Πέμπτη 7 Ιουνίου 2012

ΚΥΠΡΟΣ Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση: Υπέρ και κατά


Δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για εργαστηριοποίηση όλων των μαθημάτων προς όφελος όλων, ως επίσης και χρήση οπτικοακουστικών μέσων
Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, στα πλαίσια της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, κατέθεσε μια καινούρια πρόταση προς τις εκπαιδευτικές οργανώσεις για τη νέα δομή και το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Μελετώντας την πρόταση του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού διαπιστώνουμε τα εξής πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, τα οποία πρέπει να ληφθούν υπ' όψιν από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού και τις εκπαιδευτικές οργανώσεις:

Πλεονεκτήματα

1. Ο θεσμός αυτός δίνει την ευκαιρία στους μαθητές και τους καθηγητές να οργανώσουν με τέτοιον
τρόπο την διαδικασία της μάθησης, που να είναι προς όφελος του διδάσκοντος και του διδασκομένου.
2. Μέσα από καινούριες μεθόδους διδασκαλίας (διαθεματική προσέγγιση του μαθήματος, συνεργατική μάθηση, βιωματική μάθηση), στα πλαίσια του καινούριου θεσμού, παρέχεται σε όλους η ευκαιρία να αξιοποιηθεί ο προσφερόμενος χρόνος για μια δημιουργική, γόνιμη και ωφέλιμη διδασκαλία.
3. Οι καθηγητές με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα θα μπορούν να λειτουργήσουν σε λιγότερα σχολεία, γεγονός το οποίο μπορούν να αξιοποιήσουν οι προγραμματιστές των σχολείων.
4. Μειώνεται η απώλεια χρόνου με την αλλαγή των μαθητών κάθε περίοδο.
5. Τα αντικείμενα που θα εξετάζονται κατά τη διάρκεια της ημέρας θα είναι λιγότερα (4), γεγονός που θα διευκολύνει τον μαθητή και τον καθηγητή στη διαδικασία σης μάθησης.
6. Δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για εργαστηριοποίηση όλων των μαθημάτων προς όφελος όλων, φτάνει να υπάρχουν ειδικές αίθουσες για όλα τα μαθήματα, ως επίσης και χρήση οπτικοακουστικών μέσων (ΤΠΕ).
7. Αυξάνεται ο αριθμός των διορισμένων καθηγητών και μειώνονται τα μισάωρα.
8. Η Ζώνη Ενίσχυσης και η Ζώνη Πολιτισμού θα έχουν θετική επίδραση στους μαθητές, γιατί θα δίνουν τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να εμπεδώσουν καλύτερα τη διδασκόμενη ύλη στους μαθητές σε ελεύθερο χρόνο. Επίσης δίνει την ευκαιρία στους μαθητές να ασχοληθούν με θέματα του ενδιαφέροντός τους, όπως Τέχνη, Μουσική, Αθλητισμό, Ζωγραφική, Πολιτιστικές εκδηλώσεις, γεγονός που καλλιεργεί τον συναισθηματικό τους κόσμο και αυξάνει την αυτοεκτίμησή τους.
Μειονεκτήματα
1. Για να εφαρμοστεί το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα χρειάζεται ένα σεβαστό οικονομικό κονδύλι. Είναι σε θέση το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού να εξασφαλίσει το ποσό που απαιτείται;
2. Θα πρέπει το κάθε σχολείο να έχει την απαιτούμενη υλικοτεχνική υποδομή, πράγμα που δεν υπάρχει σήμερα, και ο χρόνος εφαρμογής του πλησιάζει χωρίς καμίαν απόφαση από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
3. Υπάρχει άποψη από σύγχρονους ερευνητές της Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας ότι ο χρόνος των 80 λεπτών μπορεί να μην ωφελήσει τόσο τον μαθητή όσο και τον καθηγητή, γιατί η αντιληπτική ικανότητα του μαθητή μειώνεται όσο αυξάνεται ο χρόνος διδασκαλίας.
4. Για να επιτύχει το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα πρέπει ο κάθε εκπαιδευτικός να διαιρέσει τον χρόνο διδασκαλίας του σε θεωρητικό και πρακτικό μέρος· έτσι θα δώσει τη δυνατότητα να εμπεδωθεί καλύτερα η διδασκαλία.
5. Δεν υπάρχει συμφωνία μεταξύ των τριών συνδικαλιστικών οργανώσεων Ο.Ε.Λ.Μ.Ε.Κ., Ο.Λ.Τ.Ε.Κ., Π.Ο.Ε.Δ. και Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού για την υλοποίηση των νέων αναλυτικών προγραμμάτων.
ΝΙΚΟΣ ΔΑΜΙΑΝΟΥ
Καθηγητής Τεχνολογίας στο Λύκειο Αγίας Φυλάξεως
η σημερινη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου