Πέμπτη 26 Ιουνίου 2014

Τα σχέδια του νέου Υπουργού Παιδείας για τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ


ΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Κυρίες και κύριοι είναι η πρώτη μας οργανωμένη και επίσημη επαφή. Η πρώτη ήταν προχθές όταν κουβεντιάσαμε τις πρώτες μας εντυπώσεις εδώ από το Υπουργείο, θέλω να επικαλεστώ όμως και να μου το επιτρέψετε να το κάνω αυτό, όσα είπα από την πρώτη μέρα που ήρθα εδώ όχι σε εσάς, αλλά με την παρουσία σας.
 
Ήρθαμε και οι τρεις σε αυτό το Υπουργείο και το είπαμε από την πρώτη μέρα ότι θα αγωνιστούμε για να λειτουργήσουν εύρυθμα όλα τα τμήματά του σε όλο το φάσμα των αρμοδιοτήτων του που αφορούν δηλαδή την παιδεία και την εκπαίδευση.
 
Φιλοδοξία μας είναι να βοηθήσουμε και όχι να προκαλέσουμε ανώφελη αναστάτωση, προσπαθώντας να υπηρετήσουμε τη ματαιοδοξία της σύνδεσής μας με δήθεν μεταρρυθμίσεις για να μείνουμε τάχα στην
ιστορία. Δεν σκεφτόμαστε έτσι. Άλλωστε για να ευδοκιμήσουν οι μεγάλες αλλαγές στο χώρο της εκπαίδευσης και της παιδείας απαιτούνται δυο κοινοβουλευτικές περίοδοι, δηλαδή οκτώ χρόνια πιστής εφαρμογής τους αλλά και διορθώσεών τους. Εκεί όμως που η πράξη και όχι οι ιδέες ή οι εμμονές, η πράξη η ίδια καταδεικνύει πως οι διορθώσεις είναι απαραίτητες.
 
Εμείς όμως κυρίες και κύριοι δεν διαθέτουμε αυτό το χρόνο. Υποσχόμαστε λοιπόν πως θα παλέψουμε για την εκπαίδευση αλλά και για την παιδεία, για την εύρυθμη λειτουργία όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης, για την ασφάλεια που πρέπει να νιώθουν οι μαθητές, οι σπουδαστές, οι φοιτητές μέσα σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που προϋποθέτει τη συζήτηση μαζί τους και που αποκλείει τον αιφνιδιασμό.
Θα παλέψουμε για την ανάταση του ηθικού του κόσμου της εκπαίδευσης, αλλά και του κόσμου που εργάζεται στη Διοίκηση της εκπαίδευσης. Θα παλέψουμε για να συμβάλλουμε στην οικοδόμηση –όσο μπορούμε- ενός δικτύου κοινωνικής συνοχής και αλληλεγγύης και θα παλέψουμε για την κατά το δυνατό άρση των αδικιών. Θα παλέψουμε για να συμβάλλουμε στην απολύτως απαραίτητη για την πατρίδα και όλους τους πολίτες σήμερα ανάπτυξη, μέσα βέβαια από την οπτική των δραστηριοτήτων που το Υπουργείο μας από το νόμο μπορεί να ασκήσει.
Και ακόμη, κυρίες και κύριοι, παράλληλα με την ανωτέρω στοχοθεσία θα εργαστούμε με όλες μας τις δυνάμεις και οι τρεις ώστε να είναι απρόσκοπτη η συνεργασία μας με την Εκκλησία της Ελλάδας αλλά και τις άλλες Εκκλησίες, στο πλαίσιο πάντα του κράτους Δικαίου και της θρησκευτικής ελευθερίας.
Έχουμε μόνο λίγες μέρες όπως ξέρετε που αναλάβαμε την ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Συνεπώς η έκταση του αντικειμένου του Υπουργείου μας που είναι πάρα πολύ μεγάλη επιβάλλει την ενδεικτική και μόνο έκθεση των προτεραιοτήτων μας. Ενδεικτικά θα αναφέρουμε σήμερα και οι τρεις μας στόχους. 
Για την ακρίβεια εμείς σήμερα απλώς θα σταχυολογήσουμε ορισμένες από τις πολιτικές και τις δράσεις μας και θα σας τις παρουσιάσουμε και δεν θα αναλύσουμε κάποιο στρατηγικό σχέδιο για την εκπαίδευση. Θα μιλήσουμε και οι τρεις, οι δυο Υφυπουργοί και ο Υπουργός ο καθένας ανάλογα με τις αρμοδιότητες που έχει αναλάβει.
Παρακαλώ να σημειωθεί πως είμαστε το πρώτο Υπουργείο που καθόρισε αρμοδιότητες μεταξύ του πολιτικού του προσωπικού και οι αρμοδιότητες αυτές έχουν ήδη πάρει ΦΕΚ και υπογράφουμε και οι τρεις κανονικά όπως τα έχουμε διαχωρίσει από την πρώτη μέρα.
Δυο λέξεις για την Ανώτατη Εκπαίδευση που είναι αρμοδιότητά μου. Τα Ανώτατα Ιδρύματά μας έχουν πολλά προβλήματα, αυτό είναι αλήθεια. Αλλά αλήθεια είναι επίσης πως δεν είναι καθόλου σωστή η εναντίον τους ισοπεδωτική επίθεση. 
Παρά τις εντυπώσεις του εύκολου και δημαγωγικού «εκσυγχρονισμού» τα Ιδρύματά μας κατατάσσονται από τις αναγνωρισμένες διεθνείς αξιολογήσεις σε υψηλές θέσεις εξωτερικών διεθνών καταλόγων. Παραδείγματος χάριν το ΑΠΘ μεταξύ 20.000 αξιολογούμενων Ιδρυμάτων κατατάσσεται στα πρώτα 200, ενώ το Μετσόβιο Πολυτεχνείο είναι 114ο μεταξύ των Πολυτεχνείων όλου του πλανήτη και 11ο στην Ευρώπη σε ό,τι αφορά την έρευνα.
Η Ανώτατη Εκπαίδευσή μας είναι αλήθεια, χρειάζεται πολλές και κύριες παρεμβάσεις κυρίως σε ό,τι αφορά την άρση των γραφειοκρατικών εμποδίων, με την οποία άρση θα ενισχυθεί η συνταγματικώς κατοχυρωμένη διοικητική αυτοτέλεια των ΑΕΙ
Θα μιλήσουμε για συγκεκριμένα μέτρα μετά τη Σύνοδο των Πρυτάνεων και οπωσδήποτε μετά την κατάθεση των Οργανισμών τους στις 30/6/2014 όπως ακριβώς συνεννοηθήκαμε τόσο με το τριμελές συντονιστικό όργανο των Πρυτάνεων, όσο και με εκπρόσωπους των Συμβουλίων των ΑΕΙ, αλλά και τους Προέδρους των ΑΤΕΙ μόλις χτες. Όλους τους Προέδρους και Αντιπροέδρους των ΑΤΕΙ.
Χαιρετίζουμε την ανάδειξη τριμελούς συντονιστικού οργάνου και από τους Προέδρους των Συμβουλίων των ΑΕΙ που έγινε δυο μέρες πριν. Με τις ίδιες ακριβώς διαθέσεις και την ίδια ακριβώς πολιτική οπτική συζητήσαμε και με τους Προέδρους και Αντιπροέδρους των ΑΤΕΙ και θα συζητήσουμε και με τους Προέδρους των Συμβουλίων τους.
Θετικό για τη συνεργασία μας πάντως είναι πως οι επικεφαλής των ΑΤΕΙ αλλά και των ΑΕΙ πια, διαθέτουν συντονιστικά όργανα και έτσι θα διευκολύνεται η από κοινού με το Υπουργείο λήψη ορισμένων αποφάσεων.
Κυρίες και κύριοι η Ανώτατη Εκπαίδευση χρειάζεται επίσης και διεθνοποίηση. Ο Νόμος 4009/2011 Διαμαντοπούλου, όχι μόνο επιτρέπει αλλά και επιβάλλει την ίδρυση Τμημάτων που θα απευθύνονται σε αλλοδαπούς φοιτητές, οι οποίοι θα διδάσκονται σε ξένη γλώσσα, καταβάλλοντας δίδακτρα. Επαναλαμβάνω: Τμήματα από ελληνικά Ιδρύματα που θα απευθύνονται σε αλλοδαπούς μόνο φοιτητές οι οποίοι θα διδάσκονται σε ξένη γλώσσα καταβάλλοντας δίδακτρα.
Ήδη αυτή η πρακτική σε επίπεδο μεταπτυχιακών τμημάτων είναι διαδεδομένη στα Πανεπιστήμιά μας και αναφέρομαι στο Πανεπιστήμιο που ίδρυσε η κα Μαριέττα Γιαννάκου το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης, αλλά αναφέρομαι και στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Επαινώ αυτές τις προσπάθειες και σήμερα καλούμε όλες τις μονάδες της Ανώτατης Εκπαίδευσης ΑΕΙ και ΑΤΕΙ να ιδρύσουν Τμήματα που θα απευθύνονται σε αλλοδαπούς φοιτητές και ειδικότερα για να δοθεί ένα γρήγορο καλό παράδειγμα, καλούμε τις φιλοσοφικές Σχολές των ΑΕΙ να πάρουν αμέσως τη σχετική πρωτοβουλία. Θα προσκαλέσουμε τους εκπρόσωπους τους σε διάλογο αμέσως την επόμενη εβδομάδα.
Η οικονομική κρίση κυρίες και κύριοι που αποτελεί το σοβαρότερο μετεμφυλιακό γεγονός μετά την εισβολή και την κατοχή του βορείου τμήματος της Κύπρου το 1974 μαστίζει χιλιάδες οικογένειες στην Ελλάδα. Το καθεστώς των μετεγγραφών νομίζω το ξέρετε ήδη εσείς αυτό, έγινε πρόσφατα το Μάιο πολύ ευνοϊκό για πολλές κατηγορίες, παραδείγματος χάριν για τους πολύτεκνους, για τους τριτέκνους.
Θα προσθέσουμε στις ήδη πολύ ευνοϊκές ρυθμίσεις του νόμου που ψηφίστηκε στις 14 Μαΐου του 2014 πάντως αν δεν είναι ακριβής η ημέρα, οπωσδήποτε στο 1οδεκαπενθήμερο του Μαΐου του 2014, θα προσθέσουμε σε αυτές τις ήδη πολύ ευνοϊκές ρυθμίσεις του νόμου και διευρυμένα οικονομικά κριτήρια.
Η εφαρμογή θα γίνει από το ερχόμενο ακαδημαϊκό έτος, δηλαδή 2014-2015. Ως προς αυτό η ηγεσία του Υπουργείου μαζί με τα συντονιστικά όργανα των Πρυτάνεων, Προέδρων Συμβουλίων των ΑΕΙ, Προέδρων Συμβουλίου των ΑΤΕΙ 12 άτομα αυτοί δηλαδή και εμείς θα συνεδριάσουμε τις επόμενες μέρες για να εξειδικεύσουμε τις συγκεκριμένες νομοθετικές ρυθμίσεις που υπάρχουν και αυτές που θα προκύψουν και να εκδώσουμε μετά στη συνέχεια εμείς εδώ ως Υπουργείο, Υπουργική Απόφαση που ρυθμίζει τις λεπτομέρειες εφαρμογής.
Επειδή οι λεπτομέρειες εφαρμογής θα αφορούν το έτος που έρχεται, θα πρέπει όλα αυτά να έχουν τελειώσει μέχρι τα μέσα ή τις 20 Ιουλίου το αργότερο.
Ως προς την έρευνα και τεχνολογία, είναι αρμοδιότητα του Υφυπουργού του κ. Δερμετζόπουλου και θα σας πει. Ένα πράγμα θέλω μόνο να σας πω γιατί είναι ενημερωτικό. Θέλω γενικώς να πω ότι κεντρικό θέμα του άμεσου ενδιαφέροντός μας είναι η αρμοδιότητα του κ. Δερμετζόπουλου θα είναι η ουσιαστική διασύνδεση της έρευνας με την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας και μάλιστα με έμφαση στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Στο πλαίσιο πάλι αυτό μιλώντας, ήταν η σκέψη που ξεκινούσα να αναπτύσσω, θέλω να σας πω ότι υπέγραψα στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, προκήρυξη μειοδοτικού διαγωνισμού ύψους 40 εκατομμυρίων ευρώ για την ψηφιοποίηση των σχολείων, διαδραστικοί πίνακες κτλ. 
Πρόκειται για μια δράση που ξεκίνησε η Άννα Διαμαντοπούλου και ολοκλήρωσε ο Κώστας Αρβανιτόπουλος. Η προκήρυξη θα δημοσιευθεί σε ΦΕΚ την Παρασκευή και διαμορφώθηκε τις αμέσως προηγούμενες μέρες, νομίζω αυτής της εβδομάδος, μετά από απόφαση της Διακομματικής Επιτροπής. 
Δυο λέξεις για τη μεταλυκειακή εκπαίδευση που αφορούν δυο μέτρα άμεσης δράσης: Είναι αρμοδιότητα του Υφυπουργού, του κ. Κουκοδήμου, δε θέλω να υπεισέλθω, θέλω όμως να πω δυο πράγματα: Υπάρχει η ανάγκη να προσαρμοστούν τα κολέγια στα κτιριολογικά κριτήρια που θέτει ο Ν. 4132/2013. 
Από τα 33 λειτουργούντα σήμερα, τα 14 δεν έχουν προσαρμοστεί, επωφελούμενα τις από το 2008 παρεχόμενες παρατάσεις. Στις 30/6/2014 λήγει η τελευταία παράταση και μέχρις εδώ. Όποιος συμμορφώθηκε, συμμορφώθηκε.
Δεύτερο θέμα: Έχουμε συνεννοηθεί με τον κ. Υφυπουργό, είναι τεράστιο θέμα απ’ όσο μπόρεσα να καταλάβω, θα δουλέψουμε με ταχύτατους ρυθμούς, είναι το πρώτο θέμα που μου έθεσε ο κ. Κουκοδήμος, για να πιστοποιηθούν πάνω από 20.000 περιπτώσεις που εκκρεμούν στον ΕΟΠΠΕΠ. Είναι ένα θέμα μείζονος προτεραιότητος. 
Σε ό,τι αφορά την εκκλησία και τα θρησκεύματα, προς το παρόν ανακοινώνουμε την κατάθεση μέσα στον Ιούλιο του σχεδίου νόμου για τη νομική προσωπικότητα των εκκλησιών και άλλα θέματα. Βασική αρχή της νομοθετικής παρέμβασης είναι η πλήρης εφαρμογή του άρθρου 13 του Συντάγματος περί θρησκευτικής ελευθερίας. 
Με την ευκαιρία ν’ αναφέρω πως συνεργάζομαι ήδη στενά με την Εκκλησία της Ελλάδος, θα συναντηθούμε με τον Αρχιεπίσκοπο κ. Ιερώνυμο και θα προτείνω η συνάντηση να γίνει τις επόμενες εβδομάδες στη Θήβα. Επίσης ν’ αναφέρω πως είχα μια συνάντηση μιας ώρας με τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο, όπου συζητήσαμε θέματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος, στο πλαίσιο πάντα της αρμοδιότητάς μου. Προσκλήθηκα και αποδέχθηκα την πρόσκληση  να επισκεφθώ το Οικουμενικό Πατριαρχείο στις 30 Νοεμβρίου. 
Για το νομοθετικό μας έργο, της άμεσης εφαρμογής: Καταθέτουμε τρία σχέδια νόμου. Το ένα είναι δικής μου αρμοδιότητος και το ανέφερα ήδη, τα άλλα δύο είναι αρμοδιότητας του Υφυπουργού του κ. Δερμετζόπουλου. Τρία λοιπόν σχέδια νόμου που εκπόνησε το Υπουργείο υπό την ηγεσία του Κώστα Αρβανιτόπουλου και τα βρήκαμε ολοκληρωμένα, άλλα είχαν περάσει από διαβούλευση άλλα όχι, τα επεξεργαζόμαστε κι εμείς στην τελευταία λέξη πριν την κατάθεση γιατί εμείς θα βάλουμε την υπογραφή μας. 
Σχέδιο νόμου  για τη νομική προσωπικότητα των Εκκλησιών, κατατίθεται εντός του Ιουλίου. Παρακαλώ πολύ την Καθολική Εκκλησία, να υπερβούν ένα πρόβλημα που έχουν, που καθυστερεί την κατάθεση του σχεδίου νόμου. 
Η διαβούλευση έχει γίνει ολοκληρωμένα απ’ ό,τι ο κ. Γενικός, ο κ. Καλαϊτζής μ’ έχει ενημερώσει, θεωρώ πλήρη την εργασία που έχει γίνει από την πλευρά του, και τους παρακαλώ δι’ υμών, να πουν ένα ναι και να μην επιδιώκουν τη δική τους χωριστή μεταχείριση εναντίον όλων των άλλων και της Εκκλησίας της Ελλάδος, ούτως ώστε όλοι μαζί με όρους απολύτου ισότητος, να προχωρήσουμε στην κατάθεση στη Βουλή του σχεδίου νόμου που δεν κατατίθεται, εξαιτίας τους.
Το ζητώ με όλη την αγάπη ως Υπουργός και ως πολιτική ηγεσία που θα σεβαστούμε στο ακέραιο τα δικαιώματα που προκύπτουν από τη θρησκευτική ελευθερία να υπερβούν μια δυσκολία και να δώσουν τη συναίνεσή τους για να προχωρήσει με απόλυτη δημιουργικότητα και συναίνεση η κατάθεση του σχεδίου νόμου. 
Το δεύτερο: Σχέδιο νόμου για την έρευνα και την τεχνολογία. Και αυτό κατατίθεται εντός του Ιουλίου, πρόβλεψή μου είναι ότι θα κατατεθεί πρώτο αυτό, αλλά θα σας πει ο κ. Υφυπουργός και σχέδιο νόμου για τα Ειδικά Σχολεία, και αυτό της αρμοδιότητος του ιδίου Υφυπουργού, του κ. Δερμετζόπουλου, που θα κατατεθεί τον Αύγουστο. 
Δυο λόγια κυρίες και κύριοι αντί επιλόγου: Κλείνοντας θέλω να κάνω μια αναφορά σ’ ένα θέμα που είναι μέσα στο πλαίσιο της κοινωνικής αποστολής του σχολείου όπως λέτε και σ’ ένα άλλο θέμα που αφορά τα Μουσικά Σχολεία. Θέλω να κάνω αναφορά κατ' αρχήν στο σχολικό αθλητισμό. Για μένα είναι θέμα αρχής. Και θέλω να σας διαβεβαιώσω, και οι τρεις από διαφορετικό κομμάτι αρμοδιότητας, γιατί η μείζων αρμοδιότητα είναι στον κ. Δερμετζόπουλο αλλά έχουμε κι εμείς, και οι τρεις θα κάνουμε μια πολύ σοβαρή και έντονη προσπάθεια.
Θέλουμε να συμβάλλουμε στην καταπολέμηση της παιδικής παχυσαρκίας και στη διεύρυνση της κατανόησης μεταξύ των γονιών, πως μέσω της άθλησης προστατεύεται η υγεία των παιδιών και τους δίνεται ένας χρήσιμος προσανατολισμός που μπορεί να τα βοηθήσει σε όλη την υπόλοιπη ζωή τους. 
Η συνεργασία μας με φορείς όπως ο ΣΕΓΑΣ για το πρόγραμμα “Kids athletics” αλλά και για άλλες δράσεις. Συνεργασία μας μαζί με το ΚΕΕΛΠΝΟ για την εφαρμογή του πρωτοκόλλου που είχε υπογράψει το Υπουργείο Παιδείας με το Υπουργείο Υγείας τον Απρίλιο του 2011. Είναι δυο πάρα πολύ συγκεκριμένες συνεργασίες που θα προωθήσουν το στόχο του σχολικού αθλητισμού. 
Έχουμε ανάμεσά μας έναν πρώην πρωταθλητή, καθαρό ως πρωταθλητή, που δε μετήλθε ποτέ πλαγίων μέσων, ένα παγκόσμιο όνομα που μπορεί να εμπνεύσει τα παιδιά. Εγώ με τον Αλέκο εκεί το παλεύουμε όσο μπορούμε, δε μπορούμε να τον συναγωνιστούμε, αλλά έχουμε τη βούληση να μπει μπροστά ο Κώστας κι εμείς να βοηθήσουμε την προσπάθεια για ν’ αποκτήσει ο σχολικός αθλητισμός αυτά που είχε στο παρελθόν κυρίες και κύριοι, επί φτωχής Ελλάδας και τα οποία έχασε στη συνέχεια. 
Και σε ό,τι αφορά τέλος τα Μουσικά Σχολεία, δε θέλω να παρέμβω, είναι αρμοδιότητα του κ. Υφυπουργού, αλλά συνολικά η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, θα δώσει όλες της τις δυνάμεις ώστε να προστατευθεί και να διευρυνθεί ένας θεσμός που πραγματικά σήμερα κοσμεί το εκπαιδευτικό μας σύστημα, το ακολουθούν 10.000 μαθητές σε 42 Μουσικά Σχολεία. 
Ανοίγει φαντάζομαι με πρωτοβουλία του κ. Κεδίκογλου και στη Χαλκίδα το 43οαπό το επόμενο σχολικό έτος, 2014-15 και θέλουμε να στηρίξουμε την προσπάθεια αυτή. Και είμαστε κι οι τρεις, γιατί έχουμε κι οι τρεις αρμοδιότητες που μπορούν να βοηθήσουν τον κ. Δερμετζόπουλο που έχει την κυρίως αρμοδιότητα. Είναι ήρωες όσοι ασχολούνται με τα Μουσικά Σχολεία, είναι σχολεία που μια μέρα θα κάνουμε ειδική αναφορά σ’ αυτά, θα τα παρουσιάσουμε, θα πούμε τι δουλειά έχει γίνει τόσα χρόνια και πώς αυτή η δουλειά δε φαίνεται. 
Θεωρώ υποχρέωσή μου με την πρώτη επαφή μαζί σας, να τ’ αναφέρω αυτά σταχυολογώντας. Υπάρχουν δεκάδες άλλα θέματα και ορισμένα αρκετά ζουμερά που αφορούν αυτό το Υπουργείο, αλλά έχουμε εβδομάδες. Σταχυολογήσαμε τα πρώτα μας θέματα, τις πρώτες δράσεις, τις επιδιώξεις. 
Σας ευχαριστώ πάρα πολύ που με ακούσατε. Ο λόγος στον κ. Δερμετζόπουλο.
 

Α. ΔΕΡΜΕΤΖΟΠΟΥΛΟΣ: Ευχαριστώ κ. Υπουργέ. Θα ξεκινήσω κυρίες και κύριοι από το τελευταίο που είπε ο Υπουργός και αφορά κάποιες αρμοδιότητες που πραγματικά είμαστε το πρώτο Υπουργείο που πετύχαμε μετά από έντονη πίεση, να τις πάρουμε μέσα από ΦΕΚ για να μπορούμε να κινηθούμε άμεσα και να μπορούμε να υπογράψουμε άμεσα όλα αυτά που πρέπει να ξεκινήσουμε. 

Ξεκινώ λοιπόν από το θέμα των αρμοδιοτήτων. Θ’ αναφερθώ στο τέλος της τοποθέτησής μου, όσον αφορά το επίπεδο της συνεργασίας. Αλλά επειδή υπάρχουν κάποια θέματα που έθεσε ο Υπουργός και αφορούν τα μουσικά σχολεία, το σχολικό αθλητισμό, παρ’ ότι ανήκουν βάσει των αρμοδιοτήτων σ’ εμένα, είναι μια προσπάθεια που θα την κάνουμε όλοι μαζί. 
Και πραγματικά είναι αξιόλογο ότι έχουμε τον Κώστα Κουκοδήμο που είναι γνώστης του σχολικού αθλητισμού και τον Υπουργό ο οποίος είναι έντονα ενδιαφερόμενος γι’ αυτόν. Αυτά, λίγο αργότερα. 
Θέλω να πω ότι από πλευράς δικής μου αρμοδιότητας και δικής μου στοχοθεσίας, επέλεξα να χωρίσω την επόμενη χρονιά μέχρι το τέλος Ιουνίου του 2015 δηλαδή, σε τρεις περιόδους που θεωρώ ότι είναι περίοδοι που πρέπει να γίνουν κάποια πράγματα σ’ αυτές. 
Πρώτη μας προτεραιότητα και δε θα έλεγα μόνο πρώτη, είναι απόλυτη προτεραιότητα και ήταν η πρώτη κουβέντα που κάναμε όταν ξεκινήσαμε αυτή τη συνεργασία όπως μας ανατέθηκε από τον Πρωθυπουργό, ήταν μία: Ήταν να έχουμε μια ομαλή έναρξη του σχολικού έτους 2014-15. Καθορίσαμε την 11η Σεπτεμβρίου σαν ημερομηνία έναρξης, αλλά μέχρι την 11ης Σεπτεμβρίου οφείλουμε να έχουμε σχολεία τα οποία θ’ ανοίξουν με τα λιγότερα δυνατά προβλήματα και κενά. 
Έτσι λοιπόν, η πρώτη δράση η δική μου ήταν να μαζέψω τις Υπηρεσίες του Υπουργείου, να συντονιστούμε, να τους καλέσω και πραγματικά τους ευχαριστώ γι’ αυτό, να υπερβάλλουν εαυτόν, έτσι ώστε μέσα σ’ έναν συγκεκριμένο οδικό χάρτη, να βάλουμε όλες τις ενέργειες που πρέπει να ολοκληρωθούν, προκειμένου στις 11 Σεπτεμβρίου να μπορούμε να ξεκινήσουμε ομαλά και όπως σας είπα και πριν και μια φράση που χρησιμοποιών επανειλημμένα, με τα λιγότερα δυνατά προβλήματα. 
Γιατί κακά τα ψέματα, πάντα, κάθε χρονιά στη χώρα μας, έχει προβλήματα. Είμαστε ρεαλιστές και ξέρουμε πολύ καλά τι πρέπει να κάνουμε. Έτσι λοιπόν, αυτή ήταν η πρώτη μας προτεραιότητα.
Όταν λέω προβλήματα, αυτό αφορά δυο πράγματα, δυο τομείς: Το ένα είναι το υλικό το εκπαιδευτικό, τα βιβλία. Σήμερα λοιπόν μπορώ να σας πω με στοιχεία που έχω από τον «Διόφαντο», ότι ήδη το 90% των βιβλίων έχει πάει σε επίπεδο Διεύθυνσης νομού και το 10% είναι στη διαδικασία της αποστολής. Εκτιμούμε και πιστεύω ότι δε θα πέσουμε έξω στις εκτιμήσεις μας, ότι τέλος Αυγούστου θα έχουν όλα τα σχολεία τα βιβλία που χρειάζονται. 
Ένα δεύτερο θέμα το οποίο αποτελεί και αυτό πρώτη μας προτεραιότητα το οποίο όμως καλύπτει και διατρέχει  
Ένα δεύτερο θέμα, το οποίο αποτελεί και αυτό πρώτη μας προτεραιότητα το οποίο όμως καλύπτει και διατρέχει τις τρεις περιόδους είναι το θέμα της αξιολόγησης. Ένα θέμα το οποίο πραγματικά απασχολεί την εκπαιδευτική κοινότητα, για το οποίο είχαμε με πρωτοβουλία του Υπουργού συνάντηση με την ΟΛΜΕ και με το ΔΟΕ το έθεσαν πρώτο αν δεν κάνω λάθος, απλά θα σας ενημερώσω ότι μέχρι σήμερα και κλείνει στις 30/6 το στάδιο της επιμόρφωσης των αξιολογητών. Αναφερόμαστε σε 13.000 περίπου εκπαιδευτικούς που είναι 1.000 στελέχη που ξεκινούν από τον περιφερειακό Διευθυντή και καταλήγουν στο σχολικό σύμβουλο Α και Β βαθμίδας εκπαίδευσης και περίπου 12.000  διευθυντές σχολικών μονάδων με καταληκτική ημερομηνία 30/6.
Αξίζει να σημειώσουμε εδώ κάτι επειδή γίνεται πάρα πολλή κουβέντα. Υπάρχουν ήδη Περιφέρειες και μάλιστα Περιφέρειες στις οποίες περιμέναμε ότι θα υπάρχουν προβλήματα όπως είναι η δυτική Ελλάδα ή το νότιο Αιγαίο λόγω των πολλών νησιών, όπου ήδη ο κύκλος επιμόρφωσης έχει ολοκληρωθεί κατά 100%.
Στις υπόλοιπες περιοχές της χώρας μας από στοιχεία που έχουμε έχει ολοκληρωθεί σε ένα ποσοστό 85 έως 90% αλλά 30/6 θα έχει κλείσει αυτός κύκλος. 
Και περνάμε στο δεύτερο κύκλο  που ξεκινάει από την 1η Ιουλίου και αφορά την αξιολόγηση όλων αυτών των ανωτέρω και μετά την ολοκλήρωση αυτού του κύκλου προχωράμε στη διαδικασία της αξιολόγησης των υπόλοιπων εκπαιδευτικών. Εδώ θα σημειώσω ότι επειδή υπάρχει ήδη ενδιαφέρον από αρκετούς εκπαιδευτικούς που θέλουν κατά προτεραιότητα με αίτησή τους να αξιολογηθούν εμείς θα το κάνουμε αυτό. 
Ποιοι είναι αυτοί οι λόγοι. Είναι κάποιοι οι οποίοι πιστεύουν ακράδαντα στο θεσμό της αξιολόγησης και λένε ότι «εγώ θέλω να είμαι αξιολογημένος». Εμείς σε αυτούς θα δώσουμε προτεραιότητα. Από εκεί και μετά υπάρχουν κάποιοι άλλοι εκπαιδευτικοί οι οποίοι για λόγους βαθμολογικής ανέλιξης θέλουν να είναι γρήγορα μπροστά αξιολογημένοι. Και αυτοί προτάσσονται. Δεν αλλάζει καμία δική μας τακτική.
Αναφέρθηκε ο Υπουργός στο θέμα των νομοθετικών πρωτοβουλιών του Υπουργείου και είπε ότι έχω δυο νομοσχέδια για τα οποία λόγω των αρμοδιοτήτων έχω εγώ την ευθύνη. Αφορούν το νομοσχέδιο της έρευνας και τεχνολογίας το οποίο είναι σε ένα πολύ ώριμο στάδιο, εκτιμούμε ότι στις 10 Ιουλίου θα είμαστε στη θέση να έχει εισαχθεί στη Βουλή από εκεί και πέρα βέβαια είναι θέμα του προγραμματισμού της Βουλής για το πότε θα συζητηθεί.
Εδώ θα σταθώ σε αυτό που είπε ο Υπουργός και πραγματικά είναι και προσωπική μου πεποίθηση και προσπάθεια, είναι πλέον η έρευνα και τεχνολογία στη χώρα μας να πάψει να είναι κάτι το θεωρητικό και κάτι το μεγαλεπήβολο. Θα πρέπει να περάσει σε επίπεδο εφαρμοσμένης πια πολιτικής. 
Αυτή η εφαρμοσμένη πολιτική στη χώρα μας με την οικονομική δομή περνάει μέσα από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Αυτές οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις σε αυτή την περίοδο  που όλοι μας γνωρίζουμε έχουν  υποστεί όλα τα δεινά της οικονομικής συγκυρίας που διανύουμε, χρειάζονται πια και αυτή τη στήριξη που μέσα από την Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας μέσα από την επίβλεψη του Υφυπουργού και μέσα από την εποπτεία του Υπουργού, είμαστε αυτοί οι οποίοι θα προσπαθήσουμε να δώσουμε αυτή την ώθηση.
Το δεύτερο νομοσχέδιο πάλι δικής μου αρμοδιότητας αφορά την ειδική αγωγή, το οποίο έχει περάσει από διαβούλευση. Ήταν ένα νομοσχέδιο από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία, το επεξεργαζόμαστε, αλλά αυτό βέβαια θα πάει περίπου ένα δεκαπενθήμερο θα είναι έτοιμο για να κατατεθεί στη Βουλή που σημαίνει περί τα μέσα προς τέλος Ιουλίου, οπότε κλείνει και αυτή η δική μας πλέον εισαγωγή νομοσχεδίων σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης και της Βουλής θα κοιτάξουμε και στοχεύουμε αυτά τα δυο, συν το ένα αρμοδιότητας του Υπουργού, στα Θερινά Τμήματα να έχουν πια ολοκληρωθεί.
Δεύτερη περίοδος είναι από τις 11 Σεπτεμβρίου -και θα παρακαλέσω η 11ηΣεπτεμβρίου να μην έχει καμία σχέση με την 11η Σεπτεμβρίου τη γνωστή- μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου του 2014. Εδώ, αυτό που οφείλουμε να κάνουμε είναι –και αν θέλετε, όχι οφείλουμε είμαστε αναγκασμένοι να το κάνουμε- είναι να παρακολουθούμε και να ελέγχουμε συνεχώς αυτό που θα επιδιώκουμε μέχρι τότε. Που είναι τι; Είναι η ομαλή λειτουργία των σχολείων της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας. 
Θα προκύψουν κενά, τα οποία αφορούν ανάγκη αναπληρώσεων κι όλα αυτά, τα οποία θα τα παρακολουθούμε πολύ έντονα και αυτό αποτελεί  μετά την απόλυτη προτεραιότητα που θέσαμε στην πρώτη φάση, την πρώτη μας προτεραιότητα στη δεύτερη περίοδο.
Ένα άλλο θέμα που έχει ανοίξει πάρα πολύ και απασχολεί την κοινωνία, απασχολεί τα Μέσα Ενημέρωσης είναι η Τράπεζα θεμάτων. Η Τράπεζα θεμάτων από το Σεπτέμβριο και μετά θα ολοκληρωθεί όπως ο νόμος επιτάσσει και για τη Β’ λυκείου θα είμαστε έτοιμοι.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πότε θα είμαστε;
 
Α. ΔΕΡΜΕΤΖΟΠΟΥΛΟΣ: Από Σεπτέμβριο θα είναι η Τράπεζα θεμάτων της Β’ Λυκείου πλήρης. Θα εξαλείψουμε βέβαια και αυτό είναι πολύ σημαντικό, οποιεσδήποτε δυσλειτουργίες προέκυψαν κατά την εφαρμογή του μέχρι σήμερα θεσμού της Τράπεζας των θεμάτων. Ξέρετε η Τράπεζα θεμάτων δεν είναι μια στατική διαδικασία, είναι μια δυναμική διαδικασία την οποία οφείλουμε και εδώ θα μιλήσω και αργότερα για την απεριόριστη και πραγματικά επωφελή για μας και την κοινωνία την εκπαιδευτική κοινότητα του ΙΕΠ όπως αυτό συμβάλλει σε αυτή την υπόθεση.
Σε αυτή την περίοδο όμως από τον Σεπτέμβριο μέχρι το Δεκέμβριο οφείλει το Υπουργείο Παιδείας πέρα από αυτά που πρέπει να κάνει, οφείλει να κάνει και κάποιες άλλες δράσεις. Ποιες είναι αυτές; Είναι να σχεδιάσουμε κάποια πράγματα που έχουν σχέση με την εξάλειψη κάποιων φαινομένων που δημιουργούν τον αποκλεισμό στην εκπαίδευση. Φαινόμενα, τύπου Bullying και εδώ θέλω να πω ότι με τον προηγούμενο Υφυπουργό ο κ. Κεδίκογλου είχε ξεκινήσει μια πολύ καλή δράση και έχουν φτάσει σε ένα πολύ καλό επίπεδο, αυτό ως βάση το παίρνουμε και διευρύνουμε όλο αυτό που έχει γίνει μέχρι σήμερα έτσι ώστε να έχουμε και καλύτερα αποτελέσματα.
Φαινόμενα τύπου Bullying, φαινόμενα αδυναμίας παρακολούθησης φροντιστηρίων από τους μαθητές, όπως είναι η ανάγκη πια του κοινωνικού φροντιστηρίου, θα πρέπει να τα εξετάσουμε περαιτέρω. Αυτά θα τα σχεδιάσουμε στο 1ο τρίμηνο της λειτουργίας του επόμενου διδακτικού έτους.
Παράλληλα θα πρέπει πια να δώσουμε και ειλικρινά το πιστεύω αυτό ακράδαντα και το πίστευα πριν έρθω ακόμη σε αυτό το Υπουργείο, ότι θα πρέπει να προσπαθεί πάντα η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να κάνει οτιδήποτε είναι δυνατό για να έχουμε παραμονή στην εκπαίδευση όλων των παιδιών. Να έχουμε αποφυγή μαθητικής διαρροής, με δυο λόγια, ή πρόωρης εγκατάλειψης από το σχολείο. Εξάλλου αυτό προβλέπεται και από ευρωπαϊκές συνθήκες αλλά και να μην προβλεπόταν είναι κάτι που πρέπει να το θέτουμε όλοι μας. 
 Μαζί με αυτό όμως που πρέπει να γίνει και αυτό δεσμευόμαστε ότι θα το κάνουμε, θα σχεδιάσουμε και κάποιες δράσεις για τη σύνδεση του σχολείου με την κοινωνία. Τι μπορεί να είναι αυτό; 
Αυτή τη στιγμή πέρα από το Υπουργείο Πολιτισμού, το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να διασυνδεθεί πολύ πιο κοντά με την τέχνη όπως αυτή εκφράζεται από το θέατρο, τον κινηματογράφο, τη μουσική, τα εικαστικά και εδώ θα πρέπει να μπει συνεργός και συμμέτοχος σε αυτές τις δράσεις και η δρώσα κοινωνία σε αυτούς τους τομείς.
Το Εθνικό Θέατρο. Θα φροντίσουμε να έχουμε επικοινωνήσει με ανθρώπους, τη Λυρική Σκηνή, αυτόνομους καλλιτέχνες που από κάποιες πρώτες κουβέντες διατίθενται να βοηθήσουν και να συνεισφέρουν. Και μιλάω για θέματα για να μην παρεξηγούμαστε μηδενικού κόστους ή ελαχίστου κόστους. Γιατί στους καιρούς που ζούμε πρέπει να σεβόμαστε και εδώ σαν Υπουργείο και το τελευταίο ευρώ, είτε είναι τακτικού προϋπολογισμού είτε ακόμη είναι ΕΣΠΑ.
Αυτά είναι η προετοιμασία όσον αφορά όλων αυτών που σας είπα μέχρι το Δεκέμβριο του 2014. 
Και πάω στην τελευταία περίοδο που θα πρέπει να υλοποιηθεί που αφορά από τον Ιανουάριο ήδη ίσως και λίγο νωρίτερα θα πρέπει να σχεδιάσουμε την ομαλή έναρξη του επόμενου σχολικού έτους έτσι ώστε όλα αυτά, οι υπηρεσιακές μεταβολές, και άλλες προετοιμασίες να έχουν γίνει τόσο νωρίς ώστε το καλοκαίρι οι υπηρεσίες του Υπουργείου να μπορούν να λειτουργούν λίγο καλύτερα και όχι κάτω από την πίεση του χρόνου. 
Θα μου πείτε στην Ελλάδα δυστυχώς δεν το βλέπουμε συχνά, φιλοδοξία μας είναι και όχι ματαιοδοξία μας εμείς εδώ ως πολιτική ηγεσία να το πετύχουμε. 
Άρα το 1ο εξάμηνο της επόμενης χρονιάς αφορά τον σχεδιασμό αυτόν, καθώς επίσης και την  υλοποίηση όλων αυτών των δράσεων που αφορούν τα φαινόμενα αποκλεισμού από την εκπαίδευση και τη διασύνδεση του σχολείου με την κοινωνία.
Πριν πάω στον επίλογο θα ήθελα να πω ότι επειδή οι δυο αυτές δράσεις οι τελευταίες κυρίως αυτή που αφορά τη διασύνδεση σχολείων με την κοινωνία χρειάζεται και κάποια οικονομική στήριξη δεν αποτελεί για μας ταμπού το να έχουμε και κάποιες χορηγίες τις οποίες θα επιδιώξουμε.
Τέλος κλείνοντας θέλω να πω ότι είμαι πρώτη φορά σε υπουργικό σχήμα και πρώτη φορά είμαι ως Υφυπουργός σε ένα Υπουργείο και έτυχε να είναι το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Ειλικρινά θέλω να ευχαριστήσω για όλες αυτές τις λίγες μέρες που είμαι εδώ, για την άριστη συνεργασία που είχα με τις Υπηρεσίες του Υπουργείου και όπως αυτές εκφράζονται από τους Διευθυντές και Προϊσταμένους τους και την άριστη συνεργασία με το ΥΕΠ.
 
Όσον αφορά τη σχέση μου με τον Υπουργό και τον Υφυπουργό ειλικρινά η συνύπαρξη ήταν πολύ καλύτερη από ό,τι ήλπιζα. Και αν υπήρχε μια αμφιβολία στο πίσω μέρος του μυαλό μου ότι μπορεί κάτι να πηγαίνει στραβά δόξα τω Θεώ και χτύπα ξύλο μέχρι τώρα πάνε όλα θαυμάσια. Ευχαριστώ.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ευχαριστώ πολύ κ. Υφυπουργέ. Ο Υφυπουργός κ. Κουκοδήμος έχει τον λόγο.
Κ. ΚΟΥΚΟΔΗΜΟΣ: Ευχαριστώ κ. Υπουργέ. Εγώ θα αναφερθώ μόνο σε μερικά σμεία σε ό,τι αφορά τις αρμοδιότητες που έχω, ξεκινώντας από τη Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης και τα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας. Για το σχολικό έτος 2014-2015 θα λειτουργήσουν 63 ΣΔΕ εκ των οποίων τα 8 λειτουργούν μέσα σε καταστήματα κράτησης δηλαδή φυλακές και περίπου 30 εκτός έδρας τμήματα σε όλη τη χώρα. Αυτά είναι σε μικρότερα χωριά και πόλεις.
Έχει υπογραφεί και έχει σταλεί να δημοσιευτεί ο νέος κανονισμός λειτουργίας των ΣΔΕ καθώς επίσης και η απόφαση των κριτηρίων μοριοδότησης των διευθυντών των ΣΔΕ η οποία θα εκδοθεί εντός της εβδομάδας. Η έναρξη του διδακτικού έτους θα είναι στις 15/9/2014. 
Τα δημόσια ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης σήμερα λειτουργούν 98 ΙΕΚ. Στόχος και επιδίωξή μας για το έτος κατάρτισης 2014-2015 είναι να λειτουργήσουν 120 ΙΕΚ. Η έναρξη του έτους κατάρτισης θα είναι στις 1/10/2014 έχει ήδη υπογραφεί η σχετική απόφαση και έχει πάει στο Υπουργείο Οικονομικών για έγκριση.
Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης. Ιδρύθηκαν 95 ΣΕΚ ολοκληρώνονται εντός του μήνα οι διαδικασίες θέσπισης του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας και θα εκδοθούν οι σχετικές ανακοινώσεις. Για τη λειτουργία τους όμως θα ενημερωθείτε και μέσω ειδικών εκδηλώσεων που θα πραγματοποιήσουμε στις αρχές του Ιουλίου. Η  έναρξη του έτους κατάρτισης είναι η 1/10/2014. 
Τώρα για τα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης Ειδικής Αγωγής. Ιδρύθηκαν 2 ΔΙΕΚ Ειδικής Αγωγής και λειτουργούν πιλοτικά. Το ένα είναι στη Θεσσαλονίκη και το άλλο είναι στην Αθήνα. Προγραμματίζουμε όμως μέχρι το τέλος του 2015 να λειτουργήσουν άλλα τρία και να έχουμε συνολικά πέντε ΔΙΕΚ στην Ελλάδα.
Οι εξετάσεις ελληνομάθειας. Έχει ολοκληρωθεί η υποβολή των αιτήσεων των υποψηφίων στις 20/6/2014 και είμαστε έτοιμοι για τη διενέργεια εξετάσεων σε όλη τη χώρα στην προγραμματισμένη ημερομηνία της 5ης Ιουλίου. Εντός της εβδομάδας θα εκδοθούν οι σχετικές διευκρινιστικές αποφάσεις. Τα ιδιωτικά Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης, η εποπτεία των φορέων δημόσιων και ιδιωτικών και η αρμοδιότητα διαμόρφωσης του εκπαιδευτικού πλαισίου ανήκει στη Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης. 
Μετά τον καθορισμό των αρμοδιοτήτων είμαστε έτοιμοι για την  υπογραφή αποφάσεων και αδειοδοτήσεων των ιδιωτικών ΙΕΚ την επόμενη εβδομάδα. 
Η Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς που εδώ θα έχουμε κι ένα νομοθέτημα το Σεπτέμβριο και αφορά τα Συμβούλια των Νέων, έχουμε ξεκινήσει τη διαδικασία με τον Γενικό Γραμματέα. Θα συνεχίσουμε την υλοποίηση των προγραμμάτων που ήδη τρέχουν και μέλημά μας είναι να πραγματοποιήσουμε δράσεις που έχουν άμεσο κοινωνικό αντίκτυπο στη νέα γενιά.
Η Διεύθυνση Παιδείας Ομογενών και διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Έως το τέλος της τρέχουσας εβδομάδας ανατράται η πρόσκληση ενδιαφέροντος για τους εκπαιδευτικούς που θέλουν να αποσπαστούν στις σχολικές μονάδες του εξωτερικού και το σχολικό έτος 2014-2015.
Προκηρύσσουμε τις θέσεις εκπαιδευτικών συμβούλων στα ευρωπαϊκά σχολεία και συνεχίζουμε τη διαδικασία για τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών που θέλουν να πάνε στα ευρωπαϊκά σχολεία για το σχολικό έτος 2017-2015
Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης. Συνεχίζουμε ορθολογικά και έγκαιρα τη διαχείριση όλων των προγραμμάτων που τρέχουν. Εντάσσουμε νέα θεματική, αυτό που είπε και ο Υπουργός μας, αθλητισμός και υγεία εμπλουτίζοντας και επικαιροποιώντας το αντικείμενο και των Σχολών γονέων. 
Εδώ θα μου επιτρέψετε να κάνω μια αναφορά ιδιαίτερα σημαντική για εμένα. Στόχος μας είναι η ενίσχυση των προγραμμάτων του σχολικού αθλητισμού, μιας και όπως όλοι γνωρίζετε προέρχομαι από το χώρο του αθλητισμού και θεωρώ ιδιαίτερα κρίσιμο τον παράγοντα άθληση για τα παιδιά μας. Θα δώσω ιδιαίτερη έμφαση στο συγκεκριμένο θέμα και ευχαριστώ τον Υπουργό που μου δίνει αυτή τη δυνατότητα, γιατί πραγματικά πιστεύω ότι αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους τομείς που αφορούν την υγεία των παιδιών μας. 
Είναι προσωπικό μου στοίχημα και του Υπουργού και του Υφυπουργού και είναι μια υπόσχεση που έδωσα και στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τον Κάρολο Παπούλια. 
Συνεχίζοντας θέλω να σας πω ότι υλοποιούμε νέα τοπικά προγράμματα στα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης και προωθούμε άμεσα την υπογραφή προγραμματικής σύμβασης με 15 νέους Δήμους μετά τη λήξη της γ’ φάσης που προκηρύξαμε. Έτσι μεγιστοποιούμε τη διάχυση της εκπαίδευσης των ενηλίκων.
Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων Επαγγελματικού Προσανατολισμού, αυτό που είπε και ο κ. Υπουργός:  Πετύχαμε την έγκριση του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων. Διαμορφώσαμε τις προϋποθέσεις με την έκδοση του κανονιστικού πλαισίου για την πραγματοποίηση των εξετάσεων πιστοποίησης των φοιτητών αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης, με στόχο να διενεργηθούν στα τέλη Ιουλίου  σε πρώτη φάση και βάσει του νόμου θ’ ακολουθήσει και δεύτερη εξεταστική περίοδος εντός του τρέχοντος έτους και μιλάμε περίπου για 23.000, οι οποίοι περιμένουν να βρουν πιστοποίηση.
Τέλος, η εκπαιδευτική ραδιοτηλεόραση, σε συνεργασία με τη Διοίκηση της ΝΕΡΙΤ: Θα επιχειρήσουμε την αναβίωση της θρυλικής για μένα εκπαιδευτικής ραδιοτηλέόρασης. 
Θα ήθελα κι εγώ με τη σειρά μου να ευχαριστήσω τους Γενικούς Γραμματείς  αλλά και όλο το προσωπικό του Υπουργείου για την πολύ καλή συνεργασία και βέβαια τον Υπουργό μου και τον Υφυπουργό, το συνάδελφό μου, τον Αλέκο Δερμετζόπουλο για τη μέχρι στιγμής άψογη συνεργασία  την οποία έχουμε. Σας ευχαριστώ.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Κύριε Κυριαζή έχετε το λόγο.
Α. ΚΥΡΙΑΖΗΣ: Φέτος όπως ξέρετε, οι εξετάσεις μέχρι  στιγμής έχουν πάει καλά, πολύ καλά θα έλεγα, δεν υπάρχουν προβλήματα.  Οι εξετάσεις ολοκληρώνονται αύριο οι επαναληπτικές και ολοκληρώνονται οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων τη Δευτέρα. Σήμερα και αύριο έχουμε διπλές εξετάσεις, πρωί – απόγευμα και τη Δευτέρα ολοκληρώνονται και των ειδικών μαθημάτων.

Η ροή της βαθμολογίας από τα βαθμολογικά κέντρα προς το μηχανογραφικό σύστημα του υπουργείου πηγαίνει πολύ καλά και ελπίζουμε ότι θα έχουμε ν’ ανακοινώσουμε τους βαθμούς το αργότερο μέχρι τις 3 Ιουλίου. Λέω μέχρι 3 Ιουλίου, μπορεί να είμαστε και νωρίτερα, αλλά επειδή θέλουμε να είμαστε ακριβείς κάπως στις ημερομηνίες, οι Υπηρεσίες θα δουλέψουν πυρετωδώς τις επόμενες μέρες, γι’ αυτό κρατάμε, μέχρι 3 Ιουλίου θα έχουν ανακοινωθεί οι βαθμοί.
Με το χρονοδιάγραμμα που υπάρχει και το οποίο έχει ανακοινωθεί, από την ημέρα ανακοίνωσης των βαθμών θα μπορούν να μπαίνουν, ήδη οι μαθητές μπορούν να μπαίνουν και να βλέπουν το μηχανογραφικό αλλά να μην το κλείνουν, να μην το οριστικοποιούν. Η οριστικοποίηση θα γίνεται αμέσως μετά την ανακοίνωση των βαθμών και θα πρέπει να έχει τελειώσει μέχρι 14 Ιουλίου. 
Από την ημερομηνία εκείνη και μετά δε μπορεί να γίνει καμία άλλη αλλαγή πλέον στο μηχανογραφικό, από την ώρα εκείνη και  μετά, από τις 14 Ιουλίου και μετά. Πρόβλεψη είναι ότι θα έχουμε τις βάσεις το τελευταίο δεκαήμερο του Αυγούστου. Πιστεύουμε ότι έχουμε συμπιέσει πολύ τις ημερομηνίες γιατί φέτος οι εξετάσεις πήγαν 10 μέρες αργότερα, αλλά τόσο η ανακοίνωση των βαθμών όσο και τ’ αποτελέσματα, οι βάσεις που θα βγουν αργότερα, είναι μέσα στις ημερομηνίες που ήταν και τις άλλες χρονιές. 
Νομίζουμε ότι ήταν αυτή  μια μεγάλη προσπάθεια που έχει γίνει,  και γίνεται από τις Υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας.
Δημοσιεύτηκε στα FoititikaNea.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου