Σάββατο 20 Απριλίου 2024

Πιερρακάκης: Με «ψηφιακή τάξη» το μάθημα στις δυσπρόσιτες περιοχές

 

Τα επόμενα βήματα της κυβέρνησης Μητσοτάκη για τη δημόσια Παιδεία, αποκάλυψε σε άρθρο του ο αρμόδιος υπουργός, Κυριάκος Πιερρακάκης. Ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού επιβεβαίωσε τα δημοσιεύματα για το «Εθνικό Απολυτήριο», το οποίο θα μετράει τους βαθμούς και των τριών τάξεων του λυκείου και θα παίζει κρίσιμο ρόλο για την εισαγωγή των μαθητών στο Πανεπιστήμιο. Παράλληλα, προανήγγειλε πως δρομολογείται το «πολλαπλό βιβλίο» και πως στα σχολεία θα ενταχθεί η ανάγνωση ολόκληρων λογοτεχνικών βιβλίων. Παράλληλα, θα αναμορφωθεί και το πλαίσιο των εκδρομών ώστε αυτές να είναι αποκλειστικά συνδεδεμένες με σύγχρονους εκπαιδευτικούς στόχους.

Ενδιαφέρον, ωστόσο, παρουσιάζει το κείμενο του υπουργού που αναφέρεται στην ίδρυση «ψηφιακών τάξεων», μέσα από τις οποίες μαθητές οι οποίοι διαμένουν σε δυσπρόσιτες περιοχές, με πολύ μικρό μαθητικό πληθυσμό, να μπορούν να παρακολουθούν διαδικτυακά τα μαθήματά τους.

Στην ουσία ο υπουργός Παιδείας επιβεβαιώνει πως το υπουργείο δεν πρόκειται να σπαταλήσει «δεκάρα» παραπάνω για την δημόσια εκπαίδευση των μαθητών, ούτε πρόκειται να προσλάβει εκπαιδευτικούς για την λειτουργεία των σχολείων σε δυσπρόσιτες περιοχές. Αντ' αυτού νομιμοποιεί το εργαλείο που έχει βρει ως πανάκεια σε κάθε πρόβλημα των σχολείων: την τηλεκπαίδευση.

Επιπλέον, εντός, των επόμενων εβδομάδων θα ξεκινήσει η λειτουργία της ψηφιακής ενισχυτικής διδασκαλίας, η οποία θα είναι μία ψηφιακή εκδοχή των παραδόσεων όλων των μαθημάτων. Για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου η ψηφιακή ενισχυτική διδασκαλία θα γίνεται σε απευθείας σύνδεση, ώστε να δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να θέτουν ερωτήματα και αυτά να απαντώνται από τους καθηγητές σε πραγματικό χρόνο.

Το άρθρο του Κυριάκου Πιερρακάκη

Πριν λίγες μέρες παρουσιάσαμε από τη Βόρεια Ελλάδα και συγκεκριμένα τη Θεσσαλονίκη, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, την εθνική στρατηγική του υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για την καταπολέμηση της ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού. Τα περιστατικά εκφοβισμού που σημειώνονται στη σχολική κοινότητα, εμφανίζονται μειωμένα σε αριθμό σε σχέση με το 2019, σύμφωνα με στοιχεία του προγράμματος PISA του ΟΟΣΑ.

Την ίδια στιγμή όμως, σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας, είναι δυστυχώς αυξημένα τα περιστατικά τα οποία συνδέονται με τον ποινικό κώδικα και στα οποία εμπλέκονται ανήλικοι. Το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού δεν έχει χώρο στη σχολική κοινότητα, δεν έχει χώρο στη ζωή των μαθητριών και των μαθητών μας. Το σχολείο είναι ο χώρος που κάθε μαθητής πρέπει να αισθάνεται ασφαλής και θα βρίσκει τον χώρο να εκφράζεται και να αλληλεπιδρά.

Είμαστε βέβαιοι ότι όλοι μαζί μπορούμε να εξαλείψουμε το φαινόμενο. Και αυτό θα πράξουμε. Στο πλαίσιο αυτό, στο υπουργείο Παιδείας σχεδιάσαμε μια ολιστική στρατηγική, η οποία δίνει τα απαραίτητα εργαλεία στους εκπαιδευτικούς μας να διαχειριστούν αποτελεσματικά τα περιστατικά αλλά κυρίως στους μαθητές μας και τις οικογένειές τους να σπάσουν τη σιωπή και να αναφέρουν κάθε ενέργεια, η οποία εγκλωβίζει και πληγώνει την παιδική και εφηβική προσωπικότητα.

Μια στρατηγική που στην καρδιά της έχει την προστασία κάθε μαθητή και βασίζεται στην ισότητα, τη συμπερίληψη και τον σεβασμό στη διαφορετικότητα. Η στρατηγική αυτή περιλαμβάνει αλλαγές στα προγράμματα σπουδών με δράσεις που στοχεύουν στην καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, με επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, με ένα νέο πλαίσιο παιδαγωγικών μέτρων και ένα ισχυρό εργαλείο, την πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr για την αναφορά περιστατικών εκφοβισμού, η οποία έχει ήδη τεθεί σε λειτουργία από την περασμένη εβδομάδα.

Στην πλατφόρμα μπορούν να υποβάλουν αναφορές περιστατικών μαθητές καθώς και γονείς και κηδεμόνες μαθητών. Η διαδικασία είναι απλή και κάθε αναφορά που υποβάλλεται, αποστέλλεται στον διευθυντή και έναν αρμόδιο εκπαιδευτικό της σχολικής μονάδας αλλά και σε μία τετραμελή επιτροπή της αρμόδιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Οι αναφορές θα αξιολογούνται και θα παρακολουθούνται έως την αποτελεσματική διαχείρισή τους, ενώ ομάδα επιστημόνων θα έχει συμβουλευτικό ρόλο για εξατομικευμένες παρεμβάσεις.

Σε επίπεδο νομοθετικών παρεμβάσεων, ήδη το προηγούμενο διάστημα προηγήθηκαν το νομοσχέδιο για την αναμόρφωση του πλαισίου της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και αυτό που αφορά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το οποίο έχει διττό στόχο. Αφενός την ενίσχυση του Δημοσίου Πανεπιστημίου και αφετέρου τη θέσπιση πλαισίου για την εγκατάσταση και λειτουργία στη χώρα μας μη κρατικών μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων.

Τα επόμενα βήματα

Η επόμενη νομοθετική παρέμβαση θα αφορά στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση που θα μας επιτρέψει να μεταβούμε στο «Εθνικό Απολυτήριο», το οποίο ως στόχευση θα έχει απομακρυνθούμε από τα πολύ δύσκολα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων, διατηρώντας το βασικό κεκτημένο, που είναι το αδιάβλητό τους, και από το βασικό μειονέκτημα του εκπαιδευτικού μας συστήματος που είναι η τυφλή αποστήθιση. Αλλά θα προβούμε σε σειρά και άλλων βελτιωτικών κινήσεων.

Για παράδειγμα θα εμπλουτίσουμε την εκπαιδευτική διαδικασία με στοιχεία που θα τη φέρνουν πιο κοντά στη νέα εποχή. Ήδη δρομολογείται το «πολλαπλό βιβλίο», ενώ θα υπάρξουν και αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα ώστε να καταστεί το μάθημα ακόμα πιο ενδιαφέρον με την αξιοποίηση τεχνολογικών μέσων. Πλέον θα ενταχθεί η ανάγνωση ολόκληρων λογοτεχνικών βιβλίων, ενώ θα αναμορφωθεί και το πλαίσιο των εκδρομών ώστε αυτές να είναι αποκλειστικά συνδεδεμένες με σύγχρονους εκπαιδευτικούς στόχους.

Εντός, των επόμενων εβδομάδων θα ξεκινήσει η λειτουργία της ψηφιακής ενισχυτικής διδασκαλίας, η οποία θα δίνει τη δυνατότητα σε κάθε μαθήτρια και μαθητή, ανεξαρτήτως τόπου διαμονής, χωρίς κόστος, να έχει στη διάθεσή του μια ψηφιακή εκδοχή των παραδόσεων όλων των μαθημάτων που περιλαμβάνονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα.

Για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου η ψηφιακή ενισχυτική διδασκαλία θα γίνεται σε απευθείας σύνδεση, ώστε να δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να θέτουν ερωτήματα και αυτά να απαντώνται από τους καθηγητές σε πραγματικό χρόνο. Ακόμα, δρομολογούνται και θα είναι σύντομα διαθέσιμες οι «ψηφιακές τάξεις» μέσα από τις οποίες μαθητές οι οποίοι διαμένουν σε δυσπρόσιτες περιοχές, με πολύ μικρό μαθητικό πληθυσμό, να μπορούν να παρακολουθούν διαδικτυακά τα μαθήματά τους.

Στόχος είναι να παρέχουμε σε κάθε μαθητή ίσες ευκαιρίες. Αυτό είναι χρέος μας. Η παιδεία χτίζει προσωπικότητες, ενώ είναι όχημα δημιουργίας και προκοπής. Η κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης, είναι αναπόσπαστος κρίκος της ίδιας αλυσίδας. Και αυτός είναι και ο λόγος που πρέπει να εξετάζουμε το εκπαιδευτικό σύστημα συνολικά και  όχι αποσπασματικά. Αυτό επιχειρούμε να κάνουμε και αυτό θα κάνουμε. Το οφείλουμε στις επόμενες γενιές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου