1,5 μήνα μετά την έναρξη του σχολικού έτους και ακόμη η κατάσταση η οποία επικρατεί στις δομές και τις μονάδες ειδικής αγωγής παραμένει προβληματική καθώς το αναγκαίο για τη λειτουργία τους προσωπικό δεν υπάρχει και ο αριθμός των προσλήψεων σε αναπληρωτές εκπαιδευτικούς και λοιπό προσωπικό δεν είναι επαρκής. Έτσι νηπιαγωγεία, σχολεία ειδικής αγωγής, τμήματα παράλληλης στήριξης, τμήματα ένταξης, ειδικά Γυμνάσια και Λύκεια, και Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης υπολειτουργούν πραγματοποιώντας μέρος του ωρολογίου προγράμματος, με αποτέλεσμα οι οικογένειες να βρίσκονται σε απόγνωση και να βιώνουν για ακόμη μία φορά την ανεπάρκεια της πολιτείας σε βάρος αυτών και των παιδιών τους. Με μειωμένο
προσωπικό οι συγκεκριμένες δομές δεν μπορούν να λειτουργήσουν σωστά καθώς δεν εξασφαλίζονται οι απαιτούμενες συνθήκες ασφαλείας για τα παιδιά που χρειάζονται συνεχή επιμέλεια και φροντίδα. Εκτός από το άμεσο πρόβλημα της στελέχωσης έστω και με αναπληρωτές
εκπαιδευτικούς, υπάρχει πάντα και το χρόνιο πρόβλημα του μη διορισμού μόνιμου προσωπικού σαν να πρόκειται για σχολικές μονάδες ενός κατώτερου Θεού, αγνοώντας μάλιστα το πόσο σημαντικό είναι για αυτήν την κατηγορία η ύπαρξη σταθερής σχέσης μεταξύ μαθητή και εκπαιδευτικού.
Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (ΥΠ.Π.Ε.Θ.) αν και πολύ καθυστερημένα ανακοινώνει εντός του Οκτωβρίου, σταδιακά προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης διαφόρων κλάδων και ειδικοτήτων, ωστόσο οι ανωτέρω προσλήψεις δεν καλύπτουν το σύνολο των αναγκών, με ιδιαίτερα εμφανείς τις ελλείψεις στις περιφέρειες Αττικής, Δυτικής Μακεδονίας και Νοτίου Αιγαίου, και των τμημάτων ένταξης και παράλληλης στήριξης. Στον πρόσφατα ψηφισθέντα νόμο για τις τηλεοπτικές άδειες, το ΥΠ.Π.Ε.Θ. ενέταξε σχετική τροπολογία μέσω της οποίας εξασφαλίσθηκαν επιπλέον 14,4 εκ. ευρώ για το 2015 και 21,6 εκ. ευρώ για το 2016 από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (Π.Δ.Ε.) του ΥΠ.Π.Ε.Θ., για την απασχόληση αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών όπως και ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, και αναμένεται η επακριβής κατανομή των εν λόγω επιπρόσθετων πιστώσεων ειδικότερα και κατά προτεραιότητα στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου