως είπατε και εσείς, ήταν μια πρώτη εφαρμογή η οποία έγινε σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα.
                                Θα σας πω ότι τη λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων εμείς την παραλάβαμε από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία και τη βρήκαμε εν εξελίξει. Και επειδή πιστεύουμε και εμείς ως πολιτική ηγεσία στη δημιουργία της Τράπεζας και στη λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων, ναι σας είπα και πριν ότι οποιαδήποτε αστοχία την παρακολουθούμε και θα τη διορθώνουμε.
                                Υπήρξαν και θέματα στα οποία υπήρξε και παρέμβαση και υπουργική απόφαση για κάποια θέματα για να λυθούν ακαριαία. Αλλά αυτό που μου είπατε για 40% ειλικρινά δεν το έχω ακούσει και το ακούω από εσάς.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Περιμένουμε να δούμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ερώτηση εκτός μικροφώνου.
Α. ΔΕΡΜΕΤΖΟΠΟΥΛΟΣ: Με τα πρώτα αποτελέσματα. Μπορούμε εάν θέλετε για το θέμα να ακούσουμε και τον πρόεδρο του ΙΕΠ να μας ενημερώσει.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι θέμα λίγων ημερών να βγούνε οι βαθμοί.
Θα συγκρίνουμε τα στοιχεία τα περσινά και τα φετινά και πιστεύουμε ότι μέχρι τα τέλη Ιουνίου θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία να περάσουν τα σχολεία τις βαθμολογίες θα έχουν μια πρώτη εικόνα για να ενημερώσουμε μετά τους υπουργούς σχετικά με τα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αληθεύει ότι θα υπάρξει μια αναβολή της εφαρμογής του μέτρου στην τράπεζα Θεμάτων;
ΓΚΛΑΒΑΣ: Η εισήγηση του ΙΕΠ ήταν να γίνει πιλοτική εφαρμογή. Από την ηγεσία αποφασίστηκε επειδή ο νόμος 4186 του 2013 δεν προέβλεπε πιλοτική εφαρμογή, προέβλεπε άμεση εφαρμογή, η απόφαση ήταν να εφαρμοστεί ο νόμος.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Επίσης αληθεύει ότι τα θέματα εν πολλοίς δόθηκαν λίγες μέρες προ των εξετάσεων;
ΓΚΛΑΒΑΣ:Ναι αληθεύει, υπό την έννοια ότι ήταν πολύ πιο νωρίς αίτημα, αλλά δεν κρίθηκε σκόπιμο να δοθούν στις αρχές Μαϊου, επειδή θα φροντιστηριοποιείτο το σχολείο και κυρίως θα γινόντουσαν γκρουπάδικα από τα φροντιστήρια προκειμένου να ετοιμάσουν τους μαθητές, υποτίθεται γι’ αυτά τα θέματα.
                                Αυτό που πρέπει να προσδιορίσουμε και να γίνει σαφές, τα θέματα αυτά ήταν πάνω στην ύλη που διδάχτηκαν οι μαθητές.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή φέτος κ. Γκλαβά που θα δοθούν εγκαίρως θα είναι κακό;
ΓΚΛΑΒΑΣ: Όχι, αυτό προβλέπεται άλλωστε. Πρέπει από την αρχή της χρονιάς να ξέρουν μαθητές, γονείς και δάσκαλοι, ποια θα είναι τα θέματα αυτά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ήθελα να πω σε σχέση με την Τράπεζα Θεμάτων, επειδή αυτό συζητάμε τώρα. Το πρόβλημα δεν είναι ότι κατά τη γνώμη μου δόθηκαν πολύ σύντομα, λίγο πριν ξεκινήσουν οι εξετάσεις, αλλά ότι επελέγησαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Δηλαδή δεν υπήρχε η δυνατότητα του πλήρους ελέγχου, του πώς τα θέματα που επιλέγονται τελικά και θα τεθούν στις εξετάσεις ήταν σωστά;
                                Και ήθελα να ρωτήσω το εξής: εάν υποτεθεί ότι στην άλγεβρα που είναι ένα δύσκολο μάθημα, έχουμε κάποια ποσοστά πράγματι, δεν λέω εγώ ότι θα έχουν πανελλαδικά όλα τα σχολεία 40% κάτω, αλλά εάν υποθέσουμε ότι υπάρχει ένα ποσοστό της τάξης του 10%, του 20% των παιδιών τα οποία να έχουν μείνει στο μάθημά τους, στην άλγεβρα και να χρειαστεί να ξαναδώσουν Σεπτέμβρη εξετάσεις, θα σκεφτείτε κάποια ειδική βαθμολογική οδηγία μόνο για φέτος ειδικά;
Α. ΔΕΡΜΕΤΖΟΠΟΥΛΟΣ: Όχι. Κατ’ αρχάς θα σας πω ότι τα θέματα της Τράπεζας Θεμάτων είναι μέσα από την ύλη η οποία οφείλει να διδαχτεί. Άρα εάν υπάρχει δυσκολία ή ευκολία, αυτό υφίστατο, ακόμη και αν δεν υπήρχε η Τράπεζα Θεμάτων. Τα θέματα έχουν πάντα κάποια διαβάθμιση.
                                Από εκεί και μετά, άλλου είδους βαθμολογική αντιμετώπιση δεν σκεφτόμαστε να κάνουμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου