«Η εκπαιδευτική κοινότητα το ανέμενε, το ήθελε, μας το ζητούσαν οι συνάδελφοι όταν πηγαίναμε σε περιοδείες σε συλλόγους τι θα γίνει. Πλέον το θέμα αυτό είχε περάσει πρώτο στις συζητήσεις που κάναμε με τους εκπαιδευτικούς σε όλη τη χώρα, όχι μόνο στις μεγάλες πόλεις, αλλά παντού. Και αυτό ήταν το ζήτημα, ότι το θέμα πλέον αυτό, ο σχολικός εκφοβισμός, το bullying και τα προβλήματα των εκπαιδευτικών, όλα αυτά είχαν γίνει ένα γεγονός το οποίο ήταν πανελλαδικό και έπρεπε ο υπουργός και πολύ ορθά έπραξε να πάρει πρωτοβουλία» ανέφερε o Θεόδωρος Τσούχλος μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές στο Πρώτο» με την Μαρία Γεωργίου και τον Βασίλη Αδαμόπουλο.
Ο κ. Τσούχλος επισήμανε πως προτάσεις της ΟΛΜΕ σχετικά με την αντιμετώπιση του ζητήματος, τις συμπεριέλαβε ο υπουργός.
«Είναι η ψηφιοποίηση, το χτύπημα της γραφειοκρατίας. Συμφωνούμε σ’ αυτό. Για τις σχολικές εκδρομές πάντα, το είχαμε πει και στην κυρία Μακρή και στον κύριο Κατσαρό, ότι πρέπει να παρθούν μέτρα ώστε να είναι κυρίαρχος ο σύλλογος και να μπορεί να πράττει τα δέοντα όσον αφορά την ομαλή λειτουργία των σχολικών εκδρομών. Αυτό το συμπεριέλαβε ο κύριος Υπουργός. Αυτό που θα θέλαμε βέβαια είναι και μια ευρύτερη νομοθετική ρύθμιση που θα μας καλύπτει γιατί όταν πηγαίνουμε στην εκδρομή πηγαίνουμε με φόβο και με μεγάλη ανησυχία και όπως όπως είπατε κι εσείς ότι ο εκπαιδευτικός κινδυνεύει να συλληφθεί, να τραυματιστεί, να προπηλακιστεί. Και ένα άλλο ακόμα βέβαια, είχαμε ζητήσει από τον κύριο υπουργό την υπερωριακή αποζημίωση, εφόσον σαν δημόσιοι υπάλληλοι λείπουμε τρεις, τέσσερις, πέντε ημέρες μακριά από τις εστίες μας» ανέφερε πρώην πρόεδρος της ΟΛΜΕ.
Ακόμα, ανέφερε πως θα πρέπει να υπάρχει νομική και υγειονομική κάλυψη των εκπαιδευτικών στο έργο τους, καθώς γίνονται αποδέκτες επιθετικών συμπεριφορών. «Με τους γονείς, υπάρχουν αυτά τα γεγονότα καμιά φορά. Αλλά ξέρετε, καμιά φορά αυτά τα γεγονότα υπερβαίνουν τη λεκτική βία και γίνονται και πραγματική βία. Και όπως γνωρίζετε, πριν μερικές μέρες στο 41ο Γυμνάσιο Αθηνών, ο διευθυντής σχολικής μονάδας βρέθηκε πολυτραυματίας και αυτή τη στιγμή ακόμα αγωνίζεται για να γίνει καλά. Πρέπει λοιπόν να υπάρχει μια γενικότερη κάλυψη, όπως επίσης πρέπει να υπάρχει αυτό που μας το είχε πει ο κύριος υπουργός και σίγουρα θα το προσθέσει στα επόμενα μέτρα είναι ο νομικός παραστάτης, δηλαδή να υπάρχουν νομικοί δικηγόροι σε κάθε περιφέρεια σε πρώτη φάση, αλλά και στους μεγάλους νομούς οι οποίοι να αναλαμβάνουν όλα αυτά τα γεγονότα και να προστατεύουν τον εκπαιδευτικό» τόνισε.
Όσον αφορά τα κινητά, σίγουρα πρέπει να απαλειφθούν από το σχολείο υπογράμμισε ο κ. Τσούχλος. Σχετικά με την απαγόρευση των κινητών, επισήμανε πως πέρα από το ότι χρησιμοποιείται από τους μαθητές για να κάνουν bullying, επιπλέον εμποδίζει και την εκπαιδευτική διαδικασία γιατί υπάρχουν μαθητές που αντί να παρακολουθούν μάθημα, παίζουν με το κινητό. «Απλά να δούμε, επειδή τα παιδιά πολλές φορές κάνουνε χιλιόμετρα για να πάνε σπίτι τους, να δούμε πώς αυτά τα κινητά θα αφήνονται κάπου στο σχολείο και μετά να παραλαμβάνονται πάλι. Ούτως ή άλλως αν συμβεί κάτι, το σχολείο θα αντιδράσει αμέσως, θα εντοπίσει τον μαθητή, θα ειδοποιήσει τους γονείς. Δεν χρειάζεται το κινητό» σημείωσε
«Αυτό που θέλουμε είναι μια εθνική στρατηγική. Όσον αφορά ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς είναι ένα μέτρο, αλλά παράλληλα πρέπει να ενισχυθεί ο ρόλος του υπευθύνου σχολικής ζωής που είναι εκπαιδευτικός εκεί, με επιμόρφωση και με κίνητρα. Σχολικοί φύλακες παντού, σχολικοί νοσηλευτές και αφού έγιναν οι εξαγγελίες ούτως ή άλλως ο κ. Πιερρακάκης έχει μια θετική ανταπόκριση όσον αφορά την ΟΛΜΕ και μπορούμε και συζητάμε μαζί του, έχουμε δηλαδή μια επικοινωνία με τον υπουργό και γενικότερα με το Υπουργείο, θέλουμε άμεση συνάντηση, το έχουμε ζητήσει αυτό, με τον υπουργό ώστε να βρούμε κοινούς βηματισμούς. Υπάρχει μια θετική αύρα. Απλά αυτή η θετική αύρα να δημιουργήσει ένα πιο θετικό κλίμα δηλαδή, το οποίο θα μορφοποιήσει και τις συγκεκριμένες εξαγγελίες του υπουργού, ώστε αυτό που πρέπει να κάνει η ΟΛΜΕ να υποστηρίζει το δημόσιο σχολείο, να υποστηρίζει τους μαθητές, να υποστηρίζει την εκπαιδευτική κοινότητα και σε τελική ανάλυση να έχει θετικές προτάσεις και όχι να μπαίνει σε άλλα επίπεδα, τα οποία δεν κάνουν καθόλου καλό, δηλαδή σε μονολόγους, συγκρούσεις τις οποίες τελικά εμείς υφιστάμεθα και εμείς τελικά πληρώνουμε πολλές φορές αυτές τις συγκρούσεις χωρίς κανένα θετικό αποτέλεσμα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Τσούχλος.
«Εκτιμώ ότι σίγουρα (σ.σ. τα μέτρα) θα συμβάλουν στην αντιμετώπιση. Το ζήτημα είναι ότι πρέπει να υπάρχουν και άλλα μέτρα και συνεχώς να ανανεώνονται τα μέτρα. Εκεί που κάτι δεν είναι επιτυχημένο, να αλλάζει, να τροποποιείται και να προχωράμε σε επόμενη φάση» τόνισε καταλήγοντας ο κ. Τσούχλος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου